Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Vantage GT8: britská 911 GT3 má výkon, lehkost i manuál
15.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Ostrý V8 Vantage nabídne atmosférický motor s 446 koňmi a hmotnost nižší o 100 kg. To vše pod rouškou agresivnějšího bodykitu.
Aston Martin se začíná stávat modlou pravověrných petrolheadů. Jen pár dní po příchodu V12 Vantage S s manuální převodovkou si můžeme představit limitovanou edici Vantage GT8, která je dle tvrzení automobilky jejím nejřidičtěji zaměřeným vozem všech dob. Kupé jde ve stopách loňské série GT12, ve srovnání s ní u něj najdeme jednu zásadní změnu, jež se dotýká motorového prostoru. Na rozdíl od předchozího šestilitrového dvanáctiválce s automatem se zde o pohon stará 4,7litrový osmiválec a manuální řazení. Tedy něco, co Porsche přímo konkurenční 911 GT3 aktuálně chybně nenabízí.
Pohonná jednotka prošla vůči běžnému atmosférickému motoru V8 lehčím továrním tuningem, načež nyní produkuje 446 koní, tedy o deset více než ve standardu. O jízdní dynamice se značka bohužel nerozepisuje, základní V8 Vantage S však zvládá stovku za 4,8 sekundy. Provedení GT8 jistě bude o poznání rychlejší, než by odpovídalo zmiňovanému nárůstu výkonu. Zároveň došlo také k redukci hmotnosti o 100 kilogramů.
Kupé vážící 1 510 kg je nejlehčím osmiválcovým Astonem Vantage v celé historii tohoto modelu, přičemž osmikilové úspory dosáhli Britové instalací sedmipaprskových hořčíkových kol osazených pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2. Na lithium-iontovou baterii připadá dalších 17 kg, kromě toho je možné sáhnout také po akrylátových oknech. Nechybí ani odlehčený výfuk s odstraněnými sekundárními katalyzátory.
V rámci další úspory hmotnosti je dokonce možné sáhnout také po plastových ovladačích v kabině namísto standardních skleněných, zde však již jde o úsporu několika desítek gramů. Samotným interiérem se ovšem budeme zabývat až za malou chvíli, nyní ještě setrváme u mechaniky. V případě podvozku se přitom počítá s okruhovým naladěním, nicméně ani veřejné silnice nebudou verzi GT8 zapovězeny.
V rámci venkovní vizáže lze zmínit především nové nárazníky i vytažené blatníky, čelní karbonový splitter či výrazný zadní difuzor. Boční prahy svým tvarem odkazují na závodní variantu GTE, v případě zájmu o ještě agresivnější vizáž je možné sáhnout také po paketu Aero Pack, jehož součástí je mohutné zadní křídlo a čelní boční stabilizátory. Za zmínku stojí i karbonová střecha.
Karoserii je přitom možné objednat v kombinacích šedé a modré, bílé a zelené nebo zelené a limetkové, jež je vyobrazena ve fotogalerii. Uvnitř se kupé pyšní, stejně jako v případě exteriéru, uhlíkovými vlákny (dveřní panely, středová konzole), jež napomáhají ke zmiňované redukci hmotnosti. Stejný úkol pak mají i kožená poutka nahrazující standardní kličky dveří.
Jelikož jde i nadále o silniční vůz, nechybí ani klimatizace nebo multimediální systém AMi III, jehož součástí je audio aparatura o výkonu 160 wattů. Jak jsme již naznačili, standardem mezi převodovkami je šestistupňový manuál, sedmistupňový automat Sportshift II slouží pouze jako alternativa. K mání bude pouze 150 exemplářů, přičemž každý odstartuje na sumě 165 000 GBP (cca 5,6 mil. Kč).
Nová limitovaná edice Astonu Martin GT8 dostala do vínku agresivnější vizáž, více koní a méně kilogramů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 2 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 07:46 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis