Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston neuhlídal ani technická data své sportovní bohyně, dokážou překvapit
24.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové slibovali poměr hmotnosti a výkonu 1:1, realita ale bude jiná. Bude ještě lepší a není to jediný nový fakt, kterým Valkyrie umí ohromit.
Okolo Astonu Martin Valkyrie je v poslední době nebývale živo. Britové totiž během Velké ceny Monaka uspořádali privátní prezentaci pro nejvážnější zákazníky a poprvé ukázali prakticky hotové auto i se světly. Neměli jsme ho vidět, ne tak brzy, protože ale Aston nevzal svým klientům mobily, mohli jsme si vůz prohlédnout nejen zvenčí, ale nakonec i zevnitř. To zní jako dost úniků naráz, klientům ale byla představena i některá technická data. A také ta jsou teď venku.
Dosud jsme přitom věděli, že Valkyrie bude poháněna atmosférickým dvanáctiválcem, kterému pomocnou ruku podá elektrická jednotka ve stylu KERS Formulí 1. Značka kromě toho naznačila, že cílí na poměr výkonu a hmotnosti 1:1, přičemž koní i kilogramů jsme měli dostat po tisícovce. I díky tomu by měl Aston Martin dosahovat na okruzích, jako je třeba Silverstone, srovnatelného tempa s monoposty F1 či speciály LMP1.
Nově se ukazuje, že poměr 1:1 dodržen nebude, žádného ze zákazníků to ale rozhodně trápit nemusí. Britové sice na jedné straně nezvládli zůstat pod tunovou hmotností, neboť Valkyrie bude vážit 1 030 kilogramů, nicméně na druhé straně přivedou do hry zhruba 1 130 koní. Téměř tisícovku přitom vyprodukuje atmosférická 6,5litrová pohonná jednotka, zbytek je úkolem elektromotoru poháněném hlavně díky rekuperaci kinetické energie.
Konkrétní data o jízdní dynamice zatím známa nejsou, při pohledu na výše zmíněná čísla lze ale počítat s opravdu pekelným tempem. Za tím přitom stojí i aerodynamika, jíž bylo podřízeno vše. A nemalou měrou lpěl Aston Martin i na nízké hmotnosti, ačkoliv původní cíl byl poněkud lehce překročen. Na druhou stranu je třeba dodat, že Valkyrie váží méně než Mazda MX-5, ovšem nabídne více koní než Ferrari LaFerrari.
Důvodem nízké hmotnosti je lpění na detailech. Kupříkladu znak Astonu Martin na přídi je tak tenký, že jej po přejetí špice vozu ani neucítíte. Z toho důvodu váží jen pár miligramů. Pro Brity těžký mechanismus elektricky ovládaných zpětných zrcátek pak nahrazuje kamera a dva LCD displeje v kabině, kde většina ovládacích prvků zamířila na volant. Středová konzole má totiž na šířku jen zhruba 7 centimetrů.
I přes tento puristický přístup ovšem Valkyrie není zcela nepraktická. Kupříkladu ony boční tubusy by měly být koncipovány jako zavazadelník, který pobere dostatek věcí pro dva na víkend. Na dvojici sedadel pak trval Adrian Newey, přičemž jeho kolega Marek Reichman se svými 180 centimetry posloužil i jako tester jistého komfortu - uvnitř relativně úzkého kokpitu totiž neměl ani se svou výškou problémy.
Tím nám příval nových informací víceméně končí, dodat můžeme jen zmínku o absenci funkčního prototypu. Vůz odhalený v Monaku je totiž nepojízdnou maketou, která má lépe přiblížit, nač se zákazníci v roce 2019 mohou těšit. Funkční prototyp by přitom měl dorazit nejpozději v roce 2018, spíše ale dříve. Aston Martin tedy bude mít dostatek času na najetí potřebných testovacích kilometrů.
Ke slavnostnímu jízdnímu debutu produkční verze pak dojde příští rok při závodě 24 hodin Le Mans, kde Valkyrie odjede zaváděcí kolo. Je přitom možné, že následně do vytrvalostních klání zasáhne i jako účastník, neboť kromě civilní verze vznikne i ta okruhová, která se pochlubí extrémnějším bodykitem. Právě toto provedení přitom má být na úrovni Formule 1 či speciálu LMP1.
Nový Aston Martin Valkyrie jsme si díky únikům z privátní prezentace mohli prohlédnout hlavně zevnitř...
...pár snímků ale odhalilo i modifikovaný exteriér
Zdroj: Road and Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 11 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 8 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 9 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 11 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva