Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston neuhlídal ani technická data své sportovní bohyně, dokážou překvapit
24.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové slibovali poměr hmotnosti a výkonu 1:1, realita ale bude jiná. Bude ještě lepší a není to jediný nový fakt, kterým Valkyrie umí ohromit.
Okolo Astonu Martin Valkyrie je v poslední době nebývale živo. Britové totiž během Velké ceny Monaka uspořádali privátní prezentaci pro nejvážnější zákazníky a poprvé ukázali prakticky hotové auto i se světly. Neměli jsme ho vidět, ne tak brzy, protože ale Aston nevzal svým klientům mobily, mohli jsme si vůz prohlédnout nejen zvenčí, ale nakonec i zevnitř. To zní jako dost úniků naráz, klientům ale byla představena i některá technická data. A také ta jsou teď venku.
Dosud jsme přitom věděli, že Valkyrie bude poháněna atmosférickým dvanáctiválcem, kterému pomocnou ruku podá elektrická jednotka ve stylu KERS Formulí 1. Značka kromě toho naznačila, že cílí na poměr výkonu a hmotnosti 1:1, přičemž koní i kilogramů jsme měli dostat po tisícovce. I díky tomu by měl Aston Martin dosahovat na okruzích, jako je třeba Silverstone, srovnatelného tempa s monoposty F1 či speciály LMP1.
Nově se ukazuje, že poměr 1:1 dodržen nebude, žádného ze zákazníků to ale rozhodně trápit nemusí. Britové sice na jedné straně nezvládli zůstat pod tunovou hmotností, neboť Valkyrie bude vážit 1 030 kilogramů, nicméně na druhé straně přivedou do hry zhruba 1 130 koní. Téměř tisícovku přitom vyprodukuje atmosférická 6,5litrová pohonná jednotka, zbytek je úkolem elektromotoru poháněném hlavně díky rekuperaci kinetické energie.
Konkrétní data o jízdní dynamice zatím známa nejsou, při pohledu na výše zmíněná čísla lze ale počítat s opravdu pekelným tempem. Za tím přitom stojí i aerodynamika, jíž bylo podřízeno vše. A nemalou měrou lpěl Aston Martin i na nízké hmotnosti, ačkoliv původní cíl byl poněkud lehce překročen. Na druhou stranu je třeba dodat, že Valkyrie váží méně než Mazda MX-5, ovšem nabídne více koní než Ferrari LaFerrari.
Důvodem nízké hmotnosti je lpění na detailech. Kupříkladu znak Astonu Martin na přídi je tak tenký, že jej po přejetí špice vozu ani neucítíte. Z toho důvodu váží jen pár miligramů. Pro Brity těžký mechanismus elektricky ovládaných zpětných zrcátek pak nahrazuje kamera a dva LCD displeje v kabině, kde většina ovládacích prvků zamířila na volant. Středová konzole má totiž na šířku jen zhruba 7 centimetrů.
I přes tento puristický přístup ovšem Valkyrie není zcela nepraktická. Kupříkladu ony boční tubusy by měly být koncipovány jako zavazadelník, který pobere dostatek věcí pro dva na víkend. Na dvojici sedadel pak trval Adrian Newey, přičemž jeho kolega Marek Reichman se svými 180 centimetry posloužil i jako tester jistého komfortu - uvnitř relativně úzkého kokpitu totiž neměl ani se svou výškou problémy.
Tím nám příval nových informací víceméně končí, dodat můžeme jen zmínku o absenci funkčního prototypu. Vůz odhalený v Monaku je totiž nepojízdnou maketou, která má lépe přiblížit, nač se zákazníci v roce 2019 mohou těšit. Funkční prototyp by přitom měl dorazit nejpozději v roce 2018, spíše ale dříve. Aston Martin tedy bude mít dostatek času na najetí potřebných testovacích kilometrů.
Ke slavnostnímu jízdnímu debutu produkční verze pak dojde příští rok při závodě 24 hodin Le Mans, kde Valkyrie odjede zaváděcí kolo. Je přitom možné, že následně do vytrvalostních klání zasáhne i jako účastník, neboť kromě civilní verze vznikne i ta okruhová, která se pochlubí extrémnějším bodykitem. Právě toto provedení přitom má být na úrovni Formule 1 či speciálu LMP1.
Nový Aston Martin Valkyrie jsme si díky únikům z privátní prezentace mohli prohlédnout hlavně zevnitř...
...pár snímků ale odhalilo i modifikovaný exteriér
Zdroj: Road and Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 16:01 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis