Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Astonu Martin trvalo rok, než dal Valkyrii světla. Krasavici přesto nestvořil
14.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Aston poprvé ukázal produkci blízkou verzi svého hypersportu. Ten kromě světel dostal i jiná litá kola, boční kapsy sání či zadní difuzor a výfuk.
Už pomalu slyšíme vaše reakce v diskuzi, že podobný názor, jsme si mohli nechat pro sebe. Ale nemáme nyní na mysli záď, ta vypadá docela fešně, ale příď vozu, který by měl redefinovat měřítka supersportů. Dle svých tvůrců by totiž chystaný Aston Martin Valkyrie měl být na některých okruzích rychlejší než monoposty Formule 1 či prototypy LMP1.
Jak je to možné, nejspíše již nemusíme dodávat, k prvotnímu odhalení vozu došlo - jak naznačuje onen nadpis - takřka před rokem. Automobilka však zákazníkům i zbytku světa ukázala pouze koncept a uvedla, že produkční variantu můžeme očekávat letos v září ve Frankfurtu. Zároveň bylo oznámeno, že značka ve spolupráci s legendárním designérem Adrianem Neweym podřídila vše aerodynamice.
Extrémním tvarům hyperportu se tedy nemůžeme divit, prakticky vše bylo uzpůsobeno co nejefektivnějšímu obtékání vzduchu. I bez enormního křídla, které by ostatně jen redukovalo nejvyšší rychlost, tak Valkyrie dokáže v příslušné rychlosti jezdit po stropě. Nicméně je třeba dodat, že stvořit závodní vůz je ve výsledku o trochu snadnější než silniční. Tam přijde ke slovu řada nesnází.
Světlomety jsou samozřejmě jednou z nich, ačkoliv to na první pohled nevypadá. Třeba pozice těch čelních je jasně daná - musí být na přídi, nikoliv na střeše, bocích či na zádi. Nicméně variabilní je již tvar, který může ovlivnit i použitelná technologie. Pokud sáhnete po LEDkách či rovnou laserových lampách, můžete počítat s daleko užším provedením, než by tomu bylo u xenonů či halogenů. Zvenčí navíc nikdy nevidíte celé světlo, jeho značná část je ukryta pod povrchem, čemuž musí být uzpůsobena struktura vozu. V závislosti na použité technice je pak navíc ovlivněna i hmotnost, respektive její rozložení, přestože jde o gramy či kila.
Ve výsledku tedy není překvapivé, že Astonu Martin transformace konceptu na produkční vůz zabrala takřka rok. Co už překvapivé je, jak výsledek vypadá. Tvary předních světlometů jsou docela nudné, jak ukazuje jediná oficiální fotka Astonu i pár dalších od Bogdana Capusana. Z jejich publikování Aston Martin a Red Bull asi nebudou mít radost, neboť jak jsme zmínili, vůz bude oficiálně představen až ve Frankfurtu. U příležitosti Velké ceny Monaka však obě firmy nechaly zákazníky produkční variantu prozkoumat a jak je patrné i z přiložené pozvánky, vše mělo být tajné.
My se ale na Capusana nezlobíme, novinku si díky němu můžeme prohlédnout i další detaily. Vidíme tak odlišnou zadní část předního blatníku, do které se nyní zakusuje prominentní boční linie. Změnily se také kapsy sání, na zádi si pak můžeme povšimnout odlišných světlometů či až bizarně obřího difuzoru a nad ním trůnících koncovek výfuku. Pomalu se tedy dá říci, že zde máme zcela jiný vůz, než jaký byl představen před rokem, ačkoliv silueta zůstává stejná.
Zmínit pak můžeme ještě první pohled na interiér, kde pokračují karbonové orgie. Z uhlíkových vláken je prakticky vše, nač pohlédnete, včetně sedadel. Ta se přitom budou lišit kus od kusu, a nikoliv jen kvůli tomu, že skořepina řidiče bude odlévána majiteli na tělo jako u závodních vozů. Zákazníci si totiž mohou dopřát i jednomístnou konfiguraci.
Je to tedy dost změn, které rok trvající práci snadno ospravedlní. A kdyby ne, jsou tu i jiné věci, které Aston dělá ve chvílích, kdy nevyvíjí auta. Spolu s firmou Hogan vyprodukoval novou omezenou edici luxusních bot zvaných Aston Martin x Hogan FW1718. Ty zaujmou především jazykem, který je vyroben z klasické leštěné hnědé kůže. Zbytek povrchu tvoří kůže broušená, kterou doplňuje nylonová síťovina. Na té se skví velké „H“, jež odkazuje na spolupracující firmu. K dispozici bude čtveřice barevných variant, hnědý jazyk však zůstává neměnný. Pro celý svět je pak k dispozici jen 3 000 párů, přičemž ceny startují na 375 Eur (cca 9 900 Kč) - hodně peněz na boty, ale ne zase tak moc na Aston Martin...
Aston Martin se pochlubil zatím jen jediným snímkem Valkyrie, a to ve společnosti Sereny Williams
Na světě jsou však i další snímky...
...kromě toho si můžeme představit i novou luxusní obuv značky, jenž vznikla ve spolupráci s firmou Hogan
Zdroje: Aston Martin@Twitter, Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 23 minutami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 26 minutami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před hodinou - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 2 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 4 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 07:37 - petr_riha
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB