Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A1 e-tron v novém provedení prý spotřebuje jen 1,0 l/100 km. Další žert?
19.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Budoucnost Audi prý leží v tříválcovém turbu, které se dvěma elektromotory za zády zajišťuje minimální spotřebu a sprint 0-100 km/h za 9 s.
Není tomu tak dávno, co Audi prohlašovalo, že pouhých snížením hmotnosti karoserie by dosáhlo stejné úspory paliva jako konkurenční značky instalací hybridního systému. O naprostý výkřik do tmy se nejednalo, jak dokazuje třeba představení sedmé generace Volkswagenu Golf. Jeho o poznání lehčí komponenty si skutečně řeknou o méně paliva než dříve, což má kladný vliv i na auta značky se čtyřmi kruhy ve znaku. Co se totiž objeví v jiných koncernových vozech, to mohou v Ingolstadtu považovat za vlastní - nová A3 konec konců těží ze stejných základů.
Neznamená to ale, že by vývoj hybridních vozů a elektromobilů byl úplně odpískán. I přes údajný konec projektu totiž Audi nadále pracuje na hybridní verzi modelu A1 s přízviskem e-tron. Oproti elektrickému supersportu R8 však bude dvojici elektromotorů při jízdních výkonech pomáhat také benzinová pohonná jednotka. Její konstrukce je přitom pro Audi poněkud netypická - jedná se o 1,5litrový tříválec přeplňovaný turbodmychadlem. Že by volání bavorské divočiny?
Samotná A1 e-tron přitom není nová, i když jsme o ní dříve podrobněji nepsali. Původně ovšem pracovala krom elektromotorů s malým Wankelem coby součástí generátoru elektrické energie. Jenže právě komplikace spojené s tímto pohonným ústrojím měly Audi původně od vývoje odradit. Nakonec ale „skoroelektrická” A1 přežila díky použití zmíněného tříválce, který může nejen „nabíjet baterky” jako předchozí Wankel, ale i přímo pracovat s poháněnými koly.
Jeho až 128 koní tak bude pracovat podobně jako v Opelu Ampera - primárně se tedy starají pouze o doplňování energie v bateriích, když na to ale přijde, mohou se stát i samostatnou či doplňkovou pohonnou jednotkou. Vůz bude nadále disponovat i akumulátory o kapacitě 12 kWh, které bude možné dobíjet ze zásuvky a dovolí mu v takovém případě ujet prvních 80 km čistě na elektřinu, teprve poté by se do práce zapojila spalovací jednotka. Audi přitom udává, že A1 e-tron by měla jezdit v průměru za pouhý jeden litr na sto kilometrů.
Toho je ale dosaženo už dávno prokouknutým fíglem - automobilka zcela ignoruje energii „dotankovanou” ze zásuvky a počítá pouze spotřebu paliva během posledních 20 km jízdy, kdy elektřina dojde. Velmi jednoduchým výpočtem tak můžeme spočítat, že ve skutečnosti vůz bude jezdit za pětinásobek, tedy za 5 litrů benzinu na 100 km, nebo jejich ekvivalent. To už působí reálně, se spotřebou jednoho litru paliva na sto kilometrů by se účinnost jeho hybridní soustavy o celkovém výkonu 175 koní musela rovnat intergalaktickým raketám z Hvězdných válek.
Když už jsme zavadili o celkový výkon, sluší se ještě dodat, že vzhledem k němu není malé Audi žádný rychlík - na akceleraci z klidu na stovku potřebuje devět sekund. Když si to dáme dohromady s předpokládanou vysokou cenou (tři motory, kupa baterek...), máme před sebou asi dost důvodů pro oprávněný předpoklad, že se A1 e-tron stejně do prodeje nedostane. Značka ostatně dodala, že hybridní systém Dual-Mode bude dostupný až v „blízké budoucnosti”. A i ta může být ještě hodně vzdálená...
Ještě nedávno se říkali, že vývoj projektu A1 e-tron šouplo Audi k ledu. Eurospotřeba 1 litr na 100 kilometrů ale zřejmě značku přesvědčila k jinému rozhodnutí...
Zdroj: AutoExpress
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 5 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024 - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 13:04 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB