Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Obří terénní kombík Audi s motorem W12 je dokonalý dárek pro české motoristy
21.12.2018 | Petr Prokopec
Co více si může český motorista přát pod stromeček než obří luxusní kombík s plnotučným motorem a schopností zdolat i lehčí terén? Firma Castagna Milano přesně takové auto stvořila.
V roce 2001 představilo Audi na autosalonu ve Frankfurtu koncept Avantissimo. Tedy studii velkého kombíku, jenž měl být luxusní a distingovaný i rychlý zároveň. Z toho důvodu se pod kapotou 5 060 milimetrů dlouhého vozu objevil dvěma turbodmychadly přeplňovaný 4,2litrový osmiválec, jenž na všechna čtyři kola skrze šestistupňový automat posílal 430 koní. Kromě toho se pyšnil řadou na tehdejší dobu pokročilých prvků, jako byly automatické světlomety, samovyrovnávací podvozek nebo dokonce čtečka otisků prstu.
Avantissimo bohužel nebylo překlopeno v sériový model, mnohé technologie, stejně jako designové křivky, se však objevily na druhé generaci A8. Audi pak následně již s velkým kombíkem nikterak nekoketovalo, místo toho začalo pozvolna stále větší pozornost věnovat crossoverům a SUV. Původní myšlenka ale rozhodně nezapadla, jen namísto automobilky se jí nově chopila italská společnost Castagna Milano. Ta přitom nemá reputaci firmy, jenž by se držela zrovna při zemi.
Asi nejznámějším dílem Italů je Fiat 500 Tender2, který byl představen před deseti lety jako obdoba luxusní minijachty a plážového vozítka v jednom. Padáka proto dostala střecha, stejně jako dveře i víko zavazadelníku. Pozvánku na dlouhodobý pobyt pak pro změnu dostaly dřevěné dekory, chladicí box či dokonce sprcha. Vytvořit tento vůz přitom zabralo více než dva tisíce hodin, jeho cena pak vyšplhala na závratných 80 tisíc Eur (cca 2,06 milionu korun).
V případě zakázkového kombíku se čtyřmi kruhy ve znaku stoprocentně budeme hovořit o vyšší sumě, ač vůz byl postaven na základech předchozí generace A8. Nicméně ani jeho přestavba nebyla procházka růžovou zahradou. Podrobnosti sice prozatím chybí, neboť firma vyrukovala pouze se dvěma fotografiemi a krátkým popisem, nicméně z toho vyplývá, že nástavba nad zadní nápravou byla vyrobena z hliníku a karbonu.
Při kombinaci těchto materiálu lze očekávat jen drobné navýšení hmotnosti, to by ale nakonec mohlo být i vítané. Jak je totiž patrné ze znaku nalepeného na víku zavazadelníku, pod přední kapotou se nachází dvanáctiválcový motor. Tedy poměrně těžká pohonná jednotka, jenž ovlivňovala rozložení hmotnosti. Daný handicap však mohl být přepracovanou zádí odstraněn, kila navíc by přitom mohlo kompenzovat poladění agregátu.
Zda ale na tyto hrátky skutečně došlo, nevíme. Věnovat se tedy již budeme pouze designu, který sice není tak bizarní jako v případě zmiňované pětistovky, nicméně o nic tuctového se nejedná. Podivně působí hlavně ona střešní nástavba, neboť linie dveří a oken se drží původní siluety sedanu. Střecha však byla zploštěna, což vytvořilo nad zadní nápravou podivnou masu, díky které velký trochu kombík připomíná pohřebák.
Je přitom otázkou, jak by celá kreace vypadala, kdyby nedošlo na stylizaci do podoby Allroadu, ale místo toho by se držela pouze jedné barvy karoserie. Vůbec by nás ale nepřekvapilo, kdyby vizuální dojem zamířil nahoru. Vkus prozatím anonymního zákazníka tedy není zrovna na úrovni, pročež bychom i tipovali, že se A8 Allroad po svém debutu vydá někam do Ruska či Arábie.
Zda tomu tak opravdu bude, ještě uvidíme, v tuto chvíli můžeme celou kreaci brát jako vánoční dárek pro české motoristy, kteří nad velkým kombíkem, luxusem a schopností poradit si i s polní cestou nikdy neohrnou nos. Možná namítnete, že typický Čech by pod kapotou raději nějaký ten turbodiesel, preference takových motorů je ale jistě spíše otázkou omezeného rozpočtu. Pokud by si někdo mohl dovolit takového über-kombi za miliony, sametovou sílu motoru W12 pod kapotou by jistě ocenil též...
Pokud jste vždy toužili po luxusním kombíku s terénními ambicemi, firma Castagna Milano pro vás má odpověď
Kreace Italů nám připomněla oficiální koncept Avantissimo z roku 2001
Jejich nejznámějším dílem je pak Fiat 500 Tender2 z roku 2008
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva