Obří terénní kombík Audi s motorem W12 je dokonalý dárek pro české motoristy

Co více si může český motorista přát pod stromeček než obří luxusní kombík s plnotučným motorem a schopností zdolat i lehčí terén? Firma Castagna Milano přesně takové auto stvořila.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Obří terénní kombík Audi s motorem W12 je dokonalý dárek pro české motoristy

21.12.2018 | Petr Prokopec

Obří terénní kombík Audi s motorem W12 je dokonalý dárek pro české motoristy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Co více si může český motorista přát pod stromeček než obří luxusní kombík s plnotučným motorem a schopností zdolat i lehčí terén? Firma Castagna Milano přesně takové auto stvořila.

V roce 2001 představilo Audi na autosalonu ve Frankfurtu koncept Avantissimo. Tedy studii velkého kombíku, jenž měl být luxusní a distingovaný i rychlý zároveň. Z toho důvodu se pod kapotou 5 060 milimetrů dlouhého vozu objevil dvěma turbodmychadly přeplňovaný 4,2litrový osmiválec, jenž na všechna čtyři kola skrze šestistupňový automat posílal 430 koní. Kromě toho se pyšnil řadou na tehdejší dobu pokročilých prvků, jako byly automatické světlomety, samovyrovnávací podvozek nebo dokonce čtečka otisků prstu.

Avantissimo bohužel nebylo překlopeno v sériový model, mnohé technologie, stejně jako designové křivky, se však objevily na druhé generaci A8. Audi pak následně již s velkým kombíkem nikterak nekoketovalo, místo toho začalo pozvolna stále větší pozornost věnovat crossoverům a SUV. Původní myšlenka ale rozhodně nezapadla, jen namísto automobilky se jí nově chopila italská společnost Castagna Milano. Ta přitom nemá reputaci firmy, jenž by se držela zrovna při zemi.

Asi nejznámějším dílem Italů je Fiat 500 Tender2, který byl představen před deseti lety jako obdoba luxusní minijachty a plážového vozítka v jednom. Padáka proto dostala střecha, stejně jako dveře i víko zavazadelníku. Pozvánku na dlouhodobý pobyt pak pro změnu dostaly dřevěné dekory, chladicí box či dokonce sprcha. Vytvořit tento vůz přitom zabralo více než dva tisíce hodin, jeho cena pak vyšplhala na závratných 80 tisíc Eur (cca 2,06 milionu korun).

V případě zakázkového kombíku se čtyřmi kruhy ve znaku stoprocentně budeme hovořit o vyšší sumě, ač vůz byl postaven na základech předchozí generace A8. Nicméně ani jeho přestavba nebyla procházka růžovou zahradou. Podrobnosti sice prozatím chybí, neboť firma vyrukovala pouze se dvěma fotografiemi a krátkým popisem, nicméně z toho vyplývá, že nástavba nad zadní nápravou byla vyrobena z hliníku a karbonu.

Při kombinaci těchto materiálu lze očekávat jen drobné navýšení hmotnosti, to by ale nakonec mohlo být i vítané. Jak je totiž patrné ze znaku nalepeného na víku zavazadelníku, pod přední kapotou se nachází dvanáctiválcový motor. Tedy poměrně těžká pohonná jednotka, jenž ovlivňovala rozložení hmotnosti. Daný handicap však mohl být přepracovanou zádí odstraněn, kila navíc by přitom mohlo kompenzovat poladění agregátu.

Zda ale na tyto hrátky skutečně došlo, nevíme. Věnovat se tedy již budeme pouze designu, který sice není tak bizarní jako v případě zmiňované pětistovky, nicméně o nic tuctového se nejedná. Podivně působí hlavně ona střešní nástavba, neboť linie dveří a oken se drží původní siluety sedanu. Střecha však byla zploštěna, což vytvořilo nad zadní nápravou podivnou masu, díky které velký trochu kombík připomíná pohřebák.

Je přitom otázkou, jak by celá kreace vypadala, kdyby nedošlo na stylizaci do podoby Allroadu, ale místo toho by se držela pouze jedné barvy karoserie. Vůbec by nás ale nepřekvapilo, kdyby vizuální dojem zamířil nahoru. Vkus prozatím anonymního zákazníka tedy není zrovna na úrovni, pročež bychom i tipovali, že se A8 Allroad po svém debutu vydá někam do Ruska či Arábie.

Zda tomu tak opravdu bude, ještě uvidíme, v tuto chvíli můžeme celou kreaci brát jako vánoční dárek pro české motoristy, kteří nad velkým kombíkem, luxusem a schopností poradit si i s polní cestou nikdy neohrnou nos. Možná namítnete, že typický Čech by pod kapotou raději nějaký ten turbodiesel, preference takových motorů je ale jistě spíše otázkou omezeného rozpočtu. Pokud by si někdo mohl dovolit takového über-kombi za miliony, sametovou sílu motoru W12 pod kapotou by jistě ocenil též...


Obří terénní kombík Audi s motorem W12 je dokonalý dárek pro české motoristy - 1 - Audi A8 Allroad Castagna Milano 2019 prvni foto 01Obří terénní kombík Audi s motorem W12 je dokonalý dárek pro české motoristy - 2 - Audi A8 Allroad Castagna Milano 2019 prvni foto 02
Pokud jste vždy toužili po luxusním kombíku s terénními ambicemi, firma Castagna Milano pro vás má odpověď

Obří terénní kombík Audi s motorem W12 je dokonalý dárek pro české motoristy - 3 - Audi A8 Allroad Castagna Milano 2019 prvni foto 03Obří terénní kombík Audi s motorem W12 je dokonalý dárek pro české motoristy - 4 - Audi A8 Allroad Castagna Milano 2019 prvni foto 04Obří terénní kombík Audi s motorem W12 je dokonalý dárek pro české motoristy - 5 - Audi A8 Allroad Castagna Milano 2019 prvni foto 05Obří terénní kombík Audi s motorem W12 je dokonalý dárek pro české motoristy - 6 - Audi A8 Allroad Castagna Milano 2019 prvni foto 06Obří terénní kombík Audi s motorem W12 je dokonalý dárek pro české motoristy - 7 - Audi A8 Allroad Castagna Milano 2019 prvni foto 07Obří terénní kombík Audi s motorem W12 je dokonalý dárek pro české motoristy - 8 - Audi A8 Allroad Castagna Milano 2019 prvni foto 08Obří terénní kombík Audi s motorem W12 je dokonalý dárek pro české motoristy - 9 - Audi A8 Allroad Castagna Milano 2019 prvni foto 09Obří terénní kombík Audi s motorem W12 je dokonalý dárek pro české motoristy - 10 - Audi A8 Allroad Castagna Milano 2019 prvni foto 10Obří terénní kombík Audi s motorem W12 je dokonalý dárek pro české motoristy - 11 - Audi A8 Allroad Castagna Milano 2019 prvni foto 11
Kreace Italů nám připomněla oficiální koncept Avantissimo z roku 2001

Obří terénní kombík Audi s motorem W12 je dokonalý dárek pro české motoristy - 12 - Audi A8 Allroad Castagna Milano 2019 prvni foto 12Obří terénní kombík Audi s motorem W12 je dokonalý dárek pro české motoristy - 13 - Audi A8 Allroad Castagna Milano 2019 prvni foto 13Obří terénní kombík Audi s motorem W12 je dokonalý dárek pro české motoristy - 14 - Audi A8 Allroad Castagna Milano 2019 prvni foto 14Obří terénní kombík Audi s motorem W12 je dokonalý dárek pro české motoristy - 15 - Audi A8 Allroad Castagna Milano 2019 prvni foto 15Obří terénní kombík Audi s motorem W12 je dokonalý dárek pro české motoristy - 16 - Audi A8 Allroad Castagna Milano 2019 prvni foto 16Obří terénní kombík Audi s motorem W12 je dokonalý dárek pro české motoristy - 17 - Audi A8 Allroad Castagna Milano 2019 prvni foto 17Obří terénní kombík Audi s motorem W12 je dokonalý dárek pro české motoristy - 18 - Audi A8 Allroad Castagna Milano 2019 prvni foto 18
Jejich nejznámějším dílem je pak Fiat 500 Tender2 z roku 2008

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše