Reklama

Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje

Německá automobilka chce být alespoň v jednom ohledu revolučnější než Tesla. Její konkurent Modelu X tak má mít jako první masově vyráběný model místo vnějších zpětných zrcátek kamery.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje

6.7.2018 | Petr Prokopec | 13 příspěvků

Německá automobilka chce být alespoň v jednom ohledu revolučnější než Tesla. Její konkurent Modelu X tak má mít jako první masově vyráběný model místo vnějších zpětných zrcátek kamery.

Rupert Stadler, šéf Audi, byl před nedávnem zatčen. Podle vyšetřovatelů byl v kauze Dieselgate namočen více, než dosud připouštěl a zůstává ve vazbě kvůli obavám z ovlivňování svědků. Kvůli tomu automobilka musela přistoupit k řadě nečekaných kroků, z nichž jedním je zrušení premiéry elektrického SUV. Dle původních záměrů mělo Audi E-Tron debutovat 30. srpna v Bruselu, nyní se však očekává premiéra ve Spojených státech někdy ke konci roku.

Odložení debutu ale nemá mít vliv na výrobu a dodávky vozu. Zákazníci tedy mohou s prvními exempláři počítat na počátku příštího roku, přičemž automobilka se rozhodla, že publikum uklidní snímky interiéru finálního prototypu. Z těch by mělo být jasně patrné, že vůz je skutečně již hotový a za zdržením opravdu nestojí žádné jiné problémy než zatčení šéfa Audi.

Již na první pohled je patrné, že automobilka pokročila v digitalizaci, svou novinku osadila hned pěti displeji. Počítán je v to přístrojový štít, stejně jako dvojice centrálních obrazovek, z nichž jedna slouží multimédiím, druhá pak klimatizaci. Nás ovšem daleko více zajímají ty displeje, jež jsou zasazeny v dveřních panelech, které přenášejí obraz venkovních kamer.

Audi E-Tron má tedy být prvním masověji vyráběným vozem, který použije digitální techniku namísto klasických analogových zpětných zrcátek. Značka sice připouští, že tento prvek nemusí být v nabídce všude na světě, nicméně dodává, že již navázala jednání s příslušnými orgány, aby byl k dispozici pro většinu zákazníků. A vzhledem k tomu, že VW již v minulosti dokázal dostat kamery místo zrcátek do modelu XL1, předpokládáme, že minimálně v Evropě o mnoho let později s E-tronem nenarazí.

Stejným nakonec míří prakticky všichni výrobci, takže je jen otázkou, kdo této novince prošlape cestu a kdo tím nadobro změní interiéry aut. Je s podivem, že zatím se tímto směrem nevydala ani Tesla. Možná se bojí, že lidem bude trvat, než si zvyknou na digitální obrazovku místo klasických zrcátek, nicméně sedmipalcové displeje přináší oproti klasice řadu výhod.

V prvé řadě lze zmínit možnost úpravy obraz. Řeč je o přiblížení či oddálení, kameru půjde nastavit i na konkrétní detail, současně se může stát parkovacím asistentem. Novou technologií je také zaručena preciznější detekce aut ve slepém úhlu. A aby toho nebylo málo, lze vybírat ze tří režimů - dálničního, parkovacího a zatáčecího. To všechno vám nejlépe přiblíží fotky a video níže.

Kromě tohoto prvku se německá novinka má pochlubit i zlepšením odhlučnění kabiny, i kvůli absenci klasického spalovacího ústrojí. Aby vás tedy o to více nerušil hluk od podvozku či větru, byly utěsněny prakticky veškeré zóny, kde by mohlo dojít k přenosu jakéhokoliv zvuku. I díky tomu byste měli i v rychlosti 85 km/h zvládat komunikaci se zbytkem posádky jen šeptem.

Když jsme již nakousli pohonné ústrojí, můžeme dodat, že E-Tron dostane do vínku dvojici elektromotorů, jež nabídnou kombinovaný výkon 360 koní a zaručí sprint na stovku za méně než 6 sekund a nejvyšší rychlost okolo 200 km/h. V rámci dojezdu je pak možné počítat se zhruba 400 kilometry, přičemž tato vzdálenost již byla vypočítána dle reálnějšího cyklu WLTP.

Tato data samozřejmě dnes již neohromí, zvláště když jsou vždy horší než u konkurenční Tesly Model X. Té ostatně Audi nebude důstojným soupeřem v rámci dynamiky ani po volbě sportovního režimu, který vám umožní nakrátko navýšit výkon na 408 koní. Zákazníky chce však značka přetáhnout hlavně vyšší kvalitou, stejně jako prostorností kabiny a zavazadelníku.

Kolik kufrů do novinky naložíte, momentálně není známo. Víme ovšem, že rozvor narostl na 2 928 milimetrů. A jelikož E-tron nemá klasický agregát, lze vzadu počítat s absencí středového tunelu a vpředu s jeho větším využitím než u aut se spalovacím motorem. Baterie pak bude možné dobíjet i skrze 150kilowattovou stanici, jež finální čas zkrátí na 30 minut.

Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 1 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 01Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 2 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 02Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 3 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 03Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 4 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 04Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 5 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 05Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 6 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 06Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 7 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 07Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 8 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 08Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 9 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 09Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 10 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 10Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 11 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 11Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 12 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 12Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 13 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 13Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 14 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 14Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 15 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 15Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 16 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 16Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 17 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 17Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 18 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 18
Chystané Audi E-Tron ukázalo kabinu...

Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 19 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 19Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 20 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 20Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 21 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 21Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 22 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 22Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 23 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 23Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 24 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 24Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 25 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 25Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 26 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 26Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 27 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 27Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 28 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 28Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 29 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 29Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje - 30 - Audi E-Tron Prototype interior 2018 prvni sada 30
...i exteriér, byť ten je zatím polepen maskovací fólií

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 13 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama

Reklama