Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi dostane do prodeje zcela nový typ světel, nabídnou dosud netušené možnosti
13.8.2019 | Petr Prokopec
Žijeme ve zvláštní době, kdy si do auta můžete dle svého gusta stále méně vybrat třeba typ převodovky či motoru. V případě různých „nesmyslů” se ale výběr stále rozšiřuje.
Elektrickým směrem dnes míří prakticky každá automobilka, Audi nevyjímaje. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku již slíbila, že do roku 2025 pošle na trh hned 12 modelů, které se obejdou bez spalovacího agregátu. Jedním z nich se stane i SUV Q4 E-tron, jenž bylo ve formě konceptu představeno na letošním autosalonu v Ženevě. Počítat tedy máme s novinkou, která sice bude zvenčí měřit jen 4,6 metru, ovšem uvnitř nabídne prostor vyhrazený vozům o třídu výše, a to právě díky prostorově úspornějšímu elektrickému pohonu.
Vůz má dorazit do prodeje v roce 2021, přičemž stejně jako řada dalších elektrických koncernových vozů vsadí na modulární platformu MEB. Baterie tak budou usazeny v podlaze, přičemž koncept disponoval kapacitou 82 kWh a tedy dojezdem přes 450 km. S ohledem na dvojici agregátů a tedy pohon všech kol pak Q4 E-tron počítal s nemalou trakcí i zátahem od nulových otáček, sprint z klidu na stovku za 6,3 sekundy tak zní spíše konzervativně. Stejně jako maximálka omezená na 180 km/h.
Dá se předpokládat, že Audi obětovalo jízdní dynamiku na oltář dojezdu, v případě sériového modelu ale vše může být trochu jinak. S debutem produkční verze se počítá až ve druhé polovině příštího roku a Audi zatím o technice více neprozradí, v jiných ohledech je ale sdílnější. Posloužit můžeme zmínkou šéfdesignéra Marca Lichteho o světlometech, která mají sériového modelu nabídnout dosud netušené možnosti.
Bohužel se netýkají třeba intenzity osvětlení, ale jejich vizuální podoby. Lichte říká, že světla bude možné vůbec poprvé v historii automobilismu personalizovat, přičemž zákazníci si budou moci vybírat z 25 variant. Co přesně je tím míněno, Lichte neupřesnil, dodal však, že taková personalizace bude spojena s předními i zadními lampami. Dá se tedy očekávat, že Audi nejspíše využije tvárné organické diody a umožní buď samotnými světly nebo na vozovce promítat vybrané motivy či slova. Nakonec, kdo by nechtěl mít čtyři kruhy před očima na silnici celou noc...
Nic bližšího zatím nevíme, tedy až na fakt, že nepůjde o součást standardní, nýbrž příplatkové výbavy. A musíme se zas jednou podivit, jak velkorysé jsou automobilky v případě personalizace takových hloupostí za situace, kdy nabízí stále méně možností volby v případě samotné techniky.
K té se můžeme ještě na skok vrátit. Vpředu počítá s elektromotorem o výkonu 102 koní a 150 Nm, zatímco ten zadní nabídne 204 koní a 310 Nm. Výkonové špičky agregátů se přitom potkávají, celkově tedy soustava má k dispozici 306 koní. Audi pak dodává, že primárně bude zaměstnán zadní elektromotor. Finální zmínku pak věnujeme bateriím, které navyšují hmotnost vozu o 510 kilogramů. Dobíjet je přitom lze výkonem až 125 kW, z již zmíněné kapacity 82 kWh tak můžete načerpat 80 procent za přibližně půl hodiny.
Tím zatím známé informace končí, je ovšem možné, že část ze své budoucnosti nám Audi ukáže již za pár týdnů na autosalonu ve Frankfurtu, kde se dost možná dočkáme další studie s označením E-tron v názvu. S elektrickou technikou pod kapotou a možná i „magickými” světly na přídi a zádi...
Jako koncept se Audi Q4 E-tron představilo letos, v produkční verzi s personalizovanými světlomety dorazí za méně dva roky. Co všechno budou světla umět, Audi teprve prozradí.
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch