Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi nadělilo motor nejbližší budoucnosti dalšímu modelu. Brzy bude skoro ve všem
26.6.2018 | Petr Prokopec
Zvykejte si na to, že žádný z dnes obvyklých motorů jednou v nabídce nových aut nenajdete. Vládu převezmou tzv. mild-hybridy schopné spalovací motor pravidelné vyřazovat z činnosti.
Druhá generace Audi A7 Sportback sice byla představena již loni na podzim, ovšem teprve letos na jaře zamířila do českých showroomů. Zpočátku byly k mání pouze dvě verze (50 TDI a 55 TFSI), nicméně nutnost homologace obou motorů na základě nové měřicí procedury WLTP vyřadila benzinové provedení na čas ze hry. Silnější diesel teď doplnil nový model 45 TDI a je mnohem zajímavější, než relativně skromné číslo před písmeny TDI v jeho označení.
Za diesely dosud kopal třílitr V6 naladěný na koní 286 koní. Novinka používá tutéž pohonnou jednotku, jeho výkon však činí jen 231 koní, točivý moment pak klesl z 620 na 500 Nm. To nezní oslnivě, motor ale používá 48voltový mild-hybridní systém, který se hlavně z legislativních důvodů stane brzy standardem napříč automobilovými třídami. Jen s jeho pomocí je totiž možné dostat spotřebu paliva resp. emise CO2 na úroveň požadovanou Evropskou unií už v roce 2020, takže takto řešený pohon dostane například i příští Octavie.
Než se začnete čertit, co si to na nás Brusel zase vymyslel, je třeba říci, že tohle je možná jediné opravdu efektivní řešení hybridního pohonu z pohledu širšího spektra zákazníků. Dokáže totiž spalovací motor vyřadit z činnosti v momentech, kdy v podstatě jen marně spotřebovává palivo a není k ničemu dobrý. Zároveň jej doplňuje jen malými akumulátory a nepříliš výkonným elektromotorem, což pramení v pouze drobné zvýšení hmotnosti.
Audi hovoří o tom, že mild-hybrid dokáže snižovat skutečnou spotřebu o 0,7 l/100 km a není důvod mu nevěřit. Systém si v městském provozu poradí zcela bez spalovacího motoru až do rychlosti 21 km/h a umí předvídat, kdy bude spalovací motor potřeba. Je totiž standardně spojení s čelní kamerou, která monitoruje situaci před vozem. Jakmile pak systém usoudí, že se cesta otevřela a auto dále nepojede v koloně, pohonnou jednotku nastartuje dříve než pořádně sešlápnete plyn. V provozu byste tak neměli zažít žádné omezení.
Systém dále dokáže při lehké jízdě vypínat pohonnou jednotku i v rychlostech od 55 do 160 km/h třeba při jízdě z kopce. Zároveň umí pomoci akceleraci nebo skrze regenerativní brzdění dobít lithium-iontovou baterii, a to až výkonem 12 kW.
Auto tak ve výsledku není ani pomalé, neboť s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol quattro zvládá A7 45 TDI zrychlení z klidu na stovku za 6,5 sekundy a maximálku 250 km/h. Zároveň není „užrané”, neboť průměrná spotřeba již dle náročnějšího cyklu WLTP činí 5,6 l/100 km, zatímco emise CO2 činí 147 gramů na kilometr.
Novinka je momentálně k mání na německém trhu, kde vychází na 62 900 Eur (cca 1 618 500 Kč). Ve srovnání s variantou 50 TDI je tedy o 3 400 Eur (87 500 Kč) levnější. Pokud přitom daný rozdíl aplikujeme na českou cenu výkonnějšího dieselu (1 745 900 Kč), měla by být novinka na tuzemském trhu k mání za přibližně 1,65 milionu korun.
Audi nově představilo model A7 Sportback 45 TDI, které používá mild-hybridní pohon, jemuž se brzy nevyhne naprostá většina aut. Na stovku zrychluje za 6,5 sekundy a jezdit za 5,6 litru na sto kilometrů chce jezdit i v reálném světě
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 5 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 8 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejčtenější články
- Šéf Fiatu odhalil novinky značky pro nejbližší roky, je to jedna větší bizarnost než druhá
26.2.2024 - Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva