Audi nadělilo motor nejbližší budoucnosti dalšímu modelu. Brzy bude skoro ve všem

Zvykejte si na to, že žádný z dnes obvyklých motorů jednou v nabídce nových aut nenajdete. Vládu převezmou tzv. mild-hybridy schopné spalovací motor pravidelné vyřazovat z činnosti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi nadělilo motor nejbližší budoucnosti dalšímu modelu. Brzy bude skoro ve všem

26.6.2018 | Petr Prokopec

Audi nadělilo motor nejbližší budoucnosti dalšímu modelu. Brzy bude skoro ve všem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zvykejte si na to, že žádný z dnes obvyklých motorů jednou v nabídce nových aut nenajdete. Vládu převezmou tzv. mild-hybridy schopné spalovací motor pravidelné vyřazovat z činnosti.

Druhá generace Audi A7 Sportback sice byla představena již loni na podzim, ovšem teprve letos na jaře zamířila do českých showroomů. Zpočátku byly k mání pouze dvě verze (50 TDI a 55 TFSI), nicméně nutnost homologace obou motorů na základě nové měřicí procedury WLTP vyřadila benzinové provedení na čas ze hry. Silnější diesel teď doplnil nový model 45 TDI a je mnohem zajímavější, než relativně skromné číslo před písmeny TDI v jeho označení.

Za diesely dosud kopal třílitr V6 naladěný na koní 286 koní. Novinka používá tutéž pohonnou jednotku, jeho výkon však činí jen 231 koní, točivý moment pak klesl z 620 na 500 Nm. To nezní oslnivě, motor ale používá 48voltový mild-hybridní systém, který se hlavně z legislativních důvodů stane brzy standardem napříč automobilovými třídami. Jen s jeho pomocí je totiž možné dostat spotřebu paliva resp. emise CO2 na úroveň požadovanou Evropskou unií už v roce 2020, takže takto řešený pohon dostane například i příští Octavie.

Než se začnete čertit, co si to na nás Brusel zase vymyslel, je třeba říci, že tohle je možná jediné opravdu efektivní řešení hybridního pohonu z pohledu širšího spektra zákazníků. Dokáže totiž spalovací motor vyřadit z činnosti v momentech, kdy v podstatě jen marně spotřebovává palivo a není k ničemu dobrý. Zároveň jej doplňuje jen malými akumulátory a nepříliš výkonným elektromotorem, což pramení v pouze drobné zvýšení hmotnosti.

Audi hovoří o tom, že mild-hybrid dokáže snižovat skutečnou spotřebu o 0,7 l/100 km a není důvod mu nevěřit. Systém si v městském provozu poradí zcela bez spalovacího motoru až do rychlosti 21 km/h a umí předvídat, kdy bude spalovací motor potřeba. Je totiž standardně spojení s čelní kamerou, která monitoruje situaci před vozem. Jakmile pak systém usoudí, že se cesta otevřela a auto dále nepojede v koloně, pohonnou jednotku nastartuje dříve než pořádně sešlápnete plyn. V provozu byste tak neměli zažít žádné omezení.

Systém dále dokáže při lehké jízdě vypínat pohonnou jednotku i v rychlostech od 55 do 160 km/h třeba při jízdě z kopce. Zároveň umí pomoci akceleraci nebo skrze regenerativní brzdění dobít lithium-iontovou baterii, a to až výkonem 12 kW.

Auto tak ve výsledku není ani pomalé, neboť s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol quattro zvládá A7 45 TDI zrychlení z klidu na stovku za 6,5 sekundy a maximálku 250 km/h. Zároveň není „užrané”, neboť průměrná spotřeba již dle náročnějšího cyklu WLTP činí 5,6 l/100 km, zatímco emise CO2 činí 147 gramů na kilometr.

Novinka je momentálně k mání na německém trhu, kde vychází na 62 900 Eur (cca 1 618 500 Kč). Ve srovnání s variantou 50 TDI je tedy o 3 400 Eur (87 500 Kč) levnější. Pokud přitom daný rozdíl aplikujeme na českou cenu výkonnějšího dieselu (1 745 900 Kč), měla by být novinka na tuzemském trhu k mání za přibližně 1,65 milionu korun.


Audi nadělilo motor nejbližší budoucnosti dalšímu modelu. Brzy bude skoro ve všem - 1 - Audi A7 Sportback 45 TDI 2018 prvni foto 01Audi nadělilo motor nejbližší budoucnosti dalšímu modelu. Brzy bude skoro ve všem - 2 - Audi A7 Sportback 45 TDI 2018 prvni foto 02Audi nadělilo motor nejbližší budoucnosti dalšímu modelu. Brzy bude skoro ve všem - 3 - Audi A7 Sportback 45 TDI 2018 prvni foto 03Audi nadělilo motor nejbližší budoucnosti dalšímu modelu. Brzy bude skoro ve všem - 4 - Audi A7 Sportback 45 TDI 2018 prvni foto 04Audi nadělilo motor nejbližší budoucnosti dalšímu modelu. Brzy bude skoro ve všem - 5 - Audi A7 Sportback 45 TDI 2018 prvni foto 05Audi nadělilo motor nejbližší budoucnosti dalšímu modelu. Brzy bude skoro ve všem - 6 - Audi A7 Sportback 45 TDI 2018 prvni foto 06
Audi nově představilo model A7 Sportback 45 TDI, které používá mild-hybridní pohon, jemuž se brzy nevyhne naprostá většina aut. Na stovku zrychluje za 6,5 sekundy a jezdit za 5,6 litru na sto kilometrů chce jezdit i v reálném světě

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.