Audi nadělilo motor nejbližší budoucnosti dalšímu modelu. Brzy bude skoro ve všem

Zvykejte si na to, že žádný z dnes obvyklých motorů jednou v nabídce nových aut nenajdete. Vládu převezmou tzv. mild-hybridy schopné spalovací motor pravidelné vyřazovat z činnosti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi nadělilo motor nejbližší budoucnosti dalšímu modelu. Brzy bude skoro ve všem

26.6.2018 | Petr Prokopec

Audi nadělilo motor nejbližší budoucnosti dalšímu modelu. Brzy bude skoro ve všem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zvykejte si na to, že žádný z dnes obvyklých motorů jednou v nabídce nových aut nenajdete. Vládu převezmou tzv. mild-hybridy schopné spalovací motor pravidelné vyřazovat z činnosti.

Druhá generace Audi A7 Sportback sice byla představena již loni na podzim, ovšem teprve letos na jaře zamířila do českých showroomů. Zpočátku byly k mání pouze dvě verze (50 TDI a 55 TFSI), nicméně nutnost homologace obou motorů na základě nové měřicí procedury WLTP vyřadila benzinové provedení na čas ze hry. Silnější diesel teď doplnil nový model 45 TDI a je mnohem zajímavější, než relativně skromné číslo před písmeny TDI v jeho označení.

Za diesely dosud kopal třílitr V6 naladěný na koní 286 koní. Novinka používá tutéž pohonnou jednotku, jeho výkon však činí jen 231 koní, točivý moment pak klesl z 620 na 500 Nm. To nezní oslnivě, motor ale používá 48voltový mild-hybridní systém, který se hlavně z legislativních důvodů stane brzy standardem napříč automobilovými třídami. Jen s jeho pomocí je totiž možné dostat spotřebu paliva resp. emise CO2 na úroveň požadovanou Evropskou unií už v roce 2020, takže takto řešený pohon dostane například i příští Octavie.

Než se začnete čertit, co si to na nás Brusel zase vymyslel, je třeba říci, že tohle je možná jediné opravdu efektivní řešení hybridního pohonu z pohledu širšího spektra zákazníků. Dokáže totiž spalovací motor vyřadit z činnosti v momentech, kdy v podstatě jen marně spotřebovává palivo a není k ničemu dobrý. Zároveň jej doplňuje jen malými akumulátory a nepříliš výkonným elektromotorem, což pramení v pouze drobné zvýšení hmotnosti.

Audi hovoří o tom, že mild-hybrid dokáže snižovat skutečnou spotřebu o 0,7 l/100 km a není důvod mu nevěřit. Systém si v městském provozu poradí zcela bez spalovacího motoru až do rychlosti 21 km/h a umí předvídat, kdy bude spalovací motor potřeba. Je totiž standardně spojení s čelní kamerou, která monitoruje situaci před vozem. Jakmile pak systém usoudí, že se cesta otevřela a auto dále nepojede v koloně, pohonnou jednotku nastartuje dříve než pořádně sešlápnete plyn. V provozu byste tak neměli zažít žádné omezení.

Systém dále dokáže při lehké jízdě vypínat pohonnou jednotku i v rychlostech od 55 do 160 km/h třeba při jízdě z kopce. Zároveň umí pomoci akceleraci nebo skrze regenerativní brzdění dobít lithium-iontovou baterii, a to až výkonem 12 kW.

Auto tak ve výsledku není ani pomalé, neboť s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol quattro zvládá A7 45 TDI zrychlení z klidu na stovku za 6,5 sekundy a maximálku 250 km/h. Zároveň není „užrané”, neboť průměrná spotřeba již dle náročnějšího cyklu WLTP činí 5,6 l/100 km, zatímco emise CO2 činí 147 gramů na kilometr.

Novinka je momentálně k mání na německém trhu, kde vychází na 62 900 Eur (cca 1 618 500 Kč). Ve srovnání s variantou 50 TDI je tedy o 3 400 Eur (87 500 Kč) levnější. Pokud přitom daný rozdíl aplikujeme na českou cenu výkonnějšího dieselu (1 745 900 Kč), měla by být novinka na tuzemském trhu k mání za přibližně 1,65 milionu korun.


Audi nadělilo motor nejbližší budoucnosti dalšímu modelu. Brzy bude skoro ve všem - 1 - Audi A7 Sportback 45 TDI 2018 prvni foto 01Audi nadělilo motor nejbližší budoucnosti dalšímu modelu. Brzy bude skoro ve všem - 2 - Audi A7 Sportback 45 TDI 2018 prvni foto 02Audi nadělilo motor nejbližší budoucnosti dalšímu modelu. Brzy bude skoro ve všem - 3 - Audi A7 Sportback 45 TDI 2018 prvni foto 03Audi nadělilo motor nejbližší budoucnosti dalšímu modelu. Brzy bude skoro ve všem - 4 - Audi A7 Sportback 45 TDI 2018 prvni foto 04Audi nadělilo motor nejbližší budoucnosti dalšímu modelu. Brzy bude skoro ve všem - 5 - Audi A7 Sportback 45 TDI 2018 prvni foto 05Audi nadělilo motor nejbližší budoucnosti dalšímu modelu. Brzy bude skoro ve všem - 6 - Audi A7 Sportback 45 TDI 2018 prvni foto 06
Audi nově představilo model A7 Sportback 45 TDI, které používá mild-hybridní pohon, jemuž se brzy nevyhne naprostá většina aut. Na stovku zrychluje za 6,5 sekundy a jezdit za 5,6 litru na sto kilometrů chce jezdit i v reálném světě

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše