Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi odhalilo další nové RS. Je to taková 450koňová Octavie, pořádně jedovatá
28.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Kdo dosud chtěl opravdu výkonný liftback, musel zamířit do vyšší střední třídy pro auta jako Porsche Panamera. Audi RS5 nabízí totéž níže a levněji.
Liftbacky dlouho nepatřily mezi vyhledávané karosářské typy. Mezi malými auty jde o skoro neexistující věc, v nižší střední třídě s touto koncepcí dlouhodobě boduje jen Škoda Octavia a byť v té střední jich bylo vždy více, například u Fordu Mondeo šlo o hůře prodávanou alternativu - byla to znovu jen Škoda, tentokrát Superb, která tady dokázala a dokáže být s liftbackem úspěšná. A ani ve vyšších sférách se to jimi zrovna nehemžilo, modely jako Audi A7, Porsche Panamera či BMW 5 (dnes 6) GT byly spíše výjimkami.
V posledních letech ale liftbacků přibývá. Octavie má mezi kompakty konkurenta v podobě Hyundai i30 Fastback, ve střední nyní boduje třeba VW Arteon nebo Kia Stinger a do vyšší dorazily nové generace výše zmíněných strojů. O co tu ovšem dosud byla nouze, je opravdu výkonný vůz tohoto ražení, který by se nejmenoval Porsche Panamera Turbo nebo Audi RS7 Sportback. Teď tu je a je znovu od Audi - říká si RS5 Sportback.
Poprvé Audi A5 s pěticí dveří vytáhlo v roce 2009, v jeho první generaci ale nabídlo nanejvýš verzi S5 Sportback. Dnes na newyorském autosalonu odhalilo nový Sportback s provedení RS a máme pocit, že dobře udělalo - praktických aut, co nejsou kombi, není nikdy dost. Šéf Audi Sportu Michael-Julius Renz k tomu říká: „Inovativní interpretace pětidveřového vysoce výkonného kupé nemá ani předchůdce, ani přímého konkurenta.“ A má pravdu, jiné tak výkonné auto této koncepce a velikosti na trhu neexistuje.
Exteriér kombinuje už známé křivky s ostřeji tvarovanými detaily, žádné velké drama se ale nekoná. Můžeme vidět dlouhý rozvor a krátký přední i zadní převis. Kabina je posunuta vzad za delší přední kapotu. Přední část se vyznačuje širokou mřížkou chladiče s typickým nápisem quattro. Hlavní vstup sání doplňují boční rozměrné otvory pro další přísun svěžího vzduchu.
Boční linie přechází přes vyboulené blatníky do zadních partií, kde se RS5 představuje s malou odtrhovou hranou kufru a dominantním párem velkých koncovek výfuku po krajích difuzoru. Nové Audi bude obouvat 19palcové nebo 20palcové disky. Podle tiskové zprávy lze doplňky nabarvit do jedné z možností odstínu Gloss Black, Carbon, nebo Matte Aluminum.
Vnitřní prostor pro pět cestujících bude vybaven sportovními sedačkami s volitelným voštinovým vzorem v jemné kůži Nappa. Kromě mnohých emblémů se přítomnost k rychlé divizi může zdůraznit kontrastním červeným prošíváním, jež se pak najde i na useknutém volantu s logem RS. Digitální informační displeje virtuálního kokpitu poskytnou všechny potřebné informace o automobilu. Posádka svá zavazadla převeze v kufru o velikosti 480 litrů, po sklopení zadních sedadel 40:20:40 se kapacita může navýšit do celkových 1 300 litrů.
Motor bude stejný jako u RS5 Coupe a RS4 Avanty, tím pádem bude pod kapotou 2,9 TFSI V6 twin turbo s výkonem 331 kW (450 koní) a 600 Nm. 0-97 km/h by měl dokázat pokořit za 3,9 sekundy, maximální rychlost je, když se připlatí, 280 km/h, standardně omezovač zasáhne při 250 km/h. Obě turbodmychadla jsou namontována v úhlu devadesáti stupňů vzhledem k válcům a jsou umístěna mezi řadami válců. Tím se zkracuje dráha mezi válci a turby, což slibuje včasné reakce na sešlápnutí plynového pedálu.
Výkon skoro třílitrové V6 putuje přes osmistupňovou automatickou převodovou skříň na všechna kola systémem quattro se středovým diferenciálem. Nastavení pohonu rozděluje výkon asymetricky mezi nápravy 40:60, tím by měl zaručit optimální trakci. Pokud dojde k prokluzu na nápravě, většina výkonu okamžitě proudí na tu druhou, až o 85 % dopředu a 70 % dozadu.
Podvozek je proti standardní Audi S5 Sportback tvrdší a nižší o sedm milimetrů. Volba jízdních režimů Audi drive select je v základní výbavě. Bude možné dokoupit lepší pružení včetně Dynamic Ride Control (DRC) a keramické brzdy, které by měly zkrátit brzdnou dráhu 1 840 kg těžké novinky.
Pozoruhodné je, ze Audi RS 5 Sportback bude coby evropské auto zpočátku k dispozici jen v prodejnách v USA a Kanadě, a to asi od druhé poloviny roku 2018. Cena zatím nebyla stanovena. Evropský zákazník si bude muset počkat na pozdější, zatím též neupřesněný termín uvedení na trh - čekejme ale první polovinu roku 2019.
Audi RS5 Sportback se ukázalo v New Yorku na autosalonu v americkém podání, zbytek světa se také dočká, ale později
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva