Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi odhalilo novou rodinnou střelu. RS4 Avant má 450 koní, stovku dá za 4,1 s
12.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejlepší cesta, jak přivést zbytek rodiny k šílenství? Stačí ji usadit do nové RS4 a dát plný plyn, její dynamiku s klidem nepřejde nikdo z těch, které pobere.
Někdejší šéf Lamborghini Stephan Winkelmann si v čele divize Audi Sport dlouho nepobyl, od příštího měsíce totiž bude vládnout v Molsheimu. Frankfurtský autosalon si ale ještě mohl vychutnat jako šéf sportovní divize čtyř kruhů, přičemž odprezentoval jednu z nejočekávanějších novinek nejen tohoto roku, a sice nové Audi RS4 Avant. To je pro značku velmi důležitým vozem, neboť poprvé bude nabízeno i v Číně - jako jediné sportovní a výkonné kombi v segmentu.
V rámci vzhledu vůz pochopitelně vychází z běžného Audi A4 Avant, nicméně vůči němu byly o 30 milimetrů rozšířeny blatníky. Spojitost lze hledat v použitém pohonu všech kol quattro, kromě toho se ale značka snažila také zdůraznit dynamický postoj. Tomu napomáhají i další prvky pro modely RS tak typické - třeba třešní spoiler nebo difuzor rámovaný oválnými koncovkami výfuku. Dorazila i 19palcová kovaná kola, jenž lze vyměnit za příplatkové dvacítky.
Automobilka dodává, že inspirována byla světem motorsportu, zejména pak závodním speciálem Audi 90 Quattro IMSA GTO. Použitá barva karoserie Nogaro Blue pak pro změnu odkazuje na vůbec první generaci modelu RS4 Avant, jenž se objevila v roce 1999. Uvnitř lze pak očekávat především kůží obšitý sportovní volant se zploštělou spodní částí, s nímž dorazila sportovní sedadla, karbonové dekory nebo digitální přístrojový štít a head-up displej.
Pohled pod kapotu neodhalí žádné překvapení, stejně jako u Audi RS5 i zde všechna čtyři kola roztáčí 2,9litrový šestiválec biturbo naladěný na 450 koní a 600 Nm. Vůči předchozímu atmosférickému 4,2litrovému osmiválci přitom novinka nabízí o 170 Nm více, točivý moment je navíc k dispozici v pásmu 1 900 až 5 000 otáček. Stovku tak vůz zvládne za 4,1 sekundy, omezovač nejvyšší rychlosti lze pak za příplatek přenastavit z 250 na 280 km/h. Reálná maximálka? Ví bůh, ale přes 300 km/h to bude asi bez problémů.
V rámci spotřeby lze zmínit 8,8litrový průměr, což oproti minulosti představuje o 17 procent lepší výsledek. Zásluhu na tom nenese jen přeplňovaný motor či optimalizovaná osmistupňová automatická převodovka, ale také hmotnost 1 790 kilogramů, jenž je oproti předchozí generaci nižší o 80 kg. Stran tohoto pak můžeme ještě zmínit přiblížení podvozku k zemi o 7 milimetrů oproti regulérnímu kombíku.
Ceny na německém trhu startují na částce 79 800 Eur (cca 2,08 mil. Kč), zákazníci si ale mohou připlatit za sportovní diferenciál, karbon-keramické brzdy, dynamické řízení či sportovní podvozek, jehož součástí je i technologie DRC (Dynamic Ride Control). V rámci oslovení divize Audi Exclusive se pak realitou mohou stát veškeré vaše fantazie, jenž se týkají venkovního vzhledu a vnitřní výbavy.
Nové Audi RS4 Avant modrým odstínem karoserie odkazuje na první generaci výkonného kombíku. Pod kapotou pak má 450 koní a 600 Nm, s nimiž dá stovku za 4,1 sekundy a zvládne až 280 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
před 10 hodinami - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 00:05 - abgx1
- Pneu koutek 04.17. 23:53 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB