Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely
1.5.2019 | Petr Prokopec
V nabídce Audi se zjevně odehrává něco jako tichá naftová revoluce. V době, kdy dieselům leckdo větší konec, Němci přichází s novými motory tohoto typu a dokonce jimi nahrazují stávající benzinové verze.
Očekávané se stalo skutečností. Němci opět pokročili v obměně své rodiny modelů S4, S5, S6 a S7 a všem na evropském kontinentu nadělili nový třílitrový turbodiesel. Ten disponuje nejen tradičním přeplňováním pomocí výfukových plynů, ale rovněž elektrickým kompresorem. Opomenut nebyl ani integrovaný startér-generátor, 48voltový elektrický okruh či lithium-iontová baterie o kapacitě 0,5 kWh, jež mají vozu napomoci k nižší spotřebě a emisím, než jaké doprovází benzinovou verzi, která zůstává v prodeji jen mimo Evropu.
Pohonné ústrojí produkuje standardně 347 koní a 700 Nm točivého momentu, jež na všechna čtyři kola přenáší osmistupňová automatická převodovka. Maximální výkon je k dispozici ve 3 850 otáčkách, spoustu jej ale motor bude generovat i níže. Právě z toho důvodu dorazil elektrický kompresor, který funguje pouze do 1 650 ot./min. Turbodmychadlo se tak spouští naplno až po překročení této mety, zmíněný startér-generátor pak v rámci akcelerace dokáže vozu dodat ještě dodatečných 11 koní a 60 Nm.
S takovou silou pod kapotou není stovka za 4,8 sekundy u sedanu (resp. za 4,9 sekundy u kombíku) žádným překvapením. Stejně jako nejvyšší rychlost omezená u celé rodiny elektronicky na 250 km/h. Spíše než jízdní dynamikou se ovšem Audi chlubí spotřebou, která v průměru poklesla na 6,2 a 6,3 litru na sto kilometrů. Dáno je to nejen přesedláním z benzinového motoru na dieselový, ale také novými technologiemi. Kupříkladu při brzdění se totiž spalovací agregát může vypnout při rychlosti až do 22 km/h.
Je však otázkou, jak na tuto rošádu budou slyšet zákazníci, neboť nahrazení benzinové jednotky se negativně projevilo na hmotnosti. Ta vzrostla o 150 kilogramů, obě verze se tak nově pohybují okolo 1,9 tuny. Většina z dané masy navíc přistála nad přední nápravou, pročež se dají vytušit daleko větší sklony k nedotáčivosti, ač je značka zkouší negovat pomocí systému Quattro, jenž za normálních okolností přepouští 60 % výkonu dozadu. Maximálně pak může poslat 85 % dozadu a 70 % dopředu.
Audi s novým motorem ani nečekalo na facelift a modifikace pod kapotou dokončilo v prvém sledu. Je to zvláštní, jako by dosavadní benzinové provedení nebylo možné z nějakého důvodu podle nové měřicí procedury WLTP homologovat. Ještě zvláštnější ale je, jak potají Audi nabídku o nové S4 doplnilo. Ačkoli výroba i prodej odstartují již tento měsíc, oficiální snímky i technické parametry musíte na webu pro média složitě hledat. Tisková zpráva neexistuje a německé i české oficiální prodejní weby pořád prezentují S4 jako vůz s motorem 3,0 TFSI, se kterým ho už nejspíše nikdy nekoupíte. Zvláštní.
Oficiální fotogalerie nového Audi S4 TDI
Oficiální fotogalerie nového Audi S4 Avant TDI
Obrázky nového motoru 3,0 TDI s výkonem
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:10 - M.Z.
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan