Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely

V nabídce Audi se zjevně odehrává něco jako tichá naftová revoluce. V době, kdy dieselům leckdo větší konec, Němci přichází s novými motory tohoto typu a dokonce jimi nahrazují stávající benzinové verze.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely

1.5.2019 | Petr Prokopec

Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V nabídce Audi se zjevně odehrává něco jako tichá naftová revoluce. V době, kdy dieselům leckdo větší konec, Němci přichází s novými motory tohoto typu a dokonce jimi nahrazují stávající benzinové verze.

Očekávané se stalo skutečností. Němci opět pokročili v obměně své rodiny modelů S4, S5, S6 a S7 a všem na evropském kontinentu nadělili nový třílitrový turbodiesel. Ten disponuje nejen tradičním přeplňováním pomocí výfukových plynů, ale rovněž elektrickým kompresorem. Opomenut nebyl ani integrovaný startér-generátor, 48voltový elektrický okruh či lithium-iontová baterie o kapacitě 0,5 kWh, jež mají vozu napomoci k nižší spotřebě a emisím, než jaké doprovází benzinovou verzi, která zůstává v prodeji jen mimo Evropu.

Pohonné ústrojí produkuje standardně 347 koní a 700 Nm točivého momentu, jež na všechna čtyři kola přenáší osmistupňová automatická převodovka. Maximální výkon je k dispozici ve 3 850 otáčkách, spoustu jej ale motor bude generovat i níže. Právě z toho důvodu dorazil elektrický kompresor, který funguje pouze do 1 650 ot./min. Turbodmychadlo se tak spouští naplno až po překročení této mety, zmíněný startér-generátor pak v rámci akcelerace dokáže vozu dodat ještě dodatečných 11 koní a 60 Nm.

S takovou silou pod kapotou není stovka za 4,8 sekundy u sedanu (resp. za 4,9 sekundy u kombíku) žádným překvapením. Stejně jako nejvyšší rychlost omezená u celé rodiny elektronicky na 250 km/h. Spíše než jízdní dynamikou se ovšem Audi chlubí spotřebou, která v průměru poklesla na 6,2 a 6,3 litru na sto kilometrů. Dáno je to nejen přesedláním z benzinového motoru na dieselový, ale také novými technologiemi. Kupříkladu při brzdění se totiž spalovací agregát může vypnout při rychlosti až do 22 km/h.

Je však otázkou, jak na tuto rošádu budou slyšet zákazníci, neboť nahrazení benzinové jednotky se negativně projevilo na hmotnosti. Ta vzrostla o 150 kilogramů, obě verze se tak nově pohybují okolo 1,9 tuny. Většina z dané masy navíc přistála nad přední nápravou, pročež se dají vytušit daleko větší sklony k nedotáčivosti, ač je značka zkouší negovat pomocí systému Quattro, jenž za normálních okolností přepouští 60 % výkonu dozadu. Maximálně pak může poslat 85 % dozadu a 70 % dopředu.

Audi s novým motorem ani nečekalo na facelift a modifikace pod kapotou dokončilo v prvém sledu. Je to zvláštní, jako by dosavadní benzinové provedení nebylo možné z nějakého důvodu podle nové měřicí procedury WLTP homologovat. Ještě zvláštnější ale je, jak potají Audi nabídku o nové S4 doplnilo. Ačkoli výroba i prodej odstartují již tento měsíc, oficiální snímky i technické parametry musíte na webu pro média složitě hledat. Tisková zpráva neexistuje a německé i české oficiální prodejní weby pořád prezentují S4 jako vůz s motorem 3,0 TFSI, se kterým ho už nejspíše nikdy nekoupíte. Zvláštní.

Oficiální fotogalerie nového Audi S4 TDI


Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 1 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 01Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 2 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 02Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 3 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 03Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 4 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 04Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 5 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 05Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 6 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 06Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 7 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 07Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 8 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 08Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 9 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 09Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 10 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 10Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 11 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 11Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 12 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 12Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 13 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 13Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 14 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 14

Oficiální fotogalerie nového Audi S4 Avant TDI

Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 15 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 15Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 16 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 16Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 17 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 17Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 18 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 18Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 19 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 19Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 20 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 20Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 21 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 21Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 22 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 22Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 23 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 23Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 24 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 24Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 25 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 25Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 26 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 26Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 27 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 27Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 28 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 28Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 29 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 29Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 30 - Audi S4 TDI a S4 Avant TDI 2019 prvni sada 30

Obrázky nového motoru 3,0 TDI s výkonem

Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 31 - Audi S6 S6 Avant S7 Sportback 2019 prvni oficialni sada 22Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 32 - Audi S6 S6 Avant S7 Sportback 2019 prvni oficialni sada 23Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely - 33 - Audi S6 S6 Avant S7 Sportback 2019 prvni oficialni sada 24

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.