Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi pokračuje v tiché dieselové revoluci, potají odhalilo další dva ostré modely
1.5.2019 | Petr Prokopec
V nabídce Audi se zjevně odehrává něco jako tichá naftová revoluce. V době, kdy dieselům leckdo větší konec, Němci přichází s novými motory tohoto typu a dokonce jimi nahrazují stávající benzinové verze.
Očekávané se stalo skutečností. Němci opět pokročili v obměně své rodiny modelů S4, S5, S6 a S7 a všem na evropském kontinentu nadělili nový třílitrový turbodiesel. Ten disponuje nejen tradičním přeplňováním pomocí výfukových plynů, ale rovněž elektrickým kompresorem. Opomenut nebyl ani integrovaný startér-generátor, 48voltový elektrický okruh či lithium-iontová baterie o kapacitě 0,5 kWh, jež mají vozu napomoci k nižší spotřebě a emisím, než jaké doprovází benzinovou verzi, která zůstává v prodeji jen mimo Evropu.
Pohonné ústrojí produkuje standardně 347 koní a 700 Nm točivého momentu, jež na všechna čtyři kola přenáší osmistupňová automatická převodovka. Maximální výkon je k dispozici ve 3 850 otáčkách, spoustu jej ale motor bude generovat i níže. Právě z toho důvodu dorazil elektrický kompresor, který funguje pouze do 1 650 ot./min. Turbodmychadlo se tak spouští naplno až po překročení této mety, zmíněný startér-generátor pak v rámci akcelerace dokáže vozu dodat ještě dodatečných 11 koní a 60 Nm.
S takovou silou pod kapotou není stovka za 4,8 sekundy u sedanu (resp. za 4,9 sekundy u kombíku) žádným překvapením. Stejně jako nejvyšší rychlost omezená u celé rodiny elektronicky na 250 km/h. Spíše než jízdní dynamikou se ovšem Audi chlubí spotřebou, která v průměru poklesla na 6,2 a 6,3 litru na sto kilometrů. Dáno je to nejen přesedláním z benzinového motoru na dieselový, ale také novými technologiemi. Kupříkladu při brzdění se totiž spalovací agregát může vypnout při rychlosti až do 22 km/h.
Je však otázkou, jak na tuto rošádu budou slyšet zákazníci, neboť nahrazení benzinové jednotky se negativně projevilo na hmotnosti. Ta vzrostla o 150 kilogramů, obě verze se tak nově pohybují okolo 1,9 tuny. Většina z dané masy navíc přistála nad přední nápravou, pročež se dají vytušit daleko větší sklony k nedotáčivosti, ač je značka zkouší negovat pomocí systému Quattro, jenž za normálních okolností přepouští 60 % výkonu dozadu. Maximálně pak může poslat 85 % dozadu a 70 % dopředu.
Audi s novým motorem ani nečekalo na facelift a modifikace pod kapotou dokončilo v prvém sledu. Je to zvláštní, jako by dosavadní benzinové provedení nebylo možné z nějakého důvodu podle nové měřicí procedury WLTP homologovat. Ještě zvláštnější ale je, jak potají Audi nabídku o nové S4 doplnilo. Ačkoli výroba i prodej odstartují již tento měsíc, oficiální snímky i technické parametry musíte na webu pro média složitě hledat. Tisková zpráva neexistuje a německé i české oficiální prodejní weby pořád prezentují S4 jako vůz s motorem 3,0 TFSI, se kterým ho už nejspíše nikdy nekoupíte. Zvláštní.
Oficiální fotogalerie nového Audi S4 TDI
Oficiální fotogalerie nového Audi S4 Avant TDI
Obrázky nového motoru 3,0 TDI s výkonem
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 59 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva