Audi Q6 ukázalo karoserii i interiér, představí se na IAA jako e-tron quattro

První masově vyráběný elektromobil Audi dorazí s působivou aerodynamikou, nízkým těžištěm, organickými diodami a třemi pohonnými jednotkami.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi Q6 ukázalo karoserii i interiér, představí se na IAA jako e-tron quattro

19.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi Q6 ukázalo karoserii i interiér, představí se na IAA jako e-tron quattro

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

První masově vyráběný elektromobil Audi dorazí s působivou aerodynamikou, nízkým těžištěm, organickými diodami a třemi pohonnými jednotkami.

Zhruba před třemi týdny se na světlo světa dostaly první konkrétní informace o chystaném Audi Q6. Prozatím byl tento model znám jako koncept C-BEV, to je však označení pouze interní. Před odbornou i laickou veřejností bude studie elektrického crossoveru titulována jako e-tron quattro. Vyústit by měl ve vůbec první masově vyráběný elektromobil značky se čtyřmi kruhy ve znaku, přičemž sériový model máme očekávat někdy okolo roku 2018. A to právě s označením Q6.

Audi dnes pustilo do světa pětici oficiálních ilustrací, na kterých si můžeme prohlédnout nejen exteriér s poměrně vysokými boky a úzkým prosklením, ale také kabinu. Tu definuje především trojice digitálních displejů, která používá organické diody. OLEDky ovšem nebudou chybět ani zvenčí, kde budou formovat hlavně koncové lampy. Vpředu pak můžeme počítat hlavně s laserovými světly, i zde se ale organické diody ukážou.

Samotný koncept a pravděpodobně i produkční verze budou sedět na druhé generaci modulární platformy MLB, se kterou je spojena aerodynamická karoserie. V případě studie máme počítat s velmi nízkým koeficientem odporu vzduchu (Cd 0,25), do série ale nejspíše Audi Q6 dorazí s poněkud vyšší hodnotou. O té ale nebudeme spekulovat, jen dodáme, že má napomoci k udávanému dojezdu 500 km mezi dobitím baterií.

O pohonném ústrojí se značka aktuálně příliš nezmiňuje. Celý systém by ovšem měl vycházet z Audi R8 e-tron, oproti dvěma elektromotorům však budou použity tři. Jeden se objeví na přední nápravě a druhé dva na zadní, pročež je garantován pohon všech kol. Paket lithium-iontových baterií se pak nastěhuje mezi ně, aby neomezil prostor v kabině či zavazadelníku a zároveň zaručil nízké těžiště a ideální rozložení hmotnosti.

Díky této konfiguraci se Audi Q6 má pochlubit nejlepší dynamikou v daném segmentu, na ověření těchto slov ale bude třeba ještě chvíli vyčkat. Momentálně tak můžeme dodat snad jen tolik, že zmíněné baterie byly vyvinuty ve spolupráci s korejskými dodavateli LG Chem a Samsung SDI. Interiér pak v případě konceptu usadí jen čtyři pasažéry, produkční verze ale nejspíše bude pětimístná.

Tím nám dostupné informace končí, další se zřejmě dozvíme na konci srpna či začátku září, kdy by mělo dojít k plnému virtuálnímu odhalení. Jak jsme pak uvedli na začátku tohoto článku, naživo se koncepční Audi e-tron quattro ukáže v hesenské metropoli.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.


Audi Q6 ukázalo karoserii i interiér, představí se na IAA jako e-tron quattro - 1 - Audi e-tron quattro concept ilustrace 01Audi Q6 ukázalo karoserii i interiér, představí se na IAA jako e-tron quattro - 2 - Audi e-tron quattro concept ilustrace 02Audi Q6 ukázalo karoserii i interiér, představí se na IAA jako e-tron quattro - 3 - Audi e-tron quattro concept ilustrace 03Audi Q6 ukázalo karoserii i interiér, představí se na IAA jako e-tron quattro - 4 - Audi e-tron quattro concept ilustrace 04Audi Q6 ukázalo karoserii i interiér, představí se na IAA jako e-tron quattro - 5 - Audi e-tron quattro concept ilustrace 05
Chystané Audi Q6 se ukázalo na oficiálních ilustracích. Naživo jej spatříme ve Frankfurtu, prozatím ovšem pouze jako koncept e-tron quattro

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.