Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q8 plně odhaleno jako koncept, nenažraně se prý jen tváří
9.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Vrcholné SUV Q8 nahradí na pozici vlajkové lodi Audi současnou A8. Má skutečně výraznou čelní masku, za ní ale skrývá střídmý hybridní pohon.
O příchodu vrcholného Audi Q8 se mluví již hezkých pár let, až s otevřením bran detroitské motor show si ale můžeme prohlédnout něco hmatatelného. Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku zvyšovala napětí velmi dlouho, což logicky vyústilo v nemalá očekávání, je ale otázkou, jestli je koncept může naplnit něčí jiným než výraznou čelní maskou.
Q8 je totiž do značné míry jen výrazněji stylizovaným Audi Q7, se kterým sdílí modulární platformu MLB. Je sice delší a širší, přičemž vše korunuje výrazněji skloněným zadním oknem, nicméně unikátní charakter, o kterém šéfdesignér Marc Lichte a vedoucí činitelé koncernu VW Group mluví již několik měsíců, nevidíme. A to je řeč o konceptu, sériová verze bude mít ke Q7 nejspíše ještě blíže.
Úvahy ale již nechme stranou, koneckonců mnozí nejspíše budou souhlasit s oficiálním výrokem, dle kterého Q8 kombinuje sportovní a sexy linie s funkčností klasického SUV. Na třímetrovém rozvoru poskytne čtveřici individuálních sedadel. Ta sestávají z několika segmentů, které mají podporovat různé části těla, od stehen až po hlavu. Jsou čalouněny jemnou kůží, kterou doplňují karbonové dekory.
Vedle neobvyklých sedadel najdeme v interiéru novou generaci virtuálního kokpitu s novými funkcemi a vyšším rozlišením displeje. Máme tu ovšem i další obrazovky, které jsou integrovány do „černého panelu“ na středové konzoli. Slouží k ovládání multimediálního systému či nastavení vozu. Mimo to můžeme zmínit ještě rozměrný head-up displej, který má být největším v automobilovém průmyslu a který bude poprvé nabídnut v nové generaci Audi A8.
Pod kapotu konceptu se usadila plug-in hybridní jednotka. S ohledem na pozici Q8 jakožto vrcholného modelu je celkem skromná - čekali bychom spojení elektromotoru alespoň s osmiválcem, Audi však sáhlo pouze po třílitrovém šestiválci. Ten pak doplnila osmistupňová automatická převodovka a jak se dalo předpokládat, také pohon quattro.
Systém produkuje 449 koní a 700 Nm, což stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 5,4 sekundy a nejvyšší rychlosti 250 km/h. Jistě slušné parametry, dle norem má navíc mohutné SUV spotřebovat jen 2,3 l/100 km, zatímco elektrický dojezd byl vyčíslen na 60 km. Je ale jasné, že právě jemu vděčí za dlouhodobě dalece neudržitelnou spotřebu paliva. Elektrická energie je přitom uschována v lithium-iontových bateriích se 104 články o kapacitě 17,9 kWh. Audi dále mluví o celkem tisíci kilometrech dojezdu, aniž by ale specifikovalo velikost palivové nádrže, doba dobíjení akumulátorů pak má činit 150 minut.
Kromě vzhledu a působivé dynamiky v přímém směru chce Q8 okouzlit také v zatáčkách. Vliv na to má mít právě hybridní systém, který na limitu minimálně přibrzďuje vnitřní kola. Ta přitom počítají se 23palcovými rozměrem a pneumatikami o rozměru 305/35, za nimi se pak skrývají 20palcové keramické brzdy.
Jak už jsme zmínili, Audi tento koncept v Detroitu jen tak, jde o předobraz sériové Q8, budoucího vrcholného modelu značky. Ten se má na trhu objevit už v roce 2018, takže by se oproti této studii zase tak moc změnit neměli. Jak moc ji ale bude ve skutečnosti blízký, ukáže čas.
Audi Q8 se prozatím ukázalo jen ve formě konceptu, navíc s hybridním ústrojím. Produkční verze by ale měla nabídnout i běžné agregáty
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 4 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- „Nejhorší, co jsem kdy viděl na sériovém autě”. Expert přes technologie, který zničil Fisker, zkusil Teslu Cybertruck
23.3.2024 - VW odpískal obytnou verzi elektrické dodávky kvůli její nepoužitelnosti, stejně nesmyslná výkonná verze je ale venku
23.3.2024 - Diesely nejsou mrtvé, říká Toyota. V prodeji budou ještě dekády, bojovat za ně začala i Škoda
24.3.2024 - Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva