Audi R8 Competition: labutí píseň je nejsilnější a nejrychlejší, každého ale nepotěší

Zřejmě poslední limitovaná edice dostala 570 koní, s nimiž dá stovku za 3,2 sekundy a rozjede se až na 320 km/h. Všech 60 kusů ale míří do Ameriky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi R8 Competition: labutí píseň je nejsilnější a nejrychlejší, každého ale nepotěší

29.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi R8 Competition: labutí píseň je nejsilnější a nejrychlejší, každého ale nepotěší

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zřejmě poslední limitovaná edice dostala 570 koní, s nimiž dá stovku za 3,2 sekundy a rozjede se až na 320 km/h. Všech 60 kusů ale míří do Ameriky.

Prakticky celý letošní rok netrpělivě vyhlížíme novou generaci Audi R8, ta však stále nepřichází. Je přitom otázkou, co za daným zpožděním stojí - zda skutečně zmiňované interní rozčarování německé značky, či pouhý fakt, že čtyři kruhy dávají více prostoru Lamborghini Huracán. Italská verze desetiválcového sporťáku se totiž prodává lépe než housky na krámě, pročež bychom se ani nedivili, kdyby koncern nerozhodl o úmyslném pozdržení. To je však čirá spekulace, proto rychle zpátky do reality.

Ta je aktuálně spojena s modelem R8 Competition, který je s největší pravděpodobností labutí písní první generace prvního supersportu značky. Představit se má na autosalonu v Los Angeles, přičemž pod kapotou nabídne 5,2litrový motor V10 naladěný na 570 koní. Ty přenáší sedmistupňový automat S tronic na všechna čtyři kola, stovku (respektive v tomto případě 60 mph neboli 96 km/h) přitom vůz pokoří za 3,2 sekundy a rozjede se až na 320 km/h. To z něj dělá nejrychlejší silniční R8 historie.

O bezpečné zastavení se pak pro změnu starají sériově dodávané karbon-keramické kotouče, které svírají červeně lakované třmeny. S tím plně kontrastují černá kola osazená vzadu do pneumatik o šířce 305 milimetrů. V rámci samotné karoserie pak můžete počítat s celou řadou karbonových doplňků, kupříkladu s čelním spoilerem a bočními křidélky, kryty zpětných zrcátek, bočními „manžetami“, zadním křídlem a difuzorem.

Uhlíková vlákna pak Audi R8 Competition nabízí také uvnitř v rámci středové konzole, přičemž dalším exkluzivním prvkem jsou podsvícené lišty nástupních prahů. Jelikož je navíc vůz nabízen v rámci programu Audi Exclusive, mohou zájemci skočit po jakékoliv barvě koženého čalounění, ke kterému se přidává volba barvy exteriéru. Kromě standardní černé pak můžete specifikovat i barvu a vlastně rovněž design litých kol.

Do prodeje dorazí pouze 60 kusů, objednávky je přitom možné zasílat dealerům Audi od listopadu. Ovšem pouze v takovém případě, že máte americkou adresu - jinam než do zaoceánských showroomů Audi R8 Competition nedorazí. Z toho důvodu nás tak vlastně ani nemusí mrzet, že zatím nebyla oznámena cena, pokud se tedy Audi ještě skrytě nechystá uvést podobný model i v Evropě...


Audi R8 Competition: labutí píseň je nejsilnější a nejrychlejší, každého ale nepotěší - 1 - Audi R8 Competition 2015 prvni sada 01Audi R8 Competition: labutí píseň je nejsilnější a nejrychlejší, každého ale nepotěší - 2 - Audi R8 Competition 2015 prvni sada 02Audi R8 Competition: labutí píseň je nejsilnější a nejrychlejší, každého ale nepotěší - 3 - Audi R8 Competition 2015 prvni sada 03Audi R8 Competition: labutí píseň je nejsilnější a nejrychlejší, každého ale nepotěší - 4 - Audi R8 Competition 2015 prvni sada 04Audi R8 Competition: labutí píseň je nejsilnější a nejrychlejší, každého ale nepotěší - 5 - Audi R8 Competition 2015 prvni sada 05Audi R8 Competition: labutí píseň je nejsilnější a nejrychlejší, každého ale nepotěší - 6 - Audi R8 Competition 2015 prvni sada 06Audi R8 Competition: labutí píseň je nejsilnější a nejrychlejší, každého ale nepotěší - 7 - Audi R8 Competition 2015 prvni sada 07Audi R8 Competition: labutí píseň je nejsilnější a nejrychlejší, každého ale nepotěší - 8 - Audi R8 Competition 2015 prvni sada 08Audi R8 Competition: labutí píseň je nejsilnější a nejrychlejší, každého ale nepotěší - 9 - Audi R8 Competition 2015 prvni sada 09Audi R8 Competition: labutí píseň je nejsilnější a nejrychlejší, každého ale nepotěší - 10 - Audi R8 Competition 2015 prvni sada 10Audi R8 Competition: labutí píseň je nejsilnější a nejrychlejší, každého ale nepotěší - 11 - Audi R8 Competition 2015 prvni sada 11Audi R8 Competition: labutí píseň je nejsilnější a nejrychlejší, každého ale nepotěší - 12 - Audi R8 Competition 2015 prvni sada 12Audi R8 Competition: labutí píseň je nejsilnější a nejrychlejší, každého ale nepotěší - 13 - Audi R8 Competition 2015 prvni sada 13Audi R8 Competition: labutí píseň je nejsilnější a nejrychlejší, každého ale nepotěší - 14 - Audi R8 Competition 2015 prvni sada 14
Audi R8 Competition dostalo 570 koní i exkluzivní exteriér. K mání však bude pouze za oceánem

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše