Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R8 e-tron dostalo autopilot, prý je připraven na sériovou výrobu
25.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Systém autonomního řízení je podle šéfa vývoje Audi vyvinut do té míry, že se může objevit v produkčním modelu. Ten ale uvidíme nejdříve za dva roky.
Pokud jste již viděli film „Avengers: Age of Ultron”, pak jste si jistě v jeho závěru všimli, že Tony Stark alias Iron Man v závěru vytáhne z kapsy dálkové ovládání, stiskne tlačítko a záhy má po boku své Audi R8. Technologie autonomního řízení však již zdaleka není jen záležitostí stříbrného plátna, nýbrž stále více zavání realitou. O tom se nás ostatně snaží přesvědčit i samotná automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku, která momentálně na veletrhu elektroniky CES v Šanghaji představila právě model R8 e-tron osazený autopilotem.
Jde tak již o třetí koncept Audi, který k řízení nepotřebuje žádnou osobu za volantem. Používá přitom plejádu radarových nebo ultrazvukových senzorů, nový typ laserového skeneru a řadu video kamer, které souhrnně odesílají data do centrální řídicí jednotky zFAS. Ta následně zformuje digitální obraz veškerého okolí, který vůz používá při samotném pohybu. Zda ale jde o zcela bezpečnou techniku, to nám nejspíše dokáže až čas.
Ačkoliv šéf vývoje značky Dr. Ulrich Hackenberg uvádí, že systém je připraven na sériovou výrobu, hned tak jej v běžném provozu neuvidíme. Jako první totiž bude technologií autonomního řízení vybavena nová generace Audi A8. Právě kvůli ní ale bylo původně plánované představení vozu odloženo, a tak vůz uvidíme až v roce 2017. Dá se přitom předpokládat, že daný čas bude automobilka věnovat dalšímu testování, což je tak trochu v rozporu s onou připraveností.
Dalším sporným bodem je legislativa, která se během dvou let dozajista nezmění, ponechá ale zřejmě na stole jen nezodpovězené otázky, vozy řízené „sebou samými” nezakazuje. Tyto okolnosti ale již nyní ponechme stranou a jen dodejme, že vyjma autonomního řízení se Audi R8 e-tron pyšní elektromotory, které generují 462 koní a 920 Nm. Díky tomu vůz pokoří stovku za 3,9 sekundy, přičemž na jedno dobití zvládne urazit až 450 km. To jsou však již zcela sériové parametry této verze.
Audi R8 e-tron s autopilotem debutovalo na veletrhu elektroniky CES v Šanghaji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 8 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 10 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 11 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis