Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi revolučně mění značení verzí svých aut. O motoru už neřekne prakticky nic
23.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V posledních letech se označení motorů aut stále více vzdaluje tomu, co se reálně nachází pod kapotou. Audi nyní tuto vazbu odstraňuje zcela.
V nabídce Audi jsme se dosud mohli orientovat vcelku lehce. Jednotlivé vozy se od sebe lišily vzhledem, velikostí i samotným označením a v těchto stopách kráčela i obchodní označení jejich motorů. Pokud si to tedy majitelé vyloženě nepřáli, ozdobil záď také odkaz na pohonnou jednotku - třeba 2,0 TSI značilo benzinový dvoulitr, jako 3,0 TDI se profiloval třílitrový turbodiesel. Prosté a přehledné, dalo by se říci, na rozdíl od nejbližší konkurence - BMW 330i má dnes dvoulitr, Mercedes C 63 AMG čtyřlitr. Audi ale nyní zachází ještě dál.
Doba totiž velí downsizingu, a přestože koncern VW Group rád mluví o zcela opačném trendu, ten se týká hlavně menších aut. U těch větších se zkrátka jde s objemem dolů a na zádi velkého sedanu nevypadá ani nic jako „3,0 cokoli” dobře, o ještě menších číslech ani nemluvě. U hybridů či elektrických modelů je pak situace ještě komplikovanější.
Nejspíše hlavně kvůli tomuto vnímání se Audi rozhodlo svou nomenklaturu dramaticky změnit. Označení modelů jako A1 či třeba Q7 tedy zůstává nadále v platnosti, onen odkaz na objem pohonné jednotky ovšem zmizí. Zachováno bude pouze rozlišení na benzinové, dieselové, hybridní či elektrické jednotky, jenž může nově počítat s dvojčíslím odkazujícím na výkon pohonné ústrojí. Chytré? Ano. Matoucí? Stoprocentně.
Audi totiž bude nově dělit své portfolio nejen podle modelů, ale také podle kilowatt, jenž daný agregát nabízí. Kupříkladu pod označením „30“ tak nově najdete všechny motory, jenž produkují od 81 kW/110 koní do 96 kW/130 koní. V případě, že váš vůz disponuje výkonem od 169 kW/230 koní do 185 kW/252 koní, je možné počítat s číslicí „45“. A za předpokladu, že překročíte 400 kW/544 koní, ozdobí záď toho či onoho modelu označení „70“.
První vůz, u kterého bude změna nomenklatury provedena, je nová generace Audi A8. Tato limuzína zamíří do prodeje na podzim, přičemž třeba pod označením A8 50 TDI dostanete vůz osazený třílitrovým turbodieselem naladěným na 210 kW/286 koní. Pokud se ale rozhodnete pro třílitr benzinový, který již disponuje výkonem 250 kW/340 koní, objeví se vám na zádi znak A8 55 TFSI. Tedy za předpokladu, že si jej nenecháte odstranit.
Jak jsme tedy zmínili v úvodu, dosud transparentní nabídka značky - na rozdíl třeba od zmíněného BMW či Mercedesu - se stane trochu nepřehlednou. Tedy zejména v tom smyslu, že již nepoznáte, jaká pohonná jednotka se nachází pod kapotou. Podle Dr. Dietmara Voggenreitera, šéfa prodejního a marketingového oddělení, je to ale záměr, neboť objem pohonné jednotky se pro zákazníky Audi stává stále méně důležitým faktorem.
Rozhodující slovo začíná v tomto směru dostávat výkon, proto na něj automobilka hodlá řádně upozornit. Přitom dodává, že nabídka bude odstupňovaná po pěti (30, 35, 40...) a celé portfolio se jí přizpůsobí od léta 2018. Tedy stran modelů S, RS a R, kde zachování těchto písmen má prokazovat jistou nadřazenost vůči zbytku. Jak jsme tedy řekli, smysl to dává. Ale zmatení všech bude dozajista minimálně zpočátku nemalé...
Takhle teď budou vypadat označení motorů na zádi Audi, začne s tím nová A8
Tuto novinku jsme mohli vidět už i na ulici, tehdy ale označení motorizace postrádala
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 59 minutami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 58 minutami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 2 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva