Audi říká, že objemné motory bez turba udrží v prodeji i po nástupu krutého Euro 7

Zdálo se být prakticky nemožné, že by někdo „protlačil” přes novou emisní normu Euro motor bez přeplňování. Audi ale říká, že to dokáže, i když konkurence dávno najela na turbovlnu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi říká, že objemné motory bez turba udrží v prodeji i po nástupu krutého Euro 7

15.3.2019 | Petr Prokopec

Audi říká, že objemné motory bez turba udrží v prodeji i po nástupu krutého Euro 7

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zdálo se být prakticky nemožné, že by někdo „protlačil” přes novou emisní normu Euro motor bez přeplňování. Audi ale říká, že to dokáže, i když konkurence dávno najela na turbovlnu.

Na představení druhé generace Audi R8 došlo teprve před čtyřmi lety. Zájemci o koupi tedy nemusí kvapně chvátat do showroomů, z povrchu zemského ani kupé, ani roadster hned tak nezmizí. Nicméně i přesto se Němci již zabývají otázkou, co přijde za pár let. Nové informace jsou naštěstí mnohem optimističtější než spekulace z posledních měsíců, kdy se hovořilo o úplném konci R8 bez jakéhokoli nástupce.

Dle aktuálních informací bychom se třetí generace měli dočkat. A co je snad nejpodstatnější, měl by si zachovat stávající koncepci. I novinka by tedy měla setrvat u atmosférického desetiválce uloženého uprostřed. To je více než překvapivé, neboť kvůli obavám z přísnějších budoucích norem již i Ferrari u osmiválců přepřáhlo na přeplňování. Stejným směrem jde i Aston Martin, McLaren pak atmosférický agregát ve své moderní historii vůbec nenabízel.

Je to alespoň přesvědčení Olivera Hoffmanna. Jeho jméno vám nejspíše mnoho neřekne, nicméně jako vrchní motorář a člen rady ředitelů divize Audi Sport má v rozhodování nemalé slovo. Kromě toho je samotný agregát jeho dílem, navrhl jej totiž pro Italy i Němce. „Pracoval jsem pro Lamborghini, když jsme vyvinuli pětilitrovou verzi motoru V10. Poté se mě Audi zeptalo, jestli bych chtěl vyvinout i novou verzi, tak jsem ji udělal.“

Hoffmann je tedy s vozem emočně svázán a jeho volání po zachování atmosférického motoru lze pochopit. Dá se i předpokládat, že k tomu nakonec dojde, až tak úplně puristický však agregát nebude. Nesmíme zapomenout na skutečnost, že již v příštím roce odstartuje emisní norma Euro 7, která výrobcům teprve udělá ze života peklo. Dosud se zdálo být zcela nemožné, že by bez přeplňování vůbec šlo nějakou pohonnou jednotku certifikačním procesem protáhnout. I proto atmosféry prakticky vymizí, alespoň v Evropě.

Člen rady ředitelů Audi odpovědný za vývoj Hans-Joachim Rothenpieler proto již naznačil, že desetiválcová jednotka by se mohla dočkat elektrifikace a vůz by dorazil jako plug-in hybrid. I to je změna oproti dřívějším spekulacím - dosud se myslelo, že pokud Audi u své sportovní vlajkové lodi vůbec zůstane, vsadí jen na elektrické jednotky a z varianty e-tron udělá jediného zástupce v nabídce.

Nyní se ale začíná zdát, že Audi chce jít cestou spojení atmosférického spalovacího agregátu a elektromotoru. To naznačuje i Hoffmann, když tvrdí, že „čím více budeme elektrifikovat, tím déle zůstane V10 v nabídce a tím déle jej lidé budou chtít“. Rothenpieler jej pak navíc doplnil zmínkou o příchodu hned 30 elektrifikovaných novinek, jenž mají dorazit do roku 2025. Původně přitom Audi počítalo pouze se dvaceti.

K zachování desetiválcového motoru by tak mohlo dojít nejen na německé, ale také na italské straně. Šéf Lamborghini Stefano Demonicalli již připustil, že hybridizace je jediným řešením, jak může tato automobilka přežít i v budoucnu. Tedy bez toho, aby nevsadila na přeplňované jednotky, jak tomu je u SUV Urus, jež používá osmiválcové twin-turbo z produkce mateřského Audi.

Je to jiskřička naděje v jinak dost tristním světě vyhlídek na automobilovou budoucnost. Raději nejásejme předčasně, další roky mohou přinést leccos, představa možnosti si pořídit nový sporťák s atmosféricky plněným motorem i v hloubi příští dekády ale zkrátka nezní špatně.


Audi říká, že objemné motory bez turba udrží v prodeji i po nástupu krutého Euro 7 - 1 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 01Audi říká, že objemné motory bez turba udrží v prodeji i po nástupu krutého Euro 7 - 2 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 02Audi říká, že objemné motory bez turba udrží v prodeji i po nástupu krutého Euro 7 - 3 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 03Audi říká, že objemné motory bez turba udrží v prodeji i po nástupu krutého Euro 7 - 4 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 04Audi říká, že objemné motory bez turba udrží v prodeji i po nástupu krutého Euro 7 - 5 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 05Audi říká, že objemné motory bez turba udrží v prodeji i po nástupu krutého Euro 7 - 6 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 06Audi říká, že objemné motory bez turba udrží v prodeji i po nástupu krutého Euro 7 - 7 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 07Audi říká, že objemné motory bez turba udrží v prodeji i po nástupu krutého Euro 7 - 8 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 08Audi říká, že objemné motory bez turba udrží v prodeji i po nástupu krutého Euro 7 - 9 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 09Audi říká, že objemné motory bez turba udrží v prodeji i po nástupu krutého Euro 7 - 10 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 10Audi říká, že objemné motory bez turba udrží v prodeji i po nástupu krutého Euro 7 - 11 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 11Audi říká, že objemné motory bez turba udrží v prodeji i po nástupu krutého Euro 7 - 12 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 12Audi říká, že objemné motory bez turba udrží v prodeji i po nástupu krutého Euro 7 - 13 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 13Audi říká, že objemné motory bez turba udrží v prodeji i po nástupu krutého Euro 7 - 14 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 14Audi říká, že objemné motory bez turba udrží v prodeji i po nástupu krutého Euro 7 - 15 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 15
Audi se v případě modelu R8 naposledy pochlubilo limitovanou edicí Decennium, která odkazuje na desetileté působení vozu na trhu. Ten podle současného přesvědčení Audi čeká ještě podobně dlouhá budoucnost

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.