Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi šetří? Jak kde, nový šéf sportovní divize slíbil dvojnásobek ostrých RS
10.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle bývalého šéfa Lamborghini se dočkáme dvojnásobného množství sportovních derivátů. Čekat mezi nimi lze RS4, RS5 a možná i ostřejší R8.
Není již žádným tajemstvím, že Audi opouští svět Le Mans. Jakkoliv jde ale o poněkud hořkou pilulku, musíme ji skousnout. Stejně jako přibližně 300 zaměstnanců německé značky, jenž měli vytrvalostní závody na starosti. Řada z nich zamíří do nových oddělení, dva klíčoví lidé z této divize ovšem u automobilky definitivně končí. A jedním z nich je sám Wolfgang Ullrich, který zastával vedoucí post v motorsportu Audi od roku 1993.
Ullrich předá své pravomoci i zkušenosti Dieteru Grassovi, aktuálnímu šéfovi programu DTM, v průběhu příštího roku. Jeho další kroky jsou přitom neznámé, v 66 letech ale dost možná odejde do důchodu. Více se ovšem ví o osudu Jorga Zandera, který řady divize Audi Sport rozšířil teprve loni jako technický ředitel. Právě tuto pozici by měl zastávat i nadále, ovšem u týmu Sauber. Ve Formuli 1 totiž již působil, a to až do roku 2009.
Kam přesně pak zamíří zbytek týmu, je nyní sporné. Dá se ovšem předpokládat, že jeho část rozšíří silniční divizi oddělení Audi Sport. Její šéf Stephan Winkelmann totiž nově uvedl, že během příštích osmnácti měsíců máme očekávat zdvojnásobení nabídky modelů RS. Ke stávajícím sedmi vozům, jenž zahrnují Audi R8 či TT RS, má totiž přibýt dalších osm vrcholných derivátů.
Winkelmann ovšem již neupřesnil, s jakými novinkami máme počítat. Jistými kandidáty jsou ovšem modely RS4 a RS5, pravděpodobné jsou i ostré varianty Audi Q5 a A1. Kromě toho se mluví o ještě extrémnějším provedení supersportu R8, byť v takovém případě by značka se čtyřmi kruhy poněkud zastínila sesterské Lamborghini Huracán.
Jakkoliv je však tento model obestřen otazníky, více samostatných modelů divize se na rozdíl od plánované expanze AMG nedočkáme. Winkelmann totiž dodal, že „nebudeme dělat to, co oni. Máme sice mnoho plánů, ale zatím je neodhalíme. Je totiž lepší, když toho budeme slibovat méně a posléze toho dodáme více.“
Uvidíme tedy, co přesně nás v příštích 18 měsících čeká. Jistotou je však nárůst prodejů, byť nikoliv na úroveň AMG, které aktuálně expeduje přes 80 tisíc exemplářů ročně. Audi totiž sice „počítá tento rok s dvouciferným nárůstem“, nicméně i tak by mělo přerůst pouze přes metu 20 tisíc dodaných aut.
Audi pustilo do světa nové video, ve kterém se loučí s Le Mans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 06:33 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch