Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi si nechalo patentovat novou funkci navigace. Jak moc je ale opravdu nová?
28.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Navigační systémy slouží primárně k tomu, abychom se co nejsnáze a nejrychleji dostali do cíle. Audi to chce dělat také co nejlevněji.
Navigační systémy jsou tu s námi již docela dlouho. A v posledních letech si skoro každý z nás jednu velmi dobrou permanentně nosí ve svém chytrém telefonu. Vestavěné navigace v automobilech tak čelí velké výzvě, neboť nezřídka nenabízí ani to, co mobilní aplikace dostupné zdarma, navíc jsou nesrovnatelně dražší. Není proto překvapivé, že řada lidí nakupuje automobily bez nich a vystačí si právě s mobilem, pokud zrovna někam potřebuje dovést.
Mainstreamové značky to nezřídka vzaly jako fakt, ty prémiové se ale snaží palubním systémům svých aut přidat funkce, které navigace v externím zařízení z podstaty není s to nabídnout. Některé se spokojí s tím, že vestavěná navigace nepotřebuje permanentně „vidět” satelity a funguje třeba i v tunelech, další se snaží přidat i jiná lákadla. Právě touto cestou kráčí Audi a nyní se chystá na další krok.
Na americkém Úřadu pro ochranu průmyslového vlastnictví si totiž značka zaregistrovala nový typ prediktivní navigace, který je určen pro hybridní vozy. Systém totiž nezkoumá jen nejkratší nebo nejrychlejší trasu, chce hledat i tu nejlevnější. Do kalkulace je tak zahrnut třeba stav baterie či rychlost a možnost jejího dobíjení pomocí rekuperace kinetické nebo brzdné energie, například jízdou z kopce. Mimo to navigace zvládne zprocesovat i to, zda během jízdy změníte styl.
Výsledkem tohoto navádění samozřejmě má být co největší využití elektromotoru a tedy co nejefektivnější, rozumějte nejlevnější doprava. Tedy za předpokladu, že systém ponecháte ve zcela autonomním režimu. Navolit si ovšem můžete i místa, kde má dojít k použití obou jednotek a kdy má pracovat pouze elektromotor. V závislosti na těchto proměnných se pak liší i samotná trasa, ačkoliv start i cíl zůstávají vždy stejné. Kdy ovšem nová navigace dorazí do prodeje, to zatím není jasné.
Lze spekulovat nad tím, kterak se mění trasa pro auta s hybridní technikou a bez ní a také je třeba se ptát, jak moc je nápad opravdu nový. Typ trasy „eko” nabízí spousta vestavěných navigací a věříme, že i ty počítají s proměnami nadmořské výšky, využitím systému start/stop nebo i elektromotoru, je-li jím vůz vybaven. Je možné, že si to jen „malujeme” a systém Audi je teprve tím, který bere vše v potaz, ale... úplně se na´m tomu nechce věřit.
Třeba Toyota si nedávno patentovala technologii, dle které vás systém navádí z bodu A do bodu B zejména po těch silnicích, na které dopadá nejvíce slunečních paprsků. Japonci totiž zvažují, že by své vozy osadili solárními panely, které by pak napájely palubní systém - a čím více energie by přišlo od slunce, tím levnější by provoz byl. To vypadá ve srovnání s Audi na v principu úplně stejný přístup...
Jelikož novou funkci navigace bude možné nahrát do aut přes internet, může se stát nedávno odhalené Audi A8 prvním vozem značky, ve kterém se objeví. Ovšem jen u hybridních verzí
Zdroj: USPTO
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 7 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejnovější články
- Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před hodinou - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 3 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 4 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva