Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi skončí se dvěma svými nejlepšími motory. Proč, není s to rozumně vysvětlit
17.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dnešní doba širokým nabídkám motorů nepřeje a ztenčovat se bude i Audi. To vyřadí z nabídky hned dva své nejlepší motory i s jedním modelem, který pohání.
Není žádným tajemstvím, že od září letošního roku musí být všechna auta prodávaná v Evropě homologována dle nového měřicího cyklu WLTP. Pro automobilky to představuje několikerý problém, byť kupodivu ten spojený s nárůstem udávané spotřeby a emisí není nejzávažnější. V rámci vypočítávání CO2 a případného pokutování ze strany EU bude totiž nadále využívána předchozí metodika NEDC - jde tu o emise a členitost portfolií, z nichž všechny verze každého modelu musí mít spotřebu a emise udávané separátně.
V tomto ohledu je asi nejrozsáhlejší nabídka koncernu VW Group, ostatně stačí jen vzpomenout na nechvalně známou rodinu turbodieselů TDI EA 189. Němci totiž v rámci svolávací akce museli připravit specifický program pro takřka tři stovky konfigurací, ačkoliv jde v podstatě jen o tři pohonné jednotky (1,2 TDI, 1,6 TDI a 2,0 TDI) a na ně navázané převodovky. Nicméně každá byla uzpůsobena specifické značce a modelu.
V naprostém kontrastu s touto rozmanitostí je pak osoba Petera Mertense. Nový šéf vývoje u Audi totiž dříve pracoval pro Volvo, kde se postaral o odchod osmiválců, šestiválců i pětiválců a jejich nahrazení pouze dvoulitrovými čtyřválci. Něco podobného se má odehrávat také u čtyř kruhů, respektive u celého koncernu. A jelikož kromě zjednodušení je třeba také snižovat emise, je asi jasné, co půjde přes palubu.
Mertens nově potvrdil, že stávající generace Audi A8 bude tou vůbec poslední, jenž dostane pod kapotu dvanáctiválec. Jelikož jde o jediný model značky, který jej používá, je jisté, že vrcholem se poté stanou osmiválce. „Nebudeme mít dvanáctiválce věčně. Jsou zákazníci, kteří je opravdu chtějí, jsou s nimi šťastni a také je dostanou. Ale pro nás tohle bude poslední vůz, který je použije,“ říká Mertens, aniž by jasně vysvětlil, proč.
Popravdě řečeno nechápeme, proč se Audi k tomuto kroku odhodlalo. Kdyby motor W12 zmizel v propadlišti dějin zcela, není co řešit, jenže třeba Bentley s ním ale do dalších let na sto procent počítá. Pokud Audi má zákazníky, kteří W12 chtějí a koncern Volkswagen bude motor vyvíjet a prodávat dál kvůli jiným značkám, nezdá se příliš rozumné jej z nabídky Audi vyřadit - úspory z toho pramenící nemusí být také žádné. To je ale náš pohled na věc, Audi má jiný - zákazníci nyní mají poslední příležitost si A8 s motorem W12 koupit, jen zatím není jasné, jak dlouho bude trvat. Konkrétní časový horizont vyřazení W12 z nabídky Mertens nezmínil a buď vydrží do konce současné generace nebo snad alespoň do jejího faceliftu.
Šéf vývoje dále uvedl, že konečná není spojena jen s absolutním vrcholem pohonných jednotek Audi. Jak jsme naznačili výše, pro Audi bude za pár let vrcholem pouze osmiválec, což znamená také konec 5,2litrového desetiválce pod kapotou modelu R8. Dle Mertense se totiž značka vůbec nechystá přivést na trh třetí generaci, byť se sportovními vozy do budoucna počítat máme. Budou ale jiné než ty současné, pravděpodobně skromnější a do zelí ovládaného Lamborghini méně šlapající.
Italové přes týden uvedli, že oni se svých velkých atmosfér jen tak nevzdají, takže i tady nějaký ten pátek na nákup motoru V10 zbývá. Pod hlavičkou Audi už to ale dlouho nebude, nanejvýš pár let. I to je přitom zvláštní rozhodnutí - R8 je úspěšný vůz a prodává se jej násobně více než sesterského Lamborghini Huracán. Jen loni v Evropě si R8 našla dvojnásobek zákazníků, ani tady tedy není omezením použití motoru V10 mnoho co získat...
Nové Audi A8 W12 můžete níže nejen vidět, ale i slyšet v akci. Je posledním modelem značky, který používá dvanáctiválec, žádná další model čtyř kruhů už ho nedostane
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva