Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování
3.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) O překvapivé odhalení vrcholného SUV Audi se překvapivě nepostarala Ženeva. Má motor 4,0 V8 TDI s turby a el. kompresorem.
Prakticky celá pozornost odborného i laického světa je aktuálně soustředěna na autosalon v Ženevě. Německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku přitom na výstavišti Palexpo ukázala nové malé SUV Q2. Tím příval novinek poněkud překvapivě skončil, což ve srovnání s roky minulými působí jako velmi skromná prezentace. Audi si ovšem jedno zásadní eso schovalo až na dnešní den. Nový model SQ7 ovšem neukázalo na ženevské motor show, nýbrž v Ingolstadtu.
Vizuální změny této novinky ve srovnání se standardním Audi Q7 až tak zásadní nejsou. Máme tu totiž pouze unikátní čelní masku, se kterou dorazil agresivněji tvarovaný nárazník s velkými bočními vstupy vzduchu. Nový nárazník se pak objevuje také vzadu, kde najdeme i difuzor a čtveřici hranatých koncovek výfuku. Oba konce vozu pak zdobí již standardně diody (vpředu lze za příplatek pořídit ty matricové), zatímco v případě boků můžeme mluvit o specifických krytech zpětných zrcátek a 20palcových litých kolech s pneumatikami o rozměru 285/45. Ta lze přitom nahradit až dvaadvacítkami.
Kabinu lze osadit dvěma různými variantami sportovních sedadel, stejně tak je na výběr dvojice audio systémů. Ten s logem Bang & Olufsen počítá s 11kanálovým digitálním procesorem, 23 reproduktory a především hudebním výkonem 1 920 wattů, aparatura od Bose pak dostala do vínku 19 reproduktorů. Mimo to zde máme multimédia MMI nabízející konektivitu s mobilními telefony, za příplatek je pak možné sáhnout po head-up displeji či dvojici vyjímatelných tabletů určených k zábavě cestujících na zadních sedadlech. Audi přitom dodává, že v daném segmentu jde o prvenství.
Po stránce bezpečnostní lze spoléhat na 24 asistenčních systémů, mezi něž patří autonomní brzdy, detekce chodců, adaptivní tempomat či technologie Traffic Jam Assist přebírající za řidiče kontrolu v nízkých rychlostech. Tím bychom ale mohli s „omáčkou“ skončit, dále se již budeme věnovat „hlavnímu jídlu“. Tím je pohonné ústrojí, tedy zcela nový čtyřlitrový osmiválec TDI, který dostal do vínku dvojici turbodmychadel a především elektricky poháněný kompresor, jenž má redukovat prodlevu přeplňovaného motoru v nízkých otáčkách.
Audi dodává, že právě kvůli vylepšení jízdní dynamiky se kompresor namísto recirkulace výfukových plynů spoléhá na elektřinu, přičemž k jeho roztočení dojde 250 milisekund po prudkém sešlápnutí plynového pedálu. Čtvrtsekunda není nic, ale není to ani mnoho. K pohonu nového systému, který zvládá až 70 tisíc otáček, byla zapotřebí implementace 48voltového elektrického okruhu, který rovněž napájí elektromechanické stabilizátory. Ty jsou ovládané nezávisle, přičemž nevyžadují olej a tudíž redukují náklady na údržbu.
Vraťme se ale zpět k motoru, který počítá s novou generací systému common rail, jenž generuje tlak až 2 500 barů. Audi si dále patentovalo systém zdvihu ventilů, samotná turbodmychadla pak byla usazena mezi řady válců rozevřené v úhlu 90 stupňů kvůli co nejkratší vazbě mezi nimi a motorem. Výsledkem všech těchto snah je nejsilnější diesel na světě mezi produkčními osobáky, který dává 435 koní a 900 Nm točivého momentu, jenž je dostupný v rozmezí 1 000 a 3 250 otáček. Je ale třeba dodat, že nejsilnější je teď, nikoli historicky - i mezi TDI tu už byly schopnější kusy.
Se zmíněnými 435 koňmi se Audi SQ7 rozjede z klidu na stovku za 4,8 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 250 km/h. Dle norem pak máme počítat s průměrnou spotřebou 7,4 l/100 km. Cena přitom na německém trhu startuje na 89 900 Eur (cca 2 431 500 Kč), což ve srovnání s běžnými verzemi představuje značné navýšení. Audi ovšem dodává, že nemalou kompenzaci vyjma samotného motoru představuje bohatší standardní výbava v hodnotě 10 000 Eur (270 000 Kč).
Nové Audi SQ7 se překvapivě neukázalo v Ženevě, nýbrž v domácím Ingolstadtu
Vyjma živých fotek můžeme posloužit i rozsáhlejší oficiální fotogalerií nejsilnějšího dieselového SUV světa
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch