Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic
10.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Audi dnes strhlo plachtu z dlouho očekávaného modelu TT RS Plus. Ono Plus posouvá jeho možnosti dále, ale ne až tak, jak jsme dosud očekávali.
Spekulacím o brzkém příchodu Audi TT RS Plus už pomalu začaly růst vousy. Vždyť skoro jako o hotové věci jsme o něm psali už před rokem, když se v katalogu náhradních dílů Audi objevila zmínka o něm i jeho základní specifikace, zejména pak výkon 360 koní. Tehdy v kolonce označující datum začátku výroby svítila hodnota 5/11, ale květen byl pryč a TT RS Plus nikde.
V říjnu pak na tyto spekulace navázaly další, které hovořily až o 385 koních výkonu a snížení hmotnosti o 60 kilogramů. Paradoxem je, že ryzí fantazií byly pozdější informace, ty skoro rok staré byla naopak skoro úplně přesné. Akorát místo května 2011 si k datu začátku výroby připište letošní duben.
Audi totiž vůz představilo až dnes, necelý měsíc před začátkem autosalonu v Ženevě, kde se stane jedním z jeho větších novinek. Ale protože bude nutně muset hrát druhé housle po boku ještě významnějších nových modelů, RS4 2012 a A3 2012, dozvěděli jsme se o něm prakticky všechno hned teď. A je třeba jedním dechem dodat, že specifikace novinky jsou trochu zklamáním.
Ne snad, že by TT RS bylo nezajímavé auto a provedení Plus neposouvalo jeho možnosti ještě dál, změn je ale méně, než se obecně očekávalo. Vůz trochu jinak vypadá, má pár koní navíc a bude i trochu jinak znít, tím odlišnosti končí. Ale vezměme to po pořádku.
Co se vzhledu týče, je verze Plus rozpoznatelná podle leskle černé masky chladiče s matně hliníkovým orámováním, 19" kol z lehkých slitin v dvoubarevném provedení a krytů vnějších zpětných zrcátek z plastu vyztuženého karbonovými vlákny. Trochu uhlíkových vláken pak najdeme ještě na krytu motoru. Již loni se hovořilo o tom, že vůz dostane „pár karbonových částí” pro odlehčení - tak toto jsou ony, žádné další „snižování hmotnosti” se nekoná a vůz v provedení kupé nadále váží 1 450 kilogramů jako standardní RS.
Ani v interiéru se neodehrály zrovna divoké změny. Dokonce ani na různých označeních vozu není znát, že jde o verzi Plus, s jedinou výjimkou - hlavicí řadící páky, která je odlišná i svým tvarem. Tím výčet specifik končí.
Co je ale zřejmě nejpodstatnější, žádné orgie nenastaly ani po technické stránce. Dvouapůllitrový přeplňovaný pětiválec dostal podle všeho jen jiné softwarové naladění, které mu přidalo skromných 20 koní k dobru. Ve výsledku tak motor nabízí až 360 koní výkonu pramenících z nejvýše 465 Nm točivého momentu, což může být v těchto výkonových sférách (jde o změnu o 5,9 procenta) skoro neznatelné. Aby ale řidič vnímal RS Plus jako přece jen ostřejší náčiní, dostal vůz také nový, zvukově výraznější výfukový systém.
Dobrou zprávou je, že stejně jako výchozí RS bude i RS Plus dostupné nejen s automatickou sedmistupňovou automatickou převodovkou S-tronic (DSG), ale i s klasickým šestistupňovým „manuálem”, Výkon samozřejmě míří na kola obou náprav a zajistí vozu zrychlení za 4,1 resp. 4,3 sekundy podle zvolené převodovky. Maximální rychlost je 280 km/h, což zní oproti 250 km/h u TT RS jako slušný posun vpřed, jde ale jen o nahrazení jednoho omezovače jiným, přirozenou maximálku vozu nereflektuje ani jedna z hodnot.
Zajímavé je, že krom kupé bude RS Plus k dispozici i jako Roadster - v takovém případě se hodnota zrychlení zhorší o 0,1 sekundy. Pro úplnost můžeme dodat i udávanou kombinovanou spotřebu paliva - 8,5 litru u kupé a 8,6 u roadsteru. Obě hodnoty jsou ale v případě pětiválcového turba Audi vskutku laboratorní a s realitou užívání tohoto modelu budou mít pramálo společného.
Jak už jsme zmínili, první TT RS Plus začnou sjíždět z výrobní linky Audi v maďarském Györu letos v dubnu a známe rovnou i ceny: v Německu bude TT RS Plus Coupe stát v základu 60 650 Eur, Roadster pak 63 500 Eur. Příplatek za automat je v obou případech 2 150 Eur, cenový rozdíl oproti TT RS pak činí 3 900 Eur. Přepočteno do českých korun si na Audi TT RS Plus musíte připrav it cca 1,55 milionu Kč a ono Plus vás na tom všem bude stát 100 tisíc. Jestli je to zajímavá nabídka, nebo nikoli, to už zvažte sami.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Pár živěji působících snímků navrch
Audi TT RS Plus vypadá zajímavě, rozdíl oproti již dobře známému TT RS je ale dost malý
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 8 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 11 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejčtenější články
- Šéf Fiatu odhalil novinky značky pro nejbližší roky, je to jedna větší bizarnost než druhá
26.2.2024 - Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva