Audi TT RS v detailech: je to nové Quattro?

Audi TT RS má být nástupcem legendárního modelu Audi Quattro. Má podobné DNA a pokud zdědila něco po svém větším sourozenci, Audi R8, mohlo by to být velmi zajímavé auto. Kombinace 1500 kg pohotovostní hmotnosti a 340 koní totiž zní docela slibně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi TT RS v detailech: je to nové Quattro?

4.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Audi TT RS v detailech: je to nové Quattro?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Audi TT RS má být nástupcem legendárního modelu Audi Quattro. Má podobné DNA a pokud zdědila něco po svém větším sourozenci, Audi R8, mohlo by to být velmi zajímavé auto. Kombinace 1500 kg pohotovostní hmotnosti a 340 koní totiž zní docela slibně.

Když před téměř 30 lety přišlo Audi Quattro, stalo se průkopníkem. Bylo vůbec prvním rally vozem s pohonem všech kol a dokázalo toho využít, hned od počátku svého působení vítězilo kde to jen šlo. Audi, jakožto mistr marketingu, toho dokázalo patřičně využít a ještě dnes se tehdejší slávy Quattra rádo dovolává.

Na probíhajícím autosalonu v Ženevě byl představen model Audi TT RS, který má být duchovním nástupcem právě původního Quattra. Prvním odkazem je samozřejmě použití systému pohonu všech kol quattro, který se ale od dob prvního nositele tohoto názvu značně změnil. U TT RS je doplněno elektronicky řízenou a hydraulicky ovládanou vícelamelovou spojkou Haldex, která je uložena před zadním diferenciálem. Ta dokáže během milisekund měnit rozdělení výkonu mezi přední a zadní nápravu.

Dalším odkazem na původní Quattro je pohonná jednotka TT RS. Jde o nově zkonstruovaný pětiválec kombinující přeplňování turbodmychadlem s přímým vstřikováním paliva. Výsledkem je objem 2,5 l produkující výkon 250 kW (340 k) což odpovídá specifickému výkonu 100,8 kW (137,1 k) na litr. Maximální točivý moment 450 N.m je k dispozici od 1600 do 5300 min-1. Zajímavé jsou také jeho další parametry. Délka 49 cm, hmotnost 180 kg, blok motoru z odolné a lehké litiny s vermikulárním grafitem, přímé vstřikování paliva s maximálním tlakem 120 barů, relativně vysoký kompresní poměrem 10,0:1 a variabilním časování sacích a výfukových ventilů.

Celková hmotnost TT RS je díky lehké karoserii, vyrobené převážně z hliníku podle konceptu Audi Space Frame, v případě kupé 1450 kg, roadster je o 60 kg těžší. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 4,6 s, otevřená potřebuje o 0,1 s navíc. Největší rychlost je omezena na 250 km/h, ale na přání lze tuto hodnotu omezovače navýšit na 280 km/h.

Co by byl motor bez podvozku. TT RS je ve srovnání se standardním TT o 10 mm sníženo a čtyřprvkové zavěšení zadních kol na přání lze auto vybavit adaptivním tlumením Audi magnetic ride, které dává řidiči možnost volit mezi režimy Comfort a Dynamic. Nejsportovnější verze modelové řady TT jezdí na osmnáctipalcových kolech obutých do pneumatik 245/45. Za nimi se ukrývají kotoučové brzdy s vnitřním chlazením o průměru 370 mm vpředu a 310 mm vzadu.

Audi v poslední době přesvědčilo, že umí udělat sportovní kupé. Model R8 si už zvládl vydobýt renomé velmi dobrého auta. Je otázkou, zda-li se u TT RS podařilo překročit stín podvozku, který má svůj původ Golfu 5. generace. Obyčejné TT totiž není bůhví jaký sporťák, ale je jasné, že jeho podvozek má svůj potenciál. Papírové údaje v případě TT RS slibují hodně, ale realita občas bývá od papírových údajů poněkud vzdálená.

Nové Audi TT RS je možné objednávat u prodejců od května tohoto roku. S dodávkami prvních vozů zákazníkům se počítá na začátku září 2009.

TT RS Kupé


Audi TT RS v detailech: je to nové Quattro? - 1 - audi_TTRS_ofi_2009_04Audi TT RS v detailech: je to nové Quattro? - 2 - audi_TTRS_ofi_2009_02Audi TT RS v detailech: je to nové Quattro? - 3 - audi_TTRS_ofi_2009_03Audi TT RS v detailech: je to nové Quattro? - 4 - audi_TTRS_ofi_2009_05Audi TT RS v detailech: je to nové Quattro? - 5 - audi_TTRS_ofi_2009_11Audi TT RS v detailech: je to nové Quattro? - 6 - audi_TTRS_ofi_2009_12Audi TT RS v detailech: je to nové Quattro? - 7 - audi_TTRS_ofi_2009_13Audi TT RS v detailech: je to nové Quattro? - 8 - audi_TTRS_ofi_2009_14

TT RS kabrio

Audi TT RS v detailech: je to nové Quattro? - 9 - audi_TTRS_ofi_2009_06Audi TT RS v detailech: je to nové Quattro? - 10 - audi_TTRS_ofi_2009_09Audi TT RS v detailech: je to nové Quattro? - 11 - audi_TTRS_ofi_2009_07Audi TT RS v detailech: je to nové Quattro? - 12 - audi_TTRS_ofi_2009_08Audi TT RS v detailech: je to nové Quattro? - 13 - audi_TTRS_ofi_2009_10

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše