Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá
30.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novou generaci R8 bude až do odvolání pohánět pouze 5,2litrový desetiválec. Generuje totiž dostatečný výkon i více emocí než turbodmychadla.
Prakticky od přestavení druhé generace Audi R8 celý svět spekuluje, jaké budou další varianty. Jistě, odhalen byl elektrický e-tron i okruhová verze LMS, nicméně těmito dvěma unikáty expanze končila. Dříve nebo později se sice dočkáme nějaké té speciální edice, na příchod dalších motorizací ale prozatím můžeme zapomenout. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku je totiž nadmíru spokojená se stávajícím 5,2litrovým atmosférickým desetiválcem. A stejně tak jí vyhovuje i sedmistupňový dvouspojkový automat.
Ačkoliv tedy nedávno zazněly informace, že nová R8 v brzké době dostane přeplňovanou pohonnou jednotku, Jurgen Konigstedt z Audi veškeré takové zvěsti popřel. Jelikož má přitom u značky na starosti vývoj motorů V6, V8 a V10, pak jeho slova můžeme brát vážně. A co víc, danému kroku můžeme i aplaudovat. Absence manuálu nás sice poněkud mrzí, nicméně člověk zjevně nemůže počítat pouze se samými pozitivy.
Vraťme se ale k onomu portfoliu pohonných jednotek, které je aktuálně složeno ze dvou variant desetiválcového atmosférického agregátu. Ten první dává 540 koní a 540 Nm točivého momentu, zatímco u Audi R8 V10 Plus lze počítat s 610 koňmi a 560 Nm. V takové chvíli přitom není problémem zrychlení na stovku za 3,2 sekundy a na dvoustovku za 9,9 s. Spotřeba pak byla vypočítána na reálně vypadajících 12,4 l/100 km.
„Výkonnostní potenciál stávajícího motoru naznačuje, že se momentálně nemusíme zabývat přeplňováním. Potřebujeme výkon, který turbodmychadlo vygeneruje? Ani bych neřekl. Pokud chcete vyvinout motor, který by měl být skutečně výkonný, pak máte několik možností, jak svého cíle dosáhnout. Atmosférická jednotka vám však jako bonus dodá zvuk, odezvu na sešlápnutí plynu i lineární vytáčení k omezovači,“ vyjmenovává klady motoru V10 Konigstedt.
Co je ovšem podstatnější, jako první výše postavený manažer Audi přiznává, že přeplňování není až tak efektivní, jak se nám mnohé normované spotřeby snaží naznačit. „V nízkých otáčkách možná turbomotor je účinnější, ale ve vysokých pod výrazným zatížením jsou efektivnější atmosféry.“ A to jinými slovy znamená, že pokud přeplňovanému vozu dupnete na plyn, bude paliva spotřebovávat více než srovantelná atmosféra, což je fakt, který zmiňujeme již velmi dlouho.
Konigstedt kromě toho naznačuje, že atmosférický desetiválec by se klidně mohl nastěhovat i pod kapoty ostatních modelů Audi. „Pokud s ním zákazníci budou spokojení, pak zde bude důvod k rozšíření. Jestliže však zákazníci budou toužit po přeplňovaném motoru, budeme jej muset zvážit.“ Tím přitom šéf vývoje objemných agregátů jen naznačuje, že Audi je otevřené všem možnostem a ohlížet se u vozů typu R8 hodlá spíše na klientelu než EU.
Konigstedt dokonce naznačuje, že budoucnost pro běžné modely Audi je sice spojena jen a pouze s přeplňovanými agregáty, u sportovních modelů však jde o zcela odlišnou situaci. Důvodem jsou hlavně emoce řidičů, jichž atmosférický agregát dokáže vygenerovat více než turbo. Aktuálně je tedy 5,2litrový desetiválec tím nejlepším motorem pro Audi R8 a v brzké době se na tom nic nezmění.
Audi R8 bude až do odvolání k dispozici pouze s atmosférickým desetiválcem, který je pro tento vůz nejlepší volbou. Alespoň podle šéfa vývoje motorů značky
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nejnovější články
- Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 45 minutami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před hodinou - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 2 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 4 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva