Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá

Novou generaci R8 bude až do odvolání pohánět pouze 5,2litrový desetiválec. Generuje totiž dostatečný výkon i více emocí než turbodmychadla.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá

30.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novou generaci R8 bude až do odvolání pohánět pouze 5,2litrový desetiválec. Generuje totiž dostatečný výkon i více emocí než turbodmychadla.

Prakticky od přestavení druhé generace Audi R8 celý svět spekuluje, jaké budou další varianty. Jistě, odhalen byl elektrický e-tron i okruhová verze LMS, nicméně těmito dvěma unikáty expanze končila. Dříve nebo později se sice dočkáme nějaké té speciální edice, na příchod dalších motorizací ale prozatím můžeme zapomenout. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku je totiž nadmíru spokojená se stávajícím 5,2litrovým atmosférickým desetiválcem. A stejně tak jí vyhovuje i sedmistupňový dvouspojkový automat.

Ačkoliv tedy nedávno zazněly informace, že nová R8 v brzké době dostane přeplňovanou pohonnou jednotku, Jurgen Konigstedt z Audi veškeré takové zvěsti popřel. Jelikož má přitom u značky na starosti vývoj motorů V6, V8 a V10, pak jeho slova můžeme brát vážně. A co víc, danému kroku můžeme i aplaudovat. Absence manuálu nás sice poněkud mrzí, nicméně člověk zjevně nemůže počítat pouze se samými pozitivy.

Vraťme se ale k onomu portfoliu pohonných jednotek, které je aktuálně složeno ze dvou variant desetiválcového atmosférického agregátu. Ten první dává 540 koní a 540 Nm točivého momentu, zatímco u Audi R8 V10 Plus lze počítat s 610 koňmi a 560 Nm. V takové chvíli přitom není problémem zrychlení na stovku za 3,2 sekundy a na dvoustovku za 9,9 s. Spotřeba pak byla vypočítána na reálně vypadajících 12,4 l/100 km.

„Výkonnostní potenciál stávajícího motoru naznačuje, že se momentálně nemusíme zabývat přeplňováním. Potřebujeme výkon, který turbodmychadlo vygeneruje? Ani bych neřekl. Pokud chcete vyvinout motor, který by měl být skutečně výkonný, pak máte několik možností, jak svého cíle dosáhnout. Atmosférická jednotka vám však jako bonus dodá zvuk, odezvu na sešlápnutí plynu i lineární vytáčení k omezovači,“ vyjmenovává klady motoru V10 Konigstedt.

Co je ovšem podstatnější, jako první výše postavený manažer Audi přiznává, že přeplňování není až tak efektivní, jak se nám mnohé normované spotřeby snaží naznačit. „V nízkých otáčkách možná turbomotor je účinnější, ale ve vysokých pod výrazným zatížením jsou efektivnější atmosféry.“ A to jinými slovy znamená, že pokud přeplňovanému vozu dupnete na plyn, bude paliva spotřebovávat více než srovantelná atmosféra, což je fakt, který zmiňujeme již velmi dlouho.

Konigstedt kromě toho naznačuje, že atmosférický desetiválec by se klidně mohl nastěhovat i pod kapoty ostatních modelů Audi. „Pokud s ním zákazníci budou spokojení, pak zde bude důvod k rozšíření. Jestliže však zákazníci budou toužit po přeplňovaném motoru, budeme jej muset zvážit.“ Tím přitom šéf vývoje objemných agregátů jen naznačuje, že Audi je otevřené všem možnostem a ohlížet se u vozů typu R8 hodlá spíše na klientelu než EU.

Konigstedt dokonce naznačuje, že budoucnost pro běžné modely Audi je sice spojena jen a pouze s přeplňovanými agregáty, u sportovních modelů však jde o zcela odlišnou situaci. Důvodem jsou hlavně emoce řidičů, jichž atmosférický agregát dokáže vygenerovat více než turbo. Aktuálně je tedy 5,2litrový desetiválec tím nejlepším motorem pro Audi R8 a v brzké době se na tom nic nezmění.


Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 1 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 01Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 2 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 02Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 3 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 03Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 4 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 04Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 5 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 05Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 6 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 06Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 7 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 07Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 8 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 08Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 9 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 09Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 10 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 10Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 11 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 11Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 12 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 11aAudi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 13 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 12Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 14 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 13Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 15 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 14Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 16 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 15Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 17 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 16Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 18 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 51Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 19 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 52Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 20 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 53Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 21 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 54Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 22 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 55Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 23 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 56

Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 24 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 17Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 25 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 18Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 26 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 19Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 27 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 19aAudi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 28 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 20Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 29 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 21Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 30 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 22Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 31 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 22aAudi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 32 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 23Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 33 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 24Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 34 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 25Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 35 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 26Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 36 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 27Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 37 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 28Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 38 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 29Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 39 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 30Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 40 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 31Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 41 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 32Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 42 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 33Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 43 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 34Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 44 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 35Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 45 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 36Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 46 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 38Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 47 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 39Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 48 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 40Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 49 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 41Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 50 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 42Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 51 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 42aAudi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 52 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 43Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 53 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 44Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 54 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 45Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 55 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 46Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 56 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 47Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 57 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 48Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 58 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 49Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 59 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 50Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 60 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 57Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 61 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 58Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 62 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 59Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 63 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 60Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 64 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 61Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 65 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 61aAudi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 66 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 62

Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 67 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 63Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 68 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 64Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 69 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 65Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 70 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 66Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 71 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 67Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 72 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 68Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 73 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 69Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 74 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 70Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 75 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 71Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 76 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 72Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 77 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 73Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 78 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 74Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 79 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 75Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 80 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 76Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 81 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 77Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 82 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 78Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 83 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 79Audi uznává, že atmosféra je při zátěži efektivnější. R8 proto turbo dostat nemá - 84 - 2015 audi r8 v10 nove ofic foto 80
Audi R8 bude až do odvolání k dispozici pouze s atmosférickým desetiválcem, který je pro tento vůz nejlepší volbou. Alespoň podle šéfa vývoje motorů značky

Zdroj: Car Advice

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.