Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi vyřadí z nabídky až 40 procent motorů, přidá víc výkonných SUV
23.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Značka se čtyřmi druhy hodlá až 40 procent stávajících pohonných jednotek hodit přes palubu. Jejich náhradu uhodnete, stejně jako nové modely RS.
Stávající nabídka koncernu VW Group je více než široká. Možná až přespříliš, zvláště u motorů, které se navíc mnohdy překrývají. Shodný či obdobný výkon v některých případech nabízí dvoulitrové čtyřválce či třílitrové šestiválce. Není proto divu, že často zaznívají zmínky o redukci části pohonných jednotek. Nyní se v tomto smyslu vyjádřil i šéf Audi Rupert Stadler. „Vyřadíme z nabídky až 40 procent našich stávajících agregátů“, prohlásil.
Důvodem ale není samotná přehršel motorů, nýbrž snaha uvolnit prostor a kapacity pro elektrifikované agregáty budoucnosti. „Jsem přesvědčen, že pokud mají přijít nové věci, je třeba ty staré hodit přes palubu. Jen pro příklad, pokud se dvoudveřové deriváty neprodávají v dostatečně velkém množství, můžeme je z nabídky vyřadit, aniž bychom výrazně tratili na celkových registracích,“ upřesňuje redukci nejen motorů, ale i některých modelů Stadler.
Nejen kosit se ale bude v nabídce toho, co Audi dnes nabízí. Trochu jiný pohled do budoucnosti nabízí šéf divize Audi Sport Stephan Winkemann, dle kterého je většina stávajících modelů RS „až příliš eurocentrická“. Aby však bylo dosaženo vyšších registrací, je třeba přepřáhnout na „globální vozy“. Není třeba dlouho tápat, jakým směrem divize zamrzí. „Musíme větší měrou zamířit do segmentu s SUV, abychom měli v nabídce vozy, které jsou takřka rovnoměrně distribuovány ve velkých světových regionech.“
„Prozatím se soustředíme především na Severní Ameriku,“ upřesňuje expanzi někdejší šéf Lamborghini. „Nicméně napříč Asií, Středním Východem, Austrálií, Jižní Afrikou a Japonskem jsou také velké příležitosti.“ Teď nás čeká příchod až osmi nových modelů, z výše zmíněných slov je zřejmé, že půjde hlavně o SUV. Prozatím si pod kapotou ponechají hlavně motory, které již divize v nabídce má.
Základní modely tedy dostanou 2,5litrový pětiválec, nad nyní pak bude trůnit třílitrový šestiválec a ještě výše čtyřlitrový osmiválec. Posledně zmiňovaný agregát by přitom měl pohánět vrcholné provedení Audi Q7, zatímco prostřední nejspíše bude použit u RS Q5. RS Q3 pak dostane pětiválcovou jednotku, příchod menšího modelu RS Q2 ale Winkelmann zatím vylučuje. Vůz by se velmi pravděpodobně neuměl zařadit do prestižního segmentu.
Zmíněné modely přijdou ještě letos, příští rok dorazí ostřejší varianty nových generací A6 a A7 a na rok 2019 se plánují deriváty RS Q8 a RS Q4. Počet modelů tedy zásadně vzroste, jejich pohon zajistí omezená nabídka motorů. Audi bude držet zkrátka kvůli stále vyššímu důrazu na elektrifikované pohonné ústrojí. Ovšem i to časem zamíří pod kapotu některých sportovních variant.
Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku chce navíc zapracovat na zlepšení infrastruktury, v tomto ohledu chce spolupracovat s Porsche, BMW, Daimlerem a Fordem. Zatím je v plánu pokrytí Evropy, kde by na hlavních komunikacích měly vyrůst rychlodobíjecí stanice s výkonem až 350 kW. V takovém případě by elektromobilita s ohledem na kratší zastávky mohla dávat větší smysl.
Je ale třeba dodat, že nejde o krátkodobý cíl, vše spadá do strategie počítající s příštími osmi lety. Během této doby chce Audi zainvestovat minimálně 6 procent svého obratu do vývoje - značnou část z této porce „schramstnou“ zmiňované elektrifikované pohonné jednotky či globální sportovní modely s logem RS.
Nedávno odhalený koncept Q8 Sport je typickým příkladem plánů Audi pro budoucnost. Jde o sportovní SUV, které pohání elektrifikované ústrojí
Další z ženevských premiér, nové Audi RS5, se pak může naopak stát věcí minulosti - ryze spalovacích motorů v nabídce automobilky značně ubude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda