Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi vyřadí z nabídky až 40 procent motorů, přidá víc výkonných SUV
23.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Značka se čtyřmi druhy hodlá až 40 procent stávajících pohonných jednotek hodit přes palubu. Jejich náhradu uhodnete, stejně jako nové modely RS.
Stávající nabídka koncernu VW Group je více než široká. Možná až přespříliš, zvláště u motorů, které se navíc mnohdy překrývají. Shodný či obdobný výkon v některých případech nabízí dvoulitrové čtyřválce či třílitrové šestiválce. Není proto divu, že často zaznívají zmínky o redukci části pohonných jednotek. Nyní se v tomto smyslu vyjádřil i šéf Audi Rupert Stadler. „Vyřadíme z nabídky až 40 procent našich stávajících agregátů“, prohlásil.
Důvodem ale není samotná přehršel motorů, nýbrž snaha uvolnit prostor a kapacity pro elektrifikované agregáty budoucnosti. „Jsem přesvědčen, že pokud mají přijít nové věci, je třeba ty staré hodit přes palubu. Jen pro příklad, pokud se dvoudveřové deriváty neprodávají v dostatečně velkém množství, můžeme je z nabídky vyřadit, aniž bychom výrazně tratili na celkových registracích,“ upřesňuje redukci nejen motorů, ale i některých modelů Stadler.
Nejen kosit se ale bude v nabídce toho, co Audi dnes nabízí. Trochu jiný pohled do budoucnosti nabízí šéf divize Audi Sport Stephan Winkemann, dle kterého je většina stávajících modelů RS „až příliš eurocentrická“. Aby však bylo dosaženo vyšších registrací, je třeba přepřáhnout na „globální vozy“. Není třeba dlouho tápat, jakým směrem divize zamrzí. „Musíme větší měrou zamířit do segmentu s SUV, abychom měli v nabídce vozy, které jsou takřka rovnoměrně distribuovány ve velkých světových regionech.“
„Prozatím se soustředíme především na Severní Ameriku,“ upřesňuje expanzi někdejší šéf Lamborghini. „Nicméně napříč Asií, Středním Východem, Austrálií, Jižní Afrikou a Japonskem jsou také velké příležitosti.“ Teď nás čeká příchod až osmi nových modelů, z výše zmíněných slov je zřejmé, že půjde hlavně o SUV. Prozatím si pod kapotou ponechají hlavně motory, které již divize v nabídce má.
Základní modely tedy dostanou 2,5litrový pětiválec, nad nyní pak bude trůnit třílitrový šestiválec a ještě výše čtyřlitrový osmiválec. Posledně zmiňovaný agregát by přitom měl pohánět vrcholné provedení Audi Q7, zatímco prostřední nejspíše bude použit u RS Q5. RS Q3 pak dostane pětiválcovou jednotku, příchod menšího modelu RS Q2 ale Winkelmann zatím vylučuje. Vůz by se velmi pravděpodobně neuměl zařadit do prestižního segmentu.
Zmíněné modely přijdou ještě letos, příští rok dorazí ostřejší varianty nových generací A6 a A7 a na rok 2019 se plánují deriváty RS Q8 a RS Q4. Počet modelů tedy zásadně vzroste, jejich pohon zajistí omezená nabídka motorů. Audi bude držet zkrátka kvůli stále vyššímu důrazu na elektrifikované pohonné ústrojí. Ovšem i to časem zamíří pod kapotu některých sportovních variant.
Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku chce navíc zapracovat na zlepšení infrastruktury, v tomto ohledu chce spolupracovat s Porsche, BMW, Daimlerem a Fordem. Zatím je v plánu pokrytí Evropy, kde by na hlavních komunikacích měly vyrůst rychlodobíjecí stanice s výkonem až 350 kW. V takovém případě by elektromobilita s ohledem na kratší zastávky mohla dávat větší smysl.
Je ale třeba dodat, že nejde o krátkodobý cíl, vše spadá do strategie počítající s příštími osmi lety. Během této doby chce Audi zainvestovat minimálně 6 procent svého obratu do vývoje - značnou část z této porce „schramstnou“ zmiňované elektrifikované pohonné jednotky či globální sportovní modely s logem RS.
Nedávno odhalený koncept Q8 Sport je typickým příkladem plánů Audi pro budoucnost. Jde o sportovní SUV, které pohání elektrifikované ústrojí
Další z ženevských premiér, nové Audi RS5, se pak může naopak stát věcí minulosti - ryze spalovacích motorů v nabídce automobilky značně ubude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva