Auta z Číny míří stále výš. Nové SUV je levné BMW X4, má se prodávat i u nás

Nejen zvenčí, ale teď už i zevnitř si můžeme prohlédnout auto, které se očividně vzhlédlo v bavorském SUV-kupé BMW Z4. Nekopíruje ho, Geely FY11 dokáže zaujmout svébytným vzhledem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Auta z Číny míří stále výš. Nové SUV je levné BMW X4, má se prodávat i u nás

30.1.2019 | Petr Prokopec

Nejen zvenčí, ale teď už i zevnitř si můžeme prohlédnout auto, které se očividně vzhlédlo v bavorském SUV-kupé BMW Z4. Nekopíruje ho, Geely FY11 dokáže zaujmout svébytným vzhledem.

Nové čínské vozy začínají evropské zákazníky chytat za srdce. Tomu se nelze divit, jejich design se konečně trefuje do jejich vkusu a zachována zůstala strategie bohaté výbavy již u základního modelu, kterou doprovází velmi nízká cena. Smůla je, že většina z nich zůstává vyhrazena pouze zemi svého vzniku. Nyní se ovšem zdá, že druhý pokus o expanzi do Evropy zakrátko odstartuje.

Automobilka Geely odhalila dali snímky svého chystaného SUV-kupé FY11 a poprvé ukázala jeho interiér. Vůz na první pohled připomene mnichovské modely X4 a X6, stejně jako ony se vyznačuje výrazně svažující se zádí. Na oficiálních vyumělkovaných fotkách čínská novinka vypadá přitažlivě, zvláště vpředu, kde nechybí LEDková světla, ostré hrany a sportovně tvarovaný nárazník. Vzadu je pro změnu patrná zvýrazněná odtrhová hrana, kterou rovněž doplňují diody a také čtyři koncovky výfuku.

Pohled na snímek vozu v bílé barvě už takové nadšení nevzbuzuje, což je dáno i tím, že ochranné plastové lemy ve spodní části karoserie nejsou nalakovány. Litá kola kvůli tomu v podbězích vypadají utopeně, přestože se zdá, že jejich velikost se nezměnila. Nátěr však ano, stříbrné provedení však vizáži příliš neprospívá. Na druhou stranu, stále jde na čínské poměry o silný nadprůměr.

Dá se předpokládat, že výsledné pojetí bude záviset na volbě výbavy, samotný vnější vzhled tedy můžeme ohodnotit kladně. Nejinak je tomu v případě interiéru, který dokonce zastiňuje i řadu evropských, amerických či japonských výrobců. Před volantem trůní digitální přístrojový štít, na který navazuje rozměrná obrazovka multimediálního systému. Středová konzole se navíc stáčí k řidiči, který je tak v centru dění a počítat může třeba s voličem automatu připomínajícím knipl letadel.

Je přitom třeba uznat, že vše působí velmi solidně a také díky monstróznímu madlu na středovém tunelu i patřičně robustně. Číňané kromě toho dodali vozu i nádech luxusu, neboť volant i palubka jsou obšity kůží, stejně jako je kožené i čalounění sedadel. Vše pak doplňují hliníkové dekory nebo červeně lakované doplňky, jež korespondují s barvou exteriéru.

Přesunout se tedy můžeme k technice, která je důvěrně známá a s níž by Geely mohlo stoprocentně začít vůz nabízet i mimo svou domovinu, aniž by si utrhlo ostudu. FY11 stojí na modulární platformě CMA, kterou značka vyvinula ve spolupráci s Volvem. Architektura je koncipována tak, aby umožnila zástavbu pohonu předních i všech čtyř kol, stejně jako mohou pod kapotu zamířit čtyřválce a tříválce.

Aktuálně se přitom počítá s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem, jenž bude produkovat 238 koní. Tato pohonná jednotka je určena pro vrcholné úrovně výbavy, v případě základního modelu bychom ale měli počítat s 1,5litrovým tříválcem a 177 koňmi. Obě pohonné jednotky mají svůj základ opět v motorech Volva, jen došlo na lehčí modifikace. Data o jízdní dynamice a spotřebě však zatím zveřejněna nebyla.

Můžeme tak již jen dodat, že Geely FY11 měří 4 605 milimetrů na délku, 1 878 mm na šířku, 1 643 mm na výšku a 2 700 mm v rámci rozvoru. Ve své domovině by mělo odstartovat na 139 800 yuanech (cca 469 000 Kč), což je na vůz této velikosti a úrovně opravdu lákavá cena. A s ohledem na použitou techniku by se navíc nemusela zásadně měnit ani v Evropě, kam má novinka skutečně zamířit - představit by se měla v březnu v Ženevě.

Zda na švýcarský debut skutečně dojde, teprve uvidíme, nicméně se starým kontinentem Číňané opravdu počítají. Uvádějí, že ve druhé vlně by vůz měl být osazen i dieselovým motorem, mimo to pak platforma CMA umožňuje rovněž elektrifikaci a hybridizaci. Evropské automobilky by se tedy opravdu měly začít obávat, neboť druhý čínský útok nejspíš již nedopadne katastrofálně jako ten první.


Auta z Číny míří stále výš. Nové SUV je levné BMW X4, má se prodávat i u nás - 1 - Geely FY11 2019 prvni foto 01Auta z Číny míří stále výš. Nové SUV je levné BMW X4, má se prodávat i u nás - 2 - Geely FY11 2019 prvni foto 02Auta z Číny míří stále výš. Nové SUV je levné BMW X4, má se prodávat i u nás - 3 - Geely FY11 2019 prvni foto 03
Geely FY11 ve vrcholném provedení vypadá nadmíru přitažlivě...

Auta z Číny míří stále výš. Nové SUV je levné BMW X4, má se prodávat i u nás - 4 - Geely FY11 2019 prvni foto 04
...základní model je ale vizuálně trochu níže, i díky černým plastovým lemům

Auta z Číny míří stále výš. Nové SUV je levné BMW X4, má se prodávat i u nás - 5 - Geely FY11 2019 prvni foto 05Auta z Číny míří stále výš. Nové SUV je levné BMW X4, má se prodávat i u nás - 6 - Geely FY11 2019 prvni foto 06Auta z Číny míří stále výš. Nové SUV je levné BMW X4, má se prodávat i u nás - 7 - Geely FY11 2019 prvni foto 07
Pohled do interiéru však již znovu vzbuzuje nadšení

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama