Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Auto roku 2019 totálně selhalo v losím testu, pořádně mu nefunguje ani ABS
14.10.2019 | Petr Miler
Už dlouho jsme neviděli moderní auto podobných proporcí vést si v losím testu s takovou mizérií. Problémem není jen nízké tempo, ale i chování vozu v jakékoli rychlosti.
V posledních měsících jsme opakovaně zmiňovali, že Evropské i Světové auto roku 2019 je totální propadák. Ačkoli se jeho výrobce pokouší předstírat opak, Jaguaru I-Pace se nedaří a statistiky jeho odbytu nemají daleko k číslům historicky nejhůře prodávaného vozu, který kdy některou z výše zmiňovaných anket ovládl. I-Pace zkrátka musí přesvědčovat o svých kvalitách, zrovna k tomu mu ale nejnovější test španělských kolegů z km77 nepomůže ani trochu.
Španělé prosluli svými losími testy, u nichž zrno od plev odděluje hranice 77 km/h. O projetí známé zkoušky simulující kontakt s lesní zvěří takovou rychlostí si ale I-Pace může nechat jen zdát. Vlastně ji nezvládá v jakékoli vyšší rychlosti a skoro se chceme ptát, co vlastně porotci výše zmíněných anket na autě zkoušeli, když neodhalili tak zjevný nedostatek.
Marně přemýšlíme, kdy naposledy jsme viděli moderní auto, které by nebylo vysokým SUV a nebo nemotorným pick-upem, tak dalece nezvládnout tuto zkoušku. I-Pace je crossover, v podstatě spíše zvýšený hatchback a v obligátních 77 km/h se do prostoru vymezeného kužely vůbec není schopen vejít. Nepomůže ani 76, ani 75, ani 74 km/h, až snížení rychlosti na 73 km/h mu dovolí vymezeným prostorem těsně protančit. Jenže jak?
V každé rychlosti se autu v krizových chvílích začne blokovat některé z kol, typicky to přední zatížené. Pokud by „se zakouřilo” od toho odlehčeného, neděje se mnoho, to se stává, ale tady vozu evidentně selhává i ABS a zablokováním právě zatíženého kola je znemožněna ovladatelnost vozu. To jej žene tečně ven, a proto nakonec při hmotnosti I-Pacu není divu, že se mezi kužele nevejde v jakkoli vyšší rychlosti.
Kolegové říkají, že auto má přitom slušně vyladěný podvozek, ani se špatně neovládá, sladění celku s elektronikou je ale evidentně hodně mizerné a je s podivem, že Jaguar něco takového vůbec vypustil na trh. Zrovna po všech předchozích selhání automobilek v losích testech bychom očekávali, že výrobce v průběhu vývoje alespoň jeden realizuje - tady se to očividně nestalo.
Pro I-Pace je to samozřejmě smutná záležitost. Vůz, který bojuje s jakousi primární nedůvěrou kvůli svému elektrickému pohonu, horší použitelnosti a vyšší ceně, by měl excelovat ve všem ostatním. To se zjevně neděje. Výsledek testu km77 je jeden z nejhorších vůbec, natož mezi prémiovými vozy. A projev vozu při něm je též tristní, podívejte se na tu trhavost. Některá auta zvládnout též ladněji i v rychlostech o 10 km/h vyšší, to je obrovský rozdíl.
Jaguar I-Pace losí test nezvládá rychlostně ani chováním při něm, horší výsledek už jsme dlouho neviděli
Zdroj: km77@Youtube
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 52 minutami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 2 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva