Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Auto roku 2019 totálně selhalo v losím testu, pořádně mu nefunguje ani ABS
14.10.2019 | Petr Miler
Už dlouho jsme neviděli moderní auto podobných proporcí vést si v losím testu s takovou mizérií. Problémem není jen nízké tempo, ale i chování vozu v jakékoli rychlosti.
V posledních měsících jsme opakovaně zmiňovali, že Evropské i Světové auto roku 2019 je totální propadák. Ačkoli se jeho výrobce pokouší předstírat opak, Jaguaru I-Pace se nedaří a statistiky jeho odbytu nemají daleko k číslům historicky nejhůře prodávaného vozu, který kdy některou z výše zmiňovaných anket ovládl. I-Pace zkrátka musí přesvědčovat o svých kvalitách, zrovna k tomu mu ale nejnovější test španělských kolegů z km77 nepomůže ani trochu.
Španělé prosluli svými losími testy, u nichž zrno od plev odděluje hranice 77 km/h. O projetí známé zkoušky simulující kontakt s lesní zvěří takovou rychlostí si ale I-Pace může nechat jen zdát. Vlastně ji nezvládá v jakékoli vyšší rychlosti a skoro se chceme ptát, co vlastně porotci výše zmíněných anket na autě zkoušeli, když neodhalili tak zjevný nedostatek.
Marně přemýšlíme, kdy naposledy jsme viděli moderní auto, které by nebylo vysokým SUV a nebo nemotorným pick-upem, tak dalece nezvládnout tuto zkoušku. I-Pace je crossover, v podstatě spíše zvýšený hatchback a v obligátních 77 km/h se do prostoru vymezeného kužely vůbec není schopen vejít. Nepomůže ani 76, ani 75, ani 74 km/h, až snížení rychlosti na 73 km/h mu dovolí vymezeným prostorem těsně protančit. Jenže jak?
V každé rychlosti se autu v krizových chvílích začne blokovat některé z kol, typicky to přední zatížené. Pokud by „se zakouřilo” od toho odlehčeného, neděje se mnoho, to se stává, ale tady vozu evidentně selhává i ABS a zablokováním právě zatíženého kola je znemožněna ovladatelnost vozu. To jej žene tečně ven, a proto nakonec při hmotnosti I-Pacu není divu, že se mezi kužele nevejde v jakkoli vyšší rychlosti.
Kolegové říkají, že auto má přitom slušně vyladěný podvozek, ani se špatně neovládá, sladění celku s elektronikou je ale evidentně hodně mizerné a je s podivem, že Jaguar něco takového vůbec vypustil na trh. Zrovna po všech předchozích selhání automobilek v losích testech bychom očekávali, že výrobce v průběhu vývoje alespoň jeden realizuje - tady se to očividně nestalo.
Pro I-Pace je to samozřejmě smutná záležitost. Vůz, který bojuje s jakousi primární nedůvěrou kvůli svému elektrickému pohonu, horší použitelnosti a vyšší ceně, by měl excelovat ve všem ostatním. To se zjevně neděje. Výsledek testu km77 je jeden z nejhorších vůbec, natož mezi prémiovými vozy. A projev vozu při něm je též tristní, podívejte se na tu trhavost. Některá auta zvládnout též ladněji i v rychlostech o 10 km/h vyšší, to je obrovský rozdíl.
Jaguar I-Pace losí test nezvládá rychlostně ani chováním při něm, horší výsledek už jsme dlouho neviděli
Zdroj: km77@Youtube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera