Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti

Pohled do interiéru naznačí cosi o hodně bláznivém konceptu nevybouřeného designéra, ale ouha. Tohle je supersport s výkonem přes 1 000 koní zvenčí a oproti svému předchůdci je vlastně docela normální.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti

9.6.2019 | Mirek Mazal

Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pohled do interiéru naznačí cosi o hodně bláznivém konceptu nevybouřeného designéra, ale ouha. Tohle je supersport s výkonem přes 1 000 koní zvenčí a oproti svému předchůdci je vlastně docela normální.

Téměř přesně před dvěma léty představila firma Frangivento představila podivný koncept supersportovního automobilu s vestavěným akváriem naplněným mořskou vodou. Bláznivé řešení Giorgia Pirola bylo inspirováno Středozemním mořem a podle toho elektrický vůz vypadal.

Elektromobil s „akvárkem” byl od začátku utopií, společnost ale nyní odhalila následníka v podobě, kterou chce vyrábět. Nádrž pro barevné rybičky chybí, domov Nema a Dory ale nahradily neméně bizarní tvary, materiály, nekonvenční ergonomie a doplňky jako stříkací pistole sloužící k otevírání dveří. A jakkoli i tento interiér působí dojmem výsledku studenského projektu, má se i se zbytkem auta dostat do výroby.

Tomu odpovídá také použité hnací ústrojí, kterým už není limitující elektrický pohon. V útrobách se nachází hybridní pohon s 5,4litrovým přeplňovaným desetiválcem připojeným k osmistupňové automatické převodovce. Spalovací jednotka by měla roztáčet zadní kola a na dva elektromotory zůstala přední náprava. Celá soustava má produkovat výkon až 1 010 koní (743 kW), což je - nikoli náhodou - o desítku koní více, než nabízí Ferrari SF90, údajně úhlavní konkurent.

Realističtěji vypadá vůz také zvenčí, kde se může pochlubit nosnou konstrukcí z hliníku a uhlíkových vláken. Bez zajímavosti není že karoserie používá vyklápěcí dveře po vzoru Mercedesu Gullwing - pochopitelně, ovládané onou stříkací pistolí.

Frangivento ukázala stroj jménem Asfanè DieciDieci poprvé na soukromé akci v italském Turíně. Zakladatel společnosti Paolo Mancini novinářům prozradil, že firma je připravena auto vyrábět a registruje zájem zákazníků z Číny, Itálie a Středního východu. Přesnou cenu vozu neprozradil, ale v závislosti na specifikaci se má pohybovat okolo 2,25 milionu dolarů (51,5 milionu Kč). Tomu se říká cena za výjimečnost...


Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 1 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 01Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 2 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 02Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 3 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 03Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 4 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 04Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 5 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 05Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 6 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 06Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 7 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 07Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 8 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 08Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 9 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 09Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 10 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 10Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 11 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 11Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 12 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 12Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 13 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 13Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 14 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 14Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 15 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 15Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 16 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 16Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 17 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 17Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 18 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 18Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 19 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 19Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 20 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 20Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 21 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 21Frangivento Asfanè DieciDieci prý vzbudilo zájem doma, v Číně a na Středním východě, podle výrobce. A ono vzbudilo zájem i u nás, nejsme si ale jisti, jestli v dobrém slova smyslu

Zdroj: Frangivento

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše