Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti

Pohled do interiéru naznačí cosi o hodně bláznivém konceptu nevybouřeného designéra, ale ouha. Tohle je supersport s výkonem přes 1 000 koní zvenčí a oproti svému předchůdci je vlastně docela normální.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti

9.6.2019 | Mirek Mazal

Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pohled do interiéru naznačí cosi o hodně bláznivém konceptu nevybouřeného designéra, ale ouha. Tohle je supersport s výkonem přes 1 000 koní zvenčí a oproti svému předchůdci je vlastně docela normální.

Téměř přesně před dvěma léty představila firma Frangivento představila podivný koncept supersportovního automobilu s vestavěným akváriem naplněným mořskou vodou. Bláznivé řešení Giorgia Pirola bylo inspirováno Středozemním mořem a podle toho elektrický vůz vypadal.

Elektromobil s „akvárkem” byl od začátku utopií, společnost ale nyní odhalila následníka v podobě, kterou chce vyrábět. Nádrž pro barevné rybičky chybí, domov Nema a Dory ale nahradily neméně bizarní tvary, materiály, nekonvenční ergonomie a doplňky jako stříkací pistole sloužící k otevírání dveří. A jakkoli i tento interiér působí dojmem výsledku studenského projektu, má se i se zbytkem auta dostat do výroby.

Tomu odpovídá také použité hnací ústrojí, kterým už není limitující elektrický pohon. V útrobách se nachází hybridní pohon s 5,4litrovým přeplňovaným desetiválcem připojeným k osmistupňové automatické převodovce. Spalovací jednotka by měla roztáčet zadní kola a na dva elektromotory zůstala přední náprava. Celá soustava má produkovat výkon až 1 010 koní (743 kW), což je - nikoli náhodou - o desítku koní více, než nabízí Ferrari SF90, údajně úhlavní konkurent.

Realističtěji vypadá vůz také zvenčí, kde se může pochlubit nosnou konstrukcí z hliníku a uhlíkových vláken. Bez zajímavosti není že karoserie používá vyklápěcí dveře po vzoru Mercedesu Gullwing - pochopitelně, ovládané onou stříkací pistolí.

Frangivento ukázala stroj jménem Asfanè DieciDieci poprvé na soukromé akci v italském Turíně. Zakladatel společnosti Paolo Mancini novinářům prozradil, že firma je připravena auto vyrábět a registruje zájem zákazníků z Číny, Itálie a Středního východu. Přesnou cenu vozu neprozradil, ale v závislosti na specifikaci se má pohybovat okolo 2,25 milionu dolarů (51,5 milionu Kč). Tomu se říká cena za výjimečnost...


Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 1 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 01Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 2 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 02Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 3 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 03Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 4 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 04Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 5 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 05Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 6 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 06Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 7 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 07Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 8 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 08Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 9 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 09Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 10 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 10Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 11 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 11Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 12 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 12Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 13 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 13Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 14 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 14Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 15 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 15Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 16 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 16Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 17 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 17Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 18 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 18Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 19 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 19Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 20 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 20Víc jak tisícikoňový sok nejlepších Ferrari má asi nejbláznivější interiér současnosti - 21 - Frangivento Asfane koncept foto prvni 21Frangivento Asfanè DieciDieci prý vzbudilo zájem doma, v Číně a na Středním východě, podle výrobce. A ono vzbudilo zájem i u nás, nejsme si ale jisti, jestli v dobrém slova smyslu

Zdroj: Frangivento

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.