Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autor první Octavie dokonal dílo zkázy. Nejnovější Hyundai už nemá čelní světla
6.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jeden z nejrespektovanějších designérů posledních dekád říká, že čelní světla aut jsou zbytečnost. A teď ukázal, jak budou Hyundai vypadat bez nich.
Když loni Luc Donckerwolke říkal, že čelní světla aut jsou minulostí, mnozí jen kroutili hlavou. Však jak by auta bez světel vypadala, jak by svítila? Na to druhé měl jeden z designových géniů „odchovaný” koncernem VW odpověď hned - moderním LED a laserovým světlům stačí pro osvětlení silnice zdroj tak malinkatý, že na přídi vůbec nemusí být patrný. A to druhé? To nám Luc D. ukazuje teď.
On už pohled na poslední studie a koncepty značky Hyundai naznačoval, že světlometům u Korejců zvoní hrana a kam bez nich míří. Velké „lampy” byly nahrazovány stále menšími světélky postavenými na LED a otázkou bylo, kdy z karoserie zmizí úplně. Nakonec jsme dlouho čekat nemuseli - nový koncept Le Fil Rouge přichází se zcela novým designovým jazykem, v jehož rámci jsou světlomety házeny přes palubu. A říkáme rovnou, že výsledek vypadá mnohem lépe, než jsme čekali.
Jak jsme již naznačili, koncept světla světla reálně má, jen nejsou vidět, nejsou patrným designovým prvkem. Byla zapracována do čelní masky i zadního víka s pomocí diod. Koncept jako takový ale rozhodně neviditelný není, naopak na sebe strhává nemalou pozornost. Bohužel, na sériovou výrobu můžeme rovnou zapomenout.
Koncept Le Fil Rouge místo toho odhaluje design budoucích produkčních vozů značky. Zároveň však také čerpá inspiraci z minulosti i přítomnosti. Název studie totiž odkazuje na vizuální styl, který se jako ničím nepřetržená nit táhne celou firemní historií již od 70. let minulého století. Hyundai doufá, že obdobnou rovnováhu mezi tvarem a funkcí nadělí celému portfoliu.
„Le Fil Rouge je novou interpretací designového DNA značky Hyundai, jež bylo zrozeno v roce 1974 v podobě historického Hyundai Coupe Concept,“ uvedl vůz designový šéf korejské automobilky Luc Donckerwolke. Zároveň dodal, že tato novinka „otevře novou éru firemní stylizace“. Cílem je harmonizace čtyř základních prvků - proporcí, architektury, stylu a techniky.
Koncept nemusí brát ohledy na reálný život, mohl tak dostat vzhled, který je u sériových v podstatě nemožný. Má dlouhý rozvor mezi nápravami, se kterým jsou sladěny krátké převisy. Máme tu také obří litá kola, povšimnout si můžeme také vysoké boční linie umocňující celkové estetické pojetí. Tomu pak napomáhá i zakomponování předního a zadního sloupku do siluety vozu, což lze koneckonců říci také o střešní linii.
Hyundai této vizi říká Tube Architecture, přičemž venkovní téma opakuje také v interiéru. Vzdálenost palubní desky a osy pedálů od sedadla má nabídnout působivou sportovní a zároveň komfortní jízdní pozici. Korejci uvnitř použili recyklované dřevěné dekory, s nimiž je spárováno čalounění z nových umělých vláken. Vše pak uzavírá panoramatický plovoucí displej, který disponuje haptickou odezvou na dotek a jenž usnadňuje přístup ke klimatizaci i všem dalším funkcím vozu.
Ne všechno z této studie někdy uvidíme v sériové výrobě, nové pojetí přídě ale ano. Je teď jen otázkou času, kdy dorazí první produkční Hyundai, které bude na pohled „slepé”. Donckerwolke říká, že tohle chtěl udělat už dávno, až moderní technologie mu ale umožnily začít „malovat” auta tak, aby na vzhledové pojetí předních světel nemusel brát žádné ohledy. Jak vypadá jeho první auto „bez světel”, posuďte sami...
Nový koncept značky Hyundai se zjevně obejde bez světel, alespoň v jejich viditelné podobě. A tak tomu bude u této značky i nadále
Luc Donkerwolke osobně v různých momentech své dnes už dlouholeté kariéry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch