Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek

(Doplněno 20.9.) Autosalon IAA 2011 ve Frankfurtu je tady. Máme pro vás přehled všech novinek i informace o samotném autosalonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek

20.9.2011 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(Doplněno 20.9.) Autosalon IAA 2011 ve Frankfurtu je tady. Máme pro vás přehled všech novinek i informace o samotném autosalonu.

Honda Civic 2012 - nová generace pro Evropu

Vývoj deváté generace Civicu dle Hondy trval celé čtyři roky. Měl mu předcházet průzkum mezi stávajícími zákazníky, který měl za úkol zjistit nejen co je uspokojuje, ale také jaké jsou jejich hlavní výhrady. Pozitivně byl hodnocen neotřelý vzhled exteriéru a interiéru, praktičnost a variabilita, negativně zase hluk pronikající do kabiny od podvozku a motoru, omezený výhled vzad a materiály použité v interiéru. Bylo tedy rozhodnuto použít osmou generaci jako základ, vylepšit její kladně hodnocené vlastnosti a odstranit hlavní nedostatky. Opět se vkrádá na mysl otázka, jestli je to velký facelift, nebo opravdu nová generace.

Podle Hondy jsou prakticky všechny části vozu nové nebo byly zásadně vylepšeny. Takové prohlášení samozřejmě najdete v téměř všech tiskových zprávách doprovázejících příchod nového modelu, ale pokud má mít nový Civic zásadně omezeno pronikání hluku a vibrací do interiéru, musela se do značné míry změnit konstrukce karoserie a uložení podvozku. Do doby, než se s ním svezeme, můžeme jen spekulovat, zda jsou to jen PR fabulace nebo holý fakt. Ostatní změny ale opravu jsou jen evolucí prvního kosmického Civicu.

Základní tvar karoserie je stejný, také základní konstrukce podvozku zůstala stejná. Ani v interiéru nenajdete příliš změn, základní rozvržení palubní desky je opět dvoustupňové, jen umístění ovládacích prvků bylo změněno. Stejná zůstane i motorová nabídka. I nadále bude Civic ke koupi s benzínovými motory o objemu 1,4 a 1,8 litru a jedním dieselem o objemu 2,2 l. U benzínů se hovoří o mnoha vylepšeních, podrobnosti ale nebyly zveřejněny žádné. Diesel byl mírně posílen na 150 k a 350 Nm (+10 k a 20 Nm). Všechny motory jsou standardně spojeny se šestistupňovým manuálem, k silnějšímu benzínu půjde objednat pětistupňový automat. Chybět nebude systém start-stop a hondí specialita nazvaná ECO Assist.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 124 - Honda Civic 9 generace 2012 2Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 125 - Honda Civic 9 generace 2012 3Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 126 - Honda Civic 9 generace 2012 4

Přečtěte si více: Podrobné představení nového Civicu, prodjěte si i dřívější informace a videa z prvního, druhého, třetího a čtvrtého dílu postupného odhalování vozu. Máme pro vás i první jízdní video a další tři statické snímky.

Honda Insight 2012

Honda Insight pro rok 2012 bude prý ještě úspornější, neboť podle údajů výrobce vyprodukuje pouze 96 gramů emisí CO2 na každý ujetý kilometr. O spotřebě, která za tyto emise „může” už mají automobilky ve zvyku nehovořit, počítat ale lze s normovaným apetitem pod hranicí 3,9 litru benzinu na 100 km. Snížení spotřeby paliva bylo dosaženo řadou blíže nespecifikovaných opatření zaměřených na zlepšení aerodynamiky a efektivity hnacího ústrojí. Dále k němu přispělo nižší tření motoru a lepší účinnost převodovky CVT či vylepšená klimatizace využívající nového zásobníku chladu.

Design vozu prodělal pár kosmetických změn a pětidveřový automobil má mimo jiné zcela novou mřížku chladiče. Zeštíhlením zadního spoileru se zvětšila prosklená plocha zádi, což spolu s upravenou lištou a zmenšením motoru zadního stírače přispělo ke zlepšení výhledu směrem vzad. Úprava zavěšení kol přispěla k vyššímu komfortu jízdy i k lepší stabilitě. Podle nás se ale na úspěchu tohoto hybridního rodinného vozu asi nic nezmění, to by musel stát o několik desítek procent méně.

Další detaily se dozvíme přímo ve Frankfurtu.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 127 - Insight2012
Inovovaný Insight zatím pouze takto

Hyundai i30 2012 - nová generace

U nové i30 se změnil především design. Což znamená, že Hyundai neustoupil snižování nákladů, pokud jde o platformu. A přestože se v jistých kuloárech mluvilo o výměně složitější a výrobně dražší víceprvkové zadní nápravy za jednodušší vlečená ramena s torzní příčkou z nové Elantry, nestalo se tak. Také vpředu kámen na kameni zůstal. Opět zde najdeme osvědčený MacPherson se stabilizátorem a obě nápravy využívají k eliminaci přenosu nežádoucího hluku a vibrací pomocné rámy.

Budoucí klientele Hyundai slibuje, že dostane více místa v kabině i zavazadlovém prostoru, který narostl o deset procent - na respekt budících 378 litrů. Konstruktéři ovšem mohli pracovat pouze s tím, co měli u předchůdce, jelikož rozvor 2650 mm zůstal naprosto identický. Prodloužena byla pouze délka (4 300 mm) a vůz by rozšířen (na 1 780 mm), naopak výška byla redukována o zanedbatelný centimetr na 1 470 mm.

Hyundai i30 nabídne celkem šest motorů a podle parametrů to vypadá, že Korejci budou opět vyrábět hlavně to, co se prodává a ne zajišťuje image. Základ šestnáctiventilových zážehových jednotek tvoří čtrnáctistovka o výkonu rovných 100 koní s maximálním točivým momentem 137 Nm. Nad ní najdete čtyřválec 1,6 l se 120 koni a 156 Nm a na vrcholu benzínových agregátů stojí ten samý motor doplněný přímým vstřikováním GDI a maximálním výkonem 135 koní (plus 164 Nm).

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 128 - Hyundai i30 2012 prvni 01Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 129 - Hyundai i30 2012 prvni 05Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 130 - Hyundai i30 2012 prvni 02

Přečtěte si více: Podrobné představení nové i30 včetně desítek živých i studiových fotografií.

Chevrolet Malibu 2012 - evropská verze

U nového Chevroletzu Malibu je hned na první pohled jasná podobnost s Opelem Insignia resp. Buickem Regal. Nedá se ale říci, že by GM postavil jen další Insignii s jiným názvem, zvenku se Malibu podobá jen volně ve svých základních tvarech. Klíčové části vozu jsou totiž odlišné, když příď připomene menší sedan Cruze a záď pak kupé Camaro. Automobilka vyzdvihuje i podobnost se slavnou Corvette, tu ale v novém Malibu opravdu nevidíme.

V interiéru je opět zřejmá podobnost s Insignií, nebo i současným Saabem 9-5, který vznikal ještě pod křídly koncernu General Motors, kam Chevrolet téměř odpradávna spadá. Od vnitřku Insignie se ten u Malibu liší hlavně pojetím přístrojové desky, která více připomene opět Camaro, nebo novým rozhraním palubního systému s výklopným displejem, jenž je vidět na přiložených snímcích. Z celkového hlediska ale o revoluci nemůže být řeč, toto je zkrátka Insignia v bledě modrém.

I přes zásadní změnu platformy se Malibu co do velikosti mezigeneračně příliš nezměnilo, když je se svými 4 859 mm délky, 1 854 mm šířky a 1 462 mm výšky o 1,2 cm kratší, 7,8 cm širší a 1,2 cm vyšší než dosluhující model. Rozvor má očekávanou hodnotu 2 738 mm, což je o poměrně významných 11,4 centimetru méně než dnes. Přesto je díky změně koncepce novinka výrazně prostornější, automobilka hovoří o 113 litrech celkového vnitřního prostoru navíc. Zavazadelník si též pomohl o 28 litrů objemu na celkových 462 litrů.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 131 - Chevrolet Malibu predstaveni 04Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 132 - Chevrolet Malibu predstaveni 05Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 133 - Chevrolet Malibu predstaveni 06

Přečtěte si více: Podrobné představení nového Chevroletu Malibu.

Chevrolet Miray - koncept

Studie Chevroletu Miray měla svou březnovou výstavní premiéru na autosalonu v Soulu, v Evropě se ale poprvé ukáže právě ve Frankfurtu.

Slovo „Miray" znamená v korejštině budoucnost, což dává tušit, co nám jejím prostřednictvím Chevy chce sdělit. Dvoumístná studie chce navázat na malý otevřený model Monza SS z roku 1963 a současně i lehký Corvair Super Spyder z roku 1962. Aerodynamický tvar studie Miray má podle výrobce připomínat moderní proudové stíhačky. Dvoudílnou masku chladiče lemují reflektory vytvořeny ze světelných LED, doplněné novými denními světly. Tvar předních a zadních blatníků připomíná modely Chevrolet Corvette z minulosti, spoilery z uhlíkového laminátu na rozích karoserie usměrňují proudění vzduchu a vytvářejí potřebný přítlak.

Klínovité boční díly karoserie jsou vyrobeny z plastu zpevněného uhlíkovými vlákny. Skloněná charakterová hrana, zvýrazněná nepřímým osvětlením, vytváří splývající linii světla, když je vozidlo v pohybu. Vzhůru výklopné dveře připomínají závodní speciály pro Le Mans. Podlouhlé zadní skupinové svítilny, umístěné pod odtrhovou hranou na zadních blatnících, disky kol průměru 20 palců vpředu a 21 palců vzadu z hliníkové slitiny a uhlíkového kompozitu se pak starají o zbytek vizuálního dojmu z vozu.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 134 - Chevrolet Miray Concept 01Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 135 - Chevrolet Miray Concept 04

Přečtěte si více: Podrobnější informace o Chevroletu Miray.

Chevrolet Colorado Rally - koncept

Colorado Rally Concept zažil světovou premiéru pro změnu na letošním autosalonu v Buenos Aires a my jsme vám jej již podrobněji představili. Tento pickup s dvojitou kabinou spočívá na podvozku s pohonem obou náprav. O vysokou průjezdnost v těžkém terénu se starají kromě speciálních terénních pneumatik na 18" hliníkových discích také závěsy kol, umožňující měnit světlou výšku v rozmezí 50 mm a speciální tlumiče pérování Fox Racing Shox se zdvihem 140 mm.

Studii při pohledu zepředu charakterizují velké přední reflektory s osvětlovacími prvky z LED, charakteristická dvoudílná maska chladiče Chevrolet a rozšířené blatníky ze sklolaminátu. Schopnost jízdy v těžkém terénu signalizují kromě zvětšené světlé výšky podvozku i dva přídavné reflektory zapuštěné do přední hrany střechy kabiny, dva přídavné projekční reflektory v tělesech vnějších zpětných zrcátek, akrylátové boční okna kabiny s větracími štěrbinami a tažné háky vpředu i vzadu. Karoserie studie je nalakována třívrstvým bílým perleťovým lakem s lesklými zlatými vločkami, střecha kabiny, nárazníky, stylizované ochranné oblouky a vnitřní prostor korby nesoucí rezervní kolo a schránku s nářadím jsou vyrobeny z tmavošedého plastu. V zadním čele korby jsou dva rozměrné otvory pro zlepšení aerodynamiky a výhledu řidiče směrem vzad. K dalším charakteristickým detailům patří odkrytý uzávěr palivové nádrže na boku a výrazné „včelky" loga Chevrolet na přední masce a zadním čele.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 136 - chevrolet colorado rally concept Colorado_Buenos_Aires_07Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 137 - chevrolet colorado rally concept Colorado_Buenos_Aires_08Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 138 - chevrolet colorado rally concept Colorado_Buenos_Aires_04

Přečtěte si více: Aktuální informace o konceptu Colorado Rally od Chevroletu.

Infiniti FX 2012 - facelift

Možná se vám slovo facelift bude v tomto případě zdát až příliš silné, na první pohled jde spíše o větší množství novinek pro další modelový rok. Ale vzhledem k tomu, že inovace se dotkly i vzhledu vozu, není označení „jemný facelift” zcela nemístné. A tak se jej podržíme i my.

Druhá generace modelu FX vytáhla do boje o zákazníky teprve v roce 2009, nám ale může připadat ještě novější. Ještě chvíli poté totiž trvalo, než Infiniti začalo nabízet svá auta prakticky po celém světě, do té doby šlo hlavně o americkou záležitost. Na druhou stranu relativně brzké vzhledové inovace nejsou u japonských aut ničím až tak zvláštním - zatímco v Evropě se většina výrobců drží zažitého schematu „čtyři roky na trhu - facelift - tři roky na trhu - konec” jen s jemnými modifikacemi, Japonci jsou schopni nadělit svým autům větší vzhledová vylepšení klidně každý druhý rok. S čím tedy inovované FX přichází?

Na první pohled se může zdát, že s ničím. A na ten druhý... také. Někde mezi třetím a desátým pohledem se ale začnou rýsovat vizuální úpravy přední části vozu, která se nechala inspirovat liniemi posledních konceptů značky, třeba crossoverem Etherea. Projevuje se to především ve ztvárnění masky chladiče a tím i předního nárazníku, které dostaly několik „živěji” tvarovaných linií. Jinak vypadá i okolí předních mlhových světel a vůz bude dále k mání v jedné nové barvě (šedé Graphite Shadow, která nahradí šedou Platinum Graphite). Tím vnější vzhledové novinky v podstatě končí, uvnitř pak na první pohled zaujme leda upravená přístrojová deska s výraznějším podsvětlením bílou barvou.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 139 - Infiniti FX 2012 01Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 140 - Infiniti FX 2012 02Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 141 - Infiniti FX 2012 12

Přečtěte si více: Úplné představení faceliftovaného Infintii FX.

Infiniti FX Sebastian Vettel

Počítejte s námi. Sériové Infiniti FX50S vydoluje za svého atmosférického pětilitrového osmiválce 390 koní. Hmotnost vozu činí 2 095 kg. To dělá nějakých 186 koní na tunu a stačí na stovku za 5,8 s a též maximální rychlost (Infiniti uvádí, že elektronicky limitovaných) 250 km/h.

A teď si shrňme, jak chce Infiniti vydolovat dalších alespoň 50 km/h. Přitvrzený podvozek speciálního konceptu FX50S Sebastian Vettel má o 20 mm sníženou světlou výšku a na karoserii pár karbonových aerodynamických doplňků. Ty obvykle aerodynamický odpor zvyšují, ale budeme věřit Infiniti, které tvrdí, že se jim ho povedlo snížit o pět procent při současném zlepšení koeficientu vztlaku o třicet procent. To jsou hodně slušná čísla, dosažená prý i takovou péčí o detaily, jako byla změna tvaru vnějších zpětných zrcátek.

Nyní k mechanickým úpravám. Hmotnost vozu se povedlo srazit o 46 kg na celkových 2 049 kg. Výkon motoru V8 má podle tvrzení Infiniti „spoustu výkonu na to, aby se dostalo za uměle omezenou rychlost, ale přesto byl zajištěn další výkon, aby FX dosáhlo 300 km/h“. Ten další výkon představuje - a teď byste se měli něčeho podržet - rovných 30 (slovem třicet) koní. Může za to úprava výfukového potrubí a přeprogramování řídicí jednotky. Ve výsledku tu tedy máme pořád dvoutunový vůz se 420 koni, jehož výkonová hmotnost se zlepšila na 205 koní na tunu a akceleruje na stovku za 5,6 s.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 142 - Infiniti FX50 Sebastian Vettel zive 01Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 143 - Infiniti FX50 Sebastian Vettel zive 02Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 144 - Infiniti FX50 Sebastian Vettel zive 09

Přečtěte si více: Podrobnější rozbor třistakilometrových ambicí vozu a další desítky živých i studiových snímků.

Jaguar C-X16 - předprodukční koncept

Jak už to u většiny Jaguarů bývá, dokáže i tento zaujmout již na první pohled. C-X16 nepřichází s ničím vyloženě novým, je spíše tou správnou kombinací linií reprezentovaným současnými modely XK nebo XF a těch, jenž jsme mohli vidět na loňském konceptu C-X75. Ostatně, o design se opět postaral Ian Callum, který má na svědomí všechny nové Jaguary posledních let, a tak není divu, že se drží toho, za co byl doposud chválen.

Ani interiér nepředstavuje šílenou designovou studii a potvrzuje dřívější slova Jaguaru, že tento vůz brzy uvidíme v nevýznamně odlišné podobě v sériové výrobě. Mohl by se vyrábět klidně v tom provedení, v jakém jej před sebou vidíme na přiložených snímcích. Nebo snad někdo má něco proti? V samotném interiéru snad dojde jen na eliminaci poněkud divoké kombinace materiálů (černá alcantara, červená kůže a „karbonové” doplňky vytváří na „civilní” auto snad až příliš křiklavý dojem), architektura a řešení jednotlivých částí vnitřku je velmi podobná tomu, co známe z dnešních britských šelem a nepředpokládáme, že by v tomto ohledu prošel vůz cestou k sériové výrobě k zásadní proměnou. Zmizet by nemělo ani nepřehlédnutelné červené tlačítko na volantu, k jeho funkci se ale ještě dostaneme.

O pohon vozu se stará třílitrový, Rootsovým kompresorem přeplňovaný šestiválec, jenž při kompresním poměru 10,5:1 nabízí výkon až 280 kW (380 koní), točivý moment 450 Nm. To vše míří na kola zadní nápravy přes osmistupňovou automatickou převodovku. Že vás to nedojímá? Ono to není vše - součástí automatické převodovky je též elektromotor plnící též funkci generátoru, který ze sebe dokáže dostat dalších až 70 kW (95 koní) a i když to nebude na dlouho (akumulátory o kapacitě 1,6 kWh vydrží opravdu jen chvíli, automobilka hovoří o maximálně 10 sekundách), udělá z C-X16 téměř pětisetkoňové monstrum. A to je něco, co Cayman nemá ani zdaleka.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 145 - Jaguar C-X16 oficialni 02Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 146 - Jaguar C-X16 oficialni 04Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 147 - Jaguar C-X16 oficialni 06

Přečtěte si více: Velmi podrobné představení Jaguaru X-X16 včetně desítek dalších snímků a prvního videa, máme pro vás i oficiální informaci o ceně vozu a další fotografie a nové, převážně jízdní video.

Jeep Grand Cherokee SRT8 - evropská verze

Že se Jeep znovu angažuje nejen v Evropě, ale dokonce i v České republice, to samozřejmě víme, však jsme docela nedávno krátce projeli nový Grand Cherokee. Pochopitelně víme i o tom, že automobilka letos představila model Grand Cherokee SRT8 2012, který se stal vůbec nejrychlejším počinem v její dosavadní historii. Přesto jsme při jeho představování příliš nevěřili tomu, že by se mohl dostat do nabídky evropského zastoupení značky. Přece jen, jeho dálniční spotřeba ve výši 14,6 litru benzinu na 100 km dle amerických norem - jakkoli je hlavně díky systému odpojování válců navzdory vyšší dynamice 13 procent nižší než dříve - naznačuje cosi o podobném čísle v evropském kombinovaném režimu. A to s ohledem na aktuální regulace spotřeby bude znamenat dramatické zdražení vozu na pokutách EU v řádu mnoha set tisíc korun (bude to částka okolo půl milionu Kč) na každý prodaný exemplář.

I přes tento fakt se Jeep rozhodl provedení SRT8 na starém kontinentu nabídnout a jeho evropskou verzi představí na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu. Zřejmě bere tuto verzi jako dobrou reklamu pro celou modelovou řadu Grand Cherokee, neboť při nasazené ceně, ke které se teprve dostaneme, a zmíněném zatížení vozu europokutou za nadlimitní spotřebu resp. emise CO2, na něm nemůže mnoho vydělat.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 148 - Jeep Grand Cherokee SRT8 06Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 149 - Jeep Grand Cherokee SRT8 08Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 150 - Jeep Grand Cherokee SRT8 07

Zjistěte více: Další informace o úskalích nasazení Cherokee SRT8 na evropský trh, jeho parametry a cena.

Kia GT

Svět se asi doopravdy zbláznil. Všichni elektrifikují jako vzteklí, BMW plánuje pohon předních kol a Korejci v klidu uvádí na trh jednu zadokolku za druhou s patřičně velkými zážehovými motory. Tentokrát to ale není Hyundai a sériovka, ale sesterská značka Kia a koncepční studie, která ale naznačuje, že druhá polovina asijského koncernu také pomrkává po možnosti vyrábět auta hrabající těmi správnými kolečky.

Aktuální počin, o kterém jsme již psali, ovšem nedostane atmosférický motor V8 z Hyundai Genesis respektive Equus, jak si původně všichni mysleli, ale přeplňovaný vidlicový šestiválec. Přesto se zdá, že výkonům to nijak neublíží - agregát o objemu 3,3 litru má 395 koní a maximální točivý moment 540 newtonmetrů. Tuto sílu přenáší na zadní kola osmistupňová automatická převodovka.

Odvážně tvarovaná koncepční studie dostala proti sobě otevírané dveře odhalující pouze čtyřmístní interiér a značně spartánské pracoviště řidiče s výrazným přístrojovým panelem - Kia toto jednoduché pojetí popisuje jako „sofistikovaný a elegantní koncept“.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 151 - Kia GT oficialni 02Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 152 - Kia GT oficialni 03

Přečtěte si více: Další podrobnosti a kompletní sadu fotek odvážného konceptu Kia GT.

Kia Picanto 3D

Korejská značka by ráda slyšela, že druhá karosářská verze Picanta osloví především mladší klientelu, protože podle ní jde o „sportovněji orientovaný model“. No, pokud za sportovní považujete o něco větší masku chladiče, výraznější přední nárazník, delší dveře a možnost zacvičit si při nastupování na zadní sedačky, pak má Kia pravdu.

Jinak tu ale máme naprosto konvenčně řešený malý hatchback s neobyčejným designem, který by se mohl líbit. Nabídka motorů nijak nevybočuje z portfolia agregátů pětidveřového typu. V základu je tady řadový tříválec o objemu 1,0 l a výkonu 69 koní, který v nejslabší výbavě Active stojí v akci naprosto stejně jako nejlevnější pětidveřové provedení - 184 900 Kč. Jinak je ale Picanto 3D ve všech zbylých případech (výbavy Comfort, Edition 1, Exclusive, Sport) o deset tisíc levnější.

Pak můžete mít stejnou pohonnou jednotku, ale primárně určenou pro spalování propan-butanu a s výkonem zvýšeným na 81 koní. Nádrž na LPG má přitom 35 litrů, menší na benzín pouze deset. Na vrcholu stojí malý zážehový čtyřválec o objemu 1,25 l a výkonu 86 koní. Ten lze momentálně objednat ve zvýhodněné výbavě Edition 1 za nejméně 210 tisíc. Pokud vás zajímají detailnější specifikace, vše důležité najdete v našem předchozím představení. Dynamické parametry by měly zůstat pro obě karosářské verze stejné, respektive Kia neuvádí žádná odlišná data.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 153 - Kia Picanto tridverove 02Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 154 - Kia Picanto tridverove 03Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 155 - Kia Picanto tridverove 04

Zjistěte více: Další fotky třídvéřového Picanta a zbylé informace.

KTM E3W

E3W - Electric-3-Wheeler - je plastová tříkolka, která bude potřebovat spoustu výjimek ze zákonů upravujících bezpečnost cestujících, aby mohla být vypuštěna do provozu. Je pozoruhodné, že zrovna toto úřednictvu EU nevadí, ale když jde o umělý boj s emisemi CO2, jde všechno.

Miniaturní dvoumístné plastové autíčko se značkou KTM, to by mohla být celkem zábava, ne? Ehm, nikoli. Aby tato kreatura mohla mít dojezd 100 kilometrů (v reálu tedy určitě méně), musí mít lithium-iontové akumulátory zvyšující hmotnost na 500 kg. Pořád to není moc, ale velké naděje bychom si s ohledem na 15kilowattový elektromotor nedělali - je to pouze 40 koní na tunu a to je méně než měla třeba Škoda 120. Další parametry KTM v této chvíli neuvádí, což není nijak překvapivé, protože jde pouze o prototyp, v tomto případě postavený ve spolupráci s Rakouským technologickým institutem.

Na trhu by se měl ekovozík objevit v roce 2013 a docela příznivá cena by se měla pohybovat někde mezi 120 až 200 tisíci. Nejdříve ale KTM musí najít vhodného strategického partnera, který mu pomůže s výrobou. Někoho takového ostatně hledá i Gordon Murray pro podobně laděný model T.27...

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 156 - ktm e3w 01Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 157 - ktm e3w 02Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 158 - ktm e3w 03

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.