Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek

(Doplněno 20.9.) Autosalon IAA 2011 ve Frankfurtu je tady. Máme pro vás přehled všech novinek i informace o samotném autosalonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek

20.9.2011 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(Doplněno 20.9.) Autosalon IAA 2011 ve Frankfurtu je tady. Máme pro vás přehled všech novinek i informace o samotném autosalonu.

Lamborghini Gallardo LP570-4 Supertrofeo Stradale

Přivítejte vůz, který si celým jménem Lamborghini Gallardo LP570-4 Supertrofeo Stradale, pravou novinkou z jeho jména jsou ale hlavně poslední dvě slova. Právě ta odhalují jeho pravou podstatu - jde totiž o silniční provedení vozu, který je volně odvozen od závodního verze Super Trofeo.

Že se jedná o něco mimořádného, je patrné už na pohled. Provedení Supertrofeo Stradale sice nedává prostor k pochybám o tom, že se stále jedná o „staré dobré Gallardo”, zvláště ve vyobrazeném provedení kombinujícím tmavě rudou metalízu Rosso Mars s doplňky z nelakovaného černého plastu vyztuženého karbonovými vlákny (CFRP) nebo jiných materiálů v matné černi má ale daleko ke všem dosud známým verzím vozu. Se zbytkem karoserie kontrastují hlavně části předního nárazníku, střecha, kryt motoru, velké zadní přítlačné křídlo a neméně mohutný difuzor, vše v jednom ze zmíněných černých provedení. Tmavá jsou i kola z lehkých slitin, skrz která prosvítají pro změnu červeně zbarvené třmeny brzd. Lamborghini říká, že je to vůbec poprvé v její historii, co z továrny vyjede vůz s rozzuřeným býkem ve znaku opatřený takto lakovanými brzdiči., A to si váš soused po přetáhnutí reznoucích brzd na své Octavií červeným hammeritem jistě myslel, že ji přiblížil vozům poněkud věhlasnější koncernové značky.

Ale co si budeme povídat, pro nejostřejší verzi Gallarda není tím nejcharakterističtějším prvkem vzhled, ale technika. A tak se pojďme na podívat pořádně podívat i jí. Výrobce samozřejmě hovoří v prvé řadě o tom, jak moc má vůz blízko k závodním provedením účastnícím se seriálu Lamborghini Blancpain Super Trofeo, realitu ale posuďte sami. Úplně stejné jako u soutěžáku je prý srdce vozu, desetiválcový motor dosahující výkonu až 419 kW (570 koní) dosahovaného v 8 000 ot./min, jenž pramení z točivého momentu nejvýše 540 Nm posazeného do 6 500 ot./min.

Prakticky stejný má být u silniční verze též masivní, manuálně nastavitelný zadní spojler. Zadní nápravě prý dokáže dodat až trojnásobek přítlaku ve srovnání s „běžným” Gallardem LP 560-4, což má vozu zajišťovat daleko stabilnější chování ve vysokých rychlostech. Třetím shodným prvkem je pak již zmíněný kryt motoru z CFRP vybavený systémem rychlého upínání pro snadnou manipulaci s ním.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 159 - Lamborghini LP570-4 Supertrofeo Stradale 02Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 160 - Lamborghini LP570-4 Supertrofeo Stradale 03Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 161 - Lamborghini LP570-4 Supertrofeo Stradale 04

Přečtěte si více: Podrobné představení a první živé fotky Lamborghini Gallardo LP570-4 Supertrofeo Stradale.

Land Rover Defender 2012 - nový modelový rok

Největší novinkou pro další modelový rok Defenderu je nesporně výměna staršího naftového motoru o objemu 2,4 litru za novější s objemem 2,2. Důvody jsou v zásadě dva - nový motor jednak vyhovuje emisní normě Euro 5 a pak se také chlubí nižší normovanou spotřebou, které nyní jdou po krku na obou stranách Atlantiku. Agregát disponuje nezměněným maximálním výkonem (122 koní v 3 500 ot./min) i točivým momentem (360 Nm v 2 000 ot./min) a výkon nadále míří na všechna kola skrze šestistupňový „manuál” GFT MT 82, má ale navíc filtr pevných částic a další novinky směřující ke snížení emisí. Také spotřeba poklesla, byť její přesnou výši zveřejnil Land Rover pouze skrze emise CO2 - 266 g/km pro provedení Defender 90 a 295 g/km pro verze 110 a 130. Žádná výhra. Co je též zajímavé, posunut byl omezovač rychlosti z dnešních 132 na 145 km/h.

Dalšími drobnými novinkami pro modelový rok 2012 je doplnění nabídky o výbavové pakety Comfort a Off-Road. První sestává z klimatizace, CD přehrávače, elektricky ovládaných oken a dálkově ovládaného centrálu a je k mání za 1 650 liber (cca 46 000 Kč). Druhý pak přináší ABS, odolnější pneumatiky a ráfky kol, tažné zařízení a lepší ochranu spodku vozu. Cena v tomto případě činí 1 500 liber (cca 41 000 Kč).

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 162 - Land Rover Defender 2012 01Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 163 - Land Rover Defender 2012 02Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 164 - Land Rover Defender 2012 03

Land Rover DC100 a DC100 Sport - koncepty nového Defenderu

Ačkoli jsme již v předstihu věděli, jak bude koncepční studie budoucího Defenderu vypadat, automobilka připravila jedno překvapení a kromě verze DC100 představila rovněž model DC100 Sport. Výrazným žlutým lakem nastříkaný vůz má být oficiálně ukázkou „aktivního vyjádření svobody a volného času“, neoficiálně pak jakýmsi offroad roadsterem se sníženým předním oknem, ochrannými oblouky za předními sedadly a v případě potřeby i kapotovanou zádí.

Oba vozy stojí na nové platformě s blíže nespecifikovaným podílem kovových materiálů, nicméně Land Rover ji říká „lehká“ a proto je pravděpodobné, že se tady objeví více než malé množství hliníku. Firma plánuje pro nový Defender dvoulitrové čtyřválce spalující naftu i benzín, předběžně je potvrzený osmistupňový automat nebo standardně dodávaný stop-start. Na hotový vůz si ale budeme muset chvíli počkat, podle frankfurtské zákulisní šeptandy dorazí nový Defender v roce 2015 a automobilka chce ročně prodávat kolem 50 tisíc kusů.

Když jsem se na začátku zmiňoval o tradici, jednu (a docela zásadní) nový vůz porušil. Ačkoli jde o auto s permanentním pohonem všech kol, šasi bude disponovat mechanickým systémem odpojování zadní nápravy. Mezi další, ne zrovna typické technologie, které se v Defenderu brzy objeví, je hybridní pohon s možností transformovat jej na plug-in verzi nabíjenou indukčně (tedy bezkontaktně).

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 165 - Land Rover Defender DC100 Concept 01Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 166 - Land Rover Defender DC100 Concept 02Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 167 - Land Rover Defender DC100 Sport Concept 01

Přečtěte si více: Podrobnější představení a další fotky obou konceptů nového Defenderu.

Lexus CT 200h 2012 - nový modelový rok

Hybridní model CT200h lze stále brát jako docela čerstvou záležitost, však se u nás prodává ani ne rok. Japonci si ale nikdy se stálostí své nabídky hlavu nelámali, tak už byla ohlášena první modernizace na rok 2012. O faceliftu v tomto případě hovořit nelze, jakkoli změny jsou hlavně vizuální, spíše jde o jakousi hru na americké zákazníky - Lexus vykazuje nejlepší prodejní čísla právě ve Spojených státech, a tam jsou zákazníci zvyklí kupovat průběžně vylepšované vozy. Nebo alespoň takové, které se tak tváří.

Novinky, které postihly CT jako takový, jsou ale vskutku drobné. Z alespoň trochu technicky laděných prvků dostanete nově akustický výstražný systém upozorňující chodce a cyklisty na blížící se vůz jedoucí v čistě elektrickém módu, z vizuálních pak jeden nový lak karoserie. I této změny si ale všimnou jen ti, kteří mají nabídku Lexusu CT prozkoumanou do nejmenšího detailu - šedá barva s obchodním označením Smoky Granite Mica bude nahrazena také šedou Nebula Gray Pearl, jenž můžete vidět na přiložených snímcích. Všechno? Kdepak, je tu totiž ještě jedna věc, která by mohla zaujmout příznivce optického ladění. V nabídce se objevuje exteriérový paket F Sport.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 168 - lexus ct200h fsport 01Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 169 - lexus ct200h fsport 02Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 170 - lexus ct200h fsport 07

Přečtěte si více: Podrobnější představení novinek Lexusu CT pro nový rok a jeho paketu F Sport.

Lexus GS 2012 - nová generace

Po prvním oficiálním videu a první fotce produkční verze sice drama postupného odhalování Lexusu trochu pokazil únik snímků zcela nemaskovaného provedení, ale tento faux-pas je po oficiální premiéře minulostí. Co tedy nový GS nabízí?

Jak bylo možné předvídat, novinka svým designem navazuje na studii LF-Gh, kterou jsme měli možnost poprvé spatřit na letošním autosalonu v New Yorku. Pozorné oko by ve hře „najdi deset rozdílů“ objevilo spoustu drobných změn na náraznících, masce chladiče nebo podbězích, ale v zásadě vše podstatné zůstalo na svém místě. Výsledek (a hlavně silueta z profilu) poněkud připomíná mix předchůdce a minulé bavorské pětkové řady (E60), s předním nárazníkem lehce říznutým M3, ale dost možná to uvidíte jinak. Rozhodně ale nelze popřít, že Lexus GS teď vypadá odvážněji.

Automobilka představila svůj nový model zatím pouze ve verzi GS 350, ale slibuje, že ještě ke konci roku můžeme očekávat hybrid (pravděpodobně označený 450h) a ostřejší provedení F Sport. V druhé polovině příštího roku by pak mělo dojít i na dieselovou verzi. Zatím jediná dostupná pohonná jednotka pochází z menšího Lexusu IS. Má objem 3,5 l, čtyři ventily na válec, variabilní časování ventilů a maximální výkon 310 koní při 6 400 ot./min. Nejvyšší točivý moment 375 Nm přenáší kliková hřídel na šestistupňovou sekvenční automatickou převodovku při 4 800 ot./min. Odtud putuje za zadní nebo všechna čtyři kola, podle toho, které variantě vozu dáte přednost. Bez upřesnění verze zvládne GS akceleraci na 60 mil/h (96 km/h) za 5,7 s a pružné zrychlení z 50 na 80 km/h by mělo trvat pouze tři vteřiny.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 171 - Lexus GS350 01Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 172 - Lexus GS350 02Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 173 - Lexus GS350 03

Přečtěte si více: Podrobné představení vozu s desítkami dalších snímků, prohlédněte si též první fotky verze 450h a paket F Sport a jízdní video s novým GS 350.

Lexus GS 450h 2012 - nová generace

Limuzína dodatečně vybavená sadou akumulátorů (překvapivě ne lithium-iontové, ale opět nikel-metal hydrid) a vodou chlazeným elektromotorem má pod přední kapotou jako základ 3,5litrový zážehový šestiválec s přímým vstřikováním D-4S, podobně jako čistě benzínová verze GS 350. Rozdíl je v tom, že V6 v hybridu pracuje v tzv. Atkinsovnově cyklu s pozdním zavíráním sacích ventilů a vysokým kompresním poměrem 13:1. Celkový výkon soustavy činí 343 koní, které se přenáší na kola zadní nápravy elektronicky řízenou planetovou převodovkou s plynule měnitelným převodem E-CVT.

Docela těžký vůz o hmotnosti 1 900 kg akceleruje z 0 na 60 mil v hodině (96 km/h) za 5,6 vteřiny a zastaví se až po zásahu elektronického omezovače rychlosti ve 210 km/h. Protože v této chvíli máme data pouze k americké verzi, maximálka evropského modelu bude skoro jistě poněkud odlišná, předpokládáme 250 km/h, kterých vůz bez problému dosahoval již ve své předchozí generaci.

Mezi zajímavosti tohoto modelu patří například systém aktivního řízení zadních kol DRS (Dynamic Rear Steering) fungující podobně jako v jiných automobilech. O natočení se stará elektronika, přičemž maximální úhel činí 1,5 stupně. Do rychlosti 80 km/h jsou zadní kola natáčena do opačného směru než ta přední, nad tuto hranici je to naopak. Odlišností jsou i některé vizuální detaily - především hlavní světla s trojicí světelných zdrojů v podobě LED fungujících jak pro potkávací, tak dálková světla. Tradičnějším specifikem je modré logo výrobce na přídi, poněkud legrační odlišností pak je, že si vůz hraje na elektromobil a zcela skrývá svůj výfuk pod nárazníkem, kde jej ale jinak samozřejmě najdeme.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 174 - Lexus GS 450h 01Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 175 - Lexus GS 450h 02Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 176 - Lexus GS 450h 05

Přečtěte si více: Podrobnější informace a další snímky nového Lexusu GS 450h.

Lexus IS-F 2012 - nový modelový rok

Když jsme v roce 2008 testovali Lexus IS-F, museli jsme chtě nechtě dojít k závěru, že sice jde o velmi silné a rychlé auto, chování jeho podvozku bylo ale na náš vkus poněkud divoké. To se na jednu stranu projevovalo pozitivně ve smyslu jeho chování na věčně špatných českých silnicích, na druhou stranu bylo za takových podmínek těžké využít potenciál všech 423 koní. Z auta jako by bylo cítit primární naladění pro americký trh, kde ježdění vyššími rychlostmi v provozu není tak obvyklé a vůz se svými 1 800 kily hmotnosti není ani žádná okruhová lasička. Zkrátka dravý cesťák, však těmito slovy jsme jej popsali již v roce 2008.

Lexus se již pokoušel nastavení IS-F změnit, aby byl více konkurenceschopný mezi ostřeji laděnými vozy, evidentně se to ale zatím nepodařilo. Pro rok 2012 totiž přichystal další změny. Nejsou ani trochu designové, na ty přišlo loni, a tak se prosím nedivte, že tento článek provázejí starší snímky modelu 2011. Ten pro rok 2012 totiž dostane hlavně přepracovaný podvozek, který by měl nabídnout lepší celkovou ovladatelnost a zážitek z jízdy. Postarat se o to mají nové tlumiče a pružiny, chování v zatáčkách mají podpořit i tužší stabilizátory. To zní jako jasný krok směrem k ostřejšímu naladění, Lexus ale přesto slibuje zachování komfortního jízdního projevu. Bez zajímavosti jistě není, že úpravy se týkají jen evropského provedení a dávají nám tak trochu zapravdu v tom, že původně stejné naladění pro starý kontinent i Severní Ameriku nebylo alespoň ve zdejších podmínkách přijato s nadšením.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 177 - Lexus IS-F 2011 04Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 178 - Lexus IS-F 2011 05Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 179 - Lexus IS-F 2011 07
Lexus IS-F pro rok 2011. Model 2012 odliší maximálně jiná kola a nové čalounění interiéru

Přečtěte si více: Další podrobnosti k inovacím Lexusu IS-F.

Lotus Evora 2012 - facelift

Na frankfurtském autosalonu se má představit též faceliftované provedení Lotusu Evora. Ačkoli používáme familierní výraz facelift, který se váže spíše ke vzhledovým změnám, vylepšení budou zřejmě primárně technického rázu. Potvrdil to přímo šéf firmy Dany Bahar, který v rozhovoru pro britská média prozradil, že Evora dostane celých 147 vylepšení, přičemž prioritou bude zlepšení kvality. Všechny novinky Bahar pochopitelně nevyjmenoval, mj. ale naznačil, že vůz by měl dostat zcela novou převodovku, jinak naladěný výfuk a luxusněji pojatý interiér.

Zatímco na to poslední jsme si u Evory nestěžovali, se sladěním motoru a převodovky jsme se potýkali jak v případě testu základního provedení, tak při nedávném svezení s verzí S na mosteckém okruhu. Zda se tedy, že o nedokonalé převodovce u Lotusu vědí a nehodlají u současného stavu setrvat. Taktéž výfuk opravdu mohl být u verze S naladěn poněkud ostřeji, než jak naznačuje naše video z Mostu a kdyby byl interiér Evory vždy tak slušivý jako u vybavenějšího testovaného provedení S, také bychom se konec konců nezlobili.

Snaha Evoru „doladit” má svůj racionální důvod. Jak jsme vás informovali již dříve, Evora kvůli opoždění Elanu zůstane v nabídce déle, nyní víme i přesný datum, opět od Danyho Bahara: prodávat se bude až do roku 2017 (podle dřívějšího plánu měla být nahrazena již příští nebo přespříští rok).

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 180 - Lotus Evora S dojmy okruh Most 07Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 181 - Lotus Evora S dojmy okruh Most 30Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 182 - Lotus Evora S interier
Lotus Evora S ve své současné podobě

Přečtěte si více: Další detaily k chystaným novinkám pro Lotus Evora.

Lotus Evora GTE Road Car

Již dříve jsme vám přinesli první zmínku o Lotusu Evora GTE Road Car, automobilu vycházejícího ze závodního speciálu kategorie GTE (Le Mans Series) a určeného pro běžné silnice. Je nemilé, že Britové nás pořád trochu tahají za nos, ale zatím odmítají zveřejnit přesnou specifikaci, ačkoli výstavní premiéru má tato Evora již za sebou.

Stále proto víme pouze to, že před zadní nápravou bude mít motor o výkonu přes 426 koní spojený se sekvenční převodovkou AMT a běžná kola nahradí lehké kované disky s centrální maticí obuté do pneumatik Pirelli P-Zero Corsa.

Pokud jde o design, poněkud více jasno vnášejí do věci první fotografie zveřejněné na Autoblogu. Když se na ně pozorně podíváte, najdete na jedné z nich hodně překvapivý štítek s nápisem Mansory. Ano, Lotusu evidentně pomáhala německá tuningová společnost proslavená nepříliš vkusnými kreacemi postavenými na báze značek Rolls-Royce, Aston Martin, Bentley, Ferrari či Maserati. Jejich spolupráce s Lotusem jim ovšem může zvednout kredit, protože zrovna GTE vůbec nevypadá marně - když tedy přimhouříme jedno oko tak, aby nebylo vidět to proporčně nezvládnuté křídlo na zádi a to druhé, aby nespatřilo LED světla zcizená z Citroënu DS3.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 183 - lotus evora gte road car 01Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 184 - lotus evora gte road car 02Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 185 - lotus evora gte road car 03

Prohlédněte si více: Další fotky Lotusu Evora GTE Road Car.

Maserati GranCabrio Fendi

Italský módní dům Fendi, který je v jistých kruzích známý také jako výrobce luxusních dámských kabelek, má prsty v nejnovější kreaci od Maserati. Jak lze očekávat, mistři na zpracování kůže a látek nebudou fušovat do řemesla inženýrům přes motory a techniku, takže pod karoserií se nezměnilo v podstatě nic. Vůz je poháněný standardním vidlicovým osmiválcem o objemu 4,7 l ve spojení s automatickou převodovkou, což je technika, jenž dobře známe z testu modelu GranTurismo.

Uvnitř je to ovšem jiná. Na sedadlech najdete logo módní firmy Fendi (dvě písmena F natočená proti sobě) a některé detaily jsou potažené drahou kůží Cuoio Romano - objevuje se na palubní desce, páce voliče automatu a lemuje i koberečky. Ve větší míře pak byla použita při výrobě sady drahých zavazadel určených speciálně pro tento vůz.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 186 - Maserati GranCabrio Fendi 01Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 187 - Maserati GranCabrio Fendi 07Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 188 - Maserati GranCabrio Fendi 02

Přečtěte si více: Úplné informace o GranCabriu Fendi.

Maserati Kubang

Připadá vám to jméno povědomé? Pak máte dobrou paměť, Maserati Kubang se poprvé představilo již v roce 2003 na detroitském autosalonu, a pokud srovnáte fotografie, zásadní rozdíly mezi oběma vozy nenajdete. Jistě, to aktuální je elegantnější, má přepracovanější detaily, ale hlavně jde o téměř sériový automobil.

Dosud čekáme na potvrzení pohonné jednotky, ale předpokládá se, že by to nemělo být nic jiného než osmiválec 4,7 l o výkonu kolem 450 koní známý z jiných modelů Maserati, ale ještě pořád je možné, že nás Paolo Martinelli, šéf oddělení odpovědného za vývoj pohonných jednotek, překvapí a Kubang dostane jiný agregát.

Jak jsme již psali před pár dny, projekt Kubang mohl pokročit vpřed díky alianci Fiatu s koncernem Chrysler, který pro tento vůz poskytl šasi a pohon všech kol nově generace Jeepu Grand Cherokee a Dodge Durango. Bylo by ovšem ošidné myslet si, že Italové použijí tuto techniku tak, jak je. Zdroje automobilky ujišťují, že vůz bude skrz naskrz prošpikován DNA Maserati. Sledujte nás dál a dozvíte se vše podstatné.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 189 - Maserati Kubang 01Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 190 - Maserati Kubang 02Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 191 - Maserati Kubang 03

Mazda CX-5

Přestože se jedná o kompaktní SUV s délkou 4 540 mm (šířka 1 840 mm a výška 1 670 mm), Mazda tvrdí, že si posádka bude užívat prostoru nejen vepředu, ale hlavně vzadu. Hlavní zásluhu na tom má nadprůměrný rozvor 2 700 mm (VW Tiguan má 2 604 mm, Toyota RAV 4 se chlubí 2 560 mm a Honda CR-V 2 630 mm). A pokud si zrovna nebude někdo užívat celkových 997 mm pro nohy, které mají zadní pasažéři k dispozici, je možno sklopit opěradlo dělené v poměru 4:2:4 a naložit Mazdu až po střechu třeba velkým nákupem z prodejny nábytku. Ostatně už do základního objemu 500 l se toho vejde docela hodně.

Dalším klíčovým faktorem má být střídmost. CX-5 se chlubí velmi nízkým odporem vzduchu, koeficient Cx má hodnotu 0,33, současně byla velká pozornost věnována dosažení minimální možné hmotnosti. Jak známo z příkladů nových generací Mazdy2 a Mazdy3, nejsou to u tohoto výrobce jen prázdná slova.

Největší zásluhu na úspornosti samozřejmě mají motory. K dispozici budou dva, benzínový dvoulitr Skyactiv-G s neobvykle vysokým kompresní poměrem 14:1, který se (společně s upravenými písty a časováním) podle konstruktérů nejvíce podílí na nízkém apetitu a na atmosférický motor slušnému výkonu 165 koní (160 k v kombinaci s automatem). Točivý moment u manuální verze vrcholí na 210 Nm, u automatu na 208 Nm. Špatnou zprávou je, že manuální převodovka bude k dispozici jen pro verzi s pohonem předních kol, u čtyřkolky se o řazení vždy bude starat šestistupňový automat. Oficiální hodnoty spotřeby ještě nebyly potvrzeny, ale v případě benzínové verze s pohonem jen předních kol to má být 6 l/100 km.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 192 - Mazda-CX-5-2012-03Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 193 - Mazda-CX-5-2012-04Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 194 - Mazda-CX-5-2012-15

Přečtěte si více: Podrobnější představení nové Mazdy CX-5.

Mazda 3 2012 - facelift

„Trojka” tedy pro rok 2012 dostane lehký facelift, který spočívá v přepracovaných náraznících, upravené masce chladiče a pozměněných hlavních i mlhových světlech. K dispozici budou i nové designy 16" a 17" kol z lehkých slitin možná i pár novinek interiéru. Ten nám ale automobilka zatím neukázala.

Změny najdeme i pod kapotou. Tam nově najdou místo motor SkyActiv-G (G jako gasoline, tedy benzinový) a automatická převodovka SkyActiv-Drive. Bohužel, s tímto konstatováním se s námi automobilka rozloučila, a tak nevíme ani to, jaký bude mít nový motor objem, natož pak jakékoli další parametry. Jisté je jen to, že to bude poprvé, co se technologie SkyActive objeví v produkčním voze a motor bude pracovat s přímým vstřikováním paliva a velmi vysokým kompresním poměrem 14:1.

Další detaily k nám snad přiletí ještě tento týden z Toronta a pokud se tak stane, rádi se s vámi o ně podělíme. Inovovaná Mazda 3 by se měla do prodejů dostat až letos na podzim, a tak jde opravdu o vůz pro modelový rok 2012.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 195 - Mazda 3 2012 facelift 01Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 196 - Mazda 3 2012 facelift 02Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 197 - Mazda 3 2012 facelift 03

Zjistěte více: Podrobnější informace o technice faceliftované Mazdy 3 a její další snímky.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše