Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek

(Doplněno 20.9.) Autosalon IAA 2011 ve Frankfurtu je tady. Máme pro vás přehled všech novinek i informace o samotném autosalonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek

20.9.2011 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(Doplněno 20.9.) Autosalon IAA 2011 ve Frankfurtu je tady. Máme pro vás přehled všech novinek i informace o samotném autosalonu.

Mercedes-Benz B 2012 - nová generace

Nové Béčko prošlo zásadní technickou změnou. Jeho sendvičová platforma se poroučela a namísto ní nastupuje šasi MFA - Mercedes-Benz Front-drive Architecture. Jen proto se může béčko chlubit třeba „novou sportovností“ a „fascinující agilitou“. Tu se snaží navodit i opticky snížením výšky o 46 mm a nižším ukotvením sedadel o 86 mm, ale také reálně - snížením těžiště o 20 mm a nahrazením parabolické zadní nápravy (což je pouze trochu sofistikovanější typ tuhé nápravy) za víceprvkové zavěšení, protože to konstrukce nové podlahy usnadňuje.

Stejným zázrakem se uvolnilo též místo v kabině nad sedáky a v zavazadelníku, takže dovoluje Mercedesu prezentovat novou třídu B jako auto dynamičtější, menší a přesto prostornější. Jako bonus k tomu inženýři nadělí konstrukci Easy-Vario-Plus, jinde též známou jako posuvná zadní lavice. Šíbovat s ní o 140 mm a měnit tím objem kufru od 488 do 666 litrů ale budete moci jen za příplatek. Mercedes asi usuzuje, že jsou zájemci, kteří od kompaktního vanu neočekávají variabilnější interiér.

Velkou pochvalu zasluhuje třída B za skvěle navržené tvary. V aerodynamickém tunelu jim u koeficientu aerodynamického odporu vypadla špičková hodnota 0,26 a s paketem ECO Technology Mercedes slibuje (na tento typ karoserie) neuvěřitelné číslo 0,24. Automobilka se při navrhování speciální, na odpor vzduchu zaměřené koncepční studie Bionic evidentně něco naučila.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 198 - Mercedes tridy B 09Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 199 - Mercedes tridy B 03Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 200 - Mercedes tridy B 51

Přečtěte si více: Další fotky, videa a kompletní představení nové třídy B.

Mercedes-Benz B E-Cell Plus

Mercedes-Benz se ve svém vývoji technologií pro bezbenzínovou budoucnost soustředí na vodík spalující palivové články. Protože si ale uvědomuje, že jejich aplikace je stále spíše z oblasti vědeckofantastických filmů, pracuje i na využití poněkud přízemnějších technologií. Jeho nový koncept představovaný mezi dalšími novinkami na stále probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu je tím nejlogičtějším mixem současně dostupných a reálně použitelných ingrediencí.

Jedná se hybridní vůz spojující dohromady relativně malou Li-ion baterii, elektrický motor, malý spalovací motor, generátor a chytrou převodovku. O pohon předních kol se primárně stará elektrický motor o trvalém výkonu 70 kW (špičkově až 100 kW). Tomu v závislosti na jízdním stylu vypomáhá v sériovém nebo paralelním zapojení benzínový motor o výkonu 50 kW. Při rychlostech do 60 km/h je z prvu využíván čistě elektrický pohon, kapacita baterie by měl vystačit na ujetí 100 km. Až po jejím vyčerpání se do hry zapojí v ekonomickém režimu běžící spalovací motor, který ve spojení s generátorem zajistí dostatek energie pro další jízdu. Při jízdách vyšší rychlostí pracují oba motory paralelně, elektromotor přitom čerpá energii z baterie. Mercedes neuvedl příliš detailů, ale lze předpokládat, že hlavní zátěž v tu chvíli ponese spalovací motor a elektromotor bude vypomáhat jen při potřebě zrychlení.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 201 - Mercedes-Benz Concept B-Class E-CELL PLUS 02Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 202 - Mercedes-Benz Concept B-Class E-CELL PLUS 03Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 203 - Mercedes-Benz Concept B-Class E-CELL PLUS 04

Přečtěte si více: Podrobnější informace o komplikovaném pohonném ústrojí béčkového konceptu E-Cell Plus vč. živých snímků vozu.

Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series

Black Series je již 5 let synonymem pro to nejlepší, co automobilka Mercedes-Benz nabízí. Model C63 AMG Coupe s tímto označení vychází z dříve představeného „áemgéčkového” C Coupe, ale jde mnohem dále s důrazem na řidičské zážitky a minimum kompromisů. Modely AMG ostatně již po více než čtyři desetiletí symbolizují přenos zkušeností a technologií z motorsportu do sériových modelů a C63 AMG Coupe Black Series je toho příkladem. Brousí si tak zuby i na dosažení skvělých časů na Severní smyčce Nürburgringu.

Vůz je typický svým rozšířením o 28 mm na každé straně karoserie vpředu a 42 mm vzadu pomocí značně poupravených blatníků vozidla. Je zde tedy prostor pro zvýšení stability vozidla v zatáčkách zvětšeným rozchodem kol a změnu vzhledu vozidla směrem k závodním speciálům Mercedesu pro DTM. Na předních blatnicích je pak pomocí loga „6,3“ jasně naznačeno, s čím máte tu čest - pod kapotou je exkluzivní atmosférický osmiválec o objemu 6,2 litru (jeho přesný objem je 6 208 cm3). Black Series reprezentuje také malý téměř neviditelný znak umístěný pod logem AMG na zádi vozidla.

Již zmíněný agregát v podobě atmosférického osmiválce se řadí se svými 517 koňmi (380 kW) a točivým momentem 620 Nm na absolutní špičku. Maximální výkon agregátu je dostupný v 6 800 otáčkách a maximální točivý moment je k dispozici ve 4 500 otáčkách.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 204 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 03Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 205 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 04Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 206 - Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series oficialni 16

Přečtěte si více: Nejpodrobnější možné představení C63 AMG Coupe Black Series, prohlédněte si také vůz osazený pakety Track a Aero a nezapomeňte se mrknout, kolik C63 AMG Black Series vlastně váží.

Mercedes-Benz F125

Tento vůz, tedy alespoň dle Mercedesu, k pohonu budoucnosti přidává atraktivní design, pokročilou konstrukci a materiály a samozřejmě palubní elektroniku, za kterou by se nemusel stydět ani létající talíř.

Nejdříve ale k pohonné soustavě. Jejím základem jsou čtyři nezávisle ovládané elektromotory, jeden na každé kolo, o celkovém výkonu 231 kW (313 koní). Zdrojem elektrické energie je kombinace Li-S baterie o kapacitě 10 kWh a palivového článku odebírajícího vodík ze dvou nádrží, které jsou pevnou součásti struktury karoserie. Kapacita baterie má postačit na 50 km, zásoba vodíku na dalších 950. Její doplnění je, ve srovnání s časem potřebným na nabíjení baterií běžně používaných v prototypech elektromobilů, otázkou okamžiku. Stačí 3 minuty a je možno pokračovat v cestě. Z 0 na 100 km/h F125 zrychlí za 4,9 s, maximálně se dá rozjet až na 220 km/h.

Stejně jako pohonná soustava je komplikovaná struktura karoserie. Jak už bylo napsáno, její součásti jsou nádrže na kapalný vodík. Vyrobena je z kombinace vysokopevnostní oceli, hliníku a dílů z uhlíkových vláken. Je natolik tuhá, že bylo možno použít velkoplošné, vzhůru zvedané dveře v podobě racčích křídel, které umožňují velmi snadný přístup do čtyřmístné kabiny. Protože je F125 současně oslavou 125. výročí patentu vozu poháněného spalovacím motorem, který si nechal zaregistrovat Karl Benz, je tento koncept prezentován jako představa firmy o vzhledu a vlastnostech budoucích luxusních automobilů. Nepřekvapí tedy, že se interiér vyznačuje mnoha sofistikovanými prvky v podobě variabilních sedadel, 3D palubních přístrojů a komunikačního systému @yourCommand (k vašim službám), který zajišťuje nejen zábavu, ale i plné propojení se okolním kyberprostorem.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 207 - Mercedes Benz F125 koncept 03Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 208 - Mercedes Benz F125 koncept 04Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 209 - Mercedes Benz F125 koncept 07

Přečtěte si více: Detailní informace a kompletní sada snímků Mercedesu F125.

Mercedes-Benz M 2012 - nová generace

Nový vůz je po všech stránkách větší než dosavadní provedení, když s délkou 4,8 metru, šířkou 1,93 metru a výškou 1,8 metru přibral 24 mm na délku, 16 mm na šířku a 19 mm na výšku. Rozvoru náprav zůstává hodnota 2,92 metru. Design novinky jsme komentovali už včera, a tak na tomto místě můžeme jen stručně připomenout, že je spíše očekávanou evolucí v duchu posledních novinek značky než jakoukoli revolucí. Na první pohled je jasné, že před sebou máme třídu M, neboť základní tvary se opravdu nezměnily, detaily ale postihly výraznější novinky.

Výrazně inovované je prakticky celé řešení přídě s poněkud dynamičtěji vyhlížejícím nárazníkem a maskou chladiče, v podobném duchu prošla proměnou i přední světla. Profil vozu se změnil jen minimálně (ano, přítomen je stále i typický C-sloupek, který má třída M od první generace) a svou mohutností ani nenechává příliš vyniknout nové, až 21" disky kol. Pohled na záď ale odhalí opět více novinek. Zejména nové zadní svítilny jsou nižší a protáhlejší a spolu s jinak pojatým nárazníkem činí pohled na záď vozu vcelku nezaměnitelným s dosavadní generací „eMka”.

O něco výrazněji se změnil interiér, který se zjevně inspiroval u poslední generace sedanu třídy S. Všimněte si v této souvislosti hlavně širší středové konzole, která nabrala vskutku velkorysé rozměry. Automobilka pochopitelně slibuje kvalitnější materiály a zpracování, spolehnout se můžete na široké možnosti individualizace ať už z hlediska vzhledového, tak funkčního.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 210 - Mercedes M 2012 oficialni 04Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 211 - Mercedes M 2012 oficialni 31Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 212 - Mercedes M 2012 oficialni 32

Přečtěte si více: Podrobné představení třetí generace Mercedesu třídy M, prohlédněte si i dalších 120 fotek nového eMka a také nové jízdní video z těžkého terénu.

Mercedes-Benz SLK 55 AMG 2012 - nová generace

Může se vám zdát, že nové SLK 55 AMG je už starý známý, to je ale opravdu jen dojem daný tím, že se automobilka v minulosti až neobyčejně „rozpovídala” o motoru tohoto skvostu. Po prvotním avízu nám byl podrobně představen inovovaný osmiválec o objemu 5,5 litru, který dokáže v rozmezí 800 až 3 600 ot./min vypínat až čtyři válce a vesele zamávat hloupým regulacím normované spotřeby, které devastují trh výkonných spalovacích motorů. Toto vypínání přitom funguje na požádání, dovoluje tedy vozu i přes výkon 422 koní dostupný v 6 800 ot./min a točivý moment 540 Nm posazený do 4 500 ot./min. projít testy normované spotřeby se spotřebou jen 8,4 litru benzinu na 100 km jízdy, aniž by přišel o cokoli ze svého charakteru. Naopak si oproti předchozímu provedení téhož motoru pomohl k 60 koním navíc a jeho spotřeba je před očima bruselského úředníka - považte - o 3,5 litru nižší. Jde tak konečně o řešení, které výrazně snižuje normovanou spotřebu a přitom neobtěžuje zákazníka, což se v případě tolik omílaného downsizingu rozhodně říci nedá.

Toto není nic nového, dobré motorové zprávy je ale třeba si zopakovat, neboť v dnešní době jich slýcháme opravdu minimum. Nyní víme i to, jak takto disponovaný vůz pojede, byť podstatný údaj je jediný - zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy. Maximální rychlost 250 km/h je již dílem elektronického omezovače, první zmíněné číslo ale nezní ani trochu špatně. Je o 0,3 sekundy lepší než v případě staršího SLK AMG s 360 koňmi a rychlejší než třeba současné BMW M3 kupé nebo Porsche 911 Carrera S, což nejsou žádná ořezávátka.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 213 - Mercedes-Benz SLK 55 AMG 2012 dalsi doplneni 01 Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 214 - Mercedes-Benz SLK 55 AMG 2012 dalsi doplneni 02Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 215 - Mercedes-Benz SLK 55 AMG 2012 dalsi doplneni 05

Přečtěte si více: Podrobné představení Mercedesu SLK AMG, prohlédněte si též první akční video a detailní videopředstavení jeho motoru.

Mercedes-Benz SLK 250 CDI

První naftové SLK vůbec je realitou. Vůz dostane motor 250 CDI ve stejné specifikaci jako jiné modely značky (objem 2,1 litru, výkon nejvýše 150 kW resp. 204 koní a maximum točivého momentu 500 Nm). Zprvu bude k mání jen se sedmistupňovou automatickou převodovkou, proto první specifikace budou patřit jen a pouze jí, automobilka ale kupodivu počítá i s uvedením verze s přímo řazeným manuálním šestikvaltem. Jen na jeho prodej dojde až v druhém kvartálu roku 2012.

Vůz si tedy od letošní podzimu koupíte zatím jen v provedení s pohonem zadních kol hnaných přes sedmistupňový automat 7G-Tronic Plus. Takto vybavený vůz zrychlí na stovku za 6,7 sekundy, zrychlení z 80 na 120 km/h „dá” za 4,3 sekundy a maximální rychlost činí 243 km/h. To sice nejsou špatná čísla (jakkoli vůz je o něco málo pomalejší než stejně výkonná benzinová verze s kopresorem přeplňovanou jedna-osmičkou), tato trojcípá hvězda se ale naplno rozzáří hlavně u čerpací stanice. Tam se pochlubí kombinovanou spotřebou 4,9 litru nafty na 100 kilometrů, což ale zase není takový zázrak jako avizovaných 4,3 litru. Benzinové SLK 250 má kombinovanou spotřebu 6,2 litru, ale reálná v praxi jízd většiny z nás beztak nebude ani jedna.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 216 - Mercedes-Benz SLK 250 CDI oficialni 03Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 217 - Mercedes-Benz SLK 250 CDI oficialni 04Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 218 - Mercedes-Benz SLK 250 CDI oficialni 05

Přečtěte si více: Podrobné představení SLK se čtyřválcovým motorem CDI.

Mini Coupe - produkční verze

Největším vizuálním specifikem Mini Coupe je zakončení střechy, které se vyznačuje především jakýmsi prolnutím samotné střešní části s navazujícím spojlerem, což spolu s vizuálním zvýrazněním druhém jmenované části v rámci sloupků B dotváří opravdu svérázný vzhled. Mnohokrát jsme konstatovali, že vrchní partie Coupe vypadají tak trochu jako hlava s kšiltem otočeným směrem dozadu. Pro nové Mini je též jedinečný větší sklon sloupků A, ale aspoň dle uvolněných fotografií je o něco menší než u téměř tři roky starého konceptu. Nepochybujeme o tom, že celé toto pojetí neučaruje každému, je svým způsobem kontroverzní. Rozhodně je ale originální a o to u Mini jde vždy až v první řadě.

Zbylé části vozu oproti dalším Mini nenabízejí mnoho nového - příď je až na specifický nárazník úplně stejná a o zádi bychom mohli říci totéž s tím rozdílem, že ji pochopitelně odlišuje jiný přechod mezi koncovými a střešními partiemi. Novinkou je též výsuvný spojler na hraně víka „kufru”, který se začne rozhlížet po okolí, když rychlost vozu překročí 80 km/h, a zase zmizí do svého příbytku, pokud klesne pod 60 km/h. Tento prvek je možné ovládat i ručně pomocí zvláštního tlačítka, takže s ním určitě bude možné i dělat dojem na kolemjdoucí při stání na křižovatce.

Přesuneme-li se k ryze technickým faktům, můžeme jen zopakovat dříve zmíněné. Pod kapotou novinky najdou místo pouze ty lepší z dostupných motorů, když agregát základního Mini One se v nabídce neobjeví a pořídit si tak budete moci nejméně Mini Cooper Coupe s atmosféricky plněnou jedna-šestkou o výkonu 122 koní. Pokud by vám to bylo málo, můžete sáhnout i po výkonnějším Mini Cooper S Coupe, které se pochlubí až 184 koňmi výkonu z přeplňovaného čtyřválce stejného objemu.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 219 - Mini Coupe 2012 oficialni 05Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 220 - Mini Coupe 2012 oficialni 06Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 221 - Mini Coupe 2012 oficialni 54

Přečtěte si více: Mimořádně podrobné představení nového Mini Coupe.

Opel Astra GTC 2012 - nová generace

Design této novinky jsme mohli probrat již při mnoha předchozích příležitostech. Ačkoli sériový vůz oproti loňskému pařížskému konceptu v některých partiích poněkud zmohutněl, pořad se vyznačuje mnohem sportovnějším vzezřením než pětidvéřový hatchback nebo nedávno testované kombi. Opel říká, že jediným společným prvkem karoserií GTC a pětidvířka jsou kliky dveří, jinak je design novinky zcela svébytný. Vyznačuje se pak hlavně nízkými předními i zadními světly, dynamickou linií střechy a dramatickými prolisy především na bocích karoserie. Troufneme si říci, že zvláště ve vyobrazené žluté barvě vypadá vůz zatraceně dobře a po mnoha podivných premiérách poslední doby je hotovým balzámem pro oko.

Pod kapotou najdeme pro začátek čtveřici motorů. Opel ovšem prohlašuje, že již při premiéře ve Frankfurtu představí další, silnější motorizace, přesnější byl ale jen v tom smyslu, že na vrcholné OPC přijde řada až v příštím roce.

Základem pro tuto chvíli tedy bude motor 1,4 Turbo v provedeních se 120 a 140 koňmi, jejichž kombinovaná spotřeba má činit 5,9 litru benzinu na 100 km jízdy. Podrobnější parametry těchto verzí neznáme, u dvou vyšší variant je to ale aspoň o trochu lepší. Benzinovým i absolutním vrcholem bude zatím motor 1,6 Turbo s výkonem až 180 koní, který vůz rozpohybuje až na 220 km/h, zde jsou ovšem neznámou informace o spotřebě.

Nejvíce dat tak máme o zatím jediné naftové verzi s motorem 2,0 CDTI o výkonu 165 koní. Ta dosáhne rychlosti až 210 km/h, na stovku zrychlí za 8,9 sekundy a spotřebuje prý 4,9 litru nafty v kombinaci. Všechny motorizace budou standardně vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou a systémem start and stop, k některým jistě bude k mání i automatická převodová skříň. Ovšem k jakým, to zatím netušíme.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 222 - Opel Astra GTC 2012 14Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 223 - Opel Astra GTC 2012 15Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 224 - Opel Astra GTC 2012 16

Přečtěte si více: Podrobné představení Astry GTC.

Opel Insignia 2012 - facelift

Vzhled Insignie nepotkaly oproti očekáváním některých výraznější vzhledové změny, a tak bude inovovaný model zdobit pouze nový modrý lak Luxor a nová provedení litých kol. Toť vše.

V interiéru už je změn více, ale ani ty zřejmě nebudou příliš viditelné. Říkáme zřejmě, neboť žádnou fotku vnitřku zatím nemáme, a tak se musíme spolehnout na obsah tiskovky, která hovoří o dvou nových informačně-zábavních palubních systémech, které budou daleko lepší než ty předcházející, což se bude projevovat mimo jiné tím, že budou pracovat s paměťovými kartami typu Secure Digital. Dalšími novinkami jsou čalounění kůží Nappa s obchodním označením Indian Night a vylepšená kamera sledující prostor před vozidlem, jež má být nově schopna varovat i před blížícím se nárazem.

Další novinky se týkají nabídky motorů. Opel říká, že nově nahrazuje atmosféricky plněný motor 1,8i více „evropským” agregátem 1,4 Turbo o výkonu 103 kW resp. 140 koní (objevil se i v nedávno testované Astře Sports Tourer) a dvoulitrové benzinové turbo posílil v kombinaci s pohonem všech kol až na 185 kW (250 koní). My ale víme, že nejde o novinky v pravém smyslu slova, neboť na některých trzích se tyto agregáty prodávají již nyní. Slova automobilky si tedy vysvětlujeme tak, že nyní budou dostupné na všech trzích bez rozdílu.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 225 - Opel Insignia 2012 01Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 226 - Opel Insignia 2012 02

Přečtěte si více: Další informace o technických novinkách inovované Insignie.

Opel One Euro Car

O tomto díle zatím máme jen velmi omezené pensum informací, z pohledu na přiložené snímky je ale zjevné, že je ztvárněn ve stylu dalších podobných konceptů německých výrobců Audi Urban a Volkswagen Nils. Navíc jej pochopitelně pohání elektřina. Náhoda? Domluva? Těžko, to spíše konstrukční týmy nezávisle na sobě přemýšlel nad tím, jak vytvořit masově prodejné elektrické auto, neboť žádné jiné jim od vysokých pokut za emise CO2 zbytku jejich portfolia neuleví. A došli k těmto podivným vozům podobným někdejšímu Messerschmittu KR200, který jsme probírali již v článku o Audi Urban.

O One Euro Car dále víme už jen tolik, že jeho elektromotor postačí k dosažení rychlosti až 120 km/h a dojezdu necelých 100 kilometrů na nabití. Přesné parametry motoru ani akumulátorů nicméně neznáme. Zajímavé jistě je, že v zemích, kde mladí lidé mohou získat již v 16 letech řidičský průkaz na určitý typ vozu, má být tento oplík nabízen s maximální rychlostí omezenou na 45 km/h, ale to už příliš zní hudbou budoucnosti.

Uvnitř vozu, kam nás zatím Opel „nepustil”, můžeme očekávat místo pro dva cestující sedící za sebou. Nepřekvapí, že automobil sám pak má být určen hlavně do městského provozu, který má revolučně změnit. Posloužit pak má hlavně mladým řidičům s omezeným rozpočtem.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 227 - Opel One Euro Car 01Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 228 - Opel One Euro Car 02Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 229 - Opel One Euro Car 03

Přečtěte si více: Všechny známé informace a snímky konceptu Opel One Euro Car.

Opel Zafira 2012 - nová generace

Není velkým překvapením, že se automobilka při konstrukci sériové Zafiry přidržela designových nápadů, které představila na konceptu Zafira Tourer. Nejsou vlastně až tak nové, jde spíše o mix toho, co jsme mohli vidět na Opelech staršího data vzniku. Mnohé linky připomenou především novou Astru, ten nejkřiklavější vzhledový prvek ale opisoval od novátorské Ampery. Jde o přední bumerangová světla, což je vlastně trochu nadsázka. Světla mají ve skutečnosti docela běžný tvar, ale navazující části předního nárazníku dodává celému řešení právě poněkud „bumerangový dojem”.

Interiér až tak odvážně řešen není a je kombinací toho, co známe z poslední Astry a co jsme mohli vidět na již zmiňovaném konceptu Zafira Tourer. Zaujmout se tak bude snažit spíše svým zpracováním (Němci slibují nové materiály a barevné kombinace) a obrovským panoramatickým střešním oknem či spíše již prosklenou střechou. Ta se táhne od nejzazších hlubin předního skla až po krajní meze, tedy až k zádi vozu.

Jak jsme již naznačili, zásadní devizou Zafiry vždy bylo, je a zjevně i nadále bude řešení vnitřního uspořádání. Možnosti systému práce se sedadly zvaného Flex7 byly dále vylepšeny zejména s prostřední řadou sedadel je možné dělat skoro až divy. Jednak mohou být samostatně sklopena do podlahy, dále je možné je opět samostatně podélně posouvat až o 21 centimetrů a k dispozici i takřka „obývákový” režim, který dovoluje prostřední sedadlo sklopit, ta krajní natočit o 90 stupňů směrem dovnitř vozu a spolu s již zmíněným posunem vpřed resp. vzad docílit stavu, kdy si oba cestující mohou natáhnout nohy až k dveřím na druhé straně auta. Zajímavé.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 230 - Opel Zafira 2012 03Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 231 - Opel Zafira 2012 04Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 232 - Opel Zafira 2012 09

Přečtěte si více: Podrobné představení nového Opelu Zafira.

Peugeot 508 RXH

Na pohled se tak 508 RXH vyznačuje zvýšenou světlou výškou, přepracovanými nárazníky, které doslova oslní svými LED světly pro denní svícení a dodatečným oplastováním všech partií, jenž by mohly přijít do kontaktu s okolním prostředím. Nechybí ani chromované hagusy a větší 18" kola z lehkých slitin. Výsledkem je o poznání dravější vzhled, než se kterým jsme se mohli setkat u nedávno testované 508 SW, z níž RXH pochopitelně přímo vychází.

Pod kapotou se nachází již zmíněný pohon Hybrid4, který sestává z dvoulitrového nafťáku 2,0 HDi s výkonem až 163 koní a elektromotoru s výkonem nejvýše 37 koní. Maximální výstup celého hybridního ústrojí činí rovných 200 koní (147 kW) a točivý moment má svou špičku na 450 Nm.

Dynamiku takto disponovaného motoru neznáme, Peugeot ale neváhal přidat informaci o tom, že vůz je schopen i zcela bezemisního pohybu do vyčerpání kapacity akumulátorů (povídali, že mu hráli...) a pochopitelně se pochlubit kombinovanou spotřebu paliva. Ta má hodnotu jen 4,2 litru nafty na 100 km, odpovídající emise CO2 činí 109 g/km.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 233 - Peugeot 508 RXH 03Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 234 - Peugeot 508 RXH 04Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 235 - Peugeot 508 RXH 05

Přečtěte si více: Všechny dosud známé informace o Peugeot 508 RXH.

Peugeot HX1 - koncept

Peugeot HX1 je zatím pouhou vizí. Jak už to v takových případech bývá, jen čas ukáže, zda jde o vizi realistickou, nebo zcela pomýlenou, na odpověď si ale v tomto případě budeme muset počkat ještě pěkně dlouho. Peugeot totiž označuje HX1 jako MPV pro rok 2020, a ten se na letopočtu objeví až za více než osm dalších let.

Co na HX1 na první pohled zaručeně praští do očí je jeho mohutnost. Vůz je dlouhý bezmála pět metrů (4 954 mm), což v kombinací s použitým typem karoserie dělá dojem zaoceánského parníku na kolech. A to přesto, že jde o vůz dosti nízký (1 373 mm), třebaže široký (1 990 mm). Hned na druhý pohled si ale dozajista všimnete specifik jeho designu. Už samotný „hatchbackovitý” tvar karoserie daný její nízkou stavbou je u vozu této třídy neobvyklý, to pravé kouzlo se ale skrývá v detailech.

Aerodynamické základní tvary předních a zadních partií doplňuje atraktivní ztvárnění jejích dílčích prvků, zejména pak na přídi. Nemusíte patřit mezi příznivce Peugeotu, abyste uznali, že kombinace tvarů masky chladiče, nízkých, částečně do předních blatníků zapuštěných hlavních světel a korespondující tvarování vstupu chladícího vzduchu k brzdám vypadá sakra dobře a vyjímala by se i na některém ze současných produkčních modelů. Trochu horší je to se zádí, na níž najdeme možná až příliš složitě tvarované koncové světlomety a hlavně podivné kovové ornamenty v prostoru výfuků. Pravda, vůz díky nim vypadá jak batmobil s proudovým pohonem, ale pokud se do těchto prostor žene jen trocha „obyčejných” spalin Dieselova motoru, není to zkrátka ono.

Některé z viditelných prvků vypadají jako ryzí show, ale jako celek fungují znamenitě. Automobilka se chlubí tím, že koeficient odporu vzduchu má u HX1 hodnotu jen 0,28 a napomáhají tomu i méně viditelné detaily. Pokud se podíváte na poslední dvě fotografie, uvidíte v akci sedmipaprsková kola, která se na místě tváří zcela konvenčně, za jízdy se ale zakryje prostor mezi jednotlivými paprsky tak, aby byl eliminován právě odpor vzduchu. Dalším stejně laděným prvkem je malé přítlačné křídlo na horní části pátých dveří, které se vysouvá v rychlostech přes 100 km/h.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 236 - Peugeot HX1 oficialni 01Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 237 - Peugeot HX1 oficialni 03Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 238 - Peugeot HX1 oficialni 02

Přečtěte si více: Podrobné představení konceptu Peugeot HX1.

Porsche 911 991 - nová generace

Porsche 911 s kódovým označením 991 je pořád tou 911, jak ji známe, a je to tak vlastně dobře. Pravdou sice je, že jsme očekávali trochu větší inovace, ale v automobilovém světě, který uměle „inovuje”, aniž by si to kdokoli rozumný přál, je alespoň u 911 setrvání u tradičních hodnot příjemné.

Příď vozu je tak prakticky totožná jako u odcházející generace 997 po faceliftu, i když jsou všechny její části nové. Trochu jiná hlavní světa, lehce odlišné světlomety pro denní svícení, upravený nárazník, kapota, blatníky... To všechno je zajímavé, ale celkový výsledek je pro laika od faceliftované 997 skoro k nerozeznání. Jak jsme již zmínili dříve, největší ze všech stran viditelnou novinkou jsou vnější zpětná zrcátka vycházející nově z bočních dveří a nikoli oken, nevýrazně odlišný boční profil pak opět rozeznají spíše experti přes zuffenhausenské vozy.

Co se výrazně změnilo je ovšem záď, která dostala mnohem subtilnější zadní světla z LED, která činí zbylé partie vizuálně mnohem mohutnějšími. Auto jako celek ale výrazně větší není - je tedy o 56 mm delší než dosud (4 491 mm), na šířku ale měří stejně (1 808 mm) a na výšku je dokonce o 10 mm nižší (1 290 mm). Vzhledem k tomu, že rozvor byl prodloužen o plných 10 centimetrů (na 2 450 mm) a automobilka bude nově k tomuto vozu dodávat až 20" kola, vypadá nakonec karoserie i na délku menší. Realitu ale přesně popisují jen zmíněná čísla.

Jisté jsou nyní i specifikace motorů, které se oproti předchozí generaci posunuly zase o něco dále, byť zatím známe data pro výchozí provedení Carrera a silnější Carreru S ve verzích kupé. Základem zůstane šestiválcový boxer o objemu 3,4 litru, jehož výkon byl nově naladěn až k hranici 257 kW (350 koní, o pět více než dosud) dosahovaných v 6 400 ot./min. Údaje o dynamice Porsche uvedlo až v druhé řadě, primárně se chlubí informacemi o spotřebě paliva, což samo o sobě bohužel naznačuje mnohé o tom, kam se posunulo smýšlení automobilky ve smyslu vnímání priorit. My si s dovolením pořadí těchto dat otočíme k vlastnímu obrazu.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 239 - Porsche 911 991 oficialni 01Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 240 - Porsche 911 991 oficialni 04Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 241 - Porsche 911 991 oficialni 13

Přečtěte si více: Oficiální představení nového Porsche 911, další informace, speficikace a první fotky manuálního sedmikvaltu, nejnovější fotky pro nejen potěchu oka a první alespoň trochu pořádné video.

Nový Renault Clio - nakonec jen oznámení o budoucím představení

Renault loni v Paříž odhalil koncept Zoe, který měl být předobrazem čtvrté generace modelu Clio. Podle tehdejších informací se měla na trh dostat jako vůz modelového roku 2012, a tak bylo na místě očekávat, že se letošní frankfurtský autosalon stane místem odhalení sériové verze, nebo přinejmenším předsériového konceptu. Tato očekávání nabrala na síle, když Renaultu týden před začátkem samotného IAA unikla fotka několika nedávných konceptů, mezi nimiž se nacházel i vůz, který by mohl novým Cliem. Jenže frankfurtský autosalon je v plném proudu, Clio nikde a nedošlo ani objasnění toho, co jsme viděli na onom nepříliš kvalitním snímku. Lidé od Renaultu nám ale naštěstí řekli více.

Jisté v tuto chvíli je, že čtvrtá generace Clia bude představena až příští rok na autosalonu v Paříži. Zástupci firmy v souvislosti s ním hovoří o mnohem emotivnějším designu inspirovaném i prvky viděnými na konceptu Captur, kvalitnějším interiéru více zaměřeném na řidiče a celkově vyšší kvalitou jízdy. Zatímco tato slova lidé z automobilek vyprávějí prakticky o všech chystaných novinkách, další informace jsou zajímavější.

V prvé řadě se má příští Clio prodávat již pouze v pětidvéřovém provedení, a to z prostého důvodu - třídvířko je na trhu méně žádané, navíc se musí prodávat levněji, i když jeho výroba fakticky levnější není. A tak se Renaultu zkrátka nevyplatí. Jestli je to dobré rozhodnutí ukáže až čas, neboť i přes pravdivost výše zmíněného tvrzení ztratí tento model atraktivitu pro část zákazníků, kteří buď třídvéřové provedení prostě chtějí, nebo si jej vybírají právě kvůli nižší ceně.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 242 - Renault Zoe Pariz 2010 01Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 243 - Renault Zoe Pariz 2010 02Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 244 - Renault Zoe Pariz 2010 05

Přečtěte si více: Další známé podrobnosti o nové generaci Renaultu Clio.

Renault Koleos 2012 - facelift

Koleos je na trhu teprve tři roky, Renault pro něj ale přesto připravil první facelift. Konkurence v oblasti malých kompaktních SUV je dnes velmi ostrá, a tak Koleos nemá na růžích zrovna ustláno. Současná verze nevypadá zrovna atraktivně ve srovnání se štikami tohoto segmentu, mezi které se řadí třeba čerstvě faceliftovaný VW Tiguan. Francouzský design je v tomto případě, nebojme si to přiznat, svébytně nudný.

Změny Renault naordinoval Koleosu jak na exteriéru, tak v interiéru. Přední maska je nově inspirována designem velkého sedanu Latitude, který je stejně jako Koleos produktem firmy Renault Samsung Motors, jež má své fabriky ve městě Busan v Jižní Koreji. Budu nyní takovým menším škarohlídem, ale musím zmínit, že mísení korejského a francouzského designu je na faceliftu patrnější než kdy dříve.

Nové je zpracování světlometů, mřížka chladiče s chromovými detaily a nově stylizovaný přední nárazník. Změnám neunikly ani boční blatníky, kapota a zpětná zrcátka, jež nyní disponují LED blikači pro odbočování. Vzhledu má prospět i nový design litých kol a speciální metalíza „Cayenne Orange”.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 245 - Renault Koleos 2012 Renault-Koleos-12Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 246 - Renault Koleos 2012 Renault-Koleos-14Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 247 - Renault Koleos 2012 Renault-Koleos-10

Přečtěte si více: Představení faceliftovaného Renaultu Koleos.

Renault Mégane RS Trophy

Vůz je založen na běžném RS v provedení kupé s podvozkem Cup, ke kterému přidává jistou porci výkonu navíc. Přeplňovaný dvoulitr v něm podává maximální výkon 265 k (standardně 250 k) a jeho točivý moment vrcholí na 360 Nm (výchozí RS má maximum na 340 Nm). I přes relativně civilní ladění celého vozu je to právě RS Trophy, které je historicky nejsilnějším sériovým Méganem vůbec. Přispělo tomu přeprogramování ECU, zvýšení plnicího tlaku z 2,3 na 2,5 baru (33,4 na 36,3 PSI) a úprava sacího traktu tak, aby zvládl vyšší plnící tlaky a teploty.

S tímto výkonem se novinka může pochlubit poměrem hmotnosti a výkonu 5,09 kg na koně a litrový výkonem 132,5 koně, což jsou na vůz této třídy jistě zajímavé parametry. RS Trophy je především díky mírně rychlejší než výchozí RS - sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 6,0 s (-0,1 s) a také jeho maximální rychlost je o chloupek, přesně o 4 km/h vyšší. Zvládne tedy jet až 254 km/h.

Ptáte se na spotřebu paliva? Ta normovaná je opravdu naprosto v normě - 8,2 litru benzinu na 100 km jízdy a je dokonce o 0,2 litru nižší než u základního RS. S tou skutečnou to ale bude jistě horší...

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 248 - Renault-Megane-RS-Trophy-2011-predstaveni-04Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 249 - Renault-Megane-RS-Trophy-2011-predstaveni-06Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 250 - Renault-Megane-RS-Trophy-2011-predstaveni-07

Přečtěte si více: Představení Renaultu Mégane RS Trophy, zjistěte více i o podivném rekordu RS Trophy z Nordschleife.

Renault Frendzy

Designové pojetí této novinky je velmi podobné jako u „ženevské” studie Captur, na rozdíl od ni ale nejde o kompaktní SUV, nýbrž cosi mezi MPV a užitkovým vozem. Není proto divu, že vůz je již nyní označován za předobraz nového Kangoo, který je též postaven na pomezí těchto dvou tříd. Pojďme se na něj tedy podívat podrobněji.

Nejzajímavější součástí této novinky je bezesporu vzhled, který kráčí ve šlépějích předchozích konceptů připravených pod vedením Laurense van den Acker, současného šéfa designu značky. Pomineme-li jeho podivnou, šedo-zeleně zbarvenou karoserii, pak vás do očí jistě uhodí především příď vozu, jež podobně jako Captur sází na nepřeberné množství horizontálních linií objevující se hlavně v oblasti světel a masky chladiče. Dalším zajímavým prvkem je odlišné ztvárnění každé ze stran vozu. Na straně řidiče totiž podobně jako u nedávno odhaleného Fordu B-Max zcela chybí sloupek B, což má spolu s proti sobě se otevírajícími dveřmi usnadnit nastupování posádky. Na straně spolujezdce pak sloupek B chybí opět, najdeme zde ale klasičtější řešení otevírání pomocí jedněch zcela tradičních a druhých posuvných dveří. V těch je umístěn 37" displej, který má zobrazovat zprávy pro okolojdoucí či jedoucí a nebo reklamy. Koho toto napadlo...

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 251 - Renault Frendzy 01Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 252 - Renault Frendzy 05Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 253 - Renault Frendzy 08

Přečtěte si více: Kompletní informace a snímky o konceptu Renaultu Frendzy.

Renault Twingo 2012 - velký facelift

Renault nám první kousky výrazně faceliftovaného Twinga ukázal již koncem července na prvních fotkách a nyní přišel s videem, které jej zcela odhaluje. Vcelku nenápadnou kreativitu sice Renaultu opět pokazilo přistižení nemaskovaného vozu fotoaparátem vybaveným Holanďanem, který vůz zvěčnil i z úhlů, z nichž nám jej automobilka zprvu ukázat nechtěla, dnes si jej ale můžeme přece jen prohlédnout o něco lépe.

Smutné je, že krom nových záběrů jsme se o inovovaném Twingu ani tentokrát mnoho nedozvěděli. Výrobce konstatoval pouze tolik, že vzhled jeho supermini je nyní více inspirován novou designovou identitou značky, což v tomto případě znamená, že z původního designu zůstaly akorát základní tvary. Kompletně pozměněná je jinak jak příď, kde se nově objevuje dvojice úplně jinak tvarovaných hlavních světlometů, tak záď, kde najdeme... totéž. Tyto změny navíc ovlivnily i podobu blatník, kapoty motoru, nárazníků nebo víka kufru. Poprvé se navíc můžeme podívat i dovnitř, kde se toho ale podle všeho mnoho nezměnilo a očekávat můžeme hlavně úpravy v oblasti dostupných materiálů obložení, čalounění a dalších výbavových prvků.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 254 - Renault Twingo 2012 facelift oficialni video screenshoty 04Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 255 - Renault Twingo 2012 facelift oficialni video screenshoty 05Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 256 - Renault Twingo 2012 facelift oficialni video screenshoty 06

Prohlédněte si více: První video s faceliftovaným Twingem vč. dalších deseti screenshotů z něj.

Rimac Concept One

Mate Rimac, zakladatel a předseda představenstva malé automobilky zřejmě bezmezně věří svým plánům a budoucnosti elektromobilů. Docela odvážně tvrdí, že „elektrický motor je pro sportovní vůz mnohem lepší volbou, než agregát s vnitřním spalováním“.

Pokud zapomeneme na takové archaické podružnosti jako je nádherný zvuk vytočeného víceválce, precizní řazení manuální převodovkou, přesné strefování se do otáček meziplyny, pohodlné natankování do deseti minut apod., možná má i pravdu.

Slibovaných 1 088 koní a 3 800 newtonmetrů ze čtyř vodou chlazených elektromotorů spárovaných se čtyřmi jednostupňovými převodovkami skutečně vypadá i při relativně vyšší hmotnosti 1 650 kg velmi působivě. Stejně tak i proklamovaná akcelerace na stovku za 2,8 s, i když vhledem k výkonům se zdá být maximálka 305 km/h poněkud slabší.

Mate Rimac ale možná trochu opomíjí jeden drobný fakt, že sportovní vůz není jen o výkonech a akceleraci v přímce, ale jeho stroj bude muset dokázat své kvality také v zatáčkách, zpětnou vazbou, prostě vším, co bychom mohli nazvat subjektivním vnímáním auta. Přesto si Rimac zaslouží respekt. Jako neznáma persona automobilového světa se jen loni uvedl představením velmi rychlého BMW E30 e-M3 na baterky, a už letos má na frankfurtském autosalonu elektrický supersport, který ve svém segmentu jen stěží hledá sobě rovné soupeře.

Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 257 - Rimac Concept One oficialni 04Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 258 - Rimac Concept One oficialni 06Autosalon Frankfurt 2011: velký přehled všech novinek - 259 - Rimac Concept One oficialni 07

Přečtěte si více: Podrobnější informace a další snímky konceptu One od Rimacu.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše