Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek

(doplněno 12.9. 22:30) IAA 2013 ve Frankfurtu je tady. Projděte si přehled všech známých novinek i informace o samotném autosalonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek

12.9.2013 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 12.9. 22:30) IAA 2013 ve Frankfurtu je tady. Projděte si přehled všech známých novinek i informace o samotném autosalonu.

Range Rover Evoque 2014 - facelift

Evoque je jasně nejprodávanějším modelem značky Land Rover. Přesto má své neduhy a patří mezi ně i spotřeba paliva, která je jednou z citelných stinných stránek z funkčního hlediska. Nepřekvapí proto, že vůbec první modernizace se zaměřila právě na tuto oblast. Překvapením přitom asi nebude ani způsob, jak se britská automobilka s tímto nešvarem vypořádala.

Range Rover Evoque se totiž stává prvním modelem značky, který bude k mání s novou devítistupňovou převodovkou ZF. Ta bude již ve standardu spřažena s jedním benzinovým a dvěma dieselovými motory, kdy v případě kupé s pohonem předních kol a 2,2litrovým turbodieselem o výkonu 150 koní spotřeba klesne o 11,4 procenta na 4,9 l/100 km.

Po stránce kosmetické jsou pak změny minimální. Nové jsou pouze znaky nebo pár detailů na zádi, vybírat můžete také ze čtyř přidaných designů litých kol. V paletě barev se navíc objevil odstín Zanzibar Bronze, který vidíte na fotkách, tím ale facelift opravdu končí. K mání přitom bude od října, patrně za nepříliš pozměněné ceny oproti těm dnešním.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 230 - Range Rover Evoque 2014 facelift 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 231 - Range Rover Evoque 2014 facelift 02Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 232 - Range Rover Evoque 2014 facelift 03

Přečtěte si více: Všechny detaily k faceliftu Evoque, který dostal rovněž modernizovaný pohon všech kol.

Range Rover Hybrid a Range Rover Sport Hybrid

Již od loňského statického představení čtvrté generace Range Roveru víme, že britská automobilka chystá také jeho hybridní verzi. Ta je pro ni důležitá hned ve dvou směrech. Tím prvním je touha zákazníků, kteří prý moderní technologie vyžadují. Druhým, patrně mnohem podstatnějším, je ovšem papírové snížení emisí CO2, které značce udělá „očko“ u Evropské unie. Nehledě pak na samotný faktický dopad, který má svá pro a proti a asi bude záležitostí jen individuálního posouzení, na kterou se stranu jejich houpačka převáží.

Kromě klasického Range Roveru se první vlaštovkou stane také nový Range Rover Sport, přičemž základem obou vozů bude turbodiesel TDV6, kterému má asistovat elektromotor o výkonu 48 koní zakomponovaný do osmistupňové převodovky ZF. Výkon celé soustavy činí 340 koní, točivý moment pak vrcholí hodnotou 700 Nm. Hybridní technika včetně baterií by přitom na palubu měla přinést skoro dalších 120 kg, čímž bude částečně eliminována hliníková dieta, kterou oba vozy podstoupily. Range Rover Sport tak bude vážit 2 372 kg, zatímco u klasika ručičky vah vystoupí na 2 394 kg.

Spotřeba obou modelů se ovšem vůči běžnému turbodieselu sníží, a to na proklamovaných 6,4 l/100 km. Jaká bude jízdní realita, nevíme, v rámci jízdní dynamiky ale lze počítat se zlepším, alespoň krátkodobým. Range Rover totiž stovku pokoří za 6,9 sekundy a rozjede se na 217 km/h, čímž standardní model poráží o sekundu a 7 km/h. Verze Sport je pak s 6,7 sekundami a 225 km/h ještě rychlejší. Kolikrát bude schopen toto zopakovat, než vám kapacita akumulátorů dá sbohem, automobilka nenaznačuje. Bez „šťávy” bude dynamika vzhledem k nárůstu hmotnosti na každý pár horší než u standardu.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 233 - Range Rover Hybrid prvni sada 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 234 - Range Rover Hybrid prvni sada 02Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 235 - Range Rover Hybrid prvni sada 03

Přečtěte si více: Představení prvních hybridních modelů Range Roveru.

Range Rover 2014 a Range Rover Sport 2014

Pro britskou automobilku je momentálně hlavním tématem modernizace Range Roveru Evoque a Land Roveru Discovery, opomenuty však s příchodem nového modelového roku nejsou ani ostatní modely. Na frankfurtský autosalon tak dorazí rovněž inovovaný Range Rover a Range Rover Sport. S ohledem na nedávné premiéry obou vozů ovšem žádné výrazné změny neočekávejte. Spíše se jedná o menší rozšíření stávající nabídky.

Začít můžeme pohonnými jednotkami, které sjednocují motorový prostor obou modelů. I pro Range Rover Sport je nově k mání 4,4litrový turbodiesel SDV8 o výkonu 339 koní a točivém momentu 700 Nm. Ve srovnání s agregátem užitým v Range Roveru však tato verze dostala zrevidované sání včetně dvou mezichladičů či nové úchyty. Hmotnost osmiválce tak poklesla o 10 kilogramů, přičemž stovku Sport pokoří za 6,9 sekundy a rozjede se na 225 km/h.

Pro klasický Range Rover je pak k mání nový paket Black Design, jehož součástí jsou zvenčí černé doplňky na masce, zpětných zrcátcích, dveřních klikách nebo ozdobných bočních lištách. Sáhnout pak můžete i po 21- nebo 22palcových kolech, zatímco kabinu lze vybavit novými sedadly s pohyblivou vrchní částí a zábavním systémem pro zadní sedadla, který počítá s 10,2palcovým displejem.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 236 - Range Rover a Range Rover Sport novinky 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 237 - Range Rover a Range Rover Sport novinky 02

Přečtěte si více: Pro oba modely jsou připraveny také bezpečnostní technologie.

Renault Initiale Paris - koncept

Tým designérů v čele s Laurensem van der Ackerem vytvořil vůz, který v sobě spojuje „vitalitu sedanu, charakter SUV a prostornost MPV”, jak říká tisková zpráva. Fialová barva má jméno Amethyst. Zadní boční okna mají působit dojmem ocasu letadla, což ještě podporují elektronicky řízené aerodynamické klapky. Šestiúhelníkový vzor na přední masce, dveřích a kolech má připomínat dominantu Paříže - Eiffelovu věž. Střecha z hliníku a plexiskla zase vytváří mapu francouzské metropole. Předním světlometům dominují „závorky” z diod denního svícení a zpětná zrcátka nahrazují kamery.

Dovnitř se nastupuje pomocí dvou párů dveří, které se otevírají proti sobě a postrádají B-sloupek. I uvnitř se opakuje letecký motiv - sedadla, volič převodovky i středový tunel jsou inspirovány letadly. Sedadla v první a druhé řadě jsou od sebe oddělena a jsou upevněna na středovém tunelu, působí tak, jako by se vznášela nad podlahou ze dřeva a hliníku.

Třetí řadu sedadel je možno částečně nebo zcela sklopit do podlahy zavazadelníku. Je tvořena několika samostatnými částmi, které tak můžou být buď trojmístou lavicí, dvěma místy s loketní opěrkou nebo třeba dekorativní vlnou.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 238 - Renault Initiale Paris Concept 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 239 - Renault Initiale Paris Concept 02Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 240 - Renault Initiale Paris Concept 03

Přečtěte si více: Kompletní představení konceptu nového Espacu.

Renault Koleos 2014 - facelift

Renault Koleos bychom z fleku mohli nazvat nejglobálnějším modelem světa. Vyráběn je totiž v Jižní Koreji, přičemž jeho aktuální facelift jsme poprvé zachytili v Číně. Nyní se na autosalonu v argentinském Buenos Aires modernizovaná verze představila oficiálně. Odtud kompaktní SUV zamíří do Evropy, kde si jej konečně budete moci koupit i vy. Toto cestování se ale zdá být trochu zbytečné, neboť ve srovnání se stávající verzí toho facelift ve skutečnosti mnoho nového nepřinese - zvenčí se změnila pouze čelní maska s větším logem.

O trochu více se Renault rozparádil v interiéru, kde se objevuje nové čalounění nebo multimediální systém R-Link. Jeho součástí přitom není pouze sedmipalcový dotykový displej, ale i systém detekce slepých úhlů BSW (Blind Spot Warning). Další výbava pak zahrnuje zpětnou kameru, bezklíčový vstup a startování, asistenta pro rozjezdy do kopce i pro jeho následné sjíždění nebo audio systém Bose. To jsou ale prvky, které byly k mání i před faceliftem.

To samé platí o nabídce poháněných náprav, kdy výkon může směřovat jen na tu přední či na obě. Stejná situace platí i u motorů. Nadále tak bude hlavně na evropských trzích k mání dvoulitrový turbodiesel o výkonu 150 nebo 175 koní, jiné země dostanou i 2,5litrový benzinový čtyřválec produkující 170 koní.

Přečtěte si více: Více informací a fotek k faceliftovanému Koleosu, známa už je také jeho, okleštěná česká nabídka.

Renault Latitude 2014 - facelift

Kariéra francouzsko-korejského sedanu už asi nebude mít dlouhého trvání. A to hlavně na Starém kontinentu, kde jej jednotlivá zastoupení automobilky, včetně toho českého, postupně vyřazují z nabídky. Příchod dalšího faceliftu bychom tak mohli označit známou frází o křížku a funusu, neboť stávající trendy rozhodně nezvrátí, vlastně ani nemá v úmyslu se o to snažit. Z upraveného nárazníku, jiné čelní masky, světlometů se zakomponovanými diodami a chromových doplňků zřejmě budou profitovat už pouze Francouzi.

Nová příď ovšem není jedinou součástí modernizace. Změn doznalo také víko zavazadelníku a jiný design dostala litá kola. Nabídka barev pak obsahuje pár nových odstínů, zatímco do interiéru se nastěhoval výkonnější audio systém s navigací. K mání ale samozřejmě bude i multimediální zařízení R-Link, stejně jako třeba kožený paket. Snímky kabiny nám ale Renault bohužel neukázal.

Příliš ověřených informací pak nemáme o nabídce motorů. S největší pravděpodobností ale bude zachována stávající nabídka, která počítá jen s turbodiesely. Otázkou je pak možnost nasazení benzinové jedna-šestky naladěné na 180 koní, kterou dostalo korejské dvojče Renaultu, model Samsung SM5. Ve Frankfurtu bychom ale odpověď dostat mohli.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 241 - Renault Latitude 2014 facelift 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 242 - Renault Latitude 2014 facelift 02

Přečtěte si více: Vše známé o posledním faceliftu Latitude, vůz jsme také stihli otestovat ještě v dobách, kdy byl v ČR k mání.

Renault Mégane 2014 - facelift

O modernizaci rodiny Mégane jsme se krátce zmiňovali před samotným frankfurtským autosalonem. Nyní, po tiskové konferenci, máme k dispozici řadu nových údajů, jež naznačují, že úplně malý tento facelift není. Kromě změn vnějšího designu a modifikací interiéru se totiž dočkáme nového motoru nazvaného Energy TCe 130. S jeho příchodem přitom značka naznačuje, že downsizingu ještě neučinila zadost.

Ve srovnání s předchozí verzí agregátu, který používal 1,4litrový objem, je nový čtyřválec 1,2litrový. Díky přeplňování ovšem výkon vyskočil na 130 koní a točivý moment na 205 Nm, zatímco spotřeba měla jít podle Renaultu dolů o více než litr. V případě inovovaného hatchbacku tak můžete počítat s průměrem 5,4 l/100 km. Pozoruhodné přitom je, že Francouzi se obešli bez systému start/stop, který jinak vcelku adorují..

Standardem se ovšem pro tento motor stala dvouspojková převodovka EDC, což možná vysvětluje i absenci start/stopu. Ta se očividně do budoucna stane jedinou volbou v rámci celého Renaultu, třebaže v Cliu RS už předvedla svou mizérii. Přesto do tohoto modelu nic jiného nedostanete a stejný krok pak prý čeká i budoucí Mégane RS. Stávající generaci tak můžeme pomalu nazvat posledním mohykánem.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 243 - Renault Megane 2014 facelift 02Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 244 - Renault Megane 2014 facelift 05Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 245 - Renault Megane 2014 facelift 06

Přečtěte si více: Všechny známé informace a hlavně další fotky a videa s Méganem 2014.

Rolls-Royce Phantom Celestial

Začíná to vypadat, že čím luxusnější a dražší značka je, tím menší nápaditost její designéři mají. Stačí se jen podívat na Bugatti, které chrlí jednu limitovanou edici za druhou. Odkazuje přitom na svou květnatou minulost, jeho současnost ale až tak peprná nebývá - ve výsledku dané modely mají jen jinak zbarvenou karoserii a interiér. To je nakonec i případ takového Rolls-Royce, který na autosalonu ve Frankfurtu představí nový zakázkový Phantom nazvaný Celestial.

Pokud přitom máte pocit, že nic nového na první pohled nevidíte, pak se ani příliš nemýlíte. Stejně jako u druhé zmiňované značky se i Rolls-Royce pouze oblékl do speciálního metalického laku, který pro vyšší třpyt obsahuje i jemná skleněná zrnka. O exteriér jde však až v druhé řadě, prim hraje interiér. Na mysli přitom nyní teď nemáme ani tak nové kožené čalounění Dusk nebo hodiny zasazené do dělící přepážky, jež dekoruje několik diamantů.

Skutečnou Alfou a Omegou nového modelu je především jeho strop. Optická vlákna totiž věrně reflektují uskupení noční oblohy, jaké bylo viditelné z Goodwoodu o půlnoci 1. ledna 2003. Proč zrovna toto datum? Jednoduše proto, že právě v tento den byl doručen vůbec prvnímu zákazníkovi tehdy zcela nový Rolls-Royce Phantom značící obrození automobilky pod křídly BMW.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 246 - Rolls-Royce Phantom Celestial  prvni foto 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 247 - Rolls-Royce Phantom Celestial  prvni foto 02

Přečtěte si více: Podrobnější představení „hvězdářského” Rollsu.

Seat Leon ST

Nejen rychlostí, ale i praktičností hodlá být Seat ve Frankfurtu živ. Zatímco ovšem verzi Cupra jsme již ve „lví“ rodině přivítat mohli několikrát, kombi evidujeme poprvé. Oproti hatchbacku přitom narostlo o nějakých 27 cm na 4,54 metru, díky čemuž nabízí od 587 do 1 470 litrů objemu zavazadlového prostoru. Při hmotnosti 1 233 kg přitom váží jen o pouhých pětačtyřicet kilogramů více. V kombinaci s lehce navýšenou aerodynamikou tak lze očekávat zhoršenou jízdní dynamiku, přesnými fakty nás ale zřejmě značka oblaží až během výstavní premiéry na autosalonu ve Frankfurtu.

Po stránce výbavové je pak novinkou v rodině Seatu Leon adaptivní tempomat, který operuje na bázi čelního radaru a funguje při rychlostech od 30 do 160 km/h. Chybět nebude ani unikátní naladění podvozku, přičemž verze FR bude profitovat z adaptivních tlumičů umožňujících volbu tří režimů Eco, Comfort a Sport. Pro ještě větší zážitek pak navíc Seat nabídne dynamický paket s progresivnějším nastavením.

V rámci praktičnosti se vůz pro změnu dočká sklápění zadních sedadel přímo ze zavazadelníku, přičemž u některých modelů bude k dispozici kvůli dlouhému nákladu i sklopné sedadlo spolujezdce jedoucího vpředu. Samozřejmostí je pak dvojitá podlaha nad zadní nápravou, zatímco výkon motorů bude prozatím mířit na tu přední. Verze 4x4 používající systém 4Motion z Golfu VII je ale v plánu.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 248 - Seat Leon ST 2014 prvni sada 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 249 - Seat Leon ST 2014 prvni sada 03Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 250 - Seat Leon ST 2014 prvni sada 06

Přečtěte si více: Detailní představení nového kombíku, podívejte se také na „lví“ kombi v pohybu. Známé jsou také ceny vozu, i když zatím jen německé.

Seat Leon TGI a TDI ecomotive

O motorech VW 1,4 TGI jsme nedávno psali, jsou to v podstatě jednotky TSI, které jsou schopny kromě benzínu spalovat i zemní plyn. V Leonu tento agregát dává 110 koní a 200 Nm, což by mělo stačit na zrychlení na stovku za 10,7 s a maximálku 194 km/h.

Spotřeba plynu dle euronorem je 3,5 kg CNG na 100 km a emise činí 94 g CO2/km. Velkou devizou této verze jsou také dvě nádrže. Dojezd na CNG je cca 400 km a na benzín byste měli ujet dalších 900, což dává dohromady 1 300 km bez nutnosti zastavit a doplnit kterékoli z paliv.

Motor verze 1,6 TDI ecomotive je papírově jedním z nejúspornějších na trhu, normovaná kombinovaná spotřeba je pouhých 3,3 litru nafty na 100 km. Toho bylo dosaženo použitím systému stop-start, úpravou šestistupňové manuální převodovky a aerodynamickými úpravami, které zahrnují snížení výšky, zakrytování podvozku, zadní střešní a boční křidélka a uzavření některých přístupů chladicího vzduchu. Tušíte správně, tohle španělská Octavia GreenLine.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 251 - seat leon tgi a tdi frankfurt 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 252 - seat leon tgi a tdi frankfurt 08Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 253 - seat leon tgi a tdi frankfurt 03

Přečtěte si více: Úplně představení dvou nejúspornějších Leonů.

Smart FourJoy - koncept

Německý koncern Daimler krátce před výstavní frankfurtskou premiérou oficiálně představil koncepční Smart FourJoy. Tento kompaktní čtyřmístný vůz bez dveří, bez oken a s děravou střechou má přitom předznamenávat novou generaci modelů ForTwo a ForFour, která bude představena v příštím roce. Druhé zmiňované verzi se koncept má přiblížit i po stránce dimenzí, délku 3 494 mm, šířku 1 978 mm a výšku 1 494 mm bychom si tedy měli zapamatovat. Po stránce designu ale stoprocentně dojde k většímu odklonu, neboť studie momentálně představuje ideál leda pro skateboardisty.

Na první pohled se zdá podivné, proč si Smart vybral zrovna tuhle skupinku, další zkoumání v tiskové zprávě ale ten správný důvod odhalí. Koncept FourJoy je totiž elektromobilem, jehož 55 kW/75 koní roztáčí zadní kola. Lithium-iontové baterie o kapacitě 17,6 kWh však slibují jen dojezd lehce přes 100 km, díky čemuž možná krátce před koncem cesty budete muset přesedlat na prkno...

Myslíte, že žertujeme? Ne tak docela, dva na střeše zafixované skateboardy a dvě helmy uložené za zadními sedadly se totiž skutečně skrývají pod nadpisem „For the last mile“, tedy na poslední míli. Zajímavé přitom je, že zmiňovaná prkna jsou stejně jako koncept FourJoy poháněna elektřinou, namáhat se tak nemusíte ani po vystoupení z vozu.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 254 - Smart FourJoy oficialni sada 08Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 255 - Smart FourJoy oficialni sada 10Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 256 - Smart FourJoy oficialni sada 33

Přečtěte si více: Předobraz nové generace Smartu se ukázal ve vyčerpávající fotogalerii.

SsangYong Korando C 2014 - facelift

Před nedávnem jsme publikovali špionážní fotky faceliftovaného SsangYongu Korando bez maskování. O pár dní později jste si mohli prohlédnout interiér, který oproti minulé generaci ušel značný kus cesty. Nyní vám můžeme nabídnout již kompletní oficiální představení, u motorového prostoru se ale dlouho nezdržíme. Dvoulitrový diesel o výkonu 149, resp. 181 koní a točivém momentu 367 Nm totiž bude i nadále pohánět jednu nebo obě nápravy přes šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovku.

Změny se tak u Koranda odehrály spíše na stránce designu. Přední světla dostala novou grafiku a LEDky pro denní svícení a spolu s nimi je předělaná celá příď vozu, která vypadá mnohem víc k světu. Zadní světla mají také jiný design a vůz můžete mít i s novými 18" koly. Na výběr je ze sedmi barev, z nichž jen jedna je modrá a jedna červená; ostatní hledejte ve škále šedé. Vnější funkční příplatková výbava obsahuje vyhřívače ostřikovačů a stěračů, ochranu podvozku a boční nášlapy, blinkry v zrcátkách budou standardem.

Nejvíce vylepšenou částí vozu však je interiér, který výrazně pokročil vstříc náročným Evropanům. K dispozici jsou látková nebo kožená sedadla kombinovaná s imitací dřeva. Mezi další výbavou je soundsystém Infinity, možnost přehrávání hudby přes Bluetooth, navigace se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, vyhřívané sedačky a řidičova dokonce ventilovaná, automatická klimatizace s nově pojatým ovládáním, tempomat, startovací tlačítko, dvojitá podlaha v kufru s jakýmsi organizérem a také hliníkové prahy s názvem auta.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 257 - ssangyong korando facelift vetsi sada 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 258 - ssangyong korando facelift vetsi sada 02Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 259 - ssangyong korando facelift vetsi sada 17

Přečtěte si více: Úplné představení inovovaného Koranda včetně pořádné sady fotek.

SsangYong New Actyon 2014 - facelift

Ve srovnání s předchozím korejským příspěvkem se New Actyon musí skromně krčit v koutu. Změn totiž není tolik, navíc je nedoprovází tak výrazný fotomateriál. SsangYong tak očividně chce, abyste si vůz přijeli prohlédnout přímo do Frankfurtu. Čekat tam na vás bude nová příď, která do puntíku odpovídá dříve odhalenému pick-upu Actyon Sports. Unikátem jsou pak nové boční prahy, střešní ližiny či jinak tvarované blatníky, pod kterými najdete rozmanitější selekci litých kol. Ty přitom končí 18palcovým provedením.

Uvnitř však New Actyon do posledního ovladače kopíruje styl pick-upu. Jediný rozdíl tak zřejmě poznáte na zadních sedadlech, kde výrazněji sklopená střecha redukuje prostor pro hlavu. Kromě toho je pak značně sníženo praktické využití, neboť při téměř pětimetrové délce (SUV má pouhých 4,45 m) nabízí pick-up více než 120 cm dlouhou ložnou plochu.

Model New Actyon by ovšem úbytkem délky a kil měl být rychlejší na semaforech. Pod kapotou totiž žívá ten samý dvoulitrový turbodiesel e-XDI200 naladěný na 155 koní a 360 Nm točivého momentu. Jízdní parametry ale bohužel aktuálně neznáme, posloužit tak na závěr můžeme jen informací, že k dispozici budou verze 4x2 i 4x4 a manuální nebo automatická převodovka. Další detaily musí Korejci zveřejnit co nevidět.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 260 - SsangYong New Actyon 2014 prvni foto 01Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 261 - SsangYong New Actyon 2014 prvni foto 02Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 262 - SsangYong New Actyon 2014 prvni foto 03

Přečtěte si více: Kompletní představení SsangYongu New Actyon.

Suzuki iV-4 - koncept

Hlavní pozornost se na frankfurtském autosalonu sice soustřeďuje jinam, avšak ani stánek japonského Suzuki není radno opomenout. Stojí tam totiž koncept iV-4, malé SUV, ze kterého do roku 2015 vzejde konkurent Nissanu Juke. A to i přes to, že některé detaily konceptu, třeba jeho vnější zpětná zrcátka, nevypadají v tuto chvíli úplně reálně.

Model iV-4 pasuje v nabídce Suzuki mezi Jimny a Grand Vitaru, cílí tedy na stejné zákazníky, které oslovuje Opel Mokka nebo již zmíněný Nissan Juke. Jeho výška je 1655 mm, délka je 4215 mm, šířka 1850 mm a stojí na rozvoru dlouhém 2500 mm.

Suzuki označuje design nového přírůstku do své nabídky SUV za věrný značce, čemuž napomáhá přední maska s pěti oddíly. Prvky, jako například mlhová světla s laserovým čidlem na střeše, nasvícenou přední masku nebo již zmíněná zrcátka, která jsou nejspíše kamerami, dodávají novince futuristický vzhled. Jak jsme ale už u konceptů zvyklí, tyhle věci se těžko dostanou do sériové výroby.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 263 - suzuki iv-4 concept 03Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 264 - suzuki iv-4 concept 05Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 265 - suzuki iv-4 concept 04

Přečtěte si více: Vše známé o konceptu dalšího SUV Suzuki.

Suzuki Swift 2014 - facelift

Pro japonskou automobilku je Swift velmi důležitým modelem především v Indii, kde za poslední tři roky skončila prakticky polovina veškeré produkce. To ovšem neznamená, že by tří- a pětidveřový hatchback nebyl oblíben také v Evropě. Zvláště ve verzi Sport představuje zajímavou nabídku pro řidiče chtivé dynamického svezení, aniž by ovšem vyprázdnil jejich peněženku. A tak tomu bude i nadále, neboť po stránce mechanické letošní modernizace prakticky nic nového - tedy až na vylepšené brzdy - nepřináší.

Pod kapotou tak můžeme i pro další léta očekávat základní benzinový čtyřválec o 1,2litrovém objemu, který na přední kola vysílá skrze pětistupňový manuál 94 koní. I nadále budete samozřejmě moci zvolit automatickou převodovku, stejně jako v nabídce zůstane dieselová verze 1,3 DDis produkující 75 koní. Vrchol portfolia pak nadále bude tvořit verze zmíněná verze Sport, které opět dorazí s výkonem 136 koní.

Co nového ale tedy vlastně máme na autosalonu ve Frankfurtu, kde se vůz objeví, očekávat? V podstatě jen lehčí kosmetické změny, které se dotýkají nových předních a zadních světlometů i nárazníků, jež hostí mlhovky ve tvaru hokejky. Směrovky se pro změnu přestěhovaly do venkovních zpětných zrcátek, jiná je i čelní maska a sáhnout budete moci také po odlišném designu litých kol.

Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 266 - Suzuki Swift 2013 facelift 02Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 267 - Suzuki Swift 2013 facelift 03Autosalon Frankfurt 2013: velký přehled všech novinek - 268 - Suzuki Swift 2013 facelift 04

Přečtěte si více: Další snímky a podrobnosti k inovovanému „swišti”.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše