Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek

(doplněno 16.9.) Letošní Frankfurt přivítá na tisíc vystavovatelů ze všech koutů světa. Tohle je přehled všech jeho automobilových novinek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek

16.9.2015 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 16.9.) Letošní Frankfurt přivítá na tisíc vystavovatelů ze všech koutů světa. Tohle je přehled všech jeho automobilových novinek.

Land Rover Discovery Sport 2016 - modernizace

Britové se na letošním Frankfurtu chlubí především novým Jaguarem F-Pace. Ve stínu tohoto crossoveru přitom zanikají další novinky, které přivezla především sesterská značka Land Rover. Ta se v hesenské metropoli pochlubila hlavně modelem Discovery Sport, jehož nabídka byla pro nadcházející modelový rok jaksepatří rozšířena. Naše představení přitom zahájíme pohledem na verzi Dynamic, která okupuje níže přiloženou fotogalerii.

Ve srovnání se standardním provedením se tato varianta pyšní doplňky exteriéru vyvedenými v černé barvě Narvik Black. Patrné je to především na zádi, kde je kontrastně lakovaná prostřední část víka zavazadlového prostoru. Mimo to se ovšem do černé ohákla i střecha, kryty zpětných zrcátek nebo výplet čelní masky a nárazníku. Dále si pak můžete dopřát 19palcová litá kola Satin Dark Grey nebo dvacítky v odstínu Gloss Black.

Změny se objevují rovněž ve standardu, kde pokračuje červeno-černé téma. Tedy alespoň v případě vyobrazeného modelu, jinak můžete počítat s kontrastními švy a lemy v tom odstínu, v jakém je vyvedena karoserie. Vše pak korunuje sada hliníkových pedálů, tím ale odklon vůči standardu končí. Takové pohonné jednotky se již nemění, i nadále lze tedy počítat s nabídkou čtyřválcových motorů.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 160 - Land Rover Discovery Sport Dynamic prvni foto 06Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 161 - Land Rover Discovery Sport Dynamic prvni foto 08Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 162 - Land Rover Discovery Sport Dynamic prvni foto 10

Přečtěte si více: Vše o inovacích pro beztak nové Disco Sport.

Mini Clubman 2016 - nová generace

První generace novodobého Mini Clubman byla odhalena v roce 2007, přičemž kromě nemalého místa v zavazadlovém prostoru zaujala hlavně svými dveřmi. Nikoliv těmi zadními dvojitými, jež se rozevírají do stran. Řeč je o těch bočních, které na levé straně byly zcela konvenční a pouze jediné, zatímco na té pravé jste dostaly dvoje. Ty zadní vylepšovaly usednutí do druhé řady sedadel, pročež se otevíraly proti směru jízdy. Jakkoliv přitom tato asymetrie nemusela být každému po vkusu, pozornost k vozu přitahovala stejným způsobem jako med vosy.

Druhá generace Clubmanu je oproti tomu ryze konvenční, máme tu tedy vždy pár klasicky otevíraných dveří po každé straně. Zachována zůstala pouze zadní dvojice, která je poznávacím znamením tohoto modelu již od dob originálu vyráběného v letech 1969 až 1980. Nově tak de facto jde o šestidvířko, které je postaveno na platformě UKL1 sdílené s BMW 2 Active Tourer.

Počítat tedy můžeme se zachováním rozměrů konceptu, díky čemuž nový Clubman není žádný „prcek“. Měřit by totiž mohl na délku 4 253 milimetrů, o 262 mm více než předchůdce a více než SUV Countryman. Mimo to narostla o 170 milimetrů na 1 800 mm šířka a počítat můžeme také s výškou 1 441 mm, která první generaci přesahuje o 25 mm. Rozvor pak stejně jako u již zmíněného BMW činí 2 670 mm.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 163 - Mini Clubman 2016 oficialni vse 01Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 164 - Mini Clubman 2016 oficialni vse 02Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 165 - Mini Clubman 2016 oficialni vse 03

Přečtěte si více: Máme pro vás první dojmy z nového Mini Clubman i rozsáhlou fotogalerii živých fotek, k dispozici jsou nově i kompletní technická data.

Mitsubishi Outlander PHEV 2016 - facelift

Hybridní Outlander je jedním z nejúspěšnějších vozů svého druhu. A to nikoliv pouze ve světě, ale také na evropské půdě. Kupříkladu loni bylo na Starém kontinentu prodáno bez dvaceti kusů 20 tisíc exemplářů, čímž verze PHEV výrazným způsobem překonala standardní provedení poháněné benzinovým nebo dieselovým motorem. Mitsubishi ovšem nehodlá usnout na vavřínech a tak pro letošek přišlo s inovacemi.

Prozatím jsme si mohli představit pouze zaoceánské provedení, na autosalonu ve Frankfurtu ovšem bude odhalena také evropská verze. Rozdíly mezi oběma modely ovšem nehledejte, neboť také zde nabízený Outlander PHEV dostane do vínku novou čelní masku zvanou „Dynamic Shield“. Mimo to tu poté máme rozšíření barev karoserie o dva nové odstíny Ruby Black Pearl a Quartz Brown Metallic.

Součástí změn jsou také nové diody pro denní svícení, stejně jako modifikovaná koncová světla. Jiné jsou také nárazníky a opomenuta nebyla ani dvouodstínová 18palcová litá kola. O interiéru nové informace nemáme, dá se ovšem předpokládat, že stejně jako v případě americké verze půjde o nový volant a přepracovaný volič převodovky.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 166 - 2016 mitsubishi outlander phev oficialni prvni 01Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 167 - 2016 mitsubishi outlander phev oficialni prvni 02Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 168 - Mitsubishi Outlander PHEV 2016 prvni foto

Přečtěte si více: Hybridní Outlander se dočkal rovněž snížení hluku a vibrací v interiéru, za čímž stojí na 30 modifikací.

Nissan Gripz - koncept crossoveru

Před několika málo týdny se objevily první zvěsti, kterým jsme zprvu odmítali věřit. Dle nich totiž japonská automobilka měla přivézt na letošní Frankfurt nový crossover, který by mohl být nástupcem Nissanu 370Z. Tyto dohady posléze značka potvrdila oficiální upoutávkou, pročež můžeme stávající provedení kupátka pomalu považovat za poslední model svého druhu. Japonci tedy sice přímo neřekli, že k dané rošádě skutečně dojde, nicméně prodeje naznačují, že se tak skutečně stane.

Co tedy můžeme v budoucnu očekávat? Podle tiskové zprávy nový druh sportovního SUV či crossoveru, který se zaměří na novou mladší generaci zákazníků. Inspiraci přitom automobilka čerpala od závodních speciálů minulosti, mezi něž patřil třeba upravený Nissan 240Z, jinak také vítěz ikonické Safari Rally. Novinka by přitom z této legendy měla převzít pouze jednu část dvé duální osobnosti, a sice onu víkendovou touhu po dobrodružství. Mimo to má ovšem sloužit i ke každodennímu provozu.

Pod kapotou konceptu Gripz se objevuje hybridní systém Pure Drive e-Power, který počítá s běžným benzinovým motorem, který ovšem slouží pouze k výrobě energie pro elektromotor převzatý z Nissanu Leaf. Díky této konfiguraci by přitom japonský crossover měl nabídnout působivé lineární zrychlení a zároveň i nebývalou efektivitu a ticho v kabině. Tedy alespoň podle tiskových materiálů.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 169 - Nissan Gripz Concept prvni sada 02Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 170 - Nissan Gripz Concept prvni sada 03Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 171 - Nissan Gripz Concept prvni sada 04

Přečtěte si více: Vše o chystaném modelu, který má nahradit slavná Zetková kupé Nissanu.

Nissan Leaf 2016 - modernizace

Nissan představil novinku pro svůj elektromobil Leaf, která jistě zájemcům přijde velmi vhod. Leaf pro modelový rok 2016 dostane baterii s větší kapacitou, tedy s 30 kWh. To má prodloužit dojezd o čtvrtinu, tedy na 250 kilometrů, ale také je větší akumulátor těžší, a to o nezanedbatelných 21 kilogramů.

Rozměry jsou nicméně stále stejné, rozdíl je v náplni. Novinka obsahuje uhlík, hořčík a dusík, které tu jsou, aby se zvýšila výkonnost jednotlivých článků. Tímhle způsobem bylo dosaženo zvýšení kapacity, které, po pravdě, není zrovna malé - nárůst ze současných 24 kWh na 30 znamená zlepšení o čtvrtinu.

Nový akumulátor s sebou ponese záruku na 8 let nebo 160 tisíc kilometrů a je kompatibilní se 400V rychlonabíječkou. Nebude ale v Leafu standardně, nýbrž za příplatek; standardem zůstane i v roce 2016 menší, 24kWh akumulátor. Také bude 30 kWh nabízeno jen k výbavovým stupňům Acenta a Tekna, základní Visia jej nedostane, alespoň v Británii.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 172 - 2016 nissan leaf vetsi baterie 05Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 173 - 2016 nissan leaf vetsi baterie 06Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 174 - 2016 nissan leaf vetsi baterie 07

Přečtěte si více: Další dostupné specifikace a fotografie Leafu 2016 pro Evropu.

Nissan Navara NP300 - nová generace

V pořadí již dvanáctá generace Nissanu Navara se ve své domovině ukázala již před více než rokem, Starý kontinent si však v té době musel vystačit pouze s lehčím faceliftem dosluhujícího modelu. Bylo tedy nad slunce jasné, že evropští dealeři i fanoušci si na příchod novinky budou muset jaksepatří počkat. Nyní je ale snad čekání u konce, neboť japonská automobilka před zahájením autosalonu ve Frankfurtu odhalila evropskou variantu.

Po stránce vizuální se oproti japonskému či americkému modelu nedočkáme jediného rozdílu, počítat lze tedy kupříkladu s chromovou čelní maskou, denními světlomety ve tvaru bumerangu nebo maskou ve tvaru písmene „V“. Pro verzi Double Cab byla navržena nová pětiprvková zadní náprava, která je o 20 kilo lehčí než předchozí listová pera a zároveň má „výrazným způsobem navýšit jízdní komfort a zlepšit ovladatelnost“.

Kromě toho se Navara Double Cab pyšní korbou o délce 1 578 milimetrů, což je oproti předchůdci posun o 67 mm. Naložit na ni přitom můžete více než tunu nákladu, zatímco tažná kapacita počítá s 3 500 kilogramy. O pohon se pak postará 2,3litrový turbodiesel, který dostal jako první v segmentu dvojité přeplňování. Oproti předchůdci je tak o 24 procent efektivnější a produkovat bude 160 nebo 190 koní.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 175 - Nissan Navara NP300 EU verze 01Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 176 - Nissan Navara NP300 EU verze 02Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 177 - Nissan Navara NP300 EU verze 26Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 178 - Nissan Navara NP300 EU verze 27

Přečtěte si více: Kromě nového vzhledu a motoru se inovovaný Nissan Navara pochlubí i lepším podvozkem.

Opel Astra 2016 - nová generace

O příchodu nové generace německého kompaktu jsme mluvili již několikrát, přičemž nyní si pětidveřový hatchback můžeme představit v plné kráse. Zmínit musíme především důraz kladený na aerodynamiku, který vyústil v koeficient odporu vzduchu Cd nižší než 0,30. Přesnou hodnotu německá automobilka nezveřejnila, stejně jako nebyly do puntíku odhaleny vnější rozměry. Víme ovšem, že na délku nová Astra měří 4,37 metru, tedy o téměř pět centimetrů méně než dosluhující model. Výška pro změnu poklesla o 2,6 cm na 1,46 metru, kromě toho byl o další dva centimetry zredukován rozvor. Uvnitř však oproti tomu prostor pro cestující narostl, pasažéři vzadu tak kupříkladu mají k dispozici o 35 milimetrů více místa pro nohy.

Kromě menší karoserie máme rovněž tu čest s nižší hmotností, která je dána použitím nové platformy D2. Tisková zpráva naznačuje, že každý komponent prošel kontrolou kvůli kompaktnímu designu i samotnému materiálu. Hmotnost samotné karoserie tak poklesla o dvacet procent z 357 kilogramů na 280 kil, dalších 50 kg ušetřil Opel na šasí, které počítá s větším podílem vysokopevnostní oceli. Lehčí jsou zároveň i pomocné rámy a obě nápravy.

Ve výsledku tak minimální úspora hmotnosti počítá se 120 kilogramy, maximálně je pak odlehčení dokonce dvousetkilové. Na tom přitom nesou svůj podíl i maloobjemové pohonné jednotky, kdy základem benzinového portfolia se stává litrový tříválec Ecotec naladěný na 105 koní. Nejméně výkonným turbodieselem je pak čtyřválec 1,6 CDTI, který produkuje 95 koní, samotná nabídka motorů pak vrcholí na dvousetkoňové hranici.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 179 - Opel Astra 2016 prvni oficialni sada 12Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 180 - Opel Astra 2016 prvni oficialni sada 14Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 181 - Opel Astra 2016 prvni oficialni sada 19

Přečtěte si více: Nová Astra se pochlubí diodovými světly či sedadly stavitelnými v osmnácti směrech.

Opel Astra Sports Tourer 2016 - nová generace

Co naplat, Češi jsou stále národem chalupářů. Z toho prostého důvodu je s příchodem každého nového kombíku více než co jiného sledován objem zavazadlového prostoru. Nejinak tomu bylo v případě třetí generace Škody Octavia Combi, která ve standardním stavu nabízí 610 litrů, přičemž tento objem může být po složení zadních sedadel navýšen na 1 740 l. Nemalá pozornost pak byla věnována Hondě Civic Tourer, neboť Japonci již dopředu deklarovali absolutní dominanci. Ta sice v rámci celkového objemu (1 668 l) nedopadla, standardně ovšem kombi ze Země vycházejícího slunce nabízí 624 litrů.

Proč o tom zde mluvíme? Protože Opel krátce před otevřením bran frankfurtského autosalonu představil novou Astru Sports Tourer. Tedy kombík, který se bude snažit zákazníky okouzlit především svým zavazadlovým prostorem. Ve srovnání s předchozí generací se mu to samozřejmě daří, nárůst je totiž 80litrový. I přes tento posun však německý model ten český či japonský nepřekonává, neboť celkově nabízí nad zadní nápravou objem „pouze“ 1 630 litrů.

Na druhou stranu, pokud nepotřebujete na chalupu odvézt polovinu stavebnin, jedná se o prostor více než dostatečný. Astra Sports Tourer k němu navíc již ve standardu přihazuje zadní sedadla dělená v poměru 40:20:40. Za příplatek je pak možné sáhnout také po paketu FlexOrganizer, který zahrnuje sadu sítí, úchytů a bočních ližin. Mimo to pak nebude v nabídce chybět i elektricky ovládané víko zavazadelníku, k jehož aktivaci postačí „kopanec“ pod nárazník.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 182 - Opel Astra Sports Tourer 2016 prvni sada 05Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 183 - Opel Astra Sports Tourer 2016 prvni sada 06Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 184 - Opel Astra Sports Tourer 2016 prvni sada 07

Přečtěte si více: Vše o novém kombíku Opelu, který se snad ani nesnaží být kufrovým premiantem.

Opel Vivaro Surf - koncept

Citroën Cactus M nebude na autosalonu ve Frankfurtu jediným vozem, který by mohl padnout do oka surfařům. Stejným směrem míří i koncepční Opel Vivaro Surf. Tato verze vznikla na základě modelu CrewCab, přičemž zvenčí se oproti standardu liší hlavně kombinací bronzově hnědé a bílé barvy. Mimo to dostala do vínku také litá kola z nabídky tuningové firmy Irmscher a v rámci střechy je možné počítat se speciálním nosičem surfových prken. Tím ale proměna zevnějšku končí a my se můžeme vypravit do interiéru.

V závislosti na vašich potřebách je možné počítat s pěti nebo šesti sedadly, která jsou oddělena od zavazadlového prostoru pevnou přepážkou. Opel na konceptu spolupracoval s firmou Snoeks Automotive, která se projevila právě nad zadní nápravou osazenou vzduchovými měchy. V zavazadelníku lze tedy počítat se specifickým modrým diodovým osvětlením a kolejnicemi v podlaze, které usnadňují manipulaci s nákladem. Zejména pak unikátního boxu na drobnosti, který se zasouvá pod druhou řadu sedadel.

Celkově zvládá Vivaro Surf pobrat až 2 900 kilogramů nákladu, přičemž v objem zavazadlového prostoru počítá se 3,2 kubickými metry v případě standardní verze nebo se čtyřmi metry u modelu s prodlouženým rozvorem. V rámci samotné kabiny je pak k dispozici nová automatická klimatizace či příplatkové vytápění, jež nevybije baterii ani při parkování. Zmínit pak můžeme ještě poslední verzi multimediálního a navigačního systému Navi 50 IntelliLink, sedmipalcový dotykový displej nebo hlasové ovládání Siri Eyes Free.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 185 - Opel Vivaro Surf Concept prvni foto 01Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 186 - Opel Vivaro Surf Concept prvni foto 02Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 187 - Opel Vivaro Surf Concept prvni foto 03

Přečtěte si více: Představení studie surfařské dodávky Opelu.

Peugeot 308 GTi - nová verze

Stejně jako třeba Seat Leon Cupra je i nový Peugeot 308 GTi k mání ve dvou výkonnostních variantách. Obě používají 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec THP, v prvním případě však máme tu čest s výkonem 250 koní. Tuto sílu přenáší šestistupňový manuál na přední kola, přičemž stovku máte na tachometru za 6,2 sekundy. Pokud ovšem sáhnete po výkonnější variantě, pak očekávat můžete 272 koní. Manuál je zachován, stejně jako pohon předních kol, sprint z klidu na stovku však zabere jen 6 sekund. Při pružném zrychlení z 80 na 120 km/h se však již rozdíly mažou, na pětku tak danou disciplínu u obou verzí zvládnete za 5,7 sekundy a na šestku za 6,7 s. Shodná je pak pro oba modely i maximálka 250 km/h.

Rozdíly nenajdeme ani v rámci spotřeby, pokaždé tak máte tu čest s normovanými 6 litry na sto kilometrů. A aby toho nebylo málo, pak shodná je také pohotovostí hmotnost s plnou nádrží (1 205 kilogramů) nebo točivý moment (330 Nm při 1 900 otáčkách). Stejně jako můžeme v obou případech hovořit o shodné délce (4 523 mm), šířce (1 804 mm), výšce (1 446 mm) a rozvoru (2 617 mm).

Jakmile se ovšem přesuneme k designu a výbavě, již pár nuancí najdeme. V prvé řadě jsou to litá kola, kdy slabší provedení užívá 18palcové disky s pneumatikami Michelin Pilot Sport 3 o rozměru 225/40. Za nimi se skrývají 330milimetrové přední a 268milimetrové zadní brzdové kotouče, uvnitř je pak možné počítat se sedadly čalouněnými kombinací látky a Alcantary.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 188 - Peugeot 308 GTI 2015 oficialni sada 01Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 189 - Peugeot 308 GTI 2015 oficialni sada 02Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 190 - Peugeot 308 GTI 2015 oficialni sada 03

Přečtěte si více: Projděte si kompletní představení francouzského hot hatche včetně pořádné fotogalerie.

Peugeot 308 Racing Cup - nová verze

Závodní Peugeot 308 Racing Cup vychází z již odhalené verze GTi. Ve srovnání se silničním modelem však došlo k řadě modifikací, které se týkají nejen vzhledu, ale také mechaniky. My se nejprve zastavíme u karoserie, která se dočkala nafouklých blatníků hostících 18palcová kola. Šířka vozu tak narostla o 106 milimetrů na 1 910 mm.

Mimo to se verze Racing Cup pyšní upravenými nárazníky, které optimalizují proudění vzduchu okolo a pod karoserií. V tom je nápomocen i výrazný zadní difuzor s dvojicí koncovek výfuku v každém roku, vše pak korunuje mohutné zadní křídlo inspirované šampionátem cestovních vozů WTCC. Tím nám venkovní přestavba končí, interiér pak Peugeot bohužel neukázal. Nicméně se dá očekávat, že uvnitř najdeme pouze skořepinu řidiče a plnohodnotnou ochrannou klec.

Přesunout se tak můžeme k pohonné jednotce, kterou je 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec THP. Ten nově počítá s turbodmychadlem z Peugeotu 208 T16, pročež výkon narostl oproti silniční variantě o 38 koní na 308 koní - pro Peugeot 308 skoro dokonalá hodnota... Přenos výkonu má pak na starosti šestistupňová sekvenční převodovka s pádly pod volantem, přičemž automobilka dodává, že jde prozatím jen o první fázi ladění. V budoucnu se tak nejspíše dočkáme ještě vyššího výkonu.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 191 - Peugeot 308 Racing Cup prvni sada 10Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 192 - Peugeot 308 Racing Cup prvni sada 11Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 193 - Peugeot 308 Racing Cup prvni sada 12

Přečtěte si více: Známe další detaily k francouzské závodní novince.

Peugeot Fractal - koncept

Francouzi odhalili jeden ze strojů, který přivezou na frankfurtský autosalon - Peugeot Fractal, městský elektromobil, zaměřený na milovníky hudby a zároveň jízdy s nebem nad hlavou. Tenhle vůz je vskutku malý a lehký kupé-kabriolet a zejména kabinou jasně říká, že to je koncept, nikoliv auto určené do produkce.

Pro petrolheada podstatnými informacemi jsou ty, že Fractal nabídne jeden 102koňový elektromotor na každé nápravě, máme tedy tu čest se čtyřkolkou o výkonu 204 koní. Hmotnost má být pouhých 1 000 kilogramů, což má ve spojení s výkonem stačit ke zrychlení na stovku za 6,8 vteřiny a kilometru s pevným startem za 28,8 s.

Je-li člověk spíš audiofil, potěší ho přítomnost soundsystému Focal s 9.1.2 kanály. Pokud tohle označení vidíte prvně, vězte, že systém nabídne vpředu dva výškové, tři středové a dva basové reproduktory a subwoofer, vzadu jsou dva výškové a dva středové reproduktory a jeden basový. Unikátní je tenhle systém v tom, že každé ze čtyř sedadel nabídne dvoukanálový basový systém, který nízké frekvence posílá do ucha nikoliv vzduchem jako klasický reproduktor, ale pevnou hmotou, tedy sedadlem a tělem člověka.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 194 - peugeot fractal oficialni 01Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 195 - peugeot fractal oficialni 02

Přečtěte si více: Koncepční Frastal má na jedno nabití zvládnout 450 km, podívejte se také na více fotek.

Porsche 911 2016 - facelift

O letošním faceliftu Porsche 911 již bylo sepsáno takové množství článků, že by to pomalu vydalo na malou knihu. Zvenčí přitom de facto není o čem mluvit, neboť tu máme pouze nové nárazníky, jejichž tvary a především modifikace nebo přidání ventilačních otvorů souvisí se změnami pod kapotou. Mimo to dorazily nové světlomety, přepracovaný design litých kol, jiné kliky dveří a odlišné víko motorového prostoru, kde lamely jsou usazeny ve vertikálním směru namísto horizontálního.

Pod ním se skrývá nová pohonná jednotka, kterou je třílitrový šestiválec, který dostal dvojité přeplňovaní. Díky tomu základní Carrera dává k dobru 370 koní a 450 Nm, zatímco u výkonnější verze Carrera S lze počítat s 420 koňmi a 500 Nm. V obou případech lze tedy počítat s nárůstem dvaceti koní a šedesáti Newtonmetrů vůči předchůdci.

S daným navýšením výkonu došlo ke zlepšení jízdní dynamiky, pročež méně výkonná verze zvládne v kombinaci s převodovkou PDK zrychlit na stovku za 4,2 sekundy. Porsche 911 Carrera S pak stejnou disciplínu absolvuje již za 3,9 sekundy a maximálně se rozjede na 308 km/h. Oproti verzi před faceliftem je pak papírově o litr paliva úspornější, neboť dle evropských norem si v průměru řekne o 7,7 l/100 km.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 196 - Porsche 911 facelift 2016 prvni oficialni sada 01Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 197 - Porsche 911 facelift 2016 prvni oficialni sada 02Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 198 - Porsche 911 facelift 2016 prvni oficialni sada 04

Přečtěte si více: Nové Porsche 911 Carrera S by měla zvládnout Severní smyčku za působivých 7 minut a 34 sekund.

Porsche Mission E - koncept

Několik měsíců se o tom mluví, tady je hotová věc - Porsche postavilo koncept konkurenta pro Teslu Model S. Jeho prozatímní název je Porsche Mission E Concept. Spolu s dalšími elektromobily koncernu VW se ukáže na frankfurtském autosalonu a je pravděpodobné, že na sebe strhne velkou pozornost.

Tenhle stroj totiž vypadá jako Panamera z roku 2030, model 918 Spyder a ikonická 911, všechny zkřížené dohromady. „Vždycky jsme říkali, že pokud uděláme elektromobil, bude to skutečný sporťák. Také jsme říkali, že nabídne výkony, jaké tradiční zákazníci Porsche požadují,” řekl u příležitosti odhalení šéf výzkumu a vývoje Wolfgang Hatz.

Ovšem, Porsche také říkalo, že dá přednost hybridům, nicméně zde před námi stojí vůz, který jezdí čistě na elektřinu. Nabídne pohon i natáčení všech kol; má jeden elektromotor na každé nápravě a oba údajně mají funkci elektronického vektorování točivého momentu. Kombinovaný výkon by měl být přes 600 koní, což má i přes hmotnost více než 2 tuny stačit ke zrychlení na stovku za 3,5 s, na dvoustovku za méně než 12 s a k maximálce přes 250 km/h.

Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 199 - porsche mission e concept ofic 01Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 200 - porsche mission e concept ofic 02Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek - 201 - porsche mission e concept ofic 03

Přečtěte si více: Další detaily a snímky elektrické novinky Porsche, spalovací motor dostat ani nemůže.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše