Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek

(doplněno 28.9.) Další ročník pařížského autosalonu je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek i informace o Mondialu 2012.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek

28.9.2012 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 28.9.) Další ročník pařížského autosalonu je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek i informace o Mondialu 2012.

Bentley Continental GT3

Za stavbu závodního speciálu Continental GT3 je odpovědný šéfinženýr konstrukčního oddělení přes podvozky, pohonné systémy a motorsport Brian Gush. Tentýž člověk, který stál v pozadí úspěchu automobilky Bentley při jejím obrovském sportovním úspěchu v minulé dekádě. Základ automobilu vychází z typu GT Speed, podle reglementů FIA však musel být odstraněn pohon směřující výkon na kola přední nápravy a dodatečně doplněny všechny prvky bezpečnostní výbavy včetně hasicího systému a ochranné klece.

Tiskovou zprávu Bentley Motors vypustilo, ale co se týče techniky a bližší specifikace, zůstalo naprosto skoupé. Nevíme proto, jestli se pod přední kapotou nachází přeplňovaný dvanáctiválec, ale spíše bychom to tipovali na značně lehčí a patřičně vyladěné biturbo 4,0 TFSI.

Rovněž předpokládáme, že větší část původně ocelové karoserie nahradil konstrukční tým lehkým karbonovým kompozitem, kterého bude obsahovat více než kosmické rakety a místo původního automatu byla Continentalu GT3 implantována sekvenční převodovka. Další kila se jistě shazovala také na karoserii, Z tohoto lehkého materiálu totiž rozhodně nebude jen rozměrné zadní křídlo a spletitý čelní nárazník.

Přečtěte si více: Podrobnější představení závodního Continentalu GT3 včetně dalších fotek a videa.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 37 - Bentley Continental GT3 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 38 - Bentley Continental GT3 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 39 - Bentley Continental GT3 03 - kopie

Bentley Continental GT Speed a GT/GTC 2013

Bentley své dvanáctiválcové modely v rámci modernizace propojí s osmistupňovou převodovkou ZF, kterou již užívá osmiválcový model nebo nedávno představená verze Speed. Jinak také nejrychlejší silniční Bentley všech dob.

Ani standardní verze - kupé GT a kabriolet GTC - však nově nebudou na semaforech tolik ztrácet. Osmistupňový automat totiž oproti předchozí šestistupňové převodovce zkrátil u kupé čas potřebný ke zrychlení z klidu na 100 km/h o jednu desetinku na 4,5 sekundy. Kabriolet je na tom ještě lépe, s časem 4,7 s uspořil desetinky tři.

Ani poté ale potenciál převodovky a 575koňového motoru nevymizí do prázdna. Na 160 km/h se GT dostane za pouhých 9,8 sekundy, GTC to trvá 10,3 s. Kabriolet se také vrací s nepatrně vyšší spotřebou a emisemi CO2 (14,9 l/100 km a 347 g/km), zatímco kupátko by od října mohlo potěšit majitele hodnotami 14,5 l/100 km a 338 g/km.

Přečtěte si více: Představení inovovaných Conti GT a GTC a více k verzi GT Speed.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 40 - Bentley Continental GTC 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 41 - Bentley Continental GTC 05Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 42 - BENTLEY CONTINENTAL GTC 11

BMW 3 GT (?)

Nebudeme se tvářit, že nám je každý nápad konstruktérů BMW po chuti. Není. Zrovna snaha vecpat se do všech, i dosud neexistujících automobilových tříd nám zpravidla nevoní a přesně tuto snahu definuje třeba i řada 5 GT. Náš někdejší test sice ukázal, že to je pozoruhodně komfortní vůz, ale jakási vizuální i faktická dynamičnost většiny ostatních BMW mu prostě chybí. Na trhu navíc není příliš úspěšné, a tak nás svého času překvapilo, že v Mnichově chtějí udělat podobný model i v rámci nižších řad 3 a 1.

Dosud to byly hlavně spekulace, jakkoli špionážní fotky naznačovaly, že právě trojkové GT se v Mnichově peče. Teď už je ale nad slunce jasné, že se nejen testuje jako prototyp, ale už se dostalo i na výrobní linky. Přesně o tom totiž svědčí přiložený snímek, který se objevil na fóru příznivců německých aut.

O samotném autě fotka nic až tak přelomového neříká, zjevné je, že vůz bude stvořen ve stejnému duchu jako Gran Turismo pětkové řady. Patrná je z něj především linie střechy, která zpětně posvěcuje realističnost třeba i níže přiložené ilustrace staršího data. Prakticky stoprocentně ale potvrzuje, že další GT bude. Kdy? To se ještě uvidí, někteří ale mluví už o pařížském autosalonu, my věříme spíše Ženevě 2013.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 43 - BMW 3 GT karoserie spy tovarna 01
Příchod trojkového GT je už hotová věc. Asi podobně, jako vyhazov zaměstnance, který tento snímek pořídil a zveřejnil...

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 44 - BMW 3 GT F34 ilustrace alt 01
Nedá se očekávat, že by nová 3 GT F34 vypadala zásadně jinak, než takto

BMW 7 2012 - facelift

Po vizuální stránce se toho tedy mnoho nestalo. Vůz dostal nové přední světlomety využívající jako zdroj již výlučně světelných diod, přepracovaný přední nárazník a upravené ledvinky. Také zadní světlomety poněkud více „zLEDovatěly” a zadnímu nárazníku přibyl chromovaný pás, jinak se vzhled zdá být nezměněn.

O něco více modifikací se odehrálo interiéru, který nyní obsahuje pozměněné tvarování sloupků B a C a nový sound-systém Bang and Olufsen, samozřejmě za příplatek. Zadní pasažéři si dále mohou užívat rovněž příplatkové výstupy palubního systému v podobě monitorů o úhlopříčce 9,2 palce umístěné v opěradlech předních sedadel.

Klíčové změny se ale staly na poli techniky. Všechny motory mají nyní k dispozici osmistupňovou automatickou převodovku, dosud měla třeba loni testovaná 730d v nabídce jen „šestikvalt”. Standardem se též stává adaptivní zavěšení kol, které se má spolu s upravenou zadní nápravou s novými kulovými čepy, jinak naladěnými tlumiči, gumovými ložisky a přepracovanou elastokinematikou zajistit vyšší kvalitu jízdy. Nechybí systém start and stop, částečná rekuperace kinetické energie přes alternátor a také elektrický posilovač řízení - to všechno už pro některé verze i do dnešních dnů standardem bylo, nyní je to vlastní všem.

Přečtěte si více: Podrobné představení faceliftovaného BMW 7.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 45 - BMW 7 2012 facelift 22Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 46 - BMW 7 2012 facelift 23Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 47 - BMW 7 2012 facelift 31

BMW Active Tourer - koncept

Po jakémsi poloúniku a mnoha předchozích avízech nám tak BMW s definitivní ukazuje, jak si představuje další rozšiřování svého portfolia. Je fakt, že po tradičních sedanech, kupé, pozdějších kombících, SUV a pokusech s rozličnými SUV-kupé a podobných křížencích se na pole MPV ještě nevydalo. Model 5 GT k němu sice nemá daleko, teprve jedničkové GT (pokud se tak bude jmenovat...) ale představy o voze této koncepce od BMW naplňuje, jakkoli i v tomto případě se snaží být něčím více než jen neforemnou „rodinnou krabicí”.

Design tak kráčí ve šlépějích poslední trojky F30 a přejímá i některé prvky viděné na konceptu i3. Inspirace tímto vozem je pak zřejmá hlavně v interiéru, který je alespoň trochu futuristický. Tak jako tak ale celé auto nepůsobí dojmem tradičního konceptu, do produkce přinejmenším v případě zevnějšku jen s mírnými modifikacemi, uvnitř zřejmě změn nastane o něco více. Těžko říci, jestli v této třídě bude za rok k mání head-up displej nebo palubní systém s výstupem v podobě obrazovky o úhlopříčce přes 10 palců. Asi ne a pokud ano, pak rozhodně ne ve standardu.

Přesuneme-li se k faktům, pak Active Tourer Concept je 4 353 mm dlouhý, 1 834 mm široký a 1 560 mm vysoký. Rozměry jsou tak velmi podobné novému Mercedesu třídy B, který je pouze výrazněji užší, jinak si s budoucím jedničkovým GT nemá co vyčítat.

Přečtěte si více: Všechny podrobnosti a desítky oficiálních fotek konceptu jedničkového GT.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 48 - BMW Active Tourer Concept oficialni 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 49 - BMW Active Tourer Concept oficialni 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 50 - BMW Active Tourer Concept oficialni 03

BMW B37 a B38 - tříválcové motory

O nové generaci modulárních pohonných jednotek založených na sdílení komponentů bez ohledu na typ spalovaného paliva a unifikovaném objemu jednotlivých válců stanoveném na přibližně 0,5 litru, jsme poprvé slyšeli před více než rokem. Dnes představené tříválce o objemu 1,5 l jsou prozatím nejmenšími zástupci, postupně pak dorazí čtyřválce 2,0 l a šestiválce s objemem 3,0 litru.

Podle BMW mají být nové přeplňované tříválce řady B38 (zážehové) a B37 (vznětové) přibližně o pět až patnáct procent úspornější, než současné dvoulitrové čtyřválce. Přesné parametry automobilka sice neuvádí, ale určitý obraz o jejích výkonech si udělat můžeme. Na jeden válec benzínové jednotky připadá 41 až 75 koní a točivý moment v rozmezí 60 až 80 newtonmetrů, a to znamená, že tří- až šestiválce budou disponovat zhruba 123 až 450 koňmi (to vypadá na M3 F80) a 180 až 480 newtonmetry (opět by se mohlo jednat o hodnotu pro M3).

U turbodieselů to bude poněkud jinak. Na jejich půllitr vychází 27 až 61 koní a 75 až 110 newtonmetrů. Příští naftové tří, čtyř a šestiválce pak budou mít přibližně 81 až 366 koní a 225 až 660 Nm. Tyto čísla je samozřejmě nutné brát s rezervou, nevíme totiž, zdali spodní hranice výkonu i točivého momentu na válec připadají na menší motory a horní limity naopak na ty větší, přibližnou představu o budoucnosti pohonných jednotek BMW nicméně dávají.

Přečtěte si více: Podrobné představení nových tříválců BMW, projděte si také naše první dojmy s benzinovým 1,5 TwinPower Turbo.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 51 - BMW1,5 BMW1,503Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 52 - BMW1,5 BMW1,504Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 53 - BMW1,5 BMW1,507

Cadillac ATS - evropská verze

Cadillac ATS jako takový pochopitelně žhavou novinkou není, v sériové verzi pro americký trh se představil už v lednu a v únoru se „Caddy” vytasil i s verzí 2,0 turbo s manuální převodovkou. Proč zvlášť vyzdvihoval zrovna tu? Inu, hlavním cílem tohoto modelu je zaútočit na pozice BMW 328i F30, které je vybaveno nejen dvoulitrovým turbomotorem, ale je často žádáno také právě s „manuálem”, bez nějž by ATS nebylo zajímavé pro podstatnou část i americké klientely.

Právě na této verzi pak americká automobilka postaví svou nabídku ATS pro evropské trhy a místo palety jednotek 2,5 R4 s 250 koňmi, 2,0 R4 turbo s 270 koňmi a 3,6 V6 s 320 nabídne na Starém kontinentu pouze druhou jmenovanou. Té její docela početné stádo hřebců pod kapotou stačí na zrychlení na stovku za 5,9 sekundy, maximální rychlost bude jistě dána nastavením elektronického omezovače. Alespoň převodovky budou na výběr dvě, z dalších možností to ale vidíme leda na volitelnou výbavu, po technické stránce Cadillac s jinými variantami pro tuto chvíli nepočítá.

A kdy bude možné si ATS koupit? Objednávky začnou dealeři přijímat již po skončení „Paříže”, tedy v říjnu, první zákazníci by se svých aut měli dočkat ještě před koncem roku. Takže žádné loudání...

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 54 - Cadillac ATS Detroit 03Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 55 - Cadillac ATS Detroit 04

Citroën C3 2013 - facelift

Už dříve jsme vám ukázali špionážní fotky nového Citroënu C3 pro Brazílii. Nuda? Zvlášť když jde o auto, které se u nás už roky prodává? Jak se to vezme. Vůz totiž nevypadal stejně jako ten aktuálně prodávaný a vzhledem k odlišnostem na karoserii i v interiéru (dostaneme se k nim podrobněji) působil jako budoucí faceliftované provedení.

Tehdy šlo z naší strany o ryzí spekulaci, konec konců facelift obvykle nepřichází po necelých třech letech od prvního představení, ale už o den později Citroën naše domněnky takřka potvrdil. Avizoval totiž své novinky pro pařížský autosalon a mezi nimi i facelift malé C3. Dá se, zvlášť vzhledem k aktuálním potížím koncernu PSA, předpokládat, že by evropské a brazilské provedení C3 dostaly jiný design zvyšující vývojové i výrobní náklady? Těžko. Proto jsme na 99,9 % přesvědčeni, že dnes oficiálně odhalená nová C3 pro Brazílii představuje také vůz, se kterým Citroën v Paříži vyrukuje jako s faceliftovanou verzí pro Evropu.

Pro případ, že bychom se mýlili, berte následující s rezervou, ale pokud se to nestane, uvidíme pod Eiffelovou věží následující. Změny oproti dnes prodávané cé-trojce postihly hlavně příď a interiér.

Přečtěte si více: Více podrobností a fotek k nové C3 pro Brazílii, která by měla odpovídat faceliftované evropské verzi.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 56 - Citroen C3 2012 Brazilie oficialni 03Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 57 - Citroen C3 2012 Brazilie oficialni 04Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 58 - Citroen C3 2012 Brazilie oficialni 05

Citroën C3 Picasso 2013 - facelift

Uvolněné fotografie C3 Picasso 2013 pro Evropu totiž odhalují, že tento facelift bude trochu jiný. Nedá se říci úplně jiný, také tento zbavuje vůz poněkud příliš jednoduché přídi a dodává mu novou masku chladiče s výrazným logem Citroënu. Stejně tak nárazník je odlišný a sází na konformnější uspořádání, jenže hlavně on se od brazilské verze odlišuje. Vůz navíc dostal v Evropě tolik „nutná” světla pro denní svícení a mlhovky s funkcí nasvěcování zatáček.

Záď jsme si zatím mohli prohlédnout jen v jediném provedení, ze kterého je patrné jen lakování dříve černé střední části zadního nárazníku. A když jsme u laků, vůz bude nově k mání v barvách bílá Nacré a modrá Encre -minimálně ta druhá je k shlédnutí na přiložených fotkách. Vidět jsou také obě z nových sad 15" a 16" kol, ale ty už poznají jen velcí příznivci malého Picassa.

Novinek se dočkal rovněž interiér, ale svému brazilskému sourozenci se nepřiblížil ani zdaleka. Změny jsou typicky faceliftové, když čítají nové možnosti čalounění (jiné látky pro verzi Comfort a více „kožených možností” pro variantu Mistral) a výbavy. Z té stojí za zmínku satelitní navigace eMyWay s možností připojení periferií přes USB nebo Bluetooth. Za příplatek je k dispozici také parkovací kamera, naopak standardem by mělo být osvětlení interiéru pomocí LED.

Přečtěte si více: Úplné představení faceliftovaného Picassa C3.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 59 - Citroën C3 Picasso 2013 facelift oficialni Evropa dalsi 05Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 60 - Citroën C3 Picasso 2013 facelift oficialni Evropa dalsi 06Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 61 - Citroën C3 Picasso 2013 facelift oficialni Evropa 003

Citroën C-Elysée

Představení interiéru nového Citroënu C-Elysee si vyžádalo o trochu delší čas než v případě sesterského Peugeotu 301. Oč méně však značka ukazovala, o to byla sdílnější. Víme tak nejen to, že do zavazadlového prostoru se má vejít 506 litrů, Citroën už stihl i zveřejnit, že benzinový motor o objemu 1,2 litru bude mít spotřebu pět litrů na sto kilometrů, zatímco turbodiesel 1,6 HDi by si měl vystačit jen s 4,1 l/100 km.

Ty samé hodnoty zřejmě nabídne i Peugeot, oficiálně však značka hodlá vše potvrdit až přímo na autosalonu v Paříži. Počítat ovšem můžeme s tím, že oba vozy od sebe bude odlišovat více věcí než jen znak nebo čelní maska. Rozdílné jsou i přední a zadní světlomety, přičemž u Citroënu byste měli najít více chromu na karoserii.

V interiéru pak C-Elysse ve srovnání s modelem 301 vypadá jako světlá strana síly, zatímco Peugeot hraje na temnou notu. Jednat se samozřejmě může o úroveň výbavy nebo konkrétní provedení, světlejší interiér Citroënu však působí prostorněji a luxusněji. Přestože kvalita plastů bude identická.

Přečtěte si více: Podrobnosti a další fotky francouzského Rapidu od Citroënu.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 62 - Citroen C-Elysee 2013 oficial 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 63 - Citroen C-Elysee 2013 oficial 03Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 64 - Citroen C-Elysee 2013 oficial 04

Citroën DS3 Cabrio

Také Citroën DS3 Cabrio přiznal barvu už dlouho před začátkem autosalonu v Paříži. A že je na co se dívat. Zvláště pokud jde o divadlo spojené se sklápěním střechy. K dispozici jsou totiž hned tři režimy. První sroluje plátno jen do poloviny, zatímco druhý zajede až k zadnímu oknu. Třetí pak zasune celou zadní část včetně střechy do víka zavazadelníku. Slunci se tak může vystavit všech pět pasažérů.

Citroën kromě místa v kabině také pamatoval na zavazadlový prostor, jehož 245 litrů má hrát prim ve třídě. Nezáleží přitom na stavu střechy. Její stažení či natažení ostatně nezabere příliš času - za pouhých 16 sekund je hotovo, přičemž systém je možné aktivovat tlačítkem na rámu čelního okna až do rychlosti 120 km/h.

Zachováno zůstalo také sklápění zadních sedadel v poměru dvou třetin a jedné třetiny, unikátem je i víko zavazadelníku. Vyklápět jej lze dvěma způsoby - zcela a částečně, díky čemuž je ve městech možné parkovat u zdi a přitom se dostat do kufru. Citroën ale již neuvádí, zda střecha (či alespoň okno) musí být vysunuto.

Přečtěte si více: Úplné představení zatím nejstylovější DS3.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 65 - Citroen DS3 Cabrio oficial 03Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 66 - Citroen DS3 Cabrio oficial 04Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 67 - Citroen DS3 Cabrio oficial 15

Citroën DS3 Electrum - koncept

Koncern PSA se baterkami poháněných vozů nechce vzdát a v Paříži vystaví rovnou tři modely. Užitková dvojčata Citroën Berlingo Electric a Peugeot Partner Electric jsme si už představili, třetím je ryze osobní model DS3 Electrum. Bližší fakta se určitě dovíme na autosalonu, nyní máme k dispozici alespoň základní technické informace.

Vůz prezentovaný jako koncept je poháněný dvojicí elektromotorů o výkonu 65 kilowattů, takže celkově má Electrum docela slušných 177 koní. Obě pohonné jednotky jsou situované u přední nápravy, přičemž o jejich napájení se starají lithium-iontové akumulátory značky Panasonic o celkové kapacitě 17,5 kWh, což odpovídá objemu cirka 4,4 litru nafty. S extrémně lehkou pravou nohou a plynulou jízdou by tak teoreticky mohl být dosažen i papírový dojezd 120 kilometrů.

Nabíjení Citroënu DS3 Electrum by podle prostého přepočtu příkonu 230voltové zásuvky mělo trvat kolem pěti hodin a rychlonabíječkou na 80 procent kapacity kolem třiceti minut. Další podrobnosti technického rázu případně možné výroby a ceny Citroën zveřejní zřejmě až na pařížské výstavě.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 68 - citroen_ds3_ofi_2009_04Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 69 - citroen_ds3_ofi_2009_05Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 70 - citroen_ds3_ofi_2009_03

Dacia Logan a Sandero 2013

Nová sada záběrů Loganu a Sandera obsahuje především to, co jsme už měli možnost vidět na uniklých fotkách, tentokrát ale pochází z media stránky Renaultu a snad nebude jejich rastr tolik bít do očí.

Poněkud horší zprávy máme, pokud jde o technické specifikace a podrobnější popis obou vozů. Renault potažmo Dacia se ani nenamáhaly zveřejnit cokoli smysluplného a jejich tiskové sdělení nám prosto spíše připadá jako nutná reakce na únik fotek než seriózní oznámení. Tím pádem bychom mohli tuto várku informací k rumunským novinkám ukončit, máme tady ale opět slušně informovaný britský Autocar, který nažhavil kontakty a vytáhl z nich alespoň něco.

Díky tomu třeba víme, že Sandero i Logan druhé generace stojí na přepracované a prodloužené platformě B0 po svých předchůdcích, která je navíc sdílena v rámci celého koncernu Renault-Nissan a našli byste ji třeba u modelů NV200, Tiida, Versa, Leaf nebo Note. Dacia ji využila také při stavbě Dusteru, Lodgy nebo Dokkeru, což automobilce významně šetří náklady na vývoj a pomůže nastavit zajímavé ceny.

Přečtěte si více: Všechny dosud známé informace a fotky k rumunským novinkám.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 71 - Dacia Logan Sandero 2013 nova sada oficialni 04Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 72 - Dacia Logan Sandero 2013 nova sada oficialni 03Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 73 - Dacia Logan Sandero 2013 nova sada oficialni 05

Dacia Sandero Stepway 2013

Příběh Dacie Sandero Stepway se začal psát již před několika lety a byl stejně úspěšný jako u ostatních modelů. Není proto divu, že na autosalonu v Paříži kdysi rumunská (dnes však Renaultu patřící) značka představila facelift, který vozu dodává na mnohem větší přitažlivosti. Svůj podíl na tom má i speciální azuritová barva, která je vyhrazena pouze této verzi.

Od standardního Sandera se Stepway bude lišit ještě světlou výškou, která nabobtnala o 40 mm, a citelně výkonnějšími motory. „Obyčejnější“ modely Dacie si totiž můžete objednat i s benzinovou jednotko 1,2 l o výkonu 75 koní a 1,5litrovým turbodieselem produkujícím stejnou sílu. Stepway má ale vyhrazené 90koňové pohonné jednotky, které v případě nového tříválce 0,9 TCe vyžadují 5,4 l/100 km, v případě čtyřválce 1,5 dCi pak jen 4,1/100 km.

Na druhé straně vozu v zavazadlovém prostoru by ale k žádné radikalizaci dojít nemělo. Stejně jako v případě běžného Sandera tak budete mít k dispozici 320litrový zavazadlový prostor, který půjde sklopením zadních sedadel navýšit na 1 200 l. Přihodit k tomu pak můžete další prvky z oblasti praktičnosti, kterými jsou zadní sedadla dělená v poměru 60:40 nebo odkládací prostory v předních dveřích, jenž pojmou až 1,5litrové lahve.

Přečtěte si více: Představení nového Sandera Stepway 2013.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 74 - Dacia Sandero Stepway 2013 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 75 - Dacia Sandero Stepway 2013 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 76 - Dacia Sandero Stepway 2013 03

Ferrari F70 - karbonové šasí

Přestože se Ferrari ještě nedávno na adresu karbonových kompozitů vyjadřovalo v tom smyslu, že jej nehodlá masivně nasadit jako hlavní nosní prvek především kvůli špatné opravitelnosti konstrukce aut po nehodně a raději bude používat hliník, v případě limitované série nové vlajkové lodi udělá opět výjimku.

Lidé zasvěceni do tohoto projektu potichu přiznávají, že nový monokok postavený a upečený ze spousty typů karbonových tkanin s různou orientací vlákna (k dosažení požadovaných vlastností) váží pouze 70 kg. A to je jeho součástí také střecha se sloupky, která byla ke spodní části připojena lepením a šrouby, a rovněž něco jako pomocný rám určený k uchycení předního zavěšení. Dalším pátráním byste objevili prostor pro akumulátory (jako součást hybridního pohonu) nebo do interiéru zčásti integrované horní poloviny konstrukce sedadel.

Na návrh a výrobu šasí přímo dohlížel bývalý technický ředitel Scuderie F1 Rory Byrne, který tvrdí, že jeho tým pracoval s těmi nejnovějšími a nejmodernějšími technologiemi odvozenými od poznatků uplatňovaných při stavbě monopostů Formule 1 a že dosud žádné Ferrari určené do běžného provozu nemělo tak sofistikovanou konstrukci. Byrne rovněž prozradil, že nové šasí je o 20 procent lehčí a zároveň o 27 procent odolnější vůči torzním silám než identický základ Enza. Tato úspora se ovšem na váze neprojeví. Rozdíl vyrovná hybridní technika, naštěstí Amedeo Felisa, šéf Ferrari slibuje, že k překročení hmotnosti Enza (1 365 kg) nedojde. V zákulisí se mluví o hmotnosti 1 100 kg.

Přečtěte si více: Všechny známé informace a videa karbonovým monokokem chystaného superFerrari.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 77 - Ferrari F70 sasi Pariz 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 78 - Ferrari F70 sasi Pariz 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 79 - Ferrari F70 sasi Pariz 03

Ferrari FF 2013

Před autosalonem v Paříži mělo Ferrari očividně plné ruce práce s vývojem karbonového šasí, kterým se bude moci pyšnit nástupce Enza. Na ostatní modely tak nezbylo příliš času a péče. Nejvíce jí očividně v Maranellu věnovali čtyřmístnému FF, které si do nového modelového roku přiveze rozměrnou panoramatickou střechu. Díky ní si budou moci jízdu daleko více užívat i cestující na zadních sedadlech.

Ferrari při konstrukci použilo speciální reflexní sklo LowE, které zvládá udržovat sluneční paprsky a hluk ulice mimo kabinu stejně dobře jako panely z oceli nebo karbonu. Nechrání tak jen samotné pasažéry, ale rovněž kožené čalounění. Cenu si zatím automobilka nechala pro sebe, ale s ohledem na pokročilou konstrukci, rozměrnost skla i obvyklé cifry ve Ferrariho cenících přijde alespoň na několik tisíc Eur. Takže pohled na mráčky v tomto případě rozhodně nebude zadarmo.

Tím ale novinky na stánku značky končí. Ferrari 458 Italia i Spider pokračují do příštího roku v nezměněné formě, California bude profitovat z letošního navýšení výkonu a snížení hmotnosti a v případě F12 Berlinetta je na jakékoliv změny příliš brzy.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 80 - Ferrari FF LowE 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 81 - Ferrari FF LowE 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 82 - Ferrari FF LowE 03
Ferrari FF dostalo do nového roku rozměrnou panoramatickou střechu, jejíž konstrukce chrání cestující před venkovním horkem a hlukem

Fiat Freemont Park Avenue

Úspěch Freemontu pokračuje i letos. Ne že by se jednalo o lídra segmentu, ale italsko-americký crossover je dnes nejprodávanějším sedmimístným automobilem Apeninského poloostrova a Fiat má v kapse celkem 39 tisíc zakázek. Není proto asi překvapivé, že se firma snaží vytlouct z popularity Freemontu co nejvíce. I to je vlastně důvodem, proč se už příští týden představí na pařížském autosalonu zatím nejluxusnější varianta Park Avenue pojmenovaná po newyorské ulici na Manhattanu.

Špičková verze se bude snažit z kapes zákazníků vytáhnout peníze za různá luxusní lákadla. Ve standardu se objeví třízónová automatická klimatizace, nejmodernější rozhraní sestávající z dotykové obrazovky s uhlopříčkou 8,4“ (213 mm) ovládající navigační systém, lepší audiosystém anebo třeba přenášející obraz parkovací kamery. Ve výbavě bude bez příplatku také tempomat, vyhřívaná a kůží čalouněná sedadla s elektrikou pro řidiče, bezklíčové startování nebo připojení bluetooth a DVD přehrávač. Zvnějšku bude vrcholná verze rozpoznatelná podle devatenáctipalcových pochromovaných kol a chromovaných krytů zpětných zrcátek.

Přečtěte si více: Další podrobnosti k luxusnímu Freemontu.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 83 - Fiat Freemont Park Avenue 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 84 - Fiat Freemont Park Avenue 02

Fiat Panda 4x4 2013

Italská automobilka zřejmě nevydržela současný tlak, kdy z autosalonu v Moskvě létá jedna novinka za druhou. Sama totiž v ruském ohni žádné žhavé želízko nemá. Své naděje místo toho směřuje do Paříže, kde se oficiálně představí nová Panda 4x4. Tu jsme po technické stránce předběžně rozebrali již v červnu, nyní nám ovšem Fiat servíruje doplňující informace v doprovodu prvních oficiálních fotografií.

Snímky dokazují přesně to, s čím jsme počítali. Tedy vyšší světlou výšku a ochranné plasty podél spodku celé karoserie, které doplňují ochranné či spíše ozdobné hliníkové pláty vpředu a vzadu. Představena je zároveň i zelená metalíza Tuscany, která vedle oranžového pastelového laku Sicily rozšiřuje nabídku barev.

Mnohem zajímavější věci se ale skrývají pod povrchem, který je 368 cm dlouhý, 167 cm široký, 160 cm vysoký. Panda 4x4 je totiž vybavena systémem „Torque-on-demand“, který používá dvou elektronicky řízených diferenciálů. Ty dle trendu snižování spotřeby standardně vysílají většinu výkonu dopředu, v případě prokluzu ale může být síla motoru přerozdělena v poměru 50:50.

Přečtěte si více: Představení nové Pandy 4x4 připravené pro rok 2013, podívejte se i na odvozenou verzi Trekking.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 85 - Fiat Panda 4x4 2013 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 86 - Fiat Panda 4x4 2013 03Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 87 - Fiat Panda 4x4 2013 04

Fiat Sedici Nitro

Fiat na francouzský autosalon dorazí i s limitovanou edicí Sedici Nitro. Ta je určena jen vybraným - rozumějte tím bohatším - trhům Evropy, mezi které patří Francie, Itálie, Rakousko, Švýcarsko a Německo. Prodávat se začne zhruba za dvě měsíce ve stylu pořekadla „nechci slevu zadarmo“. Díky zaměření totiž můžeme počítat s tím, že Fiat si za každý exemplář řekne o podstatně vyšší částku, než účtuje za základ.

Aby to automobilka alespoň nějak ospravedlnila, přidává zcela zdarma střešní rakev Freebox, která pojme dodatečných 490 litrů zavazadel. Součástí výbavy jsou také ližiny pro transport snowboardů nebo celá řada polepů, jimiž Sedici Nitro dává najevo svou exkluzivitu.

O pohonných jednotkách se italská automobilka nezmiňuje, počítat bychom ale měli s dvoulitrem JTDM naladěným na 135 koní. Jeho výkony i spotřebu ale dozajista ovlivní právě přidaný střešní box. Je tedy možné, že Fiat Sedici Nitro by se mohl prodražit i v tomto směru. A to je vlastně také výjimečné.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 88 - Fiat Sedici Nitro 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 89 - Fiat Sedici Nitro 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 90 - Fiat Sedici Nitro 03
Fiat Sedici Nitro je limitovanou záležitostí pro konkrétní trhy západní a jižní Evropy. Změny se přitom týkají jen exteriéru, uvnitř a pod kapotou zůstává vše ve standardu

Ford EcoSport - evropská verze

Zdejší dealeři Fordu budou muset nejpozději do patnácti měsíců připravit prostory a nechat přeškolit svůj personál na další nový globální model a mini SUV v jednom - typ EcoSport. Autíčko postavené na platformě minivanu B-Max a Fiesty jako protiváha Opelu Mokka a jeho sourozenců Chevrolet Trax/Buick Encore bylo vyvinuto brazilskou pobočkou Fordu a tamtéž se už dokonce začalo vyrábět a prodávat.

Produkce bude nicméně probíhat rovněž v Thajsku, Indii a Číně, tudíž predikovat místo původu evropských verzí EcoSportu by bylo předčasné. Ford tuto informaci neprozradil, času má ale zatím relativně dost.

Velmi limitovaná jsou také data k pohonným jednotkám. V Jižní Americe je malý crossover k mání se čtyřválcem 1,6 Flex (v provedení na benzin i alkohol) s výkonem 115 koní, alternativně pak jednotkou 2,0 Flex se 147 koňmi. Výběr evropských zákazníků bude poněkud širší. Předpokládá se, že EcoSport dostane litrový Ecoboost o výkonu 100 a 125 koní, teoreticky je ale možný také 1,6 Ecoboost. Diesely bude zastupovat nová patnáctistovka TDCi nastupující v současnosti místo motorů 1,4 a 1,6 TDCi. Ceny jsou pochopitelně ve hvězdách, Ford však alespoň prozradil, že auto kromě ABS, ESP nebo asistenta rozjezdu do kopce dostane též hlasově ovládané rozhraní Sync, přípojku USB nebo bluetooth.

Prohlédněte si více: První video s evropskou verzí Fordu Ecosport.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 91 - Ford EcoSport nove Brazilie 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 92 - Ford EcoSport nove Brazilie 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 93 - Ford EcoSport nove Brazilie 03

Ford Fiesta 2013 - facelift

Vvůz dostal předpokládané designové změny, které jsou notně inspirovány sportovní verzí ST a dalšími novinkami Fordu vůbec. Zejména na přídi je patrný odkaz třeba na nové Mondeo, když si pak snímky srovnáte třeba ze záběry verze Econetic před faceliftem, uvidíte, že na zbytek karoserie už Ford moc nesahal Vzadu to vypadá maximálně na pozměněnou vnitřní grafiku koncových světel.

Nahlédnout můžeme rovněž do interiéru, který se dočkal znovu spíše menších retuší. Očividně upravená je středový panel, daleko největší změnou se ale jeví být nové výplně dveří s odlišným řešením vnitřních madel a navazujících částí. Očekávat lze určitě lepší materiály, nové možnosti čalounění i obložení palubní desky a nějaké to doplnění výbavy o pár komfortních a bezpečnostních prvků. Zkrátka klasické faceliftové doplňky, zde asi Ford nepřekvapí.

Už dříve jsme se zmiňovali, že Ford nenechá svým zákazníkům téměř žádnou možnost vybírat si ze zážehových atmosférických čtyřválců a místo nich nasadí litrový Ecoboost v několika výkonových variantách. V tiskové zprávě se na toto téma automobilka nevyjadřuje, Autocar však tuto domněnku potvrzuje. Podle nich se mezi předními koly objeví 1,0 l s turbodmychadlem o výkonu 100 koní jako náhrada za 1,4 Duratec a se 120 koňskými silami místo 1,6 Ti-VCT Duratec. Časem je očekávaná také podladěná varianta litrového tříválce, pravděpodobně bez přeplňování, která nahradí letitý, nicméně osvědčený motor 1,25 Duratec nabízený s výkonem 60 a 82 koní.

Přečtěte si více: Více podrobností a fotek faceliftované Fiesty.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 94 - Ford Fiesta 2013 nove foto 05Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 95 - Ford Fiesta 2013 nove foto 06Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 96 - Ford Fiesta 2013 nove foto 07

Ford Mondeo 2013

Nedávno jsme v žertu zmiňovali, že Ford zřejmě nasadí svůj třívalcový motor EcoBoost o litrovém objemu i pod kapotu obřího Mondea. Později nám ale úsměv na rtech zamrzl. Modrý ovál totiž opravdu svou evropskou vlajkovou loď vybavil motorem, který pohání i mnohem menší a lehčí Focus či Fiestu. Nejde přitom pouze o čtyřdveřový sedan nebo pětidveřový liftback. Pidimotůrek bude pohánět i kombík.

Pokud vás přitom zaráží, jak jde dohromady obří zavazadlový prostor s pohonnou jednotkou, jejíž objem odpovídá malé láhvi Coca-Coly, nejste sami. Ford se ale zřejmě namlsal vlastním úspěchem při letošním klání o motor roku. Bude tedy velmi zajímavé sledovat, jak si Mondeo Kombi s litrovým tříválcem povede při jízdě do kopce s pěti osobami a jejich zavazadly na palubě.

Naštěstí to není jediný motor, kterým nové Mondeo bude od příštího roku (tedy šest měsíců po původně plánované premiéře) disponovat. Očekává se rovněž 1,6litrový a dvoulitrový benzinový čtyřválec, chybět nad přední nápravou nebudou ani turbodiesely 1,5 TDCI a 2,0 TDCI. Ty navíc mají být poprvé v historii modelu propojeny s pohonem předních kol či systémem 4x4. I když je otázka, zda se tak opravdu stane v obou případech.

Přečtěte si více: Veškeré známé podrobnosti o evropském provedení nového Mondea a jeho verzích kombi a liftback.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 97 - Ford Mondeo 2013 kombi 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 98 - Ford Mondeo 2013 kombi 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 99 - Ford Mondeo Kombi 2013 05

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.