Reklama

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek

(doplněno 28.9.) Další ročník pařížského autosalonu je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek i informace o Mondialu 2012.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek

28.9.2012 | Autoforum.cz | 5 příspěvků

(doplněno 28.9.) Další ročník pařížského autosalonu je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek i informace o Mondialu 2012.

Honda Civic 1,6 i-DTEC

Automobilky se v posledních týdnech předhánějí v předčasném zveřejňování svých světových novinek nachystaných pro největší automobilovou exhibici druhého pololetí letošního roku. Svým skromnějším, respektive stručněji pojatým dílem přispěla také japonská automobilka Honda.

Mnoho informací jsme v „předpařížském” tiskovém sdělení Hondy nenašli, za bleskový výtah ale stojí. Honda kromě jiného například upřesnila data k novému přeplňovanému čtyřválci 1,6 i-DTEC řady Earth Dreams Technology určenému nejdříve pro Civic - malý turbodiesel bude disponovat maximálním výkonem 120 koní a průměrnou spotřebou v kombinaci se šestnáctipalcovými koly jen 3,6 litru na 100 kilometrů (původně to mělo být 3,8 l). To odpovídá emisím CO2 o hodnotě 94 g na kilometr, což je asi to, oč tu momentálně kvůli pokutám běží.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 100 - Honda 1.6 iDTEC oficialni

Honda Civic Wagon 2014 - avízo

Pozice Hondy na evropském trhu není taková, jak by si japonská automobilka představovala. Popravdě řečeno se ale není čemu divit, neboť nabídka neobsahuje zdaleka tolik modelů a verzí, kterými se mohou pyšnit mnozí konkurenti. Slabinou byla i absence menších dieselů, což značka na autosalonu v Paříži vyřešila představením Civicu a CR-V 1,6 i-CTDI, do nichž již naftu (v malém) můžete lít. A po prakticky smýšlející zákaznících půjde i dále - prezident evropského zastoupení Hondy, pan Manabu Nishimae, totiž ve Francii prohlásil, že v příštím roce se dočkáme koncepční verze Civicu Wagon.

O novince se prozatím v podstatě nic neví, Honda na tiskové konferenci zveřejnila pouze skicu nabízející boční pohled. Koncepce Civicu na ní v mnohém odpovídá třeba Audi A3 Sportback (samozřejmě nikoliv vizuálně), čímž by současných 477 litrů zavazadlového prostoru doznalo značného navýšení. Oproti rivalům by pak nové kombi Hondy vynikalo mnohem větší variabilitou díky sklopným zadním sedákům.

Na příchod Civicu Wagon se tak můžeme začít těšit. Počítat lze navíc s tím, že Honda jeho vývoj rozhodně nepodcení - úplně klasický kombík u této modelové řady nabízela na sklonku 80. let pod názvem Shuttle, v posledních letech hrál na podobnou strunu pouze Civic Aerodeck nabízený v rámci šesté generace vozu. Dnes v její nabídce registruje pouze jediný další vůz v této karosářské variantě, Accord Tourer. Také jste zvědavi, jak to dopadne?

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 101 - Honda Civic Wagon Concept
Honda prozatím zveřejnila jedinou skicu, která zobrazuje Civic Wagon z boku. Více se dozvíme v příštím roce, nejspíše na autosalonu v Ženevě

Honda CR-V 2012 - evropská verze

Tento text je dalším z mnoha zaměřených výlučně na čtvrtou generaci Hondy CR-V. Ne že bychom byli na nový crossover nějak zvlášť vysazení, jenže japonská automobilka se rozhodla zveřejňovat fotky a informace salámovou metodou - už déle než rok nás krmí datovými drobky, navíc servírovanými zvlášť pro Evropu, Japonsko a Spojené státy.

Nově proto třeba víme, že hmotnost vozu se bude pohybovat od 1 456 kg zážehového dvoulitru s pohonem předních kol a manuálem, až po1 806 kg, které naměřili dieselu 2,2 i-DTEC s automatem a čtyřkolkou. Kombinovaná spotřeba naftového modelu se podle výbavy pohybuje od 5,6 do 6,6 l/100 km, zážehové varianty by měly papírově jezdit za 7,2 až 7,5 litru.

Mimochodem v USA je CR-V již v prodeji a stojí od 22 500 do 28 500 dolarů (v přepočtu 450 až 570 tisíc), přičemž v EU si ji budete moci oficiálně pořídit až říjnu, po zářijové premiéře na pařížském autosalonu.

Přečtěte si více: Další technická data a spousta fotografií evropské CR-V 2012.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 102 - Honda CR-V novy set 2012 04Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 103 - Honda CR-V novy set 2012 05Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 104 - Honda CR-V novy set 2012 62

Honda CR-Z 2013 - facelift

Na autosalonu v Paříži představila Honda svůj hybridní sporťáček skutečně v purpurovém hávu, který je jednou ze dvou nových barev. Žlutý odstín byl přitom vyhrazen faceliftovanému modelu pro rok 2013, který se vůbec poprvé představil v Jakartě. Po stránce technické se ovšem francouzská verze od té indonéské vůbec neliší. Značka jen upravila předem fabulovaný výkon celé hybridní soustavy na 135 koní, přičemž 119 koní by měl dávat benzinový čtyřválec, zatímco 20 koníky přispívá elektromotor.

I přes toto navýšení ovšem Honda CR-Z nebude trhat asfalt na semaforech. S převodovkou CVT by jí sprint na stovku měl zabrat více než 9 sekund, manuál by se ale mohl dostat pod tuto hodnotu. Spotřebu japonská značka nezveřejnila, počítat tak zřejmě i nadále můžeme s pětilitrovým průměrem na 100 km.

Po stránce vizuální pak CR-Z do nového roku dostane nový přední nárazník s LEDkama, 17palcová litá kola nebo lehce pozměněné čalounění. Chybět nebude ani tlačítko Sport Plus (S+), které bude řidiči dávat na 10 sekund maximum z obou motorů. Ale jen za předpokladu, že baterie budou alespoň z poloviny nabité.

Přečtěte si více: Další fotky faceliftovaného CR-Z pro Evropu.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 105 - Honda CR-Z 2013 Euro spec 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 106 - Honda CR-Z 2013 Euro spec 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 107 - Honda CR-Z 2013 Euro spec 03

Hyundai Elantra 2013 - menší facelift (?)

Pátá generace sedanu Elantra je v Česku jen něco málo přes rok, jinak je ale o něco starší. Na domácím korejském trhu (prodávaná pod jménem Avante) se objevila před více než dvěma lety. Pořád asi není dost stará, aby bylo nutné modernizovat, Korejci jsou ale přesvědčeni, že nějaké změny jejich v podstatě stále novinka potřebovala.

Hyundai proto pro modelový rok 2013 přináší nejdříve pro domácí zákazníky nově navržená sedmnáctipalcová kola, rozšiřuje paletu laků o odstín nazvaný Hazel Bronze a v zadních světlech se objevují nové LED. Firma dále tvrdí, že vylepšila stěrače, i když nic konkrétního nevíme a v předních světlech se objevují projekční lampy, možná dokonce xenony, ačkoli tohle potvrzeno zatím nemáme.

Hyundai neupřesnilo, kdy nebo jestli plánuje zavést uvedené změny pro evropské modely Elantry, předpokládáme ale, že první mikro-facelift by mohl být k vidění už v Paříži.

Přečtěte si více: Další podrobnosti a fotky k modernizaci Elantry.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 108 - Hyundai Elantra Avante 2013 05Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 109 - Hyundai Elantra Avante 2013 06

Hyundai i20 WRC

Již před několika měsíci začalo Hyundai naznačovat, že uvažuje o návratu do světa rallye, který opustilo v roce 2003. Zvažována přitom byla ostrá verze netradičně řešeného Velosteru. Nakonec však bude zítra v Paříži odhalen model i20 WRC, který byl rád nadělal hodně potíží osminásobnému šampionovi Sébastienu Loebovi a jeho Citroënu DS3 WRC.

Oficiální informace sice k dispozici prozatím nemáme, díky pravidlům motosportu ovšem můžeme již dopředu počítat s tím, že pod kapotu vozu se nastěhuje 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu přibližně 300 koní. Obdobným naladěním totiž disponuje nejenom Loebův služební vůz, ale také Ford Fiesta WRC nebo Mini John Cooper Works WRC, což jsou pro novinku hlavní soupeři.

Návrat Hyundai na rallyová kolbiště se navíc očekává již v příštím roce, tedy ve stejném období, kdy do šampionátu vstoupí také VW Polo R WRC. Obě značky přitom od sebe nebudou mít příliš daleko ani vývojová centra, neboť Volkswagen sídlí ve Wolfsburgu, zatímco korejská automobilka soustředila veškeré své závodní aktivity v Offenbachu vzdáleném necelých 400 km.

Jsme zvědavi, který z nováčků si lépe povede. Stejně jako nás velmi zajímá fakt, kdo bude speciály s minimální vyžadovanou hmotností 1 200 kg sedlat.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 110 - Hyundai i20 WRC 2013
Hyundai se po 10 letech vrátí do světa motorsportu s novinkou i20 WRC. Podle pravidel by se přitom vůz měl pyšnit výkonem 300 koní a hmotností 1 200 kg

Hyundai i30 3D 2013

Hyundai již potvrdilo pařížsko premiéru třídvéřové i30 a zveřejnilo i první tři snímky. Na těch si můžeme prohlédnout, že krom pochopitelně odlišné zádě dostane i30 3D pro rok 2013 i mírně modifikovanou příď s dramatičtěji tvarovaným nárazníkem i maskou chladiče a výrazněji působícími kulatými mlhovými světly zasazenými do ploch z černého plastu. Jiná jsou i světla pro denní svícení.

Více odlišností najdeme na boku, kterém byla dodána docela jiná linie spodní hrany bočních oken znamenající větší masu kovu nad zadními blatníky. Pozoruhodné také je, že třídvířko dostane v základu 16" litá kola. Záď je nakonec docela paradoxně jen nejméně „svá”, když obsahuje snad úplné stejná koncová světla a liší se tak hlavně trochu jiným nárazníkem a tvarem skla třetích dveří.

Technicky se vůz od pětidvéřového provedení ani novějšího kombi neliší v ničem, a tak můžeme očekávat stejnou nabídku motorů, převodovek i pohonu kol. Stejně jako u Pro_Cee'du je ale i u třídvéřové i30 v budoucnu očekáván příchod ostřejší verze s motorem 1,6 T-GDI z Veloster Turbo, který se brzy začne prodávat i v našich končinách.

Vůz bude vyráběn i v českých Nošovicích a do prodeje se má dostat již na přelomu letošního a příštího roku.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 111 - Hyundai i30 3D oficialni prvni 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 112 - Hyundai i30 3D oficialni prvni 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 113 - Hyundai i30 3D oficialni prvni 03
Třídvéřová varianta nové i30 vypadá určitě přitažlivěji než pétidvéřová. Jestli dost, to zvažte sami

Hyundai ix35 2013 - facelift

Díky jedné neplánovaně zveřejněné fotografii už téměř tři měsíce víme, že současný Hyundai ix35 má na kahánku. Čas na jeho kompletní výměnu ještě nenastal, na trhu je pouze tři roky, mezigenerační obměna byla ale nasnadě. Facelift s novou přídí vzdáleně podobnou automobilům se čtyřmi kroužky na jednodílné masce ale není to jediné, co crossover ix35 čeká.

Nálepky na bocích „powered by Hydrogen“ a nápis „Fuel Cell“ na tabulce místo espézetky výmluvně naznačují, že se v Paříži právě představuje vůbec první model koncernu Hyundai poháněný vodíkovým palivovým článkem, který se dostane do sériové výroby.

Žádná masivní čísla prozatím neočekávejte. Produkce začne koncem letošního roku v továrně v Ulsanu a do roku 2015 se na silnice nedostane více než 1 000 aut. Případné zvýšení kapacity linky by mohla podpořit pouze zvýšená poptávka, čímž Korejci projevili značnou soudnost. Místopředseda představenstva a šéf vývoje i designu Woong Chul Yang popsal vodíkovou ix35 jako „dosavadní vrchol moderní techniky znaky Hyundai a závazek stát se leaderem v oboru ekologické mobility“.

Přečtěte si více: Celé představení faceliftované ix35, v tomto případě s palivovými články pod plechovým šatem.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 114 - Hyundai ix35 fuel cell 2013 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 115 - Hyundai ix35 fuel cell 2013 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 116 - Hyundai ix35 fuel cell 2013 03

Chevrolet Spark 2013 - facelift

Faceliftovaný Spark rozpoznáte podle zvětšené masky chladiče, nového předního nárazníku s úzkou štěrbinou nasávání opticky spojující mlhovky nebo pozměněné konstrukce hlavních světel s částečně zatmavenými plochami.

Evropská odnož Chevroletu sice nezveřejnila fotografie Sparku zezadu, ale z popisu tiskové zprávy víme, že také zde došlo k jedné drobné změně odpovídající severoamerickému modelu - třetí brzdové světlo sestávající z LED již není nalepeno z vnitřní strany zadního okna, nýbrž bylo integrováno do spoileru prodlužujícího linii střechy, což podle GM zlepšilo výhled vzad. Naopak o pouhou estetiku šlo designérům, kteří měli za úkol přepracovat tvary čtrnácti a patnáctipalcových kol.

Přečtěte si více: Zatím stručné představení faceliftovaného Sparku.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 117 - chevrolet spark 2013 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 118 - chevrolet spark 2013 02

Chevrolet Trax

Také Chevrolet Trax je více silničním než univerzálním automobilem na všechny povrchy, a proto bude mít ve většině verzí poháněna pouze kola přední nápravy. Čtyřkolka k mání pochopitelně bude, ale pouze pro nejsilnější motorizace. A to znamená v kombinaci s přeplňovanou benzínovou čtrnáctistovkou o výkonu 140 koní a turbodieselem 1,7 CDTI se 130 koňmi a 300 newtonmetry.

K těmto motorů pak půjde přiobjednat také šestistupňovou automatickou převodovku, jinak bude nutné vybírat jednotlivé kvalty ručně. Právě se šestistupňovými manuály bude Chevrolet standardně, bez optání dodávat systém stop-start. Zbytek standardní výbavy pro Evropu a Českou republiku je až do premiéry na blížícím se pařížském autosalonu neznámý, ale v základu se očekává ABS, EBD, TCS, ESP a několik airbagů.

Chevrolet nás do kabiny zatím nevpustil, jednu z fotek ale bylo možné zvětšit natolik, abychom se podívali o bez oficiálního svolení. Na záběru je vidět, že automobilka použila notoricky známý volant montovaný napříč celým koncernem, ale zbytek palubní desky včetně detailů vypadá jinak než v Opelu a Buicku a základní tvary i rozmístění ovládacích prvků odkazuje na Chevrolety.

Přečtěte si více: Více podrobností a fotek k dalšímu sourozenci Opelu Mokka.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 119 - Chevrolet Trax 2012 nove 03Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 120 - Chevrolet Trax 2012 nove 04Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 121 - Chevrolet Trax 2012 nove 05

Jaguar F-Type - sériová verze

V předvečer pařížského autosalonu Jaguar konečně oficiálně zveřejnil veškeré technické detaily nového modelu F-Type. Ten jsme díky sadě fotografií i celé řadě videí znali ze všech stran, přičemž vychutnat jsme si mohli i řev jeho osmiválcového motoru. Zrychlení z klidu na stovku či nejvyšší rychlost však zůstávaly tajemstvím, přestože určitý náznak nám jedno nedávné video přineslo. A naše spekulace nad ním nebyly až tak daleko od pravdy.

Pokud tedy přijde řeč na nejvyšší rychlost novinky, můžeme s jistotou potvrdit, že verze S vybavená pětilitrovým motorem V8 o výkonu 495 koní dosáhne mety 300 km/h. Pro model šestiválcový (rovněž ve verzi S o výkonu 380 koní) končí tato disciplína hodnotou 275, zatímco standardní model s motorem V6 disponující výkonem 340 koní to rozjede „pouze“ na 260 km/h.

F-Type ovšem nezaostává ani ve zrychlení z klidu na 100 km/h. Základní model (prostě F-Type) k němu potřebuje 5,3 sekundy, vyšší verze (F-Type S) je o čtyři desetinky rychlejší. Favoritem pak bude vůz poháněný kompresorovým osmiválcem (F-Type V8), který zvládne akcelerovat za 4,3 s. Ještě působivější je však u tohoto modelu pružné zrychlení z 80 na 120 km/h, ke kterému potřebuje jen 2,5 s.

Přečtěte si více: Kompletní podrobné představení nového F-Typu s desítkami fotek a videem.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 122 - Jaguar F-Type 2013 unik sada komplet 07Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 123 - Jaguar F-Type 2013 unik sada komplet 08Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 124 - Jaguar F-Type 2013 unik sada komplet 08a

Jaguar XFR-S (?)

Už loni se mluvilo o tom, že Jaguar přijde s novými modely XFR-S a XKR-S Convertible coby nejrychlejším sedanem a kabrioletem vůbec. Na ten druhý došlo záhy, konec konců jsme jej už stihli i otestovat, o sedanu XFR-S se ale jen mluví mluví. Náš nedávný článek doložil reálně probíhající vývoj aktuálními špionážními fotografiemi a informacemi britských kolegů o blížící se premiéře, v mezičase se též objevila prohlášení lidí z Jaguaru, kteří uznali, že aktuální XFR bylo prostě výkonově odstřeleno novým BMW M5 F10 a autu bude třeba trochu pomoci, aby bylo konkurenceschopné.

Oficiálně z úst Britů nezaznělo zatím nic, tedy pomineme-li představení XFR Speed Pack, který ale v zásadě disponuje jen jiným omezovačem rychlosti. Naštěstí tu máme i kreativní ilustrátory, kteří nám vůz jsou schopni vizuálně přiblížit s předstihem.

Kde si vůz odbude svou premiéru je zatím otázkou, nejčastěji se mluví o listopadovém autosalonu v Los Angeles. Nedivili bychom se ale tomu, kdyby Jaguar tuhle šelmu „přitáhl” už do Paříže...

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 125 - Jaguar XFR-S ilustrace Khalil B 01
Při všem známém nelze předpokládat, že by Jaguar XFR-S vypadal zásadně jinak

Jeep - zvláštní modely

Americký Jeep v posledních letech nepřekvapil zrovna množstvím nových modelů. A pokud budeme velmi kritičtí, pak můžeme prohlásit, že i to, co se objevilo, nemělo vedle zavedené evropské konkurence příliš šancí na úspěch. Na autosalon do Paříže tak značka nakonec nevezme žádný uspěchaný koncept, který by její renomé ještě zhoršil. Místo toho budou ve francouzské metropoli představeny tři speciální modely, které se v Americe již dávno prodávají. A minimálně dva z nich by mohly uspět. Pod kapotou totiž mají turbodiesel, který aktuálně v této třídě favorizuje většina evropské klientely.

Prvním z nich je Jeep Wrangler Moab, který půjde do prodeje v prvním čtvrtletí příštího roku. Oproti standardnímu modelu nabídne černě lakované nástavce nárazníků a 17palcová kola ve stejném odstínu, střechu v barvě karoserie či mnohem agresivnější čelní masku. Vybírat bude možné ze dvou- či čtyřdveřových modelů a dvou pohonných jednotek. Benzinový šestiválec 3,6 l asi příliš fanoušků nenajde, pár lidí by ale mohl zlákat 2,8litrový turbodiesel produkující 200 koní a 460 Nm točivého momentu při spřažení s pětistupňovým automatem (šestistupňový manuál přenáší jen 410 Nm).

Přečtěte si více: Všechny specialitky Jeepu pro letošní pařížský autosalon.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 126 - Jeep Grand Cherokee SRT Limited Edition 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 127 - Jeep Grand Cherokee SRT Limited Edition 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 128 - Jeep Grand Cherokee SRT Limited Edition 09

Kia Carens 2013

Designu se dnes věnovat nebudeme, názor ať si po prohlédnutí fotek každý udělá sám, mohlo by vás ale zajímat, že tady máme pár podrobností k technice. Od včerejška bezpečně víme, že Carens bude mít podvozkově hodně společného s modelem Cee'd. Sdílí s ním jeho platformu a to znamená významné prodloužení rozvoru z 2 555 na 2 650 mm. Což je i jeden z důvodů, proč si Kia dovolí nabídnout novinku i v sedmisedadlovém provedení, přestože na rozdíl od některých konkurentů nedostane posuvný ale klasicky otevíraný pár zadních dveří.

Dva podstatné rozdíly mezi hatchbackem a MPV ale najdete. Podlahová plošina je v zájmu většího vnitřního prostoru a tím pádem i komfortu poněkud širší a pohodlí posádky (a samozřejmě i úsporná opatření), to vše patrně vedlo konstruktéry k použití jednoduší zadní nápravy s vlečenými rameny a torzně pružnou příčkou. Včerejší prohlášení o jízdních vlastnostech pravděpodobně stejně kvalitních jako u nového Cee'du tak musíme mírnit, Carens bude preferovat jiné vlastnosti.

V motorovém prostoru vozu se objeví jedna ze čtyř pohonných jednotek. Půjde o dva naftové agregáty o objemu 1,7 litru a výkonu 115 nebo 135 koní. Stejný počet koní jako silnější diesel bude mít také zážehová šestnáctistovka s přímým vstřikováním GDI a nejsilnější zážehový motor 2,0 GDI bude disponovat 177 koňmi. Převodovky budou dvě, manuál i automat bude šestistupňový.

Přečtěte si více: Zatím nejpodrobnější informace a nejlepší fotky nového Carensu.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 129 - Kia Carens nove Pariz 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 130 - Kia Carens nove Pariz 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 131 - Kia Carens nove Pariz 03

Kia Pro_Cee’d 2013

Do party ke všem již představeným novinkám se může nejnověji přidat nová generace Kie Pro_Cee'd. I té jsme si mohli v předchozích týdnech a měsících užívat skrze oficiální skici korejské automobilky, a tak úplné odhalení rozhodně nepřichází překvapivě. Rozhodně k němu ale došlo dříve, než mělo - i tyto fotky automobilce unikly a na plné oficiální představení přijde řada zřejmě až během dnešního dne.

Zatím tedy máme k dispozici především ony snímky, které potvrzují předchozí domněnky o řešení karoserie. Příď auta je stejná jako u pětidvířka, kombíku i sedanu a vůz se začíná měnit až od A-sloupků dále. Jiný je už jejich sklon a navazující střešní partie, ta pravá divočina se ale odehrává až vzadu, kde sice designéři Kie vsadili na osvědčené nápady, pojali je ale atraktivněji než u provedení s pěticí dveří. Už z boku jsou patrné výraznější blatníky, zezadu pak nové úplně jiné třetí dveře s menší prosklenou plochou, jiným světly a pochopitelně i odlišným nárazníkem. Ten tak trochu kopíruje řešení toho předního v provedení, které je použitelné na zádi.

O technice zatím nevíme nic, bylo by ale naivní si myslet, že Kia udělá něco jiného než že osadí vůz stejnými motory jako ostatní verze, tedy třeba i kombík, jenž se právě začal prodávat. Maximálně vypustí některé z nejslabších motorů, ani na to bychom ale nesázeli.

Přečtěte si více: Více informací k novému třídvéřovému Ceedu, máme pro vás i [[novou sadu fotek auta v zlatavém laku.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 132 - Kia Pro_Ceed 2013 nove foto 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 133 - Kia Pro_Ceed 2013 nove foto 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 134 - Kia Pro_Ceed 2013 nove foto 03

Kia Sorento 2013 - facelift

Na internetu se již několik dní po sobě objevovaly známé fotografie modernizovaného crossoveru Kia Sorento. Zpočátku je nedoprovázely žádné nové informace, takže se nejdříve zdálo, že se jedná o obvyklou letní recyklaci témat. Zrovna opakování známého nám však v případě korejského SUV příliš nepomohlo. Od poslední upoutávky na facelift nám pořád chyběli údaje k motorům, případně podrobnější detaily k dalším technickým změnám. Zvýšený výskyt obrázků ale nebyl náhodný, Kia konečně vypustila to důležité.

Z fotek jsme samozřejmě dokázali identifikovat úpravy nárazníků a přepracovaná světla již před několika měsíci, nebylo nám ale jasné, proč Kia deklaruje „zcela novou platformu“, když Sorento vypadalo víceméně stejně. Díky aktuální tiskové zprávě v tom ale začínáme mít konečně trochu jasno. Korejci (ostatně jako každá automobilka) poněkud přehání. Platforma doznala jistých změn, nová ale není.

Konstruktéři si zřejmě uvědomili, že s jejich SUV do terénu mnoho zákazníků nejezdí a tak snížili světlou výšku o 10 milimetrů. Tato modifikace je výsledkem dalších transformací. Inženýři předně použili nové, podle jejich sdělení „tužší pomocné rámy obou náprav“, pozměnily také uchycení závěsů, namontovali jiné silentbloky, delší vlečená ramena na zadní nápravě a vylepšené tlumiče. Nutno podotknout, že natolik rozsáhlé úpravy opravdu nejsou pro facelit typické, ale opakujeme ještě jednou, nová platforma to není.

Přečtěte si více: Podrobný rozbor inovací nového Sorenta.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 135 - Kia Sorento 2013 oficial nove 05Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 136 - Kia Sorento 2013 oficial nove 06Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 137 - Kia Sorento 2013 oficial nove 07

Diskuze 5 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama