Reklama

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek

(doplněno 28.9.) Další ročník pařížského autosalonu je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek i informace o Mondialu 2012.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek

28.9.2012 | Autoforum.cz | 5 příspěvků

(doplněno 28.9.) Další ročník pařížského autosalonu je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek i informace o Mondialu 2012.

Lamborghini Aventador 2013

Na pařížském autosalonu Lamborghini představilo svůj špičkový model Aventador v provedení pro modelový rok 2013. Čekáte pár technických vylepšení a nějaké ty výbavové novinky? Jsou tam, inovace ale stojí na něčem úplně jiném. Přesně na tom, o čem se spekulovalo v létě.

Opravdu jsme nevěřili tomu, že by Lamborghini mohlo dostat systém start and stop, jeden z nejubožejších důkazů pomýlenosti dnešních „ekologických opatření”. Nebo systém odpojování válců, který může dávat smysl u lecčehos, jen ne u klenotu mezi supersporty. Tyto dva prvky ale býk, teď už po kastraci (takže z býka se stal vůl, jak příznačné...) má neodmyslitelně ve své výbavě. I kdybyste Lambo prosili na kolenou, nový Aventador si bez nich už nekoupíte.

Abychom neopomenuli fakta, Lamborghini označuje svůj start/stop jako „extrémně rychlý a inovativní”, zas tak extrémní inovaci ale nepředstavuje. Pracuje totiž místo s akumulátory o vyšší kapacitě s vysoce výkonnými kondenzátory známými jako kondenzátory. To je jistě zajímavé řešení, stejné ale používá třeba i Mazda a asi v tom nezůstane sama.

Přečtěte si více: Kompletní informace o meziroční devastaci Aventadoru.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 138 - Lamborghini Aventador 2013 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 139 - Lamborghini Aventador 2013 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 140 - Lamborghini Aventador 2013 03

Lamborghini Gallardo 2013 a Superleggera Edizione Tecnica

Pařížský autosalon se nestal jen dějištěm premiéry speciálního Lamborghini, jak se ještě k večeru mohlo zdát, svůj debut si tam odbyl i jakýsi facelift „standardního” Gallarda LP 560-4. Oproti soudobému modelu byl upraven hlavně přední nárazník, kde najdete nové vstupy vzduchu. Ty přitom mnohem více připomínají Lexus LFA než Aventador. Postoj rozzuřeného býka tím ovšem není vůbec narušen.

Mimo to Gallardo bude profitovat z nových 19palcových kol Apollo v matně černém provedení se stříbrnými linkami. Vzadu pak byly rozšířeny ventilační otvory pohonné jednotky, kterou zůstává 5,2litrový motor V10 produkující stále stejných 560 koní a 540 Nm točivého momentu. Výčet změn uzavírá nově dodaný paket Style Package, s nímž přichází několik odlišně lakovaných panelů karoserie.

Daleko více ale lenošili technici Lamborghini při faceliftu vrcholných modelů LP 570-4 Superleggera a LP 570-4 Spyder Performante. Ohlašovaný upgrade v podobě verze Edizione Tecnica se totiž mimo začlenění karbon-keramických brzd do standardní výbavy zaměřuje pouze na větší vizuální agresivitu vozu. Dosáhnout byste jí přitom měli objednáním jedné ze tří verzí dvouodstínového laku.

Prohlédněte si více: Představení skorofaceliftu Gallarda a jeho nové speciální edice.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 141 - Lamborghini Gallardo LP 560-4 2013 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 142 - Lamborghini Gallardo LP 560-4 2013 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 143 - Lamborghini Gallardo LP 560-4 2013 03

Lancia - menší novinky

Vypadá to, že stánky některých značek budou na autosalonu v Paříži přetékat ve švech. Typickým příkladem je italská Lancia, která hodlá představit hned pětici modernizovaných modelů. Všechny přitom hýří odkazy na světovou kinematografii, proto sada oficiálních snímků překypuje efekty, díky nimž budete mít občas problém daný vůz vůbec zahlédnout. Samozřejmě až na kabriolet Flavia, který se během fotografování musel patřičně vystavit slunci.

Jak je již dobře známo, pod jeho „italským“ povrchem se ukrývá Chrysler 200, který do Paříže dorazí s 2,4litrovým motorem o výkonu 170 koní. To by na čtyřmístný kabriolet s délkou 4,9 m, šířkou 1,8 m a výškou 1,4 metru mělo stačit, námahu řidiče při řazení pak hodlá redukovat šestistupňový automat. Paket uzavírají 18palcová litá kola, unikátně stylizovaná zadní světla a dvoubarevný kožený interiér s multifunkčním volantem a rozměrným středovým displejem.

Přečtěte si více: Představení dalších menších novinek Lancie pro Paříž.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 144 - Lancia Flavia 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 145 - Lancia Flavia 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 146 - Lancia Flavia 03

Lexus LF-CC Coupe - koncept

Dvoudveřové klasické kupé je podle tvrzení Toyoty funkčním prototypem. Za jeho projekčními LED světlomety se nachází hybridní pohon sestávající ze zážehového čtyřválce o objemu 2,5 litru s přímým vstřikováním a pracujícího v Atkinsonově cyklu a blíže nepopsaný elektromotor.

Parametry motorů automobilka neuvádí, leccos ale naznačuje věta - „tato pohonná jednotka dosahuje prvotřídní energetické účinnosti nabízející na každý gram CO2 více než 2 koně“. Absolutní výkon sice neznáme, každopádně Lexus uvádí emise oxidu uhličitého pod hranicí 100 g na kilometr a to by znamenalo, že koncept LF-CC disponuje cirka 200 koňmi. A to je shodou okolností téměř identické číslo, které Toyota udává pro Camry 2,5 Hybrid a Lexus pro sesterský ES 300h.

I kdyby to byly naprosto identické pohony, což samozřejmě nemusí, jeden zásadní rozdíl mezi konceptem a oběma stroji existuje. Lexus LF-CC je vůz klasické koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol.

Přečtěte si více: Představení LF-CC, konceptu nového Lexusu IS.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 147 - Lexus LF-CC koncept 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 148 - Lexus LF-CC koncept 03Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 149 - Lexus LF-CC koncept 04

Lexus LS 2013

Největší novinkou faceliftovaného LS je inovovaný zevnějšek. To podstatné jsme o něm řekli už dříve - právě z něj je totiž zřejmé, že o zcela nový model nejde, když vůz dostal pouze dramaticky přepracovaný předek s novou, unifikující přídí automobilky postavenou kolem tzv. „spindle grille”. Ten doprovázejí i nová hlavní světla, přední nárazník s jinými mlhovkami a adekvátně pozměněné navazující partie. Také záď byla upravena, ale už o poznání jemněji - zadní světla s novou vnitřní grafikou a jiný nárazník je asi tak všechno podstatné, co stojí za řeč.

Úplně poprvé můžeme s oficiálním odhalením nahlédnout do interiéru faceliftovaného LS, který už se od dosavadního provedení liší výrazněji. Především byla kompletně přepracována středová konzole, na které není původní snad vůbec nic - obrazový výstup palubního systému je větší a byl posunut do horní částí, pod ním nově najdeme výdechy ventilace a kompletně nový středový panel. Také středový tunel je jiný, volant je jiný, skoro všechno je jiné, ale celkový dojem z interiéru zůstává velmi podobný. Navíc si při některých pohledech na detaily nemůžete odpustit poznámku, že leccos je poplatné době vzniku původního vozu. Podívejte se třeba na faceliftované BMW 7, přímého to konkurenta LS a jeho přístrojovou desku. Tomu analogové budíky Lexusu nemohou konkurovat a ačkoli nepochybujeme o tom, že tohle nedělá auto autem, mnoho zákazníků na to chtě nechtě bude brát ohled.

Přečtěte si více: Podrobné představení faceliftovaného Lexusu LS.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 150 - Lexus LS 460 F-Sport 2013 unik dalsi 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 151 - Lexus LS 460 F-Sport 2013 unik dalsi 04Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 152 - Lexus LS 460 F-Sport 2013 unik dalsi 05

Lumeneo Neoma

Neoma koncepčně vychází z typové řady Smera, dvoumístného stroje se sedadly umístěnými za sebou a svými jen 96 centimetry na šířku připomínajícího kapotovaný skútr. Novinka je v podstatě to samé v „bledě modrém“, akorát roztažené do stran na 1,66 metru. Francouzi tvrdí, že při délce 2,69 m (což přesně odpovídá Smartu ForTwo) a výšce 1,48 m lze do tohoto prostoru narvat čtyři cestující a ještě najít místo pro zavazadla o objemu 100 litrů.

Pasivní bezpečností se Lumeneo patrně chlubit nebude, bateriový pohon naopak zdůrazňuje. Neoma vážící 850 kg je poháněná synchronním elektromotorem o výkonu 46 koní, což podle výrobce stačí na nejvyšší rychlost 110 km/h. Jednotka je napájená sadou lithium-iontových akumulátorů michiganské značky Dow Kokam o kapacitě 14,2 kWh - ekvivalent cirka 3,6 litru nafty. Lumeneo uvádí dobu nabíjení 4 hodiny a dojezd 140 kilometrů. Teoreticky to asi možné je, při plném zatížení a zapnutém topení ale považujeme takový akční rádius v městském provozu spíše za pohádku pro zákazníky.

Přečtěte si více: Podrobnější informace a další snímky francouzského elektroexperimentu.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 153 - Lumeneo Neoma 05Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 154 - Lumeneo Neoma 06

Maserati GranCabrio MC

Italskému kabriu to s doplňky MC Stradale pořádně sluší. A o to tu zřejmě půjde především. Stejně jako v případě kupé se dočkalo nových, o dost výraznějších nárazníků, dodatečných otvorů na kapotě motoru, většího difuzoru, jiných koncovek výfuků a decentního spojleru na víku kufru. Nechybí ani výraznější boční prahy a černě lakovaná kola z lehkých slitin. Také v interiéru se zjevně hraje na stejnou notu jako u kupé, jakkoli celkový pohled do něj zatím není k dispozici.

V případě techniky máme jen kusé informace, ale i kdybychom neměli žádné, to podstatné bychom uhádli. Co se týče motoru, vůz přebírá „hardware” Sportu, tedy silnější osmiválec 4,7 s výkonem nejvýše 450 koní při 7 000 ot./min a točivým momentem až 510 Nm při 4 750 otáčkách. To vše bude spojeno s automatickou převodovkou a pohonem zadních kol.

Podstatnější ale bude úspora hmotnosti, která u kupé MC Stradale činí plných 110 kilogramů. Kolik to bude u kabrioletu zatím Maserati nesdělilo, menší číslo ale očekávat nelze. Odvíjet se od něj pak bude i zatím neznámá dynamika, jenž by měla bezpečně překonat tu platnou pro GranCabrio Sport. To zrychluje na stovku za 5,2 sekundy a dosáhne rychlosti až 285 km/h.

Přečtěte si více: Podrobnější představení otevřeného MC.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 155 - Maserati GranCabrio MC Stradale prvni 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 156 - Maserati GranCabrio MC Stradale prvni 03Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 157 - Maserati GranCabrio MC Stradale prvni 08

Maserati Levante a Ghibli - nová jména

Vypadá to, že někdo u Maserati má rád hru „škatulata, hejbejte se“. Jinak si totiž nelze vysvětlit rošádu, kterou italská automobilka dnes ohlásila na autosalonu v Paříži. Na jejím základě totiž koncepční SUV Kubang půjde do sériové výroby s názvem Levante, který měl podle původních spekulací náležet menšímu sedanu. Ten se nakonec pro změnu bude nazývat Ghibli, čímž odkazuje na minulost Maserati. Značka ovšem model se čtyřmi dveřmi takto pojmenuje vůbec poprvé, v obou předchozích případech totiž šlo o dvoudveřové kupé či kabriolet.

S minulostí Maserati má ovšem velkou spojitost i druhý název. Právě v ulici Via Emilia Levante v italské Boloni totiž začali bratři Maseratiové vůbec poprvé snít o tom, že by jednou mohli vyrábět automobily vlastní konstrukce. A jelikož SUV jde do prodeje v roce 2014, oslaví tak značka velmi stylově své 100. narozeniny.

Přečtěte si více: Kompletní informace o jménech pro chystaná nová Maserati.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 158 - Maserati Kubang 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 159 - Maserati Kubang 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 160 - Maserati Kubang 03

Mazda 6 SW (kombi) 2013

Tak nějak jsme si mysleli, že novou Mazdu 6 Wagon známe skoro důvěrně. Po představení sedanu na autosalonu v Moskvě, prvních fotografiích kombíku a informacích o novinkách v oblasti bezpečnosti se zdálo, že mnoho nejasností nezbývá. Pařížská motor show nám ale dokázala, že japonská značka dokáže vysypat z rukávu ještě pár detailů, které nás udiví. Zvláště pokud přijde řeč na rozměry. Poněkud nečekaně je totiž kombi s délkou 4 800 milimetrů o 65 mm kratší než sedan.

Není to přitom jen otázka převisů karoserie, u Mazdy totiž zmenšili také rozvor náprav. A to o ještě podstatnějších 80 mm (2 830 mm versus 2 750 mm). Oproti tomu výška kombíku narostla o 30 mm na 1 480 mm, šířka 1 840 mm je tak pro obě karosářské verze jediným shodným údajem. Což by ve výsledku mohlo znamenat, že kombi bude trochu „klaustrofobičtější” (rozumějte klaustrofobii způsobující) v oblasti kolen zadních cestujících, místa pro hlavy ale nabídne o poznání více.

S ohledem na změnu dimenzí, které japonská automobilka nikterak nevysvětlila (důvodem ale zřejmě bude snaha o co nejdynamičtější vzhled), se pak vůbec nedivíme relativně malému nárůstu objemu zavazadlového prostoru. Při zadních sedadlech na svém místě totiž nabídne pouze 522 l, tedy o nějakých třiatřicet litrů více než sedan.

Přečtěte si více: Podrobné představení nové Mazdy 6 ve verzi kombi a jejích evropských specifikací.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 161 - Mazda 6 Wagon 2013 Paris official 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 162 - Mazda 6 Wagon 2013 Paris official 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 163 - Mazda 6 Wagon 2013 Paris official 03

Mazda i-Activ Sense

Mazda vybaví své nejnovější modely systémem zvaným i-Activ Sense. Představit si pod tím můžete spolupráci celé řady elektronických pomocníků, které ke své práci využívají signály z kamer, senzorů, radarů a infračervených laserů. V prvé řadě jde o nový tempomat MRCC (Mazda Radar Cruise Control), který již dle názvu využívá radaru umístěného v čelní masce a na základě odraženého signálu automaticky upravuje rychlost. A to v rozmezí od 30 do 200 km/h.

O novinku v segmentu se nejedná, stejně jako jsou dobře známé systémy varující před vpředu jedoucím vozidlem FOW (Forward Obstruction Warning) a nežádoucím vyjetím z pruhu LDWS (Lane Departure Warning System). Druhý zmíněný bezpečnostní prvek přitom pracuje na bázi kamerového snímání a funguje při rychlostech od 65 km/h. První systém ovšem používá radaru, stejně jako slepé úhly monitorující RVM (Rear Vehicle Monitoring).

Z ranku známých technologií je také bezpečnostní systém Pre-Crash Safety snažící se předejít haváriím. Na rozdíl od „volváckého“ City Safety je ovšem rozdělen na dvě části, které pracují v odlišných rychlostech. SBS (Smart Brake Support) operuje při rychlostech od 15 do 145 km/h, zatímco pro tempo od čtyř do 30 km/h je tu SCBS (Smart City Brake Support).

Přečtěte si více: Více informací o balíčku bezpečnostních prvků i-Activ Sense od Mazdy.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 164 - mazda 6 2013 49

Mazda MX-5 2012 - facelift

Mazda potvrdila uvedení přestylizované MX-5 i pro Evropu a že nám ji v premiéře představí na podzimním pařížském autosalonu.

Předem se asi dalo očekávat, že Japonci vůz určený pro nás předělávat nebudou, a tak se i stalo. Platí proto vše, co jsme o MX-5 psali naposledy. K novinkám patří jinak tvarovaný, lehčí a měkčí přední nárazník, který kromě snížení váhy hmotnosti pár deka pomůže společně a aktivní vystřelovací kapotou snížit riziko poranění chodce, který by si snad usmyslel skákat pod jedoucí roadster. K tomu došlo k blíže nedefinovanému přepracování brzdové systému i plynu, který by měl zajistit bezprostřednější odezvu motoru při akceleraci z nižších otáček.

Prodej revidované MX-5 startuje vzápětí po autosalonu, ceny pro českou republiku však zatím neznáme. Po Japonsku, kde bude roadster stát v přepočtu necelých 600 do 745 tisíc Kč, britský Autocar odhaduje, že jejich vůz bude začínat na částce 18 250 liber. Protože to vychází na cirka 590 tisíc korun, s jistotou můžeme říci, že i o tom si můžeme nechat jen zdát.

Přečtěte si více: Další podrobnosti k japonskému faceliftu MX-5, který je s tím evropským prakticky shodný.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 165 - Mazda MX5 2012 evropska verze 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 166 - Mazda MX5 2012 evropska verze 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 167 - Mazda MX5 2012 evropska verze 03

McLaren P1 - koncept

Vnější vzhled nového McLarenu P1 je podle jeho tvůrců z pětadevadesáti procent hotový a měnit se budou pouze drobné detaily. Okna konceptu představeného dnes v Paříži však nejsou zatmavená jen náhodou, kabinu tento vůz ještě nemá. Pochybovat můžeme také o přítomnosti pohonné jednotky, vedení automobilky totiž k dále laděnému motoru 3,8 V8 biturbo původem z MP4-12C neuvedlo ani čárku. Zástupcům britského Autocaru to nicméně nedalo a jejich zjištění je docela překvapivé. Podle jejich sdělení má být celkový výkon vozu „jen“ kolem 730 koní a nikoli téměř tisíc, jak se původně předpokládalo.

Hybridní technika pod karbonovým pláštěm zpochybňována není, a tak budeme věřit, že spalovací jednotku bude podporovat elektromotor se sadou akumulátorů. Otázkou ovšem je, kde je pak nějaký pokrok v ladění osmiválce. V MP4-12C disponuje 625 koňmi a to by znamenalo, že se o zbylých 105 koní může bez problému postarat KERS. McLaren je v tom každopádně nevinně. Jednak zprávy o výkonu až 960 koní pocházely z neověřených zdrojů a zadruhé může být za rok, kdy dorazí sériové provedení, vše jinak a vůz může mít třeba 800 nebo 900 koní. Kdo ví.

Dozvěděli jsme se tedy o P1 v Paříži alespoň něco? Není toho mnoho, ale ano. McLaren říká, že základní karbonová struktura obsahující monokok a z uhlíkových vláken vyrobený ochranný oblouk nepochází z MP4-12C, ale byla vytvořena speciálně pro tento vůz. Automobilka rázně zarazila zvěsti o tom, že se mělo v kabině opět objevit uprostřed umístěné sedadlo řidiče, naopak oznámila, že se P1 bude vyrábět výlučně s levostranným řízením. To je u britské firmy poněkud překvapivé.

Přečtěte si více: Dosud nejpodrobnější představení konceptu budoucího nástupce McLarenu F1, k dispozici jsou vám také patentové snímky sériové verze.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 168 - McLaren P1 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 169 - McLaren P1 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 170 - McLaren P1 03

Mercedes Aesthetics S - designový koncept

V liniích napodobujících proudění plynů nebo kapalin se vzhlédlo hodně designérů a automobilek. Našli byste je na koncepčních studiích případně sériových vozech značek Mazda, Hyundai nebo Infiniti. Patří k nim poslední dobou také německý koncern Daimler, který má ve zvyku kromě zdůraznění spojitosti s hydro a aerodynamikou přetavovat své názory na automobilovou estetiku do různých futuristicky působících soch.

Ta zatím poslední nazvaná Aesthetics S navazuje na předchozí Aesthetics No. 1, 2 a Aesthetics 125 a nemusíte být raketovým inženýrem, abyste pochopili, že Mercedes se nám snaží představit tvary připravované vlajkové lodi - třídy S. Pokud nedojde k úniku fotek, neuvidíme ji dříve než v příštím roce, nejstarší německá automobilka však chce přilákat pozornost už dnes.

Aby se vlk nenasytnosti fanoušků nažral a koza tajemství stylistického oddělení zůstala celá, finální auto v Paříži ještě neuvidíme. Místo něj nám bude naservírována další automobilová socha zvýrazňující nejdůležitější křivky karoserie. Už z několika špionážních videosnímků i fotografií zakamuflovaného vozu bylo vidět, že se nový Mercedes třídy S s kódovým označením W222 zbaví výrazných blatníků současné generace W221. Místo nich bude boky karoserie zdůrazňovat několik podélných prolisů.

Přečtěte si více: Kompletní známé informace o podivném konceptu nového eSka.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 171 - Mercedes Aesthetics S 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 172 - Mercedes Aesthetics S 04

Mercedes B Electric Drive

Německá značka Mercedes otevře na v podstatě neexistujícím bojišti elektromobilů dvě fronty. Paradoxně větší naději na úspěch by mohl mít notně předražený model SLS AMG Electric Drive, který může svým křiklavějším vzhledem snáze prezentovat svého majitele jako ochránce všech utiskovaných zvířátek než relativně obyčejná třída B.

Nicméně elektromotor se objevil také pod její přední kapotou. Má výkon 136 koní, nejvyšší točivý moment 310 newtonmetrů a s jednostupňovou redukční převodovkou se dostane na stovku „za méně než deset sekund“ a elektronicky limitovaná maximální rychlost chránící baterky před bleskovým vybitím leží jen o 50 km/h výše.

Soustava lithium-iontových článků je umístěná pod podlahou je podle Mercedesu ložená tak, aby nezasahovala do prostoru pro cestující, ani jinak neomezovala variabilitu kabiny výchozího modelu. Jejich kapacitu jsme se nedověděli při první upoutávce a Daimler ji nenapsal ani do pařížské tiskové zprávy, platí však dříve vyřčené - Mercedes tvrdí, že po nabití dokáže sada článků udržet vůz v pohybu na vzdálenost 200 kilometrů.

Přečtěte si více: Všechny dosud zveřejněné informace a fotky elektrického Béčka.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 173 - Mercedes B Electric Drive 2013 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 174 - Mercedes B Electric Drive 2013 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 175 - Mercedes B Electric Drive 2013 03

Mercedes CLA (?)

Příď CLA bude zjevně designově značně spjata s novou generací třídy A, profil a záď pak korespondují spíše se zmíněným CLS. Vůz je očividně menší, dramatičtěji tvarovaný a to zvláště v zachycené verzi, patrně s paketem AMG.

Více než vzhled nám fotky pochopitelně neodhalují, vzhledem k technické (a nyní očividně i vzhledové) spřízněnosti s novým Áčkem ale můžeme sázet na použití prakticky stejné techniky. Co najdete pod kapotou Mercedesu A 2012 vám prozradí třeba i aktuální český ceník, my vám k tomu brzy více řekneme v našem testu.

Když jsme u prodejních záležitostí, příchod CLA na trh můžeme očekávat již během následujících měsíců, cena bude zřejmě spočítána stylem „cenovka srovnatelné třídy A + stylová konstanta”. Ale to už nám Mercedes jistě brzy řekne sám úplně přesně.

Prohlédněte si více: Další špionáží fotky nemaskovaného CLA.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 176 - Mercedes CLA 2013 spy bez maskovani 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 177 - Mercedes CLA 2013 spy bez maskovani 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 178 - Mercedes CLA 2013 spy bez maskovani 03

Mercedes CLS Shooting Brake

Vůz je totiž až po sloupky B vizuálně úplně shodný se sedanem CLS a přidává mu právě jinak pojatou záď. Ta se podepsala i na prodloužení délky o 16 mm na výsledných 4 956 mm a paradoxně snížení výšky o 2 mm na konečných 1 413 mm. Šířka zůstala totožná (1 881 mm) stejně jako rozchod (1 595 mm a 1 625 mm) a rozvor (2 875 mm). Pro samotnou záď je pak typické ostře skloněné sklo pátých dveří či páté dveře jako takové a stejně jako u sedanu hodně do rohu umístěná koncová světla, jenž vůz vizuálně opticky rozšiřují. A jak za chvíli uvidíte, vstup do zavazadlového prostoru poměrně citelně zužují. Ve výsledku jde každopádně o patrně nejstylovější kombi Mercedesu všech dob a o to tu asi šlo.

Dozajista vás nepřekvapí, že změna zádě se odrazila i na podobě interiéru. Jeho přední část je totožná jako u sedanu, vzadu už je ale standardně prostor pro pětici cestujících, kterým čtyřdvéřová verze nedisponuje. Za zády zadních pasažérů pak najdeme zavazadlový prostor o objemu 590 až 1 550 litrů, což nejsou špatné hodnoty, vedle spřízněné tříd E ale až tak nezáří (695 až 1 950 litrů). Na druhou stranu, toto auto zkrátka není stěhovák a koresponduje s tím i nepříliš velký (zejména ve spodní části) vstup do celého zavazadelníku nebo třeba příplatkové dřevěné provedení podlahy „kufru” - na to si asi cihly na stavbu pokládat nebudete.

Přesuneme-li se k technice, pak v tomto ohledu nabídne vůz o něco více, než jsme včera zmiňovali na základě tehdy dostupných údajů, tedy alespoň z globálního hlediska. Za zmínku jistě stojí, že po vzoru konkurenčního Jaguaru XF Sportbrake je vůz standardně vybaven aktivním vzduchovým odpružením zadní nápravy, vás ale jistě více zajímají dostupné motorizace a jejich parametry.

Přečtěte si více: Podrobné představení kombíku CS, k dispozici je vám i informace a fotky verze AMG.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 179 - Mercedes CLS Shooting Brake oficialni 38Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 180 - Mercedes CLS Shooting Brake oficialni 37Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 181 - Mercedes CLS Shooting Brake oficialni 39

Mercedes SLS AMG Electric Drive

První sportovní Mercedes na baterky svou vizáží navazuje na poněkud obyčejnější, před několika dny představený sériový elektromobil postavený na základech třídy B. Omezeními danými časem nabíjení, dojezdem nebo hrozbou postupné ztráty kapacity akumulátorů jsou na stejné lodi, výkonově však hrají naprosto jinou ligu.

V předstihu vám tak můžeme říci, že čtyři elektromotory SLS Electric Drive umístěné u 19" kol (pneumatiky mají rozměry 265/35 a 295/30 R19) s společně produkují výkon 552 kW (750 koní) a točivý moment 1 000 newtonmetrů, čímž se z tohoto Mercedesu stává vůbec nejsilnější model divize AMG. Na stovku se dostane za 3,9 sekundy a nejvyšší rychlost je elektronicky limitována na 250 km/h - to zřejmě kvůli zamezení příliš rychlému vybití akumulátorů (tedy pokud limit není jinde, celá soustava může mít problém bez následků dlouhodobě „živit” oněch 552 kW).

Kapacita li-ion akumulátorů se samostatným chlazením resp. ohříváním činí 60 kWh a celý jejich paklík váží 548 kilogramů. Když si k tomu přidáme 45 kilogramů vážící jeden každý synchronní elektromotor s permanentním magnetem a další nezbytné příslušenství, dostaneme se na dost nepříjemný nárůst hmotnosti. Ten pravděpodobně stoji za tím, že vůz i přes svůj enormní výkon není až tak rychlý.

Přečtěte si více: Kompletní představení elektrického SLS se 750 koňmi výkonu.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 182 - Mercedes SLS AMG Electric Drive 2013 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 183 - Mercedes SLS AMG Electric Drive 2013 03Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 184 - Mercedes SLS AMG Electric Drive 2013 01

Diskuze 5 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama