Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek

(doplněno 28.9.) Další ročník pařížského autosalonu je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek i informace o Mondialu 2012.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek

28.9.2012 | Autoforum.cz | 5 příspěvků

(doplněno 28.9.) Další ročník pařížského autosalonu je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek i informace o Mondialu 2012.

Mini JCW GP 2012

V polovině května představila britská značka Mini dosud neostřejší provedení John Cooper Works GP navazující na stejnojmennou limitovanou verzi z roku 2006, poháněnou šestnáctistovkou s kompresorem o výkonu 218 koňských sil. Na rozdíl od první generace (nového) Mini využívají dnešní šestnáctistovky přeplňování pomocí turbodmychadla, akorát jsme ani po premiéře typu GP netušili, jestli bude řadový čtyřválec přeladěný na podstatně vyšší výkon a zdali mu v tom pomůže jedno nebo dvě turba. Proslýchalo se totiž, že novinka bude mít až 230 koní.

Oficiálně bychom to nevěděli ani dnes, díky úniku katalogu patrně z produkce Mini však známe vše důležité. Předně se potvrdilo, že automobilka speciální motor s paralelním zapojením turbodmychadel pro tento stroj nevyvinula. Evidentně jde o tu samou pohonnou jednotku s přeprogramovanou řídicí jednotkou (i když možná i něčím navíc), která teď místo 211 koní „běžných” JCW produkuje 218 koňských sil v identických 6 000 otáčkách a stejných 260, respektive s funkcí overboost 280 newtonmetrů v poněkud jiném rozsahu (místo 1 850 až 5 600 ot./min teď v 1 750 až 5 750 ot./min).

To můžeme jen stěží nazvat pokrokem, na druhou stranu díky instalaci mechanického samosvorného diferenciálu a použití lepivějších pneumatik Kumho Ecsta V700 o rozměru 215/40 R17 (které na rozdíl od sedmnáctek standardního JCW nejsou run-flaty) se konstruktérům podařilo ukrojit z času akcelerace na stovku dvě desetiny vteřiny, takže s GP je možné pomocí šestistupňové manuální převodovky zvládnout měřený sprint k této metě za 6,3 sekundy.

Přečtěte si více: Zatím nejpřesnější informace o nejostřejším Mini vůbec.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 185 - Mini JCW GP oficialni nove 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 186 - Mini JCW GP oficialni nove 04Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 187 - Mini JCW GP oficialni nove 05

Mini Paceman

Snad nikdo nepochybuje, že Mini Paceman má zacíleno na stejnou cílovou skupinu, kterou oslovuje také Evoque. Přestože je Range Rover řazen v nově vznikajícím segmentu luxusních dvoudveřových crossoverů o třídu výš, ve skutečnosti Mini svým rozvorem 2 596 mm zaostává za svým britským sousedem jen o 64 milimetrů. Na délku je ale Paceman znatelně menší, měří 4 109 mm, kdežto Evoque má 4 355 mm. Abychom měli čísla k novince kompletní, máme tady ještě výšku (1 518 mm) a šířku (1 786 mm). Pokud byste náhodou někde jinde narazili na drobátko jiná čísla délky a výšky, je to v pořádku, některé verze se v těchto rozměrech od výchozí motorizace řádově v milimetrech odlišují.

Když už jsme u pohonných jednotek, mohli bychom se zblízka podívat také na ně. Tabulka Mini ukazuje, že základní a nejlevnější One Paceman bude muset chvíli počkat. Místo něj se zatím postaví Cooper vybavený atmosférickou šestnáctistovkou s Valvetronicem, výkonem 122 koní a točivým momentem 160 newtonmetrů. Se šestistupňovým manuálem zvládne sprint na stovku za 10,4 sekundy, automat k tomu potřebuje o 1,1 vteřiny více. Nejvyšší rychlost se podle použité převodovky pohybuje od 184 do 192 km/h a průměrná spotřeba 6,0 až 7,2 litru na 100 km (horší údaje platí v obou případech pro automat).

Přečtěte si více: Detailní představení jakéhosi kupé Countryman od Mini.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 188 - Mini Paceman 2013 oficialni foto 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 189 - Mini Paceman 2013 oficialni foto 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 190 - Mini Paceman 2013 oficialni foto 99_4

Mitsubishi ASX 2012 - facelift

Také Mitsubishi má své dny. Nedávno nás sice zásobovalo hlavně novinkami z Ruska, teď už se ale plně soustředí na Paříž, a proto tento týdne více či méně částečně odhalilo Outlander jako plug-in hybrid a oznámilo premiéru nového evropského Coltu resp. Mirage. Teprve tři ale tvoří kolektiv, a tak včera Japonci vytáhli ještě první fotku faceliftovaného ASX.

O nějaké překvapení se snad ani nepokoušeli, každý informovaný příznivce aut už jistě ví, že tento vůz se ve formě amerického Outlanderu Sport 2013 představil už v dubnu. Navíc je třeba říci, že podle první fotografie evropské specifikace se místní ASX bude vyznačovat týmiž vzhledovými změnami a dostane především nové nárazníky a pár drobností (jiná kola, laky...) navrch. Ani uvnitř nečekáme jiný přístup, takže vás můžeme s klidem odkázat na předchozí článek, ve kterém najdete vše podstatné, jakkoli fotky interiéru to zrovna nejsou.

O technice zatím Mitsu ani nešpitlo, ale předpokládáme, že vůz bude v Evropě nadále těžit hlavně z dříve testované motorizace 1,8 DI-D popř. menší naftové jedna-šestky. Ty by měly zůstat beze změny, ale to nám určitě nejlépe řekne samo Mitsubishi nejpozději v Paříži. Do prodeje by se pak inovované ASX mělo dostat ještě letos na podzim.

Prohlédněte si více: Kompletní sada fotek amerického Outlanderu Sport 2013, který je vizuálně shodný s faceliftovaným ASX.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 191 - Mitsubishi ASX 2012 facelift EU prvni 01
První fotka ASX 2012 říká vlastně všechno - vůz bude vypadat jako faceliftovaný Outlander Sport 2013

Mitsubishi Mirage - evropská verze

Ve srovnání se současnou generací je novinka typickou ukázkou downsizingu. A to nejen v rámci motorů, ale především v oblasti všech venkovních rozměrů a hmotnosti. Při délce 3 710 mm, šířce 1 665 mm a výšce 1 490 mm totiž Mirage váží jen 845 kg. Přitom stále disponuje sezením pro pět osob a zavazadlovým prostorem o objemu 235 litrů.

Díky nízké hmotnosti bychom se proto nemuseli skrze prsty dívat ani na základní litrovou jednotku o výkonu 71 koní, ani na potentnější čtyřválec 1,2 MIVEC naladěný na 80 koní. Akcelerace z klidu na stovku totiž u prvního vozu zabere 13,6 sekundy, u druhého pak 11,7 s, přičemž spotřeba činí pouze 4 l/100 km, respektive 4,1 l/100 km.

Pro výkonnější motor bude kromě manuálu k dispozici také převodovka CVT, všechny tři verze pak standardně dostanou systém start/stop, regenerativní brzdění, pneumatiky s nižším valivým odporem, výkonný alternátor a inteligentní senzor baterie, který zřejmě v kolonách bude upravovat zásobování klimatizace či rádia.

Zjistěte více: Další podrobnosti a kompletní sada fotek Mirage pro Japonsko.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 192 - Mitsubishi Mirage Colt pariz

Mitsubishi Outlander PHEV

Již z předchozích sdělení Mitsubishi víme, že každou nápravu Outlanderu nesoucího označení PHEV bude pohánět vlastní elektromotor, přičemž u přední bude nainstalována také zážehová pohonná jednotka. Nyní víme, že se jedná o dvoulitrový zážehový čtyřválec MIVEC s variabilním časováním ventilů, jestli ale bude mít stejných 150 koní jako ve verzi bez baterek, to Japonci ještě tají. À propos, když už jsme u akumulátorů - jejich kapacita není závratná, na hybrid ale není ani úplně malá, činí 12 kWh, a to znamená ekvivalent přibližně 4,6 litru benzínu. Udávaný dojezd 55 kilometrů čistě na baterky vypadá za předpokladu plynulé jízdy vcelku realisticky.

Auto bude moci být provozováno v jednom ze tří režimů. „Pure“ znamená, že se Outlander bude pohybovat výlučně silou akumulátorů a elektromotorů. Mód „Series“ značí pohon baterkami dopovaných spalovacím motorem. Poslední „Parallel“ bude řešit situace, při kterých dojde k vybití baterií a řidič bude zkrátka potřebovat pokračovat v jízdě nebo při potřebě plné akcelerace i plnou kapacitou.

Přečtěte si více: Představení „dobíjecího” hybridního Outlanderu.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 193 - Mitsubishi Outlander PHEV 2013 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 194 - Mitsubishi Outlander PHEV 2013 02

Nissan 370Z 2012 - facelift

O americkém faceliftu Nissanu 370Z jsme psali před více než půl rokem. Přitom jsme tipovali, zda se zhruba před letními prázdninami objeví v České republice. Jak už teď asi víte sami, modernizace zpoza louže nakonec nedorazila. Důvodem ale nebylo naznačení japonské automobilky, že evropský trh ji příliš nezajímá. Místo toho Nissan zapracoval na větším odlišení těch verzí kupé a Roadster 370Z, které by se měly dostat do prodeje také na tuzemský trh.

A že těch změn je... Lehce přetvarován byl přední nárazník, který nyní více připomíná Nissan GT-R. Tím výčet končí. Vertikálně umístěné LED diody, nově stylizovaná litá kola a dvě nové barvy jsou těmi samými modifikacemi, s nimiž již měla čest americká verze. Na druhou stranu, pod přední kapotou stále najdeme 3,7litrový motor V6 a nikoliv pro novou generaci ohlášený přeplňovaný čtyřválec, takže bychom vlastně měli být rádi - žádná změna někdy může být lepší než změna.

Zjistěte více: Detaily a fotky k faceliftovanému Zetku pro USA.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 195 - Nissan 370Z 2012 Evropa prvni skutecne 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 196 - Nissan 370Z 2012 Evropa prvni skutecne 02

Nissan Juke Nismo - finální verze

O Nissanu Juke Nismo se ví již delší dobu. Jeho existence by přitom měla potěšit především ty fanoušky značky, kterým standardní výkon 1,6litrového čtyřválce přijde nedostačující, na extrémní verzi Juke-R ovšem nemají potřebné miliony. Den před premiérou modelu na pařížském autosalonu navíc značka potvrdila, že Juke Nismo je jen první vlaštovkou z celého hejna chystaných ostrých Nissanů.

Je sice otázkou, co si pod tím máme představit, v případě crossoveru ale jakékoli další spekulace postrádají smysl. Potvrzeno totiž máme, že 1,6litrový motor s přeplňováním bude naladěn na 218 koní. Výkon by přitom měl dle vašich preferencí mířit na přední kola přes šestistupňovou manuální převodovku nebo na všechna čtyři přes automat CVT.

Podle toho se budou lišit jízdní výkony a paradoxně mnohem lepší vykazuje předokolka. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,8 sekundy a jede až 215 km/h, verze 4x4 se může pochlubit jen hodnotami 8,2 sekundy a 200 km/h. Inu, CVT je prostě pro podobné využití omyl, jen u Nissanu si zjevně myslí opak.

Přečtěte více: Všechny známé specifikace a pár nových fotek Juku Nismo.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 197 - Nissan Juke Nismo seriova verze Pariz 2012 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 198 - Nissan Juke Nismo seriova verze Pariz 2012 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 199 - Nissan Juke Nismo seriova verze Pariz 2012 03

Nissan Micra Elle

Obdobná kolaborace není ve světě automobilů nic nového, až doposud ovšem výrobci oslovovali módní značky jako Prada, Hermés, Colette a další. Spolupráce s časopisem je něco nového, i když se jede po těch samých kolejích. Pro módy chtivé zákaznice je tedy k dispozici unikátní látkové čalounění s několika fešnými doplňky, kterým může (ale nemusí) dělat společnost nová červená barva Venice Red.

Jelikož v ceníku Micra Elle figuruje těsně pod vrcholem, nepřekvapí standardně dodávaná 15palcová litá kola, prosklená střecha, přední, boční a hlavové airbagy, volant a hlavice řadicí páky obšité kůží, automatická klimatizace, rádio s přehrávačem CD, palubní počítač nebo tempomat. Přiobjednat si ovšem můžete ještě paket Nissan Connect, jehož součástí je lepší audio systém s navigací.

Mezi motory lze vybírat ze dvou benzinových tříválců 1,2 l. Oba jsou atmosféricky plněné, přičemž v případě verze o výkonu 80 koní zvládá Micra s manuální převodovkou zrychlit z klidu na stovku za 13,7 s. Průměrná spotřeba přitom činí 5 l/100 km. Model vyladěný na 98 koní již sprint zvládá za 11,3 sekundy, přičemž v průměru si u lépe vybavené verze Elle řekne o 4,3 l/100 km.

Přečtěte si více: Kompletní informace ke stylové nákupní tašce Nissanu.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 200 - Nissan Micra Elle 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 201 - Nissan Micra Elle 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 202 - Nissan Micra Elle 03

Nissan Note 2012

Odhalení a prezentace auta proběhla v Jokohamě v Japonsku, spousta základních informací nám ale zatím chybí. Co víme vcelku přesně, je to, že to, že design Note vychází z letošního ženevského konceptu Invitation a výsledek kromě toho připomíná Hondu Jazz. Také Nissan si nově hraje na pojmenovávání konkrétních stylistických detailů, takže výrazná křivka na bocích dostala označení „squash line“ a skutečně získala název po squashi.

Šéf vývojového oddělení Shiro Nakamura potvrdil, že se ve voze objeví pohonná jednotka z Nissanu Micra, zážehový tříválec DIG-S s kompresorem o objemu 1,2 litru. Výkon neupřesnil, předpokládáme ale, že bude mít stejných 98 koní a že si kromě něj najde cestu pod kapotu také jeho atmosférická verze s 80 koňmi. Převodovka by měla být pětistupňová manuální, na vybraných trzích pak také bezestupňová CVT. Nakamura upozorňuje, že by se mělo jednat o nejúspornější vůz v segmentu, konkrétní hodnotu spotřeby však neuvedl.

Přečtěte si více: Zatím známé informace, fotky a videa k novému Note.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 203 - Nissan Note 2013 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 204 - Nissan Note 2013 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 205 - Nissan Note 2013 10

Nissan TeRRA - koncept

Na autosalonu v Paříži totiž japonská automobilka představí koncept TeRRA, který k pohonu využívá právě vodíkových palivových článků. Ty napájejí dvojici elektromotorů, z nichž každý pohání odlišnou nápravu. TeRRA tak nabízí koncepci 4x4, ačkoliv značka počítá spíše s tím, že obdobný vůz bude jezdit hlavně ve městě.

„Na vině“ bude zřejmě (ve srovnání s konvenčními automobily) nedostatečný výkon, který by 4 160 mm dlouhý, 1 800 mm široký a 1 560 mm vysoký vůz nedokázal protáhnout náročným terénem.

Nissan každopádně nepočítá s tím, že by koncept TeRRA dorazil až do sériové výroby. Místo toho jeho futuristicky stylizovaná karoserie a na řidiče zaměřený „digitální“ interiér mají naznačit, jakým směrem se značka vydá s tradičními modely.

Přečtěte si více: Představení Nissanu TeRRA s dalšími uvolněnými snímky a videem.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 206 - Nissan TeRRA FCEV 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 207 - Nissan TeRRA FCEV 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 208 - Nissan TeRRA FCEV 08

Opel Adam

V prvé řadě musí naše oči spočinout na designu Adama, který je očividně inspirován konkurenčními modely jako jsou Fiat 500, Mini, Audi A1 nebo Citroën DS3. Nechceme tím říci, že by Opel kterýkoli z nich kopíroval (jakkoli najít prvky inspirace v tom či onom modelu není projevem paranoie), spíše je z toho zřejmé, do jakého segmentu míří. Má to být malé stylové auto pro „cool” klientelu (podobnými slovy o Adamovi hovoří i sám Opel), nikoli konkurent supermini typu Škoda Citigo, jak se původně předpokládalo. Přesto se Opel snaží odlišit zejména od Mini a Fiatu 500, když říká, že na rozdíl od těchto aut není Adam spjat s žádnou historií a nemusí se tak držet limitujících retro-křivek.

Jestli je to plus, nebo minus, to už posuďte sami, design vozu každopádně nešetří se snahou být co nejatraktivnější a je opravdu plný nejrůznějších kudrlinek a přikrášlení. Některé prvky jsou typicky „oplí” (všimněte si třeba prolisu na boku nebo amperovského zakončení sloupku C), jiné pak docela nové, zejména pak komplikovanější linie přídě a zádě, třeba v případě všech světlometů.

Přesuneme-li se k technickým záležitostem, pak je třeba říci, že vůz je opravdu docela prťavý, když na délku měří 3 700 mm, na šířku 1 720 mm a má rozvor náprav 2 311 mm. Je tedy o něco delší (15 cm) než Fiat 500, ale také kratší (2 cm) než Mini, podobně je to i s jeho rozvorem. Vtipné je, že Adam stojí na platformě SCCS, jenž byla vyvinuta ve spolupráci Opelu a Fiatu a dva možná nejpřímější konkurenti tak budou do boje o zákazníka vyrážet se stejným technickým základem - tedy platformou využívající zavěšení typu McPherson vpředu a klikovou nápravu vzadu.

Přečtěte si více: Detailní představení Opelu Adam.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 209 - Opel Adam oficialni 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 210 - Opel Adam oficialni 07Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 211 - Opel Adam oficialni 08

Opel Astra 2012 - facelift

Nejde o žádné velké překopání nabídky, přesto je změn více, než kolik by snesl pouhý přerod v nový modelový rok. Jde tedy spíše o menší facelift, který se necelé tři roky po začátku prodejů dotkl především nabídky pětidvéřového hatchbacku a také verze Sports Tourer alias kombi. Nedávno představený sedan a loňská novinka, třídvéřové GTC včetně vrcholného OPC zůstávají vizuálně beze změn, technické modifikace se ale dotkly i těch.

A co se změnilo? Po vzhledové stránce jsou modifikace opravdu mírné, přesto nepřehlédnutelné. Vůz dostal nový přední nárazník se dvěma zřetelně oddělenými světelnými zdroji v rozích (směrové a mlhové světlo) a masku chladiče s jinak zasazeným logem Opelu. Hlavní světlomety zůstávají stejné, jejich součástí ale budou LED pro denní svícení i v halogenové verzi (dosud pouze pro xenony). Vzadu byly lehce pozměněny páté dveře v okolí prostoru pro umístění registrační značky a na nárazníku se objevila chromovaná linka, která má záď opticky snižovat. No, posuďte sami.

O změnách v interiéru se dostupné zdroje nezmiňují a ani dostupné snímky žádnou podstatnou změnu neodhalují. Možná nějaké to nové obložení palubní desky a čalounění sedadel? Pokud ano, tak tím inovace skončí.

Přečtěte si více: Představení faceliftované Astry 2012.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 212 - Opel Astra 2012 facelift 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 213 - Opel Astra 2012 facelift 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 214 - Opel Astra 2012 facelift 12

Peugeot 2008 - koncept

Po technické stránce bude novinka vycházet z platformy Peugeotu 208, vsadit tak můžete i na stejné pohonné jednotky. Francouzská automobilka však do motorového prostoru chystá i jednu novinku, která má mnoho společného s konceptem Onyx. Jedná se o kombinaci benzinového čtyřválce a elektromotoru - oproti zmíněnému sportovnímu konceptu obrácenou, jinak ale přesně takovou, kterou už dnes známe z několika modelů lví automobilky vybavených systémem Hybrid4.

Spalovací motor má totiž pohánět přední nápravu, zatímco pro tu zadní je určen elektromotor. Tato koncepce již daleko lépe sedne k naturelu Peugeotu, přičemž modelu 2008 by měla zaručovat i určité terénní schopnosti. Jak nám ale ukázal již Range Rover Evoque 2WD, pohon všech kol občas není třeba, zvláště když se do náročnějších podmínek nechystáte a SUV jsou vám sympatické něčím jiným než (alespoň trochu) větší prostupností terénem.

Přečtěte si více: Představení další evoluce konceptu malého SUV.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 215 - Peugeot 2008 Concept 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 216 - Peugeot 2008 Concept 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 217 - Peugeot 2008 Concept 03

Peugeot 208 GTi - sériová verze

Patřičně ostrý model má být reinkarnací legendární ikony Peugeotu 205 GTi, ovšem něco takového francouzská automobilka slibovala také u modelové řady 206 a 207. Ty sice dorazily s vyšším výkonem a nějakým tím optickým „tuningem“ oproti standardu, po stránce řidičské ale dokázaly uspokojit maximálně někoho, kdo při cestě do nákupního centra projede trochu rychlejším tempem kruhový objezd.

Kritiky, na které se dalo stavět, měla tedy automobilka dostatek. A patrně si jí byla vědoma již v době příprav standardního modelu. Ten se totiž pyšní nižší hmotností než Peugeot 207. V případě verze 208 GTi tak mohly ručičky vah poklesnout na pouhých 1 160 kg, což znamená, že oproti předchozí generaci GTi je novinka o podstatných 165 kg lehčí.

Aby toho nebylo málo, Peugeot prohlašuje, že 208 GTi je dokonce o 80 kg lehčí než Renault Clio RS, jenž je mnohými považován za lídra ve svém segmentu. Není ale pochyb o tom, že novinka další francouzské značky by se mu ráda postavila. A to patřičně agresivně, jak naznačuje rozchod kol rozšířený vpředu o 10 mm a vzadu dokonce o 20 mm.

Přečtěte si více: Kompletní představení nejnovějšího gétéíčka Peugeotu, projděte si také historii těchto modelů se lvem ve znaku.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 218 - Peugeot 208 GTi 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 219 - Peugeot 208 GTi 03Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 220 - Peugeot 208 GTi 04

Peugeot 208 R5

Již pár let to vypadá, že ve většině automobilek převzala nadvládu zelená lobby a motorsportu definitivně odzvonilo. Příští rok by však mohly ručičky pomyslných vah ukázat na tu stranu, která mnohem více vyhovuje fanouškům rychlých kol než ekologům. Do světového šampionátu WRC se totiž vrací Hyundai, které bude muset kromě starých známých od Citroënu, Fordu a Mini soupeřit také s novým Volkswagenem Polo R WRC. A aby toho nebylo málo, objeví se v polovině roku 2013 na scéně další novinka, tentokrát od Peugeotu.

S modelem 208 R5 se ovšem francouzská značka nevydá do WRC, zůstane věrná soutěži International Rally Competition (IRC) a vůz jistě uvidíme i v řadě regionálních podniků. Disponovat přitom bude výkonem 280 koní a točivým momentem 400 Nm, přičemž veškerá síla 1,6litrového turbomotoru bude směřovat na všechna čtyři kola.

Přečtěte si více: Více informací a další snímky nového závodního Peugeotu.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 221 - Peugeot 208 R5 2013 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 222 - Peugeot 208 R5 2013 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 223 - Peugeot 208 R5 2013 03

Peugeot 208 XY - sériová verze

Letos v únoru nám Peugeot připravil dvojitou premiéru. Kromě konceptu 208 GTI tehdy předvedl studii stejné modelové řady připomínající tak trochu rovnici o dvou neznámých - XY. Popravdě, považovali jsme ji spíše za jednu z forem propagace nového vozu, která měla ukázat konkurenci i zákazníkům, kolik luxusu lze v rámci příplatkové výbavy nacpat do 208. Zjevně jsme však jejich plány neodhadli správně.

Podobně jako před sedmi měsíci, také dnes jsme zaznamenali ne jednu, ale hned dvě premiéry. Sériové podoby se nedočkal pouze duchovní nástupce 205 GTi - nová 208 GTi, ale rovněž Peugeot 208 XY, který tak asi zůstane poněkud ve stínu.

Nepochybujeme o tom, že XY má být GTi jakousi protiváhou. Zatímco reinkarnát jednoho z praotců ostrých hatchbacků cílí na skupinu nadšenců do řízení, tak druhý z nich spíše na klientelu, která si jednak potrpí na všemožnou výbavu, ale též na to, v čem jsou při řízení vidět. Opět tu máme ten samý nebo velmi podobný fialový odstín laku karoserie (plus šest dalších, prozatím nedefinovaných), který si už neříká Pulsion ale Purple Night, ačkoli nemůžeme potvrdit - i když to spíše vylučujeme -, že bude mít i na sériovém voze až šestnáct vrstev.

Přečtěte si více: Podrobnosti a fotky k nejluxusnější 208.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 224 - Peugeot 208 XY seriova verze 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 225 - Peugeot 208 XY seriova verze 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 226 - Peugeot 208 XY seriova verze 08

Peugeot 301

Francouzská značka ukázala dlouho po prvotním představení také snímky interiéru, které prozrazují poměrně hodně místa na zadní lavici. Samozřejmě záleží na tom, jak daleko bude od palubní desky vzdálen řidič, nedostatkem prostoru pro kolena a hlavu by ale cestující vzadu nemuseli trpět. A špatně si zřejmě nepovedou ani zavazadla - 506 litrů je spousta místa.

Specifikována není ani samotná výbava, luxusnější verze by ovšem mohla nabídnout polokožené čalounění, klimatizaci či elektrické ovládání okének a zpětných zrcátek. Jelikož však Peugeot 301 klade důraz hlavně na cenu, dostanou se do popředí zájmu méně vybavené modely s látkou potaženými sedadly a manuální převodovkou.

K dispozici bude rovněž automat, ten však půjde propojit pouze s benzinovými motory 1,2 VTI o výkonu 72 koní a 1,6 VTI, jenž disponuje stádem 115 koní. Turbodiesel 1,6 HDi produkující 92 koní má být podle značky k dispozici jen s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou. Údaje o spotřebě a jízdních výkonech ale Peugeot zatím stále tají.

Přečtěte si více: Všechny známé specifikace a fotky Peugeotu 301.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 227 - Peugeot 301 2013 oficial 07Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 228 - Peugeot 301 2013 oficial 08Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 229 - Peugeot 301 2013 oficial 10

Peugeot Onyx - koncept

Vypadá to, že Peugeotu se povedlo pár dní tahat celý svět za nos. Při úniku prvních snímků konceptu Onyx se totiž okamžitě začalo tvrdit, že pod kapotou se objeví hybridní pohonné ústrojí složené s benzinového čtyřválce 1,6 THP, který bude pohánět zadní kola, a elektromotoru vysílajícího 120 koní na nápravu přední. Francouzská značka ale nakonec potvrdila jen zvěsti o koncepci kombinující spalovací motor s elektrickým, vyloženě o hybrid tu nejde - elektromotor totiž bude v autě zastávat podobnou roli, kterou má v dnešních Formulích 1 a těm „do hybridů” také nikdo nenadává.

Pohon Onyxu totiž není hybridní klasikou a není ani modifikací, jakou známe třeba z Peugeotu 3008 Hybrid4 nebo 508 RXH. Místo toho půjde o podobný systém, jaký Porsche použilo u závodního modelu 911 GT3 R nebo který se objevuje ve zmíněných ef-jedničkách. Klíčovou roli tedy hraje spalovací motor, kterému pouze částečně pomáhá výrazně slabší elektromotor rekuperující velmi malou část brzdné energie. Ta se ukládá do lithium-iontových baterií a při silnějším sešlápnutí plynu pak řidič nakrátko dostane k dispozici dodatečných 80 koní. KERS je asi to správné slovo, jakkoli formálně je i takové řešení hybridním pohonem.

Přečtěte si více: Kompletní informace a více fotek ke studii francouzského sporťáku.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 230 - Peugeot Onyx Concept 06Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 231 - Peugeot Onyx Concept 07Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 232 - Peugeot Onyx Concept nove vse 08

Peugeot RCZ 2013 - facelift a RCZ R

Po vzoru ostatních modelů Peugeotu dostalo omlazené RCZ kompaktnější a především elegantnější plovoucí gril. Tomu společnost dělají nově stylizované světlomety, jež u nižší výbavy disponují halogenovými žárovkami. Lépe vybavené kupé již přichází s xenony na titanovém pozadí, šest LED diod pro denní svícení však bude standardem pro obě verze.

Modernizované RCZ tak vypadá jako plnohodnotnější konkurent pro Audi TT, s čímž souvisí i nově stylizovaná litá kola. Ty bude možné opět objednávat ve standardním 18palcovém nebo příplatkovém 19palcovém rozměru. Dopřát si přitom budete moci i tzv. Black Pack, který přihazuje černou masku, zpětná zrcátka, brzdové třmeny a střešní oblouky.

Pod kapotu se opětovně nastěhuje dvoulitrový turbodiesel naladěný na 163 koní, pro milovníky benzinu ale přichází vítané zpestření. Kromě základní verze motoru 1,6 THP produkující 155 koní a doposud vrcholného modelu s 200koňovou verzí této pohonné jednotky totiž dorazí v závěru příštího roku i model RCZ R, jehož přeplňovaný čtyřválec bude nabízet 260 koní.

Přečtěte si více: Podrobné představení faceliftu RCZ a první informace k ostrému RCZ-R.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 233 - Peugeot RCZ 2013 08Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 234 - Peugeot RCZ 2013 09Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 235 - Peugeot RCZ 2013 10

Porsche 911 991 Carrera 4/4S

Už tradičně dostaly verze s pohonem všech kol širší záď, ale bez přímého srovnání se standardním modelem v podstatě nemáte šanci rozpoznat, že byl pravý i levý zadní blatník rozšířen o 22 milimetrů. Teoreticky tak můžou jako jistá nápověda posloužit zadní sériové pneumatiky, které jsou u vozů s pohonem všech kol o 10 mm širší.

Technika jednotlivých modelů se nemění, takže tady opět mám dvojici přímovstřikových motorů s protiběžnými písty typu boxer o objemu 3,4 a 3,8 litru a výkonu 350, respektive rovných 400 koní. Obě pohonné jednotky lze spárovat buď se sériově dodávaným sedmistupňovým manuálem anebo dvouspojkovým PDK o stejném počtu převodových stupňů.

K samotné technice přenosu výkonu na přední nápravu se Porsche nijak zevrubně nerozepisuje a pouze naznačuje, že vychází z ověřené techniky. Také proto máme za to, že zde opět pracuje elektronicky řízená vícelamelová spojka, jejíž úkolem je připojovat pohon předních kol pouze v případě nutnosti - tedy při akceleraci, prokluzu nebo pomáhat se zatáčením.

Přečtěte si více: Podrobné představení nových čtyřkolek Porsche.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 236 - Porsche 911 991 4 a 4S nove 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 237 - Porsche 911 991 4 a 4S nove 03Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 238 - Porsche 911 991 4 a 4S nove 04

Porsche 911 GT3 991 (?)

Není zatím vůbec jasné, zda se v Paříži tento model ukáže, podle nás nikoli. Ale někteří tvrdí opak a co kdyby měli pravdu?

Nahrává jim minimálně čerstvé přistižení skoro nemaskovaných vozů, které se málokdy stane jindy než kousek před premiérou. Tyto fotky pořídil Colla Vergas poblíž španělské silnice C 17 v údolí Carrefour de L’Almond. Auta stála u pumpy, takže si můžete skoro do posledního detailu prohlédnout zejména řešení přídě s novým nárazníkem nebo tradičním výstupem chladícího vzduchu u konce přední kapoty. Také řada detailů zádě je patrná, ačkoli na nich trochu kamufláže zbylo.

Zřejmé je též celkové snížení vozu a použití 20" kol s centrální maticí. Pneumatiky jsou Pirelli P Zero o rozměrech 245/35 ZR20 a 305/30 ZR20. Nejpodrobněji nafocený vůz používá konvenčních brzd s šestipístkovými třmeny vepředu a čtyřpístkovými vzadu a je očividně vyveden v americké specifikaci. Autor snímků navíc dodává, že všechny tři kousky byly vybaveny automatem PDK, což je již nepřekvapivá, přesto trochu smutná zpráva.

Jestli se nová GT3 v Paříži ukáže asi nezjistíme dříve než v Paříži...

Přečtěte si více: Celá sada špionážních fotek Porsche 911 GT3 991 s mnoha detaily.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 239 - Porsche 911 GT3 991 bez maskovani 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 240 - Porsche 911 GT3 991 bez maskovani 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 241 - Porsche 911 GT3 991 bez maskovani 03

Porsche Cayenne S Diesel

Pokud čekáte, že Porsche nadělilo třeba novému Boxsteru jednotku 2,0 TDI, docela vaše očekávání chápeme. Stal se ale pravý opak - na poměry velkých a těžkých modelů Porsche docela skromný motor 3,0 TDI totiž v nabídce doplní dnes docela upozaďovaná jednotka Audi 4,2 TDI, tedy větší osmiválcový motor s dvojitým přeplňováním. A úprava portfolia tímto směrem je v dnešní době skutečně neobvyklá.

Ačkoli bychom raději slyšeli o zbavení nové 911 systému nevypínatelných automatických meziplynů, i tento krok lze vnímat pozitivně. Pod kapotou SUV Cayenne S Diesel (zatím, o Panameře se mluví jen neoficiálně) se tak na začátku příštího roku objeví zmíněný agregát, který bude v novém naladění disponovat až 382 koňmi výkonu a 850 Nm točivého momentu.

V relativně stručném avízu Porsche nezmiňuje zdaleka všechny technické informace, které bychom si přáli znát, a tak si třeba pohotovostní hmotnost můžeme zatím jen domýšlet, fakta o dynamice jsou ale věcí veřejnou - motor ve spolupráci s osmistupňovou automatickou převodovkou a upraveným pohonem všech kol (modifikované vektorování výkonu) postará o akceleraci novodobého stuttgartského Moby Dicka z 0 na 100 km/h na 5,7 sekundy a jeho rozpohybování až na elektronicky neomezovaných 252 km/h.

Přečtěte si více: Podrobné představení nejsilnějšího naftového Porsche.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 242 - Porsche Cayenne Diesel S V8 nove 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 243 - Porsche Cayenne Diesel S V8 nove 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 244 - Porsche Cayenne Diesel S V8 nove 06

Porsche Panamera Sport Turismo

Koncept je dlouhý 4 950 mm, široký 1 990 mm a vysoký 1 401 mm. Ve srovnání se současnou typovou řadou je Sport Turismo o 10 mm kratší, 59 mm širší a 17 mm nižší. Čísla důležitá pro zákazníky vyhledávající velký zavazadelník k mání zatím nejsou, ale kombík by měl mít minimálně o 200 litrů větší kufr než Panamera disponující 445 litry.

Nemáme ověřeno, že by byl koncept pojízdný, každopádně Porsche jej bude představovat jako nový plug-in hybrid s označením e-hybrid. Hlavním generátorem síly potřebné k pohybu vpřed se stane avizovaný šestiválec 3,0 TFSI o výkonu 333 koní a pomáhat mu bude synchronní elektromotor s 95 koňmi. Kombinovaný výkon vozu by měl být cirka 415 koní, ve srovnání s Porsche Cayenne S Hybrid asi o 35 k více.

Takto vybavená Panamera Sport Turismo e-hybrid se (neoficiálně) dostane na stovku za méně než šest sekund, zatímco průměrná spotřeba by neměla překročit 3,5 litru na 100 km. Jako obvykle, i tuto nesmyslnou hodnotu vygenerovala iluzorní metodika měření zahrnující do omezeného cyklu také krátkodobou jízdu čistě na baterky. Jejich kapacita je poměrně nízká, jen 9,4 kWh, což odpovídá přibližně 3,6 litru benzínu. Podle Porsche to má stačit asi na 30 kilometrů do rychlosti 130 km/h a to nám zase připadá poměrně realistické, stejně jako doba nabíjení přibližně 2,5 hodiny.

Přečtěte si více: Kompletní představení konceptu Panamery kombi.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 245 - Porsche Panamera Sport Turismo nove foto 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 246 - Porsche Panamera Sport Turismo nove foto 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 247 - Porsche Panamera Sport Turismo nove foto 03

Range Rover 2013

Další fotografie nám ke vzhledu čtvrté generace Range Roveru nic nového neřeknou, ale pokud máte dojem, že byste ještě pár záběrů snesli, anebo se jen rádi přehrabujete ve hromadě fotek, nabízíme vám tentokrát patrně již kompletní sadu téměř 150 obrázků. Poněkud větší informační hodnotu však mají spíše kompletní technická data, která dnes britská značka zveřejnila v rámci veřejné prezentace Range Roveru v Richmondu v Londýně. Co prozrazují?

Především máme k dispozici podrobná čísla k motorizacím. Britský, 4 999 mm dlouhý terénní vůz bude ze začátku v prodeji se čtyřmi motory. Nejmenším a nejslabším agregátem v nabídce bude naftový vidlicový šestiválec 3,0 litru s dvojitým přeplňováním, výkonem 258 koní při 4 000 ot./min a nejvyšším točivým momentem 600 newtonmetrů při 2 000 ot./min. Ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou a (ve srovnání s předchůdcem) pozoruhodně nízkou hmotností 2 160 kg umí i takto relativně skromně vybavený vůz akcelerovat na stovku za 7,9 sekundy a rozjet se na 209 km/h.

Zbytek tvoří pak už jen osmiválcové motory. Základní V8 rovněž spaluje naftu a dopuje své spalovací komory o objemu 4,4 litru dvojicí turbodmychadel. Své maximum 340 koní odevzdá již při 3 500 otáčkách, točivý moment až 700 newtonmetrů je k mání od 1 750 do 3 000 otáček. Automat ZF 8H70 je pro všechny verze stejný a zde stačí k dosažení stovky za 6,9 vteřiny a maximálku 217 km/h. Spotřeba obou naftových jednotek se i díky značnému snížení hmotnosti (V8 má o 200 kg více než V6) drží podle tabulek poměrně nízko. Normy říkají, že dieselové RR bude jezdit za 7,5, respektive 8,7 litru na 100 km.

Přečtěte si více: Nejpodrobnější možné představení nového Range Roveru, máme pro vás už i statické dojmy z předpremiéry vozu ve Vídni.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 248 - Range Rover oficialni foto nove 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 249 - Range Rover oficialni foto nove 03Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 250 - Range Rover oficialni foto nove 04

Renault Clio 2012

Čtvrtá generace Clia navržená Laurensem van den Ackerem, nejvyšším šéfem designového oddělení, je dlouhá 4,06 metru a je tedy o tři a půl centimetru delší než jeho předchůdce. S výškou šli návrháři naopak dolů o 45 mm a vůz měří 1,45 metru. Zvětšila se také šířka, i když pouze o 24 mm, na celkových 1,73 metru. O optické prodloužení auta se dále postarají černé sloupky B, které se společně s výraznou přídí po vzoru konceptu DeZir a ukrytými klikami zadního páru dveří postarají o nejvýraznější stylistické poznávací prvky auta.

Ačkoli ze záběru nelze vyvozovat definitivní závěry, máme za to, že Renault bude chtít zacílit nové Clio na zákazníky hledající nejen praktičnost, ale také poněkud více luxusu. Svědčí o tom docela pohledná středová konzola v pianové černi doplněná velkým sedmipalcovým displejem navigačního systému Carminat TomTom s rozhraním R-Link a minimalizovaným ovládáním klimatizace. Také sedačky, chromované kliky dveří nebo multifunkční volant vypadají na relativně obyčejný hatchback docela hodnotně. Zákazníci navíc budou mít možnost vybrat si ze čtyř barevných schémat kabiny, ačkoli zrcadlení světlé palubní desky v předním okně může být kontraproduktivní.

Kolegové v Británii mají v tuto chvíli jako jedni z mála také ceny nového Clia a vesměs konstatují, že jsou nastaveny tak, aby Renault nadělal co nejvíce problémů domácímu rivalovi Peugeotu 208.

Přečtěte si více: Detailní představení čtvrté generace Clia.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 251 - Renault Clio IV 2012 oficialni 04Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 252 - Renault Clio IV 2012 oficialni 05Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 253 - Renault Clio IV 2012 oficialni 06

Renault Clio Estate (kombi) 2013

Modely kombi jsou dnes plné překvapení. Zatímco Mazda 6 Wagon takřka šokovala rozvorem kratším, než je tomu u sedanu, Renault pro změnu praktičtější verzi nového Clia odhalil až několik hodin poté, co odprezentoval hatchback a verzi RS. Pomalu se tak zpočátku zdálo, že kombík na autosalon nedorazí. Nakonec však francouzská značka zaválela, když při strhnutí plachty oznámila, že vůz půjde do prodeje již v prvním čtvrtletí příštího roku. Ovšem jen na vybrané trhy, mezi které by Česká republika měla spadat.

Zajímavé také je, že oficiálně se novinka jmenuje Clio Estate a už ne Grandtour. Francouzi jsou totiž největší patrioti na světě a k používání anglicismů mají velký odpor. Estate je navíc sice nejvýmluvnější výraz, přímo v názvech modelů jej ale vídáme poměrně zřídka. Snad největším paradoxem pak je, že Velká Británie jakožto anglicky mluvící země zrovna tento kombík do prodeje nedostane.

My ovšem můžeme očekávat příjezd modelu, který s hatchbackem sdílí stejný rozvor, zadní převis má ale protažený na 824 mm (což délku vozu natáhlo na 4 262 mm). Díky tomu se objem zavazadlového prostoru zvýšil na 443 litrů. Ve srovnání s menším Cliem se jedná o více než stočtyřicetilitrový nárůst, přičemž počítat můžete po sklopení opěradel zadních sedadel se zcela rovnou podlahou.

Přečtěte si více: Podrobnější představení nového Clia kombi.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 254 - Renault Clio Estate 2013 prvni foto 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 255 - Renault Clio Estate 2013 prvni foto 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 256 - Renault Clio Estate 2013 prvni foto 03

Renault Clio RS 2013

Respektovaný a mezi příznivci malých ostrých hatchbacků značně oblíbený Renault Clio RS se ve své nové podobě patrně stane předmětem mnoha zasvěcených i hospodských debat o tom, co je pro zábavnou jízdu skutečně důležité. Kdo obvykle zvedá ruku pro vysokootáčkovou atmosférickou jednotku spojenou s manuální převodovkou, měl Clio téměř jistě ve svém žebříčku oblíbenců. Po dnešku ale spoustě podobně orientovaným motoristům chuť na tento vůz poněkud zhořkne.

Že se pod přední kapotou nejsilnějšího Clia objeví namísto dvoulitrové pily přeplňovaný čtyřválec, jsme již poměrně dlouho věděli a ještě déle tušili. Pohled mezi přední kola Meganu RS a politika EU byl evidentní nápovědou, kam svět spěje a popravdě, u většího sourozence jsme zklamáni nebyli. Trochu větší pozdvižení dnes však asi vyvolá rozhodnutí Renaultu nabídnout ke své novince pouze šestistupňovou dvouspojkovou převodovku EDC.

„Zážitek ze sportovní jízdy se dostává na další úroveň,“ řekl na autosalonu v souvislosti s vyřazením manuálu generální ředitel divize Renaultsport Patrice Ratti. Na další (rozumějte jinou) možná, na vyšší dost těžko.

Přečtěte si více: Kompletní představení nového Clia RS s turbem a automatem.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 257 - Renault Clio RS 2013 oficialni 01Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 258 - Renault Clio RS 2013 oficialni 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 259 - Renault Clio RS 2013 oficialni 03

Renault Espace 2012 - facelift

Už dříve jsme si řekli, že klíčovou vizuální změnou je dodání poněkud homogennějšího vzhledu přední partiím, které nyní mají blíže pojetí dalších novějších modelů značky. Vůz tedy dostal v těchto místech o něco svěžejší linie, „nepřepůlenou” masku chladiče s větším kosočtvercem a lehčeji působícími spodními částmi předního nárazníku. Na zbytku exteriéru se jinak nezměnilo zhola nic, tedy pomineme-li rozšířenou nabídku designů litých kol.

Změny v interiéru si můžeme prohlédnout vůbec poprvé, žádná velká podívaná to ale není. Podle všeho se pouze vrcholná verze Initiale Paris dočkala kožené obšití palubní desky s viditelným stehováním a možnosti čalounění zbytku interiéru kombinací kůže a alcantary. U nižších verzí si můžete pořídit pro změnu čalounění odpuzující vodu. I zbylé novinky jsou ryze výbavové - standardem pro všechny verze by měl být navigační systém Carminat (TomTom) a konektivita pro mobilní zařízení přes Bluetooth resp. pro hudební přes AUX/USB, za příplatek pak půjde pořídit zábavní systém pro cestující vzadu se dvěma 7" displeji. Řidiči pak ještě může posloužit zadní parkovací kamera a... C'est tout, jak by řekli Francouzi.

Přečtěte si více: Podrobné představení faceliftovaného Espace.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 260 - Renault Espace 2011 facelift oficialni detaily 02Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 261 - Renault Espace 2011 facelift oficialni detaily 03Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 262 - Renault Espace 2011 facelift oficialni detaily 09

Renault Fluence 2013 - facelift

Koncem srpna jsme vám podrobněji představili Samsung SM3 2013 s tím, že jde vlastně o faceliftovaný Renault Fluence. Ne každý nám musel věřit, i když automobilové spojenectví mezi Renaultem a Samsungem není tajemstvím. Pokud jste ale naznačenému důvěřovali, dobře jste udělali. Dnes, těsně před pařížskou premiérou se totiž dostalo na světlo světa první reklamní video přímo s faceliftovaným Fluence a ukazuje přesně očekávané - tentýž vůz s trochu jinou přední maskou.

Znovu si tak můžeme prohlédnou o poznání atraktivnější ztvárnění „opravdové limuzíny”, která se na přídi dočkala několika podstatných designových vzpruh. Záď už se změnila méně, naopak interiér inspirovaný dražším Méganem je od současného provedení opět odlišný více. Vůz také dostane nové prvky výbavy, z nichž některé jsou na videu k vidění.

Prohlédněte si více: První video s faceliftovaným Fluence.

Renault Vel'roue - Kangoo Hybrid (?)

Nejde vyloženě o pařížskou novinku, divili bychom se však, kdyby Renault tento koncept na domácí půdě neukázal. Zajímavá je tím, že k jejím pohonu kromě spalovacího motoru pod přední kapotou využívá také dvojici elektromotorů. Oproti Toyotě Prius nebo Lexusu LS 600h ovšem Renault tento zdroj pohonu neumístil pod kapotu motoru nebo pod podlahu, nýbrž přímo do vnitřku kol.

To samozřejmě není nová myšlenka. S obdobnou koncepcí koketoval již na konci 19. století Ferdinand Porsche. Tehdejší technologie mu ale neumožňovaly praktičtější využití. Automobilový svět tak musel čekat až do roku 2008, kdy s podobným nápadem přišel Michelin (ve spolupráci se značkami Orange a Heuliez). Jeho aktivní kolo navíc nemělo obsahovat jen elektromotor, ale rovněž brzdy a tlumiče s pružinami. Ani toto řešení však prozatím nenašlo cestu do sériové výroby a to především kvůli vysokým nákladům, které jsou s danou koncepcí spojeny, a poměrně velké nepraktičnosti. Kvůli výměně píchlého pláště takového kola byste totiž museli na pár hodin do odborného servisu.

Přečtěte si více: Podrobnější informace o studii Renault VelRoue.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 263 - Renault Velroue concept

Rolls-Royce - specialiky ve stylu Art Deco

Tak to se Rolls-Royce příliš nepředvedl. Když totiž před pár dny avizoval trio nových modelů označených jako Art Deco, čekali jsme trochu více než jen speciální výbavy. Přesně ty nám ovšem nejznámější výrobce luxusních limuzín na světě hodlá na pařížském autosalonu naservírovat. Cena by přitom měla pořádně navýšit ze standardních 276 275 liber (v přepočtu 8 000 000 Kč), které si značka účtuje za Phantom resp. 170 250 liber (v přepočtu 4 950 000 Kč), jenž jsou potřeba ke koupi Ghostu v základní výbavě.

Situaci ovšem musíme brát takovou, jaká je, což v případě Ghostu znamená dvoubarevný (stříbrná Jubilee Silver a modrá Cobalto Blue) lak karoserie. V interiéru menšího Rolls-Royce se pak objevuje kožené čalounění stejných odstínů, kterému společnost dělají dřevěné obklady se vsuvkami, jež mají umělecký styl představený v roce 1925 na výstavě v Paříži alespoň částečně připomínat.

V obdobném duchu se technici, designéři a čalouníci značky vrhli také na čtyřdveřový Phantom. Jeho interiér se ovšem nese v černozeleném duchu a na odiv dává trochu jiné motivy Art Deco, které navíc mohou být vyvedeny ve stříbře na výklopných stolících nebo vyšité na opěrkách sedadel.

Přečtěte si více: Vše známé o specialitkách Rolls-Royce pro letošní Paříž.

Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 264 - Rolls-Royce Art Deco 04Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 265 - Rolls-Royce Art Deco 05Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek - 266 - Rolls-Royce Art Deco 06

Diskuze 5 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama