Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autosalon Paříž 2012: velký přehled všech novinek
28.9.2012 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
(doplněno 28.9.) Další ročník pařížského autosalonu je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek i informace o Mondialu 2012.
Přehled kapitol
- Úvod, Obecné info, Novinky Abarth, Alfa Romeo, Aston Martin, Audi
- Bentley, BMW, Cadillac, Citroën, Dacia, Ferrari, Fiat, Ford
- Honda, Hyundai, Chevrolet, Jaguar, Jeep, Kia
- Lamborghini, Lancia, Lexus, Maserati, Mazda, McLaren, Mercedes
- Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche
- Renault, Rolls-Royce, Seat, Škoda, Smart, SsangYong, Suzuki
- Toyota, Volvo, Volkswagen
Seat Leon 2013
Design exteriéru nemá smysl znovu rozebírat, sluší se jen podotknout, že alespoň zezadu je vůz docela svébytný a přinejmenším s Ibizou si jej snad nespletete, i když jistá podobnost je i zde. Zcela nové je pak pojetí interiéru, který sází až na překvapivě strohé linie. Žádné větší kudrlinky, elipsy, tubusy, nic takového. Skoro všechno je podle pravítka a vedle takřka šestiúhelníkového prostoru před řidičem, který narušuje jen klenutí „kšiltu” přístrojové desky, tento dojem podtrhuje i řešení středové konzole. Její pravidelnost narušuje jen pár ovladačů, ale jinak...
Zajímavější jsou informace o technice. Hmotnost vozu má totiž zamířit citelně níže. Španělé zatím neupřesnili, co všechno proto museli udělat, ve srovnání s dosavadním Leonem ale má být jeho nová generace v obdobných verzích přibližně o 90 kilogramů lehčí. A to není málo.
Pravděpodobně se o zasloužila i nová platforma MQB, kterou nový Leon používá a právě v něm dále ukazuje šíři svého talentu. Vůz totiž bude používat dvě řešení zadní nápravy. Pro slabší verze s motory o výkonu do 110 kW (150 koní) budou zadní kola zavěšena na ne zrovna dokonalých podélných ramenech spojených torzně poddajnou příčkou. Až výkonnější verze dostanou víceprvkovou jednotku, která byla pro všechny dosavadní provedení standardem.
Přečtěte si více: Oficiální představení Leonu 2013, známé už jsou i německé ceny nového Leonu.
Seat Mii FR-Line - koncept
Pokud máte dobrou paměť a sledujete také dění kolem tuningu, patrně vám neuteklo, že se Mii FR-Line objevilo letos v květnu na setkání v Mekce Volkswagenu u jezera Wörthersee. Odtud už víme, že se nejedná o převlečený VW up! GT s přeplňovaným tříválcem 1,0 TSI o výkonu 110 koní a jiným znakem na masce chladiče, ale pouze o vůz nalakovaný rudou barvou Tornado Red s dalšími kosmetickými změnami.
Mii FR dostalo začerněné lemy blatníků, stejnou aplikaci nad podběhy a matně šedá šestnáctipalcová kola s červenými lemy. V kabině se motiv černo-červené opakuje na palubní desce i sedadlech s integrovanými opěrkami a všude po interiéru se vyskytují nápisy FR Line.
Poněkud zvláštní je, že španělská značka vystaví svůj sportovně se tvářící městský hatchback už podruhé, přesto ale zdůrazňuje, že se opravdu jedná o ojedinělý koncept určený pouze k upoutání pozornosti návštěvníků pařížského autosalonu.
Přečtěte si více: Další informace a fotky ke koncetpu Seat Mii FR-Line.
Seat Toledo 2012
A je konec ticha na pěšině. Po včerejším prvním videu, kde se nový Seat Toledo představil sice v pohybu, ale bez řádných doprovodných informací, je tu oficiální premiéra. Prozatím se týká jen španělského trhu, malý obrázek o tom, co dorazí na podzim do dealerství Seatu, by ale udělat mohla. Svědčí o tom názvy výbav, jež odpovídají těm českým.
Základem se stane Seat Toledo Reference, který s motorem 1,2 TSI stojí 13 990 Eur (cca 350 tisíc Kč). Tedy stejně jako Škoda Rapid v Německu. Pro španělský vůz ale hovoří stádo koní pod kapotou, navíc dodávané mnohem vyspělejším motorem. Ve srovnání s českým liftbackem jich totiž nabídne 85, tedy o deset více, ještě ke všemu ze čtyřválce. Je ale otázka, zda do místních showroomů nakonec nedorazí jako základ stejná verze s výkonem 75 koňských sil s nižší cenou, popř. zda i nabídka Škody v Německu nebude totožná jako ta Seatu ve Španělsku a i přes původní informace přece jen nezačne u verze 1,2 TSI.
Zbývající nabídku motorů bychom ovšem mohli převzít za vlastní, jak benzinové čtyřválce, tak turbodiesely již pohánějí modely Ibiza, Leon či Exeo. Není tak jediný důvod, proč by je značka nenabídla pod kapotou nového Toleda. Výbavu Reference tak půjde koupit s motorem 1,2 TSI o výkonu 85 a 105 koní nebo s turbodieselem 1,6 TDI naladěným na 105 koní.
Přečtěte si více: Podrobné informace o technice a 70 fotek nového Toleda, posloužit vám můžeme už i kompletním ceníkem Toleda 2012 pro Španělsko.
Škoda Rapid 2012 - české ceny
Rapid si svou formální světovou premiéru (ale říká tomu tak Škoda, k vidění byl vůz již v Moskvě) sice odbude na autosalonu v Paříži, my už jsme vám ale o něm mohli říci tolik...
Nebudeme vás tedy na tomto místě zatěžovat odkazy na původní představení, to podstatnější jsou už naše konkrétní zkušenosti s vozem hned ve dvou provedeních. Aktuálně vám můžeme nábídnout následující články:
- Test Škoda Rapid 1,6 TDI: přesně podle síťového grafu
- Testujeme Škodu Rapid 1,2 TSI. Věříte, že na tuto dynamiku stačí 105 koní?
- Testujeme Škodu Rapid 1,2 TSI. Jízdu na limitu zvládá levou zadní
- Testujeme Škodu Rapid 1,2 TSI. Je úsporná jako diesely
Tím nejzajímavějším v Paříži je představení cen této novinky, které jsou pro její úspěch alfou a omegou. Projděte si je v článku jim věnovaném.
Smart ForStars - koncept
Úspěch Range Roveru Evoque přitahuje k dvoudveřovým crossoverům další a další automobilky jako nově objevená zlatá žíla hejno prospektorů. Nepochybujeme o tom, že bude mít tato auta během pár let každý, kdo chce na trhu něco znamenat, být ale mezi prvními znamená možnost vzít si pár zlatých nugetů bez většího boje. Automobilka Range Rover má své jisté, dnes se přidalo Mini se sériovým modelem Paceman a o slovo se hlásí německý Daimler s konceptem rozvíjejícím nový segment o pár tříd níž.
Podle Smartu, jehož logo se objevilo na přídi vozu pojmenovaného Forstars (tedy „pro hvězdy“), bychom měli v kombinaci prodlouženého příštího modelu Fortwo a SUV spatřovat takzvané Sports Utility Coupe. Ať už pro něj Němci vymysleli jakoukoli definici, oproštěno od nánosu pozlátka a patosu tu máme zvýšenýměstský hatchback s délkou 3 550 mm, šířkou 1 710 mm, výškou 1 505 mm a pouze dvousedadlovou kabinou, jejíž handicap kompenzuje (oproti modelu Fortwo) zvětšený zavazadlový prostor.
Přečtěte si více: Představení konceptu Smart ForStars.
Smart ForTwo Brabus 10th Anniversary
V květnu 2002 představila německá tuningová firma Brabus model velmi příznačně nazvaný Smart Brabus 1st Edition, který se stal prvním z řady spousty dalších automobilů postavených ve spolupráci s divizí městských vozů koncernu Daimler AG. Dnes se obě značky chlubí tím, že za deset let společně vyrobily více než 50 tisíc strojů, přičemž loňský rok byl neúspěšnější, když našly až deset tisíc nových zákazníků.
Aby firmy své spojení náležitě oslavily a všiml si toho i okolní svět, postaví při této příležitosti Smart ForTwo Brabus 10th Anniversary. V zájmu zachování výjimečnosti vznikne pouze stovka těchto aut, přičemž každé bude mít u zadní nápravy standardní řadový tříválec o objemu 1,0 litru, přeplňování turbodmychadlem a robotizovanou pětistupňovou převodovku. S výkonem 102 koní při 6 000 ot./min a točivým momentem 147 newtonmetrů od 2 500 do 3 600 ot./min. vůz akceleruje na stovku za 8,9 sekundy a elektronika omezí nejvyšší rychlost na 155 km/h.
Přečtěte si více: Další specifikace a spousta fotek výročního Smartu od Brabusu.
SsangYong e-XIV - koncept
SsangYong v Paříži představí již třetí verzi konceptu nazvanou e-XIV, která se pyšní střechou ze solárních panelů a hybridním pohonným ústrojím. To používá elektromotor se synchronním magnetem o výkonu 80 kW (109 koní), který energií zásobují lithium-iontové baterie s kapacitou 16 kWh. S nimi by dojezd 80 km neměl být nereálný, přičemž standardně dobíjení zabere čtyři hodiny. Ani to nemá k realitě daleko, totéž s rychlonabíječkou během pouhých 20 minut bude asi podobně problematické jako Supercharging Tesly.
Výhodou je, že jakmile vám (no, vám, tohle auto se asi jen tak prodávat nebude...) energie dojde, začne se SsangYong e-XIV spoléhat na dvouválcový benzinový motor o litrovém objemu spojený s generátorem o výkonu 20 kW (27 koní). A to přesně dle vzoru Fiskeru Karma nebo Opelu Ampera. Dojezd se v té chvíli navýší o dalších 600 km, přičemž emise CO2 ve výši 45 g/km by měly odpovídat průměrné spotřebě 1,9 l/100 km. To je ovšem stejná pohádka jako u zmíněné Ampery a snad si ani nezaslouží další komentář.
Přečtěte si více: Více fotek a informací k další evoluci „korejské čtrnáctky”.
Suzuki S-Cross - koncept
Až doposud nám Suzuki servírovalo pouze zatmavené snímky svého konceptu S-Cross, který za chvíli čeká debut na autosalonu v Paříži. Nyní se však ven dostaly fotografie, které podobu nového crossoveru prozrazují naplno. A s nimi přichází i vizuální potvrzení toho, co jsme si již delší dobu mysleli. S-Cross je skutečně nástupcem modelu SX4, který je na trhu již od roku 2006.
Šest let je přitom ve světě automobilů dlouhá doba, ačkoliv na druhou stranu je nutné přiznat, že SX4 si na nezájem kupců stěžovat rozhodně nemohlo. A to nejen díky tomu, že jako jedno z mála vozů ve svém segmentu nabízelo pohon všech kol, ale také díky příznivě nastavené ceně. Alespoň na českém trhu.
Dá se přitom počítat s tím, že druhá generace bude v tomto trendu pokračovat. A to i přes očekávané stěhování výroby. Aktuální verze se totiž vyrábí společně s Fiatem Sedici v Maďarsku. Nové SX4 však již bude samostatným produktem Suzuki, které navýšením dimenzí hodlá soupeřit s Fordem Kuga.
Přečtěte si více: Doplněné specifikace konceptu nového Suzuki SX4.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 10 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999