Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek

(doplněno 4.10. 15:00) Přehlídka žhavých automobilových novinek se po dvou letech vrací do Paříže. Projděte si všechny jednu po druhé.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek

4.10.2014 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 4.10. 15:00) Přehlídka žhavých automobilových novinek se po dvou letech vrací do Paříže. Projděte si všechny jednu po druhé.

BMW 2 Cabrio - nový model

Vzhled nového mnichovského kabrioletu však již není takovým překvapením jako u předchozích dvou kousků. Špionážní fotky totiž ukázaly mnohé, stejně jako se dalo vydedukovat, že otevřená verze nebude příliš vzdálena od stylu, v jakém je vyvedeno kupé. Zásadní změnou je totiž víceméně jen plátěná střecha, již lze složit nebo naopak nasadit za 20 sekund. Učinit tak přitom můžete i na dálku skrze klíček, nebo během jízdy při rychlostech do 50 km/h. Sáhnout lze po třech barevných variantách (černá, antracitová, hnědá), přičemž ve srovnání s předchozím BMW 1 Cabrio dostanete o 5 dB nižší hlučnost na předních sedadlech a o 7 dB na zadních.

Ve srovnání s předchozím kabrioletem pak došlo také ke zvětšení zavazadlového prostoru, který při nasazené střeše pobere 335 litrů (+30 l), při složené pak 280 litrů (+20 l). BMW se přitom snažilo, aby vyhovělo hlavně hráčům golfu, kteří dovnitř naskládají dva bagy. Opomenuti však nebyli ani surfaři či snowboarďáci, jimž se dovnitř bez problémů vejdou prkna. A to díky tunelu v zadních sedadlech.

V rámci motorového prostoru budou k dispozici čtyři pohonné jednotky, z toho tři benzinové a jedna dieselová. Producentem sazí je verze 220d, kterou pohání dvoulitrový čtyřválec naladěný na 190 koní. K mání bude s manuálem či automatem, přičemž stovku zvládne za 7,5 sekundy, respektive za 7,4 s. Prakticky tytéž časy evidujeme také u modelu 220i produkujícím 184 koní, BMW 228i Cabrio, jehož 245 koní zvládne stovku za 6 sekund, je však již o úroveň výše. Absolutním vrcholem řady se pak provedení M235i, které jako jediné dorazí s třílitrovým šestiválcem. Ten na zadní kola pošle 326 koní, přičemž v kombinaci s manuálem zvládne stovku za 5,2 sekundy.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 28 - BMW 2 Cabrio 2014 oficialni sada 21Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 29 - BMW 2 Cabrio 2014 oficialni sada 24Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 30 - BMW 2 Cabrio 2014 oficialni sada 56

Přečtěte si více: Máme pro vás rozsáhlou fotogalerii malého kabrioletu z Mnichova, více víme také o technice.

BMW 7 Individual Final Edition - nový model

Pátá generace BMW řady 7 dorazila do prodeje v listopadu 2008. Je tedy logické, že nástupce s kódovým označením G11 je již na spadnutí, přičemž dočkat bychom se jej měli v příštím roce. Než se tak ovšem stane, pustí mnichovská automobilka do světa labutí píseň stávajícího provedení. I když spojení „do světa“ je poněkud přehnané, v tomto případě se totiž bude jednat pouze o francouzský trh. Tento záměr zřejmě souvisí s premiérou edice na pařížském autosalonu, to je ale tak vše, co o prodejních záměrech BMW můžeme v tuto chvili prozradit. Aktuálně totiz není jasné ani to, kolik exemplářů automobilka pustí do oběhu.

Více se ovšem ví o změnách, které budou finální edici odlišovat od standardu. Zvenčí půjde v prvé řadě o metalický lak v odstínu Citrine Black, který doplní černé chromované doplňky a 19palcová litá kola. Zatímco v jejich případě jsou velikost i vzhled jasně dány, v rámci barvy karoserie můžete vybírat ze všech laků standardních i z palety divize Individual.

Uvnitř pak novinka bude profitovat z koženého čalounění Merino, v jehož případě můžete vybírat z platinového nebo hnědého provedení. Dle volby pak dostáváte rovněž černé nebo opálově bílé kontrastní prošívání, zatímco v rámci stropu máte na výběr platinový nebo antracitový odstín. Vše pak korunují dekory lakované piánovou černí.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 31 - BMW 7 Individual Final Edition prvni foto 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 32 - BMW 7 Individual Final Edition prvni foto 03Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 33 - BMW 7 Individual Final Edition prvni foto 05

Přečtěte si více: Podívejte se na fotky detailů „finální edice“, více víme také o „nepřátelském“ francouzském trhu.

BMW X6 2015 - nová generace

BMW pustilo do světa oficiální várku fotografií a informací o druhé generaci X6, které v sobě „mísí robustnost a všestranné využití se sportovní elegancí“. Zjednodušeně se dá ale říct, že jde o BMW X5 s výrazně se svažující střechou a omezeným prostorem pro cestující vzadu a zavazadla. Tak zlé jako v případě první generace to ovšem na zadních sedadlech a za nimi není, novinka narostla takřka ve všech ohledech. Na délku nové BMW X6 měří 4 909 milimetrů (+32 mm), na šířku 1 989 milimetrů (+ 6 mm) a na výšku 1 702 milimetrů (+ 33 mm). Rozvor zůstal na původních 2 933 milimetrech, zmíněný nárůst venkovních rozměrů ovšem vylepšil prostor pro hlavy cestujících.

Navzdory větším dimenzím i vyšší výbavě je nová X6 v základním provedení o 10 kilogramů lehčí než předchůdce, a to především díky použitým materiálům, jež zahrnují hliník, hořčík a termoplasty. Německá automobilka přitom dodává, že pokud by došlo k vyrovnání výbavy obou generací, pak ta druhá váží dokonce až o 40 kilogramů méně. Navíc se může pochlubit ideálním rozložením hmotnosti v poměru 50:50 mezi přední a zadní nápravu.

Po stránce motorické přitom Evropané mohou od prosincového zahájení prodeje počítat se třemi variantami, kdy všechny jako standard nabídnou osmistupňový automat a pohon všech kol. Základem se stane provedení xDrive30d poháněné třílitrovým turbodieselem naladěným na 258 koní. Ten najdeme i pod kapotou BMW X6 M50d, v tomto případě jej však doplňují tři turba, výkon 381 koní a točivý moment 740 Nm. Z klidu na stovku přitom tento model sprintuje za 5,2 sekundy, nejvyšší rychlost pak vrcholí na 250 km/h a průměrná spotřeba činí jen 6,6 l/100 km. O trochu žíznivější je ovšem benzinová verze xDrive50i, kterou pohání 4,4litrové bi-turbo V8 o výkonu 450 koní. To si řekne o 9,7 l/100 km, stovku však zvládá již za 4,8 s.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 34 - BMW X6 2015 oficialni sada 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 35 - BMW X6 2015 oficialni sada 12Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 36 - BMW X6 2015 oficialni sada 47

Přečtěte si více: Máme pro vás detailní představení nového BMW X6, včetně fotek vrcholného provedení M50d.

Citroën C1 Urban Ride - koncept

Začíná být nad slunce jasné, že francouzské automobilky nehodlají domácí show jakkoliv podcenit. Proto se v Paříži na stáncích Citroënu, Peugeotu a Renaultu objeví bezpočet novinek od konceptů až po produkční modely. Prvně zmíněná značka přitom k již početnému zástupu přidává dalšího člena, a sice studii C1 Urban Ride. Ta na první pohled vypadá jako připravená do výroby, což rozhodně není náhoda či klamavé zdání, ale záměr.

Citroën totiž umístí na stánku hlasovací zařízení, pomocí něhož budou moci návštěvníci autosalonu rozhodnout o tom, zda „by rádi viděli jednoho dne tuto verzi na trhu“. Nedá se tedy aktuálně přesně říci, zda novinka zamíří do série či nikoliv. Poreferovat ovšem můžeme o změnách, jež tuto verzi odlišují od standardu. Začít přitom můžeme podvozkem, který byl přizvednut o 15 milimetrů, o dalších 10 mm se pak rozšířil rozchod kol.

Mimo tyto mechanické zásahy se již Citroën C1 Urban Ride liší jen kosmeticky, kdy celý spodek jeho karoserie lemují černé ochranné plasty. Vpředu a vzadu pak najdeme stříbrně lakované kryty, pozměněn byl tvar nárazníků i bočních prahů a ve všech rozích nechybí tmavě lakovaná litá kola. Zmínit pak můžeme ještě klasickou nebo plátěnou odsunovací střechu, to však již hovoříme o standardních prvcích.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 37 - Citroen C1 Urban Ride prvni sada 02Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 38 - Citroen C1 Urban Ride prvni sada 04

Přečtěte si více: Projděte si další fotky francouzského konceptu, který by byl jistě vyráběn v českém Kolíně.

Citroën C4 Cactus Airflow 2L - koncept

Francouzi v poslední době začali koketovat s hybridní technologií Hybrid Air, která těžké baterie nahrazuje mnohem lehčími zásobníky stlačeného vzduchu. Ty následně mohou zastoupit za benzinový tříválec PureTech 82, zároveň však může dojít také ke skloubení obou agregátů či jízdě čistě na benzín. Danou technologii v Paříži představí i Citroën C4 Cactus, přičemž optimalizován byl i samotný benzinový tříválec. Díky vrstvě Diamond Like Carbon došlo ke snížení třecích ztrát, vylepšeno bylo i samotné spalování. Spotřeba tak měla poklesnout o 30 %, zatímco dynamicky se vůz má přiblížit přeplňované verzi o výkonu 110 koní.

Kromě hybridního pohonu se verze Citroën C4 Cactus Airflow 2L pyšní také stokilovou dietou, díky které hmotnost navzdory délce 4 156 mm, šířce 1 729 mm a výšce 1 487 mm poklesla na pouhých 865 kg. Dosaženo toho bylo hlavně větším podílem hliníku u vnitřních nosníků a zadní části podlahy, počítat pak můžeme i s vyšším podílem vysokopevnostní oceli a kompozity u přední části podlahy.

Opomenout nesmíme ani optimalizaci aerodynamiky, v jejímž rámci byl přepracován přední nárazník se třemi řízenými vstupy vzduchu. Za zadní boční okna se pro změnu nastěhovaly spoilery, zatímco 19palcové ráfky disponují mobilními klapkami otevíranými odstředivou silou. Kombo s nimi pak tvoří pneumatiky Tall&Narrow o rozměru 155/70 s nízkým valivým odporem. Prodloužen byl rovněž zadní spoiler, přičemž nechybí ani difuzor či vzduchové clony Air Curtain v podbězích kol. Aerodynamika díky tomu doznala zlepšení o 20 procent, což v kombinaci se zmiňovanou redukcí hmotnosti a hybridnímu ústrojí mělo srazit kombinovanou spotřebu na pouhé 2 l/100 km.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 39 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 06 Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 40 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 19 Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 41 - Citroen C4 Cactus Airflow 2L oficialni sada 36

Přečtěte si více: Projděte si detailní změny konceptu Airflow 2L vůči standardní verzi, k mání je i vícero fotografií.

Citroën DS3 - facelift

Modernizace Citroënu DS3 není po vizuální stránce až tak rozsáhlá. Zvenčí se totiž soustředí především na nová světla, která k sobě pojí diody a xenony. Ty by přitom kromě dramatičtějšího vzhledu měly přinést rovněž úsporu na spotřebě energie, LEDky pak zároveň slibují životnost až 20 000 hodin. Ve srovnání s klasickými halogeny tak vydrží 20krát déle. Kromě přídě se přitom objevují také na zádi, tím však venkovní změny víceméně končí. Zmínit totiž můžeme již jen novou barvu Pearl White, se kterou přicházejí 17palcová litá kola s diamantovým řezem.

Uvnitř je pak možné sáhnout po novém koženém čalounění Crescendo Nappa, mimo to DS3 nabízí nové laserem opracované dekory palubní desky, jež mohou odkazovat na ikony Paříže (Eiffelovka a Vítězný oblouk). Tím jsme ovšem změny v interiéru vyčerpali, přesunout se můžeme k automatickým brzdám Active City Brake. Ty fungují na bázi laseru, přičemž plně zastavit dovedou vůz z rychlosti do 30 km/h. Jejich přítomnost si přitom můžeme vysvětlit hlavně změněnými pravidly Euro NCAP.

Zásahy pod kapotou by pak pro změnu mohli jít na vrub Evropské unie. Od září totiž začne platit nová emisní norma, která se kromě CO2 zaměřuje rovněž na redukci NOx. Citroën DS3 tak dostal nový filtr SCR (Selective Catalytic Reduction), který druhé zmíněné emise snižuje u motorů BlueHDI 100 a BlueHDI 120 o podstatných 90 procent. Mimo to šla dolů i spotřeba, v případě prvního motoru tak máme počítat s třílitrovým průměrem, druhý pak chce jezdit za 3,6 l/100 km.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 42 - Citroen DS3 2015 facelift oficialni sada 13 Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 43 - Citroen DS3 2015 facelift oficialni sada 06 Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 44 - Citroen DS3 2015 facelift oficialni sada 43

Přečtěte si více: Citroën pustil do světa opravdu rozsáhlou fotogalerii faceliftovaného modelu DS3.

Citroën DS3 Ines de La Fressange Paris - nový model

Zasvěcenci do světa francouzské módy a parfumérství nejspíš znají Inès de La Fressange. Takových ale na našem webu mnoho neočekáváme, proto si lady de La Fressange v krátkosti představme: je to francouzská návrhářka, modelka a parfumérka, která pochází z aristokratické rodiny. Automobilka Citroën nyní právě s ní, resp. s její módní značkou Inès de La Fressange Paris spojila novou speciální edici modelu DS3, který sám o sobě velmi dá na vizuální stránku věci.

Citroën hovoří o konceptu, ale není moc pochybností, že se díváme na novou, pravděpodobně limitovanou edici DS3. Jak vidíme na obrázcích, specialitka dostane tmavě modro-fialový lak zvenčí, světlejší modrou a kupodivu neprosklenou střechu, části kol lakované do dost možná stejné barvy a světle červené kryty zrcátek. Kromě toho si můžeme všimnout dekorativní linky pod zadními okny a pochopitelně nebudou chybět loga Inès de La Fressange Paris.

Interiérové změny jsou velmi podobné těm zvenčí - z jedné fotografie vidíme palubní desku v barvě zrcátek i s nezbytným logem. Kožené čalounění dostalo světle modrofialovou barvu, dost možná stejnou, v jaké je vyvedena střecha a kola. Ani zde neočekávejme změny v technice či výbavě, snad jen displej informačně-zábavního systému při nastartování možná zobrazí kromě loga Citroënu také logo Inès de La Fressange Paris. A pochopitelně, základ bude v nejvyšší výbavě.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 45 - citroen ds 3 ines la fressange 02Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 46 - citroen ds 3 ines la fressange 03Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 47 - citroen ds 3 ines la fressange 07

Přečtěte si více: Další informace a fotky ke speciálnímu Citroënu DS3 nesoucím název francouzské parfumerie.

Citroën DS Divine - koncept

Novinka francouzské značky je ideální odpovědí na volání po designovém stylu, který by se mnohem více odlišil od mnohem levnějších modelů Citroënu. A to přesto, že v mnohém připomíná koncept Survolt z roku 2010. Překonává jej ovšem svými rozměry, neboť na délku měří 4 210 milimetrů, na šířku 1 980 mm a na výšku 1 350 mm. Navíc se pyšní spalovacím pohonným ústrojím, zatímco Survolt k pohonu užíval dvojici elektromotorů.

Divine DS oproti tomu profituje z 1,6litrového přeplňovaného benzinového čtyřválce, který byl převzat z Peugeotu RCZ R. Počítat tedy můžeme s výkonem 270 koní, které automatická převodovka přenáší na přední kola. Jízdní dynamika zveřejněna nebyla, francouzská automobilka však prohlašuje, že pohonná jednotka plní emisní normy Euro 6 a že emise CO2 činí pouhých 145 g/km.

Spíše než pohonné ústrojí by nás ovšem měl zaujmout interiér, který je možné během 15 minut přeměnit ke vkusu jeho stávajícího uživatele. Zatímco tedy muži sáhnou po variantě „Male“, která počítá s kůží a karbonem, pro ženy je určena verze „Parisienne Chic“ kombinující kůži a satén. Vrcholem je pak „Fatale Punk“ dekorovaná látkou posázenou křišťály od Swarovskiho. Mimo to můžeme zmínit ještě holografický displej či laserové směrovky a diodové světlomety vpředu a vzadu, tím ovšem stávající informace končí.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 48 - Citroen Divine DS nova sada 06Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 49 - Citroen Divine DS nova sada 12Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 50 - Citroen Divine DS nova sada 24

Přečtěte si více: Prozkoumejte veškeré varianty interiéru koncepčního Citroënu DS Divine.

Dacia Lodgy Stepway a Dokker Stepway - nové modely

Rumunská automobilka sice nedávno naznačila, že má v plánu výrobu ostré Dacie Sandero, ta ale bude určena pro trhy, kde se vůz prodává s logem Renaultu. Rozhodně však tuto verzi nemáme čekat v kontinentální Evropě, pročež se také eliminuje možnost, že bychom takový model mohli spatřit na autosalonu v Paříži. Pokud tedy do města nad Seinou nedorazí pick-up, nezbude hosteskám pomalu nic jiného na práci než pouhé rozdávání letáků.

Aby k danému kroku nedošlo, rozhodla se značka, že na autosalonu představí modely Dokker Stepway a Lodgy Stepway. Ty se pyšní plastovými lemy předních a zadních blatníků, unikátními litými koly, střešními ližinami a stříbrně či černě lakovanými ochrannými kryty na přední a zadní části či na bočních dveřích. Pár odlišností pak najdeme i v kabině, ty však mají co do činění hlavně s jinou barvou čalounění a dekorů.

Pokud máte pocit, že obdobně zpracované modely Dokker a Lodgy jste již někde zahlédli, pak jste udeřili hřebíček přímo na hlavičku. Dacia totiž především Dokker Stepway prodává již více než rok a půl na tureckém trhu. Lodgy je pak pro změnu v některých zemích k mání s paketem Off-road, který zahrnuje právě výše zmíněné doplňky. Premiéra v Paříži tak bude svým způsobem určena jen západní Evropě, která bude moci u Dacie Lodgy Stepway vybírat mezi 1,2litrovým benzinovým motorem naladěným na 115 koní nebo 1,5litrovým turbodieselem produkujícím koní 110. V případě modelu Dokker Stepway pak benzinová část nabídky zůstává nezměněna, u dieselu ovšem můžete počítat s méně výkonnou 90koňovou verzí 1,5litrového agregátu.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 51 - Dacia Dokker Stepway nova sada 02Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 52 - Dacia Lodgy Stepway nova sada 02Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 53 - Dacia Lodgy Stepway nova sada 09

Přečtěte si více: Víme, nakolik se budou evropské verze modelů Stepway lišit od těch tureckých, máme i více fotek.

Ferrari 458 Speciale A (Aperta) - nový model

Přídomkem Aperta se již mohlo honosit Ferrari 599, respektive jeho otevřená verze s motorem z GTO. Ta vznikla v počtu pouhých 80 exemplářů, což pro celý svět rozhodně není mnoho. Tak „omezené“ ovšem nové Ferrari nebude, i když o regulérní model rovněž nepůjde. K dispozici totiž bude 499 kusů, přičemž se dá předpokládat, že většina (pokud ne všechny) již má svého majitele.

U samotného názvu ale ještě chvíli zůstaneme, neboť celý přídomek Aperta (v překladu otevřený) se v označení novinky neobjeví. Místo toho Ferrari sáhlo po zkratce „A“, což by mohlo souviset s onou širší dostupností. Kompletní označení tak evidentně bude vyhrazeno jen extrémně limitovaným sériím či zakázkovým kreacím, ke kterým patří také zlaté Ferrari P540 Superfast Aperta.

Tím bychom ale dané problematice mohli učinit zadost, svou pozornost tedy můžeme věnovat také zbytku vozu. Mechanika nás ale překvapí stěží, neboť jde o stejný hardware, jakým disponuje také kupé. Osmiválec o 4,5litrovém objemu tak opětovně produkuje 605 koní v 9 000 otáčkách, zatímco točivý moment 540 Nm se dostává ke slovu při 6 000 ot./min.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 54 - Ferrari 458 Speciale Aperta prvni sada 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 55 - Ferrari 458 Speciale Aperta prvni sada 02Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 56 - Ferrari 458 Speciale Aperta prvni sada 03

Přečtěte si více: Kompletní oficiální představení Ferrari 458 Speciale A alias Aperta.

Fiat 500X - nový model

Nabobtnalý kompaktní crossover doplňující rodinu pětistovek stojí na základech zmíněného Jeepu a bude nabízen ve dvou odlišných variantách. V takzvaně „metropolitnější“ pro zákazníky, kteří se budou pohybovat primárně po městě a dále v „outdoorovější“ pro volný čas - tu poznáte podle větší plastové ochrany (na fotografiích je červená). Nový Fiat 500X měří na délku kompaktních 4,25 metru (ve verzi pro volný čas je o 2 cm delší), na šířku mu naměříme 1,8 metru a do výšky pak ukáže měřidlo 1,6 metru (s ližinami a pohonem všech kol je až o dva centimetry vyšší).

Z designového hlediska samozřejmě nehodlá vybočovat z rodiny Fiatů 500 a hlásí se k ní především typickými zaoblenými světly, logem a chromovaným lemem kapoty. Zákazníci si u něho budou moci vybírat z palety dvanácti různých laků a z osmi odlišných designů kol, které mají průměr od šestnácti do osmnácti palců. Raději se ale rovnou podívejme, jakou technikou hodlá kromě stylového kabátu zaujmout. A že jí není málo. Zajímavostí je podle tiskových informací například zavěšení McPherson na zadní nápravě.

Vůz vyráběný v italské továrně Melfi u Potenzi se bude prodávat na více než stovce trhů (včetně USA), přičemž nabídka ve všech případech čtyřválcových motorizací bude složená zpočátku z benzinového agregátu 1,4 Turbo MultiAir II s výkonem 140 koní, který bude přes manuální šestikvalt pohánět kola přední nápravy. Mezi naftovými agregáty najdeme 120koňový Multijet II o objemu 1,6 litru, který bude taktéž dodáván se šestikvaltem a pohonem předních kol. Zájemci o silnější turbodiesel však zřejmě sáhnou po jeho silnější dvoulitrové variantě, která disponuje 140 koňmi a přináší také devítistupňovou atomatickou převodovku a pohon obou náprav.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 57 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 58 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 02Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 59 - Fiat 500X 2015 oficialni sada 04

Přečtěte si více: Vše o novince Fiatu, k mání bude nakonec i s potentním motorem Tigershark.

Ford C-Max 2015 - facelift

Modrý ovál nám ještě před Paříží odkryl podobu faceliftovaného minivanu s názvem C-Max. Tento modernizovaný rodinný sluha byl posílen hlavně proto, aby mohl držet krok s nedávno testovaným Golfem Sporstvan. K mání přitom bude opět ve dvou variantách, kdy tu základní pětimístnou doplňuje praktičtější verze Grand pro sedm cestujících s posuvným párem zadních dveří. Oba C-Maxy podstoupily až na odlišnou záď stejnou kosmetickou, mechanickou i technologickou kůru, a tak vše, co bude bez upřesnění následovat, platí pro tento model obecně. Již bez senzace se obejdou nové přední partie v čele s „astonovskou“ maskou chladiče, s níž Ford hodlá sjednotit zřejmě veškeré budoucí modely - objevila se na Focusu a dočkala se jí také druhá generace velkého MPV S-Max. Nejpozitivnější zprávou jsou nové ostřejší světlomety obsahující diody pro denní svícení, které doplňuje u standardního C-Maxu jednodušší víko zavazadelníku spolu s menšími koncovými svítilnami a modifikovaným nárazníkem.

Po přesunutí se do interiéru si všímáme nové středové konzole s menším počtem tlačítek, přičemž celku dominuje nový panel klimatizace a osmipalcový dotykový displej rozhraní SYNC 2 s hlasovým ovládáním. Ford nám také tvrdí, že použil kvalitnější materiály a o něco bohatší výbavu už v základních verzích, přičemž pozornost věnoval pohodlí. V kabině bude větší ticho díky silnějším bočním sklům a důmyslnějšímu těsnění dveří, zrcátek, víka zavazadelníku i motorového prostoru.

Z komfortních prvků zmiňuje například nový vyhřívaný volant, příjemnějíš výplně dveří a vkusné kožené čalounění, které bude samozřejmě dominantou nejvyšší výbavy. O lepší upevnění nákladu po sklopení jedné nebo u Grand C-Maxu obou zadních řad sedadel se údajně postaral novými oky pro síť. Za daleko důležitější bychom však měli považovat změny v použité technice.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 60 - Ford C-Max 2015 oficialni sada 14Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 61 - Ford C-Max 2015 oficialni sada 22Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 62 - Ford C-Max 2015 oficialni sada 26

Přečtěte si více: Nahlédněte rovněž pod kapotu faceliftovaného Fordu C-Max, kde se objeví vylepšené agregáty.

Ford Edge 2015 - nový model, verze pro Evropu

Už při oficiálním představení Fordu Edge před několika měsíci se o tom vědělo, nyní to modrý ovál znovu potvrdil 0000014496 na pařížském autosalonu - toto SUV ve své druhé generaci zamíří i na evropské trhy. Do prodeje vstoupí začátkem příštího roku a bude v nabídce evropského Fordu stát na vrcholu rodiny SUV, tedy nad EcoBoostem i Kugou.

Ve Spojených státech bude Edge poháněn dvěma benzínovými šestiválci a jedním čtyřválcem, výkonově od 245 koní nahoru. Evropa ale podle nových informací dostane pouze naftové motory, a to dvě varianty dvoulitrového turbodieselu Duratorq TDCi. Slabší nabídne 180 koní a 400 Nm, silnější pošle na kola 210 koní a 450 Nm. Oba turbodiesely budou spojeny se šestistupňovým automatem s možností řadit pádly pod volantem a čtyřkolka bude nejspíš za příplatek. Pravděpodobně se tedy nedočkáme ani ve Španělsku vyráběného dvoulitrového EcoBoostu, který v USA nabídne zmíněných 245 koňských sil.

Ford uvádí, že nejen motory byly "přizpůsobeny preferencím evropských zákazníků" - údajně také šasi doznalo drobných úprav a bude "podávat výkony a požitek z jízdy, který zcela naplní očekávání zákazníků v Evropě". Co si pod tím Ford představuje, neupřesnil, ale odhadovali bychom to na o něco tvrdší podvozek nejen ve variantě Sport, ale také ve zbylých dvou výbavových verzích.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 63 - 2015 ford edge oficialni 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 64 - 2015 ford edge oficialni 04Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 65 - 2015 ford edge oficialni 17

Přečtěte si více: Známe výbavy, v jakých se Ford Edge bude v Evropě prodávat, k dispozici jsou také další fotky.

Ford Focus ST 2015 - facelift

Jen při pohledu na fotografie musí být každému jasné, že tohle není zcela obyčejný Focus, nýbrž až do příchodu připravovaného RS jeho nejsilnější varianta. Modernizace se na ní obtiskla v podobě modifikovaných nárazníků, nové kapoty, jednodušší masky a opticky lehčích světlometů - od běžných faceliftovaných verzí. Změny se dotkly dokonce i mlhovek a designu osmnáctipalcových kol. Při pohledu na záď si všimněte menších koncových svítilen a odvážnějšího spodního segmentu nárazníku s typickými koncovkami výfuku. U nás se ST dočká také nové šedé metalízy Stealth z fotografií a navíc i modré Impact.

Pohledem do kabiny odhalíme nové materiály, volant se zploštělým spodkem (a volitelnou funkcí výhřevu) a zejména nový segment palubní desky s vylepšenými ovladači klimatizace a centrální konzolou osazenou zjevně inovovaným multimediálním rozhraním. Kromě toho najdeme na pracovišti řidiče i chytrou USB nabíječkou pro telefony, která se v dnešní době velkých displejů a krátké výdrže baterií rozhodně neztratí. Odkládací plochy na nápojové lahve ve dveřích jsou detailem. To nejdůležitější se totiž odehrálo pod kapotou v motorovém prostoru, neboť došlo k rozšíření nabídky o naftový agregát.

Tím je už bez většího překvapení turbodiesel 2,0 TDCi s výkonem 185 koní (při 3 500 otáčkách), který bude prostřednictvím manuálního šestikvaltu a pohonu všech kol rozhýbat ST na stokilometrovou rychlost za 8,1 sekundy. Jeho výkon pramení z až 400 Nm točivého momentu (v rozmezí 2 000 až 2 750 otáček) a vůz dokáže rozhýbat až k rychlosti 217 kilometrů za hodinu. Pokud se ptáte na spotřebu paliva, v technických údajích uvádí Ford hodnotu 4,4 l/100 km, a pokud pátráte po původu motoru, věřte, že jde o známou evropskou jednotku, která dosahovala v základu 150 koní.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 66 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 01aAutosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 67 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 04aAutosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 68 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 05

Přečtěte si více: K dispozici máme také technické parametry benzinového Fordu Focus ST.

Ford S-Max 2015 - nová generace

V rámci představení nového Fordu S-Max se můžeme přesunout rovnou do kabiny, kde vůz nabízí až 32 konfigurací uspořádání sedadel a zavazadlového prostoru. Vybírat přitom můžete mezi pětimístným nebo sedmimístným provedením, přičemž druhou i třetí řadu lze díky systému Easy-Fold a tlačítku na středovém tunelu ovládat elektricky. Samotná sedadla se pak pyšní tenčími opěrkami, díky nimž narostl prostor pro nohy cestujících. Zmínit můžeme také technologii Easy-Entry, které usnadňuje přístup na třetí řadu sedadel, či individuální okruh klimatizace pro cestující vzadu. Ti na předních sedadlech pak kromě vyhřívání mají k dispozici rovněž chlazení či masážní strojek, zatímco řidič může sáhnout rovněž po vyhřívaném volantu. Zapracováno pak bylo i na odhlučnění, kdy kupříkladu střecha dostala speciální tlumiče na redukci vibrací.

Opomenuta nebyla ani bezpečnostní technika, která zahrnuje přednárazový systém, který v případě hrozící nehody automaticky „šlápne“ na brzdy. Nejprve se ovšem řidiče snaží varovat nápisy na čelním okně. Dále pak můžete počítat s monitoringem jízdy ve správném pruhu, detekcí vozidel ve slepém úhlu či technologií, která při couvání sleduje dopravu projíždějící za vozem.

K tomu nový S-Max nabídne podélné automatické parkování, z daného místa následně vůz zvládne i samočinně vyjet. Skoro samozřejmostí je adaptivní tempomat, pro potřeby Euro NCAP pak byla přepracována technika umožňující nastavení nejvyšší rychlosti v souladu s platnými předpisy. Chybět pak nebude ani detekce dopravního značení. Mimo výše řečené je pak Ford S-Max vůbec prvním modelem modrého oválu v Evropě, který nabídne technologii Adaptive Steering neustále měnící převod řízení v závislosti na rychlosti. Nová zadní náprava typu Integral Link pak navyšuje komfort i stabilitu, přičemž kromě klasického pohonu předních kol Ford nabídne také systém 4x4.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 69 - Ford S-Max 2015 nova sada 04Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 70 - Ford S-Max 2015 nova sada 08Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 71 - Ford S-Max 2015 nova sada 12

Přečtěte si více: Ford S-Max bude k mání se dvěma benzinovými a třemi dieselovými motory.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše