Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek

(doplněno 4.10. 15:00) Přehlídka žhavých automobilových novinek se po dvou letech vrací do Paříže. Projděte si všechny jednu po druhé.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek

4.10.2014 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 4.10. 15:00) Přehlídka žhavých automobilových novinek se po dvou letech vrací do Paříže. Projděte si všechny jednu po druhé.

Honda Civic 2015 - facelift

Současná generace Hondy Civic je tu s námi již od roku 2011, i když pořád vypadá jako ufo. Necelé čtyři roky jsou docela vhodnou dobou pro trochu větší facelift, třebaže žádné závratné změny nečekejme. Po designové stránce Japonci upravili přední světla, ve kterých najdeme LEDkové denní svícení, i zadní světla, která také využívají diod. Přední nárazník je nový jak pro hatchback, tak i pro kombík, zadní nárazník však dostane nový jen kratší varianta. To platí i o nových prazích, zadním spoileru nebo již zmíněných zadních LEDkových světlech.

Interiéru se také dostalo několik drobných změn, jako například nové látky na sedačky, trochu poupravené výplně dveří s chromovanými klikami nebo upravené obložení středového panelu. Nejdůležitější novinka v těchto místech však není dekorace, nýbrž palubní systém - ten pracuje s operačním systémem Android 4.0.4 s dotykovým displejem, který zvládne i pohyby prstů, podobně jako telefony.

Po funkční stránce budou standardem pro všechny výbavové varianty samočinné brzdy, které v nízkých rychlostech dokážou vůz úplně zastavit. Tento systém bude v činnosti zejména ve městech a asi i v dopravních zácpách a dostal název City-Brake Active. Zbytek jízdních hlídačů očekávejme spíše v příplatkové výbavě.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 72 - 2015 honda civic sport fl 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 73 - 2015 honda civic sport fl 03Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 74 - 2015 honda civic sport fl 09

Přečtěte si více: Honda Civic dorazí nově také ve verzi Sport, která sází hlavně na vylepšení vizuálu.

Honda Civic Type-R - nový koncept

Japonci se veřejnosti pochlubili novým Civicem Type-R oficiálně již na ženevském autosalonu v podobě konceptu, přičemž se to neobešlo bez slov o králi své kategorie. Od té doby v nás s každou další zprávou roste napětí, kdy už nám konečně představí finální kus. Tomu ostatně nasvědčoval už téměř nemaskovaný prototyp, první oficiální video a nakonec i únik odhaleného vozu při natáčení dalšího snímku. Bohužel, o produkční verzi ani tentokrát nešlo, jedná se totiž o předprodukční podobu číslo dvě.

V Paříži zkrátka jen pokračuje cesta k sériové výrobě, ke kusu, jenž se má stát podle lidí z vývoje tou nejrychlejší předokolkou na Severní smyčce Nürburgringu, která položí na lopatky i Mégane RS 275 Trophy-R. Prvním překvapením je modrá barva s červenými a černými akcenty, jimž dosud předcházely verze oděné jen do červené karoserie. Po stránce vzhledu však už ničím v zásadě nepřekvapuje, a tak na svém místě zůstal i komplikovanější zadní spoiler integrovaný do víka zavazadelníku, dvacetipalcová kola, přes která prosvítá brzdová soustava Brembo, i čtveřice výfuků s difuzorem.

Pod kapotou se nachází zcela nový dvoulitr i-VTEC s turbodmychadlem z nové řady motorů Earth Dreams Technology a výkonem „přes 280 koní“. Novinkou je však prohlášení, že ve finále vůz dostane minimálně 304 koní a 407 Nm točivého momentu, jenž má být řidiči k dispozici od dvou tisíc otáček, přičemž se dokáže vytočit až k sedmi tisícovkám. Nebude přitom mít žádné problémy s vyhověním emisní normě Euro 6.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 75 - Honda Civic Type-R Concept 2 2014 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 76 - Honda Civic Type-R Concept 2 2014 02Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 77 - Honda Civic Type-R Concept 2 2014 03

Přečtěte si více: Nová Honda Civic Type-R dostane adaptivní podvozek, zamezit chce i tahání za volant, podívejte se také na video plné chvály jednoho z autorů vozu.

Honda CR-V 2015 - prototyp faceliftu

Americká varianta Hondy CR-V dostala facelift a již dnes si ji mohou zájemci v Severní Americe objednat. V Evropě tak rychle tento vůz Honda nabízet nebude, ukáže ho ale na pařížském autosalonu. Podle automobilky uvidíme prototyp, když ale srovnáte jeho vzhled s americkou variantou, všimnete si pouze kosmetických úprav v osvětlení a předním nárazníku, který má o něco méně chromu v dolní části a standardně montovaný rámeček pro přední registrační značku. Takže to ve skutečnosti je auto připravené pro sériovou výrobu, jen to Honda zatím nechce otevřeně říci.

Také kola jsou odlišná, tato by se mohla objevit na nějaké vrcholné výbavové variantě. Jinak je všechno úplně stejné - „brýle” v přední masce, LEDková světla denního svícení, světlomety spojené chromovanou linkou či drobné úpravy zadní části. Lze dokonce říci, že pokud by se vám líbil „americký” formát českých registračních značek, na páté dveře by se bez problémů vešel.

Kde se však bude evropská verze od té americké výrazně lišit, je motorový prostor. Ve Spojených státech a Kanadě bude CR-V k mání jen s vylepšeným 2,4litrovým čtyřválcem, který spaluje benzín a nabídne 185 koní a 245 Nm. Ty pošle na přední nebo všechna kola přes převodovku CVT. Do evropské varianty si najde cestu nový diesel 1,6 i-DTEC s technologií Earth Dreams, který z objemu 1,6 litru pošle na kola 160 koní a 350 Nm.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 78 - 2015 honda cr-v eu prototype 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 79 - 2015 honda cr-v eu prototype 02Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 80 - 2015 honda cr-v eu prototype 03

Přečtěte si více: Máme kompletní sada dostupných snímků a specifikací faceliftované verze Hondy CR-V pro Evropui.

Honda HR-V 2015 - nová generace

Že se Honda Vezel dostane i do Evropy, jsme věděli už při představení tohoto vozu na některých asijských trzích. Název tohoto malého SUV, konkurenta například Nissanu Juke, však jistý nebyl. V dubnu jsme se dozvěděli, že Honda vzkřísí jméno HR-V, nebylo ale pořád zcela stoprocentní, že jej použije na Starém kontinentu.Teď už to jisté je.

Honda tohle konkrétní auto ukáže v Paříži jako prototyp, ale spíš by se pro něj hodilo označení „předprodukční”, jelikož toho pro sériovou výrobu není moc co měnit - alespoň podle fotografií. Snímky interiéru zatím nemáme, ale od toho ve Vezelu se asi příliš lišit nebude. Stejně jako například model Jazz, na jehož základě HR-V stojí, budou velkým tahákem zadní sedadla, která se budou dát různě posouvat a sklápět a také složit do roviny s podlahou zavazadelníku díky středovému umístění palivové nádrže.

Praktičnost má být tím hlavním, proč byste si HR-V měli koupit oproti třeba zmíněnému Juku, Peugeotu 2008 nebo jiným konkurentům. S tímto cílem jsou na palubě i zmíněná zadní sedadla - tento systém má zlepšit prostornost interiéru, zejména prostor nad hlavou vzadu, a také navýšit objem zavazadelníku. HR-V nebude žádný drobeček, s délkou cca 4,3 metru má být o 16 cm delší než Nissan Juke.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 81 - nova honda hr-v eu 11Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 82 - nova honda hr-v eu 11aAutosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 83 - nova honda hr-v eu 12

Přečtěte si více: Znovuzrozená Honda HR-V ještě neodhalila paletu motorů, pár kandidátů ale již známe.

Honda Jazz 2015 - koncept

Třetí generace Hondy Jazz, známá na většině trhů včetně rodného Japonska pod názvem Fit, se představila na tamní půdě před více než rokem coby rodinný mix mini a MPV, který může mít v útrobách i hybridní pohonnou jednotku. Později dorazil Fit v agresivněji vypadajícím provedení Mugen s dramatickým vzhledem a přitvrzeným podvozkem, avšak opět se jednalo o vůz Evropanům zapovězený. Od té doby už se jen čeká, kdy se to konečně změní. Ta chvíle nastane v létě příštího roku, kdy se u nás objeví sériová verze v showroomech.

Nový evropský Jazz dostane jako pohonnou jednotku pro roztáčení předních kol benzinový motor 1,3 VTEC Earth Dreams (s výkonem 100 až 132 koní), který bude ve standardu spojen s koly prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, přičemž za příplatek ho zákazníci budou schopní nahradit převodovkou CVT. Co se týče hybridního pohonu, který v Japonsku a USA zajištuje 1,5litrový benzinový čtyřválec kombinovaný s elektromotorem, o jeho zavedení se vážně uvažuje. Pokud dostane zelenou, objeví se však později. Zprávy o naftové jednotce zatím nemáme, ale podle dřívějších informací by se u nás měl Jazz dočkat i té.

Třetí generace Jazzu použije o patnáct milimetrů delší plaformu a na délku bude měřit 3,915 metru, zatímco rozvor souběžně s tím vzroste o třicet milimetrů na hodnotu 2,53 metru. Díky tomu se cestující dočkají prostornější kabiny, zejména v oblasti určené jejich kolenům. Honda také zmínila ve své zprávě mnohem propracovanější podvozek poskytující pohodlnější jízdu a větší jistotu v zatáčkách.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 84 - Honda Jazz 2015 concept 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 85 - Honda Jazz 2015 concept 02

Honda - tři nové motory Earth Dreams Technology

Japonská automobilka přiveze na letošní autosalon v Paříži faceliftované CR-V, kompaktní SUV HR-V odvozené od amerického Vezelu a nakonec také novou generaci modelu Jazz v předprodukční podobě. O těchto novinkách se v případě zájmu můžete dozvědět více v samostatných článcích, které už vyšly nebo ještě vyjdou na našich stránkách. Společným jmenovatelem všech hondích novinek se ovšem stává nová řada motorů Earth Dreams Technology.

Té bude bez debat vládnout turbodieselová jednotka 1,6 i-DTEC pro CR-V s výkonem 160 koní a maximálním točivým momentem 350 Nm, která v nabídce nahradí předchozí 2,2litrový vžnetovou variantu i-DTEC. Pohonná jednotka nové generace se podle automobilky vyznačuje jedinečným výkonem, nízkými emisemi CO2 a zároveň jedním z nejlepších poměrů výkonu a účinnosti na trhu, přičemž v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou vyprodukuje 130 g CO2 na kilometr. To odpovídá nejnižší hodnotě ve třídě a o 11 procent nižší hodnotě než v případě předchozího motoru.

Ještě rapidnější bude pokles spotřeby, respektive emisí u verzí s pohonem pouze přední nápravy, kde emise oxidu uhličitého klesly na 117 g/km (spotřeba 4,4 litru nafty na 100 km). Aby toho nebylo málo, naftovou šestnáctistovku bude možné kombinovat také s novou devítistupňovou převodovkou, se kterou se emise sníží pod 135 g CO2/km (spotřeba 5,1 l/100 km), což je o pětinu lepší výsledek než u předchozího modelu.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 86 - Honda motory Earth Dreams 2014 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 87 - Honda motory Earth Dreams 2014 02

Přečtěte si více: Další detaily ke všem třem novým motorům Hondy.

Hyundai 1,0 T-GDI, 1,4 T-GDI a 1,7 Hybrid - nové motory

O nových motorech korejské automobilky jsme se již zmiňovali, v daný moment ovšem nebyl k dispozici podrobnější tiskový ani doprovodný obrazový materiál. Dnes ale již pohonné jednotky mají po premiéře, pročež můžeme přistoupit k náhradě. Začít můžeme s agregátem 1,4 T-GDI, který se v Paříži objevil pod kapotou modelu i30, kde je schopen spalování benzinu i zemního plynu. V takové chvíli produkuje 117 koní a 207 Nm točivého momentu, což by mohlo postačit na slušné tempo. Data o jízdní dynamice ale bohužel nejsou k dispozici, zmínit můžeme pouze emise CO2 ve výši 91 g/km.

Svou pozornost tak můžeme přesunout k litrovému tříválci, který byl vyvinut v evropském technickém centru značky v německém Rüsselsheimu. I v jeho případě máme co do činění s jednokomorovým turbem a přímým vstřikováním paliva, které pracuje s tlakem 200 barů, což má snížit spotřebu a emise. Díky tomu motor vyhovuje normě Euro 6, která vejde v platnost až v roce 2017.

Probranou ale tím pádem máme i druhou „voňavější“ pohonnou jednotku, pročež se posunujeme k novému diesel-elektrickému ústrojí, jež se v Paříži představilo pod kapotou modelu i40. V jeho případě je přitom hlavní devizou olovo-karbonový akumulátor, který je levný na výrobu, snadno se dobíjí a vykazuje značnou spolehlivost. Zároveň nevyžaduje dodatečné chlazení, pročež nezabere příliš místa a většina jeho komponentů může být na konci životního cyklu recyklována.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 88 - Hyundai i40 Pariz 2014 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 89 - Hyundai i40 Pariz 2014 02Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 90 - Hyundai i30 Pariz 2014 03

Přečtěte si více: Souběžně s novými motory představila korejská značka také sedmistupňový automat.

Hyundai i20 2015 - nová generace

Druhou generaci korejského hatchbacku jsme si mohli vcelku podrobně představit již v půlce letních prázdnin, kdy automobilka publikovala první fotky. Nyní zde ovšem máme druhou sadu, která se pořádně soustředí nejen na karoserii, ale odhaluje rovněž motorový a zavazadlový prostor a interiér. Než se vypravíme do kabiny, jen zmíníme délku 4 035 milimetrů, která stávající provedení přesahuje o 95 mm. V rámci rozvoru pak Hyundai i20 narostlo o 45 milimetrů na 2 570 mm, z čehož 1 892 mm připadá na nohy cestujících vpředu a vzadu. Tato kombinovaná hodnota je podle Korejců rekordem ve své třídě, přičemž značce hodně pomohla delší kapota motoru. Díky ní byla zvýšena palubní deska a posunuta schránka před spolujezdcem.

Vpředu tedy cestující mohou počítat s 1 038 milimetry prostoru pro hlavu (+33 mm oproti předchozí verzi), zatímco v rámci nohou mají k dispozici 1 098 mm (+24 mm), v rámci boků 1 301 mm (+6 mm) a v oblasti ramen 1 365 mm (+15 mm). Vzadu pak evidujeme 978milimetrový prostor pro hlavu, 794milimetrový pro nohy a 1 350milimetrový pro ramena, díky čemuž by lavice měla zvládnout pobrat i trojici dospělých. Zda teorii bude odpovídat také praxe, to již zjistíme za pár měsíců během testu. Aktuálně tak svou pozornost můžeme přesunout k zavazadlovému prostoru, který ve standardu pobere 326 litrů.

Další detaily se týkají pohonných jednotek, které bude zastupovat pětice motorů. Pozici tří benzinových jednotek zastanou dva čtyřválce o objemu 1,2 litru a výkonu 75 nebo 84 koní, vrcholem bude 100koňová jedna-čtyřka. Na dieselovous strunu zahraje buď motor 1,1 CRDI se 75 koňmi nebo 1,4 CRDI s 90. Jen nejsilnější benzin si budete moci pořídit s automatem (čtyřstupňovým, vážně), zbylé jednotky si budou muset porozumět s pěti- nebo šestistupňovým manuálem.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 91 - Hyundai i20 2015 nove oficialni vse 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 92 - Hyundai i20 2015 nove oficialni vse 03Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 93 - Hyundai i20 2015 nove oficialni vse 23

Přečtěte si více: Nová generace Hyundai i20 dorazí i jako vkusné třídvířko.

Infiniti Q70 2015 - facelift

Sedan Q70, dříve známý jako Infiniti M, prošel americkým faceliftem již v dubnu, na autosalonu v Paříži ovšem budeme moci přivítat evropskou verzi. Ta se pyšní vylepšeným odhlučněním kabiny, jinak naladěným podvozkem či 18palcovými koly ve specifickém designu, pozměněny pak byly také oba nárazníky. Mimo ně navíc designéři neopomněli zapracovat také na světlech, přičemž jak přední, tak i zadní se nově pyšní diodami.

Nejzásadnější změnu oproti verzi zaměřené na Spojené státy ovšem najdeme v motorovém prostoru. Sáhnout zde totiž budete moci po 2,2litrovém čtyřválcovém turbodieselu s kořeny u Mercedesu. Výkon má činit 170 koní a točivý moment 400 Nm, což jsou stejné hodnoty, jaké dostanete také u třícípé hvězdy. Technici Infiniti ovšem prý zapracovali na potlačení prodlevy turbodmychadel a vylepšení spotřeby.

Kromě této pohonné jednotky lze pak nadále počítat s hybridním provedením, které rovněž doznalo lehčí modernizace. Nově totiž počítá s tzv. „plovoucím režimem“, kdy dochází k odpojení pohonné jednotky a jízdě ryze na neutrál, což má snížit spotřebu. Dále lze počítat se systémem Around View Monitor, jež počítá s kamerami, lasery či senzory, nebo konektivitou se takřka všemi mobilními telefony.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 94 - Infiniti Q70 EU verze prvni sada 02Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 95 - Infiniti Q70 EU verze prvni sada 03Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 96 - Infiniti Q70 EU verze prvni sada 06

Přečtěte si více: Podívejte se na vylepšené Infiniti Q70 také na dalších fotografiích.

Infiniti QX70 S Design - nový model

Nedávná ochutnávka nové speciální edice Infiniti QX70, nazvané S Design, vůz ukázala jen v několika detailech, neměli jsme možnosti si jej prohlédnout celý. Jak bylo avizováno, představil se na pařížském autosalonu, takže se na něj můžeme lépe podívat. A třebaže na stánku luxusní odnože Nissanu na sebe největší pozornost strhává koncept Q80 Inspiration, přehlédnout novinky pro designově velmi specifické SUV by byla chyba.

Paket S Design bude založen na nejvyšší výbavové variantě S Premium. Jak jsme psali již dříve, exteriérové změny budou zejména v chromu - ten bude zatmavený od přední masky přes rámečky mlhovek a postranní výdechy až po rámeček zadní registrační značky. Zatmavená budou také světla. Stále platí i šedý lak, to jen nasvícení na autosalonu je fialové, patrně aby ladilo s prošíváním v interiéru.

To dostane fialovou, přesněji nachovou barvu a kromě sedaček se objeví také na středové loketní opěrce, výplních dveří nebo volantu. Palubní deska a výplně dveří také dostanou černě lakované obložení. To vše má akcentovat luxusní pojetí vozu, které dokresluje i plná výbava. Stupeň S Premium obsahuje například aktivní tlumiče, aktivního hlídače jízdních pruhů, kamery a čidla okolo celého vozu nebo adaptivní tempomat. Dost možná tak i QX70 má „skoro-autopilot” podobně jako Q50, jen to nikde není oficiálně psáno.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 97 - 2015 infiniti qx70 s design pariz zive 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 98 - 2015 infiniti qx70 s design pariz zive 02Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 99 - 2015 infiniti qx70 s design pariz zive 03

Přečtěte si více: Máme pro vás detailní fotky a informace o motorovém prostoru speciálního Infiniti QX70 S Design.

Infiniti Q80 Inspiration - koncept

Pařížský autosalon světu ukáže kromě spousty jiných novinek také Infiniti Q80 Inspiration, tedy koncept vlajkové lodi této japonské značky, luxusní odnože Nissanu. Měl by z něj vzniknout jak produkční model, konkurující strojům jako Audi A7 či Porsche Panamera a dokonce také Aston Martin Rapide.

Infiniti tento vůz nazývá „prvním nájezdem na kategorii prémiových sedanů”. Lze podotknout, že něco podobného měl udělat už sedan Q45, který se objevil v roce 1990 na americkém trhu. Podle konkurentů, zejména toho britského, však lze tušit, že tentokrát by se Infiniti chtělo podívat do ještě vyšších sfér.

Značka o Q80 říká, že je „narušitel segmentu” a že přináší „femininní eleganci a svalnaté nebezpečí stejnou měrou”. Tato slova utřiďme do kategorie marketingových řečí při představování konceptů, něco na tom však přeci jen bude - karoserie rozhodně vypadá neobyčejně a velmi elegantně, ale zároveň z ní vyzařuje síla. Otázka pochopitelně zní, do jaké míry odlišný by byl produkční model.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 100 - infiniti q80 inspiration concept pariz 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 101 - infiniti q80 inspiration concept pariz 02Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 102 - infiniti q80 inspiration concept pariz 03

Přečtěte si více: Úplné představení studie Infiniti, která ma vyšlápnuto třeba na Porsche Panamera.

Jaguar XE - nový model

Nový sedan automobilky Jaguar je vůbec prvním britským modelem postaveným na zcela nové platformě iQ[Al]. Celohliníkovou ji ovšem ve výsledku nazvat nemůžeme, neboť tento materiál se na konstrukci podílí „pouze“ ze 75 procent. Zbývajících 25 procent komponentů bylo vyrobeno z oceli a najdeme je především na zádi. Jaguaru ovšem tento krok můžeme bez problémů odpustit, neboť důvodem byla snaha o ideální rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50. Přesný počet kilogramů některé z verzí bohužel oznámen nebyl, automobilka hovoří pouze o hodnotě „od 1 474 kg”, což by nebylo příliš na žádnou z variant. Na lepší informace si ale ještě musíme počkat.

Blíže se ovšem můžeme zadívat na karoserii. Ta plně odpovídá stávajícímu stylistickému jazyku značky, přičemž šéfdesignér Ian Callum kladl kromě vzhledu důraz rovněž na aerodynamiku. Koeficient odporu vzduchu tedy ve výsledku poklesl na Cd 0,26, což je velmi nízká hodnota, která pomůže dynamice i provozní efektivitě. Zůstaneme-li ale ještě chvíli u karoserie samotné, je třeba dodat její rozměry - 4 672 mm na délku, 1 850 mm na šířku, 1 416 mm na délku a rozvor náprav 2 835. Pro srovnání - všechny rozměry jsou o něco málo větší než u BMW 3, pouze výška je o 14 mm menší.

V rámci motorového prostoru pak víme hlavně o verzi XE S, kterou pohání přeplňovaný třílitrový šestiválec známý třeba ze základního Jaguaru F-Type. Počítat tedy můžeme s výkonem 340 koní při 6 500 ot./min a točivým momentem 450 Nm při 4 500 ot./min, díky nimž se sedan dostane na stovku za velmi pěkných 5,1 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí omezenou elektronicky na 250 km/h. Papírová kombinovaná spotřeba činí 8,3 litru na 100 km, něco nám ale říká, že v reálu se s podobný apetitem v XE S příliš nesvezete.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 103 - Jaguar XE 2015 oficialni prvni dalsi 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 104 - Jaguar XE 2015 oficialni prvni dalsi 06Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 105 - Jaguar XE 2015 oficialni prvni 19

Přečtěte si více: Projděte si komplexní představení britské konkurence pro BMW řady 3 ve špičkové verzi, máme pro vás i spoustu informací a fotek o dostupnějších verzích XE.

Jeep Wrangler Stealth - koncept

Také americká značka Jeep patří k těm, které na pařížském autosalonu představily nějakou novinku. V tomto případě to je konkréntě koncept speciálního Wrangleru, celým jménem Wrangler Unlimited Rubicon Stealth. A skutečně míří do terénu, jak ukazují nejen 37" pneumatiky, ale také zvednutý podvozek, ploché blatníky poskytující dostatek prostoru větším kolům, offroadové nárazníky a další ochranné prvky, které se mimo cesty jakéhokoliv druhu budou docela hodit.

Ne že by ho někdo někde přehlédnul, název Stealth patrně pramení spíše z exteriéru. To, co vidíme na fotografiích, je údajně texturovaný lak s názvem Iron Peltrox Iron, nikoliv jen obyčejné matně šedé lakování. Zda však bude pohlcovat radarové vlny, se tisková zpráva nezmiňuje.

Koncept Stealth je založen na otevřeném Wrangleru Unlimited, tedy s pěti dveřmi, místo střechy tedy má jen trubkový rám a v zavazadelníku sbalenou plátěnou střechu. Také dveře jsou jen poloviční a pokud by vám i takovéto oddělení od divočiny přišlo příliš, dají se zcela odmontovat, jako u každého Wrangleru. Fotografie interiéru Jeep nezveřejnil, ale v tiskovce jej označil za „exkluzivní se sedadly potaženými kůží v retro-stylu”.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 106 - 2015 jeep wrangler stealth 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 107 - 2015 jeep wrangler stealth 02Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 108 - 2015 jeep wrangler stealth 03

Přečtěte si více: Víme, co dostane speciální edice Jeepu Wrangler pod kapotu.

Kia Optima T-Hybrid - koncept

Kia Optima by v budoucnu měla být k mání i s diesel-elektrickým pohonným ústrojím, lze-li soudit podle poodhaleného konceptu T-Hybrid. Jeho pohonné ústrojí se přitom bude skládat ze standardního 1,7litrového dieselového čtyřválce CRDi, který sám o sobě nabídne 134 koní a 325 Nm. Ta hybridní část znamená 48voltovou baterii umístěnou pod podlahou zavazadelníku, tam, kde by normálně bylo rezervní kolo, která bude napojena na generátor nahrazující klasický alternátor a schopný i nastartovat motor pod přední kapotou.

Díky tomuto uspořádání má být startování motoru v rámci funkce start-stopu "téměř bez hluku a vibrací". První, tedy studený start bude s největší pravděpodobností obstarávat obyčejný startér, který i s běžným akumulátorem pod kapotou také najdeme. Kromě mild-hybridu dostane motor také elektřinou poháněný kompresor, který má v nízkých otáčkách výrazně zvyšovat točivý moment motoru.

Podle automobilky se díky těmto úpravám zvedne výkon pohonného ústrojí o 15 až 20 procent, což by mohlo znamenat 154-161 koní, resp. 374-390 Nm. Podle informací o elektrickém kompresoru však očekávejme změny zejména v křivkách výkonu a točivého momentu a tedy i ve zrychlení na stovku a pružnosti. A pochopitelně se také hovoří o "výrazném snížení" spotřeby a emisí CO2. Že papírovým údajům nebude možno příliš věřit, snad nemusíme dodávat.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 109 - 2015 kia optima diesel hybrid 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 110 - 2015 kia optima diesel hybrid 02Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 111 - 2015 kia optima diesel hybrid 03

Přečtěte si více: Kia v případě diesel-elektrického hybridu kupodivu nesáhla po lithium-iontových bateriích.

Kia Rio 2015 - facelift

Nejprodávanější model automobilky Kia, kterým je údajně Rio, dorazí hned zkraje příštího roku k prvním zájemcům v rámci modelového roku 2015 s novými nárazníky. Tomu přednímu nebudou chybět nové segmenty kolem mlhových světlometů dodávající prckovi větší nádech agresivity. Z výčtu nelze vynechat ani LED proužky v hlavních světlech či lehce pozměněnou masku chladiče. Největší změnu ale představuje záď. Na ní se objevila plastová plocha se zajímavým spodním lakovaným podkresem, několika horizontálními linkami a zřejmě také hokejkovitými odrazkami. Kromě toho bude na výběr nová trojice designových hliníkových kol s průměrem patnácti až sedmnácti palců a dvojice nových laků - modrý Urban and žlutý Digital.

V podobném duchu se také nesou interiérové změny sestávající z nových rámečků výdechů klimatizační soustavy, dále z dekoru obklopujícího okolí panelu rádia a v neposlední řadě z moderního audio-video-navigačního systému s podporou příjmu digitálního vysílání DAB. Tuto poslední novinku si zřejmě přivezou jen nejvyšší stupně výbavy a pro většinu ostatních bude za příplatek.

Modernizované Rio přijede taktéž s inovovanými pohonnými jednotkami v podobě čtyř agregátů o výkonu 55 až 80 kW (75 až 109 koní), který bude proudit na přední kola prostřednictvím pěti či šestistupňové manuální převodovky, popřípadě s pomocí příplatkového čtyřstupňového automatu. Na přání necháva korejský výrobce Rio vybavovat systémem ISG druhé generace, což není nic jiného než inovovaný stop-start. Ten se údajně vyznačuje lepším startérem, novým alternátorem a jako bonus k němu dostane zákazník i pneumatiky s nižším valivým odporem.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 112 - Kia Rio 2015 FL prvni foto 02aAutosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 113 - Kia Rio 2015 FL prvni foto 04Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 114 - Kia Rio 2015 FL prvni foto 05

Přečtěte si více: Modernizovaná Kia Rio dostane i vylepšený sedmipalcový dotykový displej.

Kia Sorento 2015 - nová generace

Korejská Kia do Paříže přiveze kromě diesel-elektrické Optimy T-Hybrid, faceliftovaného Ria 2015 a modernizované Vengy 2015 také nové SUV Sorento. O něm pochopitelně neslyšíme poprvé, čest jsme měli i s evropskou verzí, teď si jej ale můžeme do detailu prohlédnout na zatím největší fotosadě a k ní přidat i vybraná technická data.

Motory budou nabízet od 172 do 270 koní. Benzínové budou dva, menší bude mít objem 2,4 litru a čtyři válce, větší 3,3 litru a šest válců. Po stránce dieselů v Sorentu najdeme dvoulitrový a 2,2litrový čtyřválec. V Evropě by měl být k mání jen ten větší z nich a očekává se, že právě s tímto motorem si Sorento pořídí nejvíce zákazníků. Zda u nás uvidíme i benzínový šestiválec, zatím nevíme, ale pro dosluhující generaci v nabídce např. české Kie není, tam vidíme jen 2,4litrový přímovstřikový benzínový motor.

Interiér nabídne tři řady sedadel a všechny budou mít vlastní výdechy klimatizace. Ze třetí řady toho asi nebude moc vidět ven, ale zase si tam s měkkým polštářem možná snáze opřete hlavu o robustní D-sloupek. A vzadu je ještě trocha místa pro zavazadla, i když na týdenní dovolenou v šesti lidech to nebude. Jak je také vidět na obrázcích, přední sedadla budou alespoň v nejvyšší výbavě vyhřívaná i ventilovaná a očekávejme také nejméně dvouzónovou klimatizaci. A s určením převážně na asfalt to také možná nebude tak horké, protože na jednom z obrázků je vidět tlačítko uzávěrky středového diferenciálu.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 115 - 2015 kia sorento 12aAutosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 116 - 2015 kia sorento 12bAutosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 117 - Kia Sorento 2015 Evropa foto 04

Přečtěte si více: Nové Sorento se ukázalo na opravdu vyčerpávající fotogalerii.

Kia Venga 2015 - facelift

V případě mini-MPV se na pařížském autosalonu dočkáme většího množství změn než u výše zmiňovaného malého hatchbacku Rio. Do modelového roku 2015 totiž novinka vstoupí spolu s větší maskou chladiče a její černou výplní. Kvůli novému a o dost mohutnějšímu nárazníku si firemní logo našlo vhodnější místo, vůz dostal mlhovky zkombinované s linií diod pro denní svícení a na zádi se objevil chromovaný proužek, který propojil koncové svítilny také osazené LED. K dispozici budou samozřejmě i nová kola.

Uvnitř se Venga dočkala také výraznějších dekorů a nového vzoru čalounění, na které poukazují i červené nitě. Kvalita zpracování a použitých plastů by měla být údajně na vyšší úrovni, jistotou zůstává bohatší výbava v čele s volitelným vyhříváním volantu. Kia však zmiňuje (stejně jako u Ria) především modernizovanou soustavu audiosystému a navigace, které vládne dotykový displej na středu palubní desky. Kromě schopnosti přehrávat nejrůznější multimediální formáty se pochlubí také funkcí couvací kamery a nabídne lepší kompatibilitu s chytrými telefony.

Venga od své předchůdkyně převezme kompletní paletu motorů, které inženýři přizpůsobili tak, aby vyhověly emisní normě Euro 5. Přitom je osadili i volitelným stop-start systémem ISG druhé generace, což u základního naftového agregátu 1,4 CRDI (57 kW) srazilo emise ze 119 na výsledných 114 g CO2 na kilometr.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 118 - Kia Venga 2015 FL prvni foto 05Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 119 - Kia Venga 2015 FL prvni foto 13Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 120 - Kia Venga 2015 FL prvni foto 23

Přečtěte si více: Máme další podrobnosti o motorovém prostoru korejského mini-MPV.

Lamborghini Asterion LPI910-4 - koncept

Začněme tedy tím nejpodstatnějším, pohonným ústrojím. Jeho konvenční část je vidlicový desetiválec o objemu 5,2 litru a výkonu 610 koní, pocházející z Huracánu. Ten pohání pouze zadní kola přes sedmistupňovou dvouspojku umístěnou za motorem a spolupracuje se třemi elektromotory, z nichž jeden, ten nejslabší, je přímo v převodovce. Tento motor pohání elektřinou zadní kola spolu s V10. Další dva silnější elektromotory jsou u předních kol, čímž vzniká pohon 4x4. Elektromotory dávají dohromady tři stovky koní, výsledný výkon tak je 910 koní.

Elektřinu Asterion uchovává v lithium-ionových bateriích, které jsou umístěny mezi předními sedadly, tam, kde by u konvenční čtyřkolky Lamborghini byla převodovka. Tím podle zpráv automobilky bylo dosaženo nejlepší kombinace vyvážení vozu a bezpečnosti v případě nehody. Dobíjí se jak rekuperací při jízdě, tak i ze zásuvky a teoreticky stačí na 50 kilometrů čistě elektrické jízdy, kdy budou vůz hnát pouze přední kola. Maximálka v tomto režimu, zvaného Z (podle Zero emissions, jak jinak) na voliči uvnitř, je 126 km/h.

Další dva režimy jsou I, tedy Ibrido, kdy vůz jede v hybridním módu, a T, od slova Termico, kdy se používá „termální síla” - tedy vidlicový desetiválec. Nejrychlejší bude Asterion v režimu I, kdy na kola bude proudit všech 910 koní. Tehdy zvládne zrychlit na stovku za rovné tři vteřiny a dosáhne maximálky 320 km/h.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 121 - lamborghini asterion prvni ofic foto 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 122 - lamborghini asterion prvni ofic foto 02Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 123 - lamborghini asterion prvni ofic foto 03

Přečtěte si více: Všechny dostupné pohledy a specifikace chystaného nového superturisma.

Land Rover Discovery Sport - nový model

Nový Land Rover Discovery Sport jsme vám oficiálně a detailně představili již před měsícem, avšak až teď budou informace ohledně novinky konečně kompletní, což zajistíme podrobnějším rozborem technických dat a také zveřejněním českých cen, za které první kusy zamíří k zákazníkům v únoru. Nástupce modelu Freelander si můžete objednávat už nyní, a tak se podívejme, proč byste tak měli nebo neměli činit. Ještě před jeho výstavní premiérou v Paříži.

Ač tedy tvar novinky je již o poznání aerodynamičtější (Cd 0,36) než býval, tradice značky Land Rover opomenuty nebyly. Než se ale zabývat designem, vrhneme se na užitečnější rozbory. Novinka měří na délku 4 589 milimetrů, na výšku 1 724 mm a mezi nápravami jí nyní naměříme 2 741 mm, oproti předchůdci tedy Discovery Sport narostlo o devět centimetrů, respektive o 80 mm je delší jeho rozvor.

S ohledem na to asi nepřekvapí konfigurace sedadel 5+2 (základem je pětimístné provedení), kterou se britský model zásadně odlišuje zejména od německé konkurence. Druhá řada je navíc uložena o 50 mm výše než ta přední, díky čemuž mají pasažéři dokonalý přehled o dění na silnici. Samotnou lavici lze přitom posouvat dopředu či dozadu o 160 mm, prostor pro nohy lze tedy navýšit až na 1 011 mm. Využitelnost ještě dále zvyšují dělená opěradla v poměru 60:40.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 124 - Land Rover Discovery Sport oficial sada 2 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 125 - Land Rover Discovery Sport oficial sada 2 02Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 126 - Land Rover Discovery Sport oficial sada 2 03

Přečtěte si více: Známe všechna technická data i české ceny Land Roveu Disco Sport.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše