Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek

(doplněno 4.10. 15:00) Přehlídka žhavých automobilových novinek se po dvou letech vrací do Paříže. Projděte si všechny jednu po druhé.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek

4.10.2014 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 4.10. 15:00) Přehlídka žhavých automobilových novinek se po dvou letech vrací do Paříže. Projděte si všechny jednu po druhé.

Opel 2,0 CDTi 2015 - nový motor

Autosalony nejsou zasvěcené pouze novinkám na čtyřech kolech, mnohé značky během nich představují také techniku blízké či vzdálenější budoucnosti. Opel tak do města nad Seinou přiveze nový čtyřválcový turbodiesel 2,0 CDTi, který je výkonnější a úspornější než pohonná jednotka, kterou nahrazuje. V prodeji by se přitom měl objevit v prvních měsících příštího roku, přičemž zpočátku je určen pro modely Insignia a Zafira Tourer.

Představení můžeme začít výkonem, který činí 170 koní. Ve srovnání s předchozím dvoulitrovým čtyřválcem, který produkoval koní 163, tak došlo k pětiprocentnímu nárůstu. Točivý moment pak narostl o 14 procent z 380 Nm na 400 Nm, pročež můžeme počítat s lepší jízdní dynamikou. Nic konkrétního však značka v tomto směru nesdělila, stejně jako není jisté, zda pod kapotou Insignie nový motor doplní i systém 4x4.

Přesnější nebyla automobilka ani v rámci spotřeby či emisí CO2, tisková zpráva zmiňuje pouze vyhovění emisní normě Euro 6. Blíže ovšem můžeme zmínit potlačení hluku, čehož bylo dosaženo usazením dvou proti sobě se točících hřídelí. Mimo to je nová dvoudílná olejová vana, diesel je tak tišší nejen v rámci celého pásma využitelných otáček, ale o pět decibelů také při zařazeném neutrálu.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 168 - Opel 2,0 CDTi 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 169 - Opel 2,0 CDTi 02Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 170 - Opel 2,0 CDTi 03

Přečtěte si více: Nový dieselový dvoulitr se soustředí také na redukci emisí NOx, s nimiž bojuje pomocí močoviny.

Opel Mokka 1,6 CDTi - nový model

Je zbytečné opakovat, jak jsou kompaktní crossovery úspěšné a že jejich potenciál stále není vyčerpán, což se projevuje v pokračujícím růstu jejich prodejů. Měli bychom ale zmínit, že stejně jako Renault slaví úspěchy s Capturem, Opel může být pyšný na jeho Mokku. Ta se v rámci nového modelového roku dočkala modernizace a takto se představí na nadcházející Paris Motor Show.

Výrobce z Rüsselsheimu, kterému na krk neustále šlape GM, nechává své SUV vlastně stále stejné a zaměřuje se pouze na prohlášení ohledně jeho „nového“ motoru, konkrétně toho naftového. Podle tiskové zprávy se chystá udržet krok s dobou, a tak - stejně jako v případě Zafiry Tourer, klasičtější Astry a faceliftovaného MPV Merivy - umístil turbodiesel 1,6 CDTI také do Mokky.

Téměř rok a půl stará pohonná jednotka nabídne stejných 136 koní (100 kW) a 320 Nm točivého momentu, což pro Mokku znamená nejen schopnost akcelerovat z klidu na 100 km/h za 9,9 sekundy, ale také potenciálně možnou maximálku 191 km/h. Na přední kola se bude síla jednotky nahrazující drsný motor od Isuzu přenášet prostřednictvím šestistupňové manuální skříně. O další možnosti se Opel zatím nezmínil.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 171 - Opel Mokka 16 CDTI 2015 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 172 - Opel Mokka 16 CDTI 2015 10Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 173 - Opel Mokka 16 CDTI 2015 11

Přečtěte si více: Novou pohonnou jednotku jsme neváhali srovnat s předchozím žíznivějším agregátem.

Opel Adam S - nový model

Z Rüsselsheimu nám v poslední době servírují docela zajímavá a rozhodně ne pomalá auta. Po velmi dobré Astře OPC se teď právě koukáme na nejrychlejší mini, kterým se stává již dobře známý Adam S dříve odhalený jako předprodukční koncept. Sice nebude nosit emblémy divize OPC, ale důležité je, že na něm tamní inženýři pracovali. Nás ovšem nejvíce těší, že nakonec nezůstane pouze plakátem předprodukční verze - v Paříži si totiž budete moci pohladit sériový kus, který se na od pohledu jako roztomilá kabelka může pouze tvářit.

Daleko podstatnější je technika, které bude dominovat motor. Jedná se o turbodmychadlem dopovaný čtyřválec EcoTec s objemem 1,4 litru, který disponuje výkonem 150 koní a točivým momentem vrcholícím na 220 Nm. S předními koly je agregát spojen šestistupňovou ručně řazenou skříní a malému Opelu bude stačit k akceleraci z klidu na stokilometrovou rychlost za 8,5 sekundy.

Tahle hodnota možná neoslní, avšak akcelerace zřejmě jen tak neustane, protože mrňavý hot-hatch dokáže dosáhnout až 220 km/h. Faktem zůstává, že má nejrychlejší Adam dost trumfů v rukávu na to, aby dal pořádně zabrat i Swiftu Sport. Minimálně po stránce výkonu má náskok 14 koní a lepší pružnosti napovídá o 60 Nm vyšší točivý moment. Teď už jen doufáme, že ho automobilka nepřizabije předlouhými převody, které se mohou částečně podílet na průměrné spotřebě s hodnotou 6,4 l/100 km.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 174 - Opel Adam S 2014 ofiko prvni foto 02Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 175 - Opel Adam S 2014 ofiko prvni foto 03Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 176 - Opel Adam S 2014 ofiko prvni foto 04

Přečtěte si více: Projděte si detailní představení vizuálu rychlého Adama, jež nabízí řadu možností individualizace.

Opel Corsa 2015 (E) - nová generace

Dámy a pánové, seznamte se s modernizovaným Opelem Corsa. Německá automobilka jej nazývá zcela novým vozem, což by kupříkladu výměna všech panelů karoserie mohla potvrzovat. Na druhou stranu však značka použila stejnou platformu SCCS, kterou vyvinula společně s Fiatem a jež mimo předchozí generaci podepírá také modely Adam, Meriva, Punto či Alfu Romeo MiTo. Důvod jsme si ozřejmili již dříve, pro jistotu však připomeneme, že Opel měl jisté problémy s adopcí nové modulární platformy Gamma II, na které jezdí třeba Mokka. Corsa, která by na ní vznikla, by totiž v takovém případě byla příliš veliká.

Zákulisní tahanice ale již nechme být a soustřeďme se na samotnou novinku. Ta bude k mání ve třídveřové či pětidveřové karoserii, přičemž v obou případech dostanete výrazný prolis na bocích. Odlišná je tak hlavně část okolo zadního sloupku, která se u méně praktické verze (zavazadelník o objemu 285 litrů je shodný pro oba modely) snaží navodit dojem kupé. Mimo to je možné volit ještě nastavení podvozku, kdy standardní verze Comfort je spojena se 16palcovými koly, zatímco provedení Sport lze spárovat také se sedmnáctkami. Navíc je o 15 až 20 mm nižší a také tužší.

V motorovém prostoru je pak zásadní novinkou nový litrový tříválec Ecotec, který nabídne 90 nebo 115 koní. Točivý moment pak v obou případech činí 170 Nm při 1 800 otáčkách, jízdní dynamiku či spotřebu však Opel nezmiňuje. Pouze naznačuje, že v kombinaci se systémem start/stop bude žíznivost na benzinový motor nezvykle nízká.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 177 - Opel Corsa E oficialni sada 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 178 - Opel Corsa E oficialni sada 12Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 179 - Opel Corsa E oficialni sada 11

Přečtěte si více: Nový Opel Corsa bude k mání také s automatickým parkovacím systémem či dieselovými motory.

Opel Karl - nový model

Další novinka značky Opel jde ve stopách modelu Adam, který skládal hold zakladateli značky. Svým názvem Karl přitom odkazuje na jednoho z jeho pěti synů, z nichž právě Carl, Wilhelm a Friedrich stáli za projektem samotné automobilky. Adam Opel totiž zemřel v roce 1895, zatímco první vozy vyjely z bran továrny dříve zaměřené na výrobu jízdních kol až o čtyři roky později.

Zajímavé přitom je, že mnohem slavnější osobou je Wilhelm, který stojí za zavedením montážních linek v německém automobilovém průmyslu. Dá se ale předpokládat, že s tímto názvem by asi Opel měl na mnoha trzích problémy, proto raději zvolil „nejzvučnějšího“ ze všech bratrů. Kromě výše zmíněných totiž do party patří ještě Heinrich a Ludwig.

Zpět ovšem k samotnému automobilu, který bude na délku měřit 3,68 metru a v kabině nabídne místo pro čtveřici nebo pětici cestujících. Tím však informace obsažené v tiskové zprávě končí, o pohonných jednotkách tak můžeme pouze spekulovat. Nový litrový tříválec o výkonu 90 a 115 koní by ovšem mohl být jistotou.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 180 - Opel Karl prvni foto 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 181 - Opel Karl prvni foto 02

Přečtěte si více: Podívejte se na první video nově příchozího základního modelu Opelu.

Peugeot 208 GTi 30th - nový model

Jelikož legendární Peugeot 205 GTi letos slaví třicáté výročí, rozhodla se francouzská automobilka poslat na trh speciální verzi 208 GTi 30th, jež se pyšní modifikovaným designem i navýšeným výkonem, který produkuje motor 1,6 THP. Není ho však mnoho, jen 8 koní a 25 Nm, výsledná čísla tedy jsou 208 koní a 300 Nm. I to ale údajně stačí ke zlepšení času potřebného ke sprintu na stovku o 0,3 sekundy, tedy na 6,3 s. Kilometr s pevným startem novinka zvládne za 26,5 s a z 80 na 120 km/h jí to na šestku trvá 6 sekund.

Mnohem větší změny se však odehrály na pohonném ústrojí a podvozku - 208 GTi 30th totiž není zcela dílem marketingu, jak by se mohlo zdát - na voze pracovala divize Peugeot Sport, stejně jako na 270koňovém RCZ R. Šestnáctistovka pod kapotou 208 GTi 30th zůstala skoro stejná, jen s pár úpravami pro onen přírůstek výkonu, za něj se však nastěhoval manuální šestikvalt a hlavně samosvorný diferenciál z RCZ R.

Tyto komponenty přenáší výkon na nová černá kola, obutá do pneumatik Michelin Pilot Super Sport o rozměru 205/40 ZR18. O zastavení se postarají brzdy Brembo s předními kotouči s průměrem 328 mm, do kterých se zakusují čtyřpístkové třmeny. Vůz je o 10 mm blíže k silnici a rozchod kol se vpředu zvětšil o 22 mm a vzadu o 16 mm. Efekt změn na těžiště vozu nebo ovladatelnost v zatáčkách tedy jistě bude pozitivní.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 182 - peugeot 208 gti 30th anniv ofic 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 183 - peugeot 208 gti 30th anniv ofic 02

Přečtěte si více: Víme více o interiéru i plánovaném zahájení prodeje „výročního“ Peugeotu 208 GTi.

Peugeot 208 HYbrid Air 2L - koncept

Hybridní Peugeot 208 byl jednou z hvězd stánku francouzské automobilky loni v Ženevě. Od té doby ovšem o sobě verze HYbrid FE nedávala vědět příliš často, a když už, tak buď v souvislosti s nereálnou spotřebou. Nesmíme totiž zapomínat na fakt, že kromě nízké hmotnosti a relativně úsporného tříválcového motoru byl hatchback obdařen elektromotorem, který váží pouhých sedm kilogramů a je schopen vyvinout sílu až 100 kW. Energie na vstupu však i nadále není do metod Evropské unie započtena, čehož automobilky bez jediného zaváhání využívají.

Vedle tohoto řešení se ale koncern PSA pustil i do práce na pohonu Hybrid Air, který si vystačí bez baterek a elektromotoru. Místo nich používá jako úložiště energie stlačeného vzduchu, což má své výhody hlavně v jednoduchosti a snad i odpovídajících nižších výrobních a provozních nákladech. Omezením je menší flexibilita celého řešení, bez osobní zkušenosti ale o konkrétních výhodách a nevýhodách můžeme jen spekulovat.

Buď jak buď toto řešení na papíře nevypadá úplně marně, přesto si nezískalo sympatie nového šéfa PSA Tavarese. Ten zatrhnul sériovou výrobu Hybrid Airu, zcela pod stůl jej ale neshodil. I proto můžeme nyní spatřit jeho novou generaci s názvem 208 HYbrid Air 2L. Číslovka v názvu přitom odkazuje na průměrnou spotřebu, tedy 2 litry benzinu na 100 km. Oproti verzi FE tedy o desetinu narostla, a to díky faktu, že novinka Peugeotu se snaží blížit možné produkční verzi. Ve výsledku se tak nemůže pochlubit opravdu radikální dietou jako předchůdce, i když oproti standardu pár kil také shodila.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 184 - Peugeot 208 HYbrid Air 2L prvni foto 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 185 - Peugeot 208 HYbrid Air 2L prvni foto 02

Přečtěte si více: Nová verze Peugeotu 208 HYbrid Air se dočkala také rošády v motorovém prostoru.

Peugeot 308 GT 2015 - nový model

Již v květnu jsme naznačovali, že letošní rok je rokem hot hatchů. Objevila se jich totiž celá řada od Mercedesu A 45 AMG přes Seat Leon Cupra až po Volkswagen Golf R. Nyní se do skupiny přidává také Peugeot 308 GT, ten však oproti výše jmenované trojce hraje „druhou“ ligu. Soupeřit má totiž spíše s Fordem Focus ST nebo Golfem GTI/GTD, neboť k mání je v benzinové či dieselové verzi, přičemž maximálně na přední kola pošle 205 koní.

Za tuto porci je zodpovědný 1,6litrový motor THP, který je spárován se šestistupňovým manuálem. Jízdní dynamiku Peugeot zatím nezveřejnil (data tedy zjevně můžeme očekávat až v Paříži), v rámci spotřeby ovšem máme počítat s 5,6litrovým průměrem. Dieselová verze osazená dvoulitrovým čtyřválcem BlueHDI o výkonu 180 koní, chce však být ještě úspornější, jezdit prý má za 4 l/100 km. K mání přitom bude i s automatem.

Kromě vyššího výkonu se ovšem „GéTéčka“ liší od standardu také přepracovaným podvozkem, který byl snížen o 7 milimetrů vpředu a 10 mm vzadu. Zachována pak byla koncepce vzpěr MacPherson vpředu a torzní příčky vzadu, nově ovšem můžeme počítat s 18palcovými koly obutými do pneumatik Michelin. Za nimi se skrývají větší brzdové kotouče, počkat však musíme na informace o jejich průměru.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 186 - Peugeot 308 GT prvni foto 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 187 - Peugeot 308 GT prvni foto 04Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 188 - Peugeot 308 GT prvni foto 10

Přečtěte si více: Peugeot 308 GT bude k mání rovněž v modré barvě Magnetic Blue, která je vyhrazena pouze jemu.

Peugeot 508 2015 - facelift

O modernizaci francouzské vlajkové lodi jsme se zmiňovali již v červnu, kdy na světlo světa prosákly první fotky a informace. Při té příležitosti jsme naznačili, že ačkoliv je výstavní premiéra modelu naplánována na pařížský autosalon, de facto se již bude jednat o křížek po funuse. Dnešním dnem totiž startuje prodej faceliftovaného Peugeotu 508, přičemž stejně jako dříve můžete sáhnout po sedanu, kombíku či verzi RXH. Zvenčí se přitom modernizovaný model pyšní hlavně novou přídí, kterou u vyšších úrovní výbavy zdobí již jen LEDkové světlomety. Nižší stupně pak diody používají v případě denních světel, mlhovek či směrovek, v rámci hlavních světlometů však i nadále spoléhají na halogeny.

Mimo předku se LEDky nastěhovaly rovněž na záď, kde se sedan pyšní novými horizontálními lampami. Každá z nich přitom obsahuje 36 diod, v případě kombíku či verze RXH si ovšem zákazníci musí vystačit se stávajícím provedením. Pro všechny modely je ovšem nová přední kapota, stejně jako se přepracování dočkaly také nárazníky na obou stranách.

Díky tomu můžeme počítat s prodloužením předního a zadního převisu, čímž nám narostla také celková délka. Sedan tedy nově měří 4 830 mm, kombi je kupodivu o milimetr kratší. Důvodem je zmíněné přepracování zadního nárazníku, který má nyní nabízet větší ochrannou funkci a tak je ve srovnání s kombíkem delší (konkrétně měří převis 22 mm).

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 189 - Peugeot 508 2014 facelift nova sada 003Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 190 - Peugeot 508 2014 facelift nova sada 072

Přečtěte si více: Peugeot 508 neprošel pouze kosmetickým faceliftem, měnila se i technika pod kapotou.

Peugeot Exalt - koncept ve verzi pro Evropu

O francouzském koncepčním sedanu jsme poprvé informovali před jeho premiérou na dubnovém autosalonu v Pekingu. Tato lokace přitom mohla naznačovat, že pokud vznikne produkční verze, pak nikam jinam než do Číny nezamíří. Jak se ovšem ukazuje, Peugeot má s konceptem Exalt poněkud smělejší plány. Na autosalonu v Paříži tak spatříme evropskou verzi, která sice stále disponuje dvoubarevným kabátem, bronzový lak zadní části ovšem vyměnila za šedý. Díky tomu novinka vypadá takřka jako sériový kousek.

Kromě barevného schématu se ovšem exteriér konceptu nezměnil, i nadále tedy máme tu čest s LEDkovými světlomety či 20palcovými litými koly. Spíše ten tyto detaily ovšem poutá pozornost ona žraločí kůže, ve které je vyvedena záď. Jedná se o speciální látkový potah klasického kabátu, díky kterému by mělo dojít k aerodynamické optimalizaci a tím redukci spotřeby paliva a emisí. Žádný konkrétní údaj však automobilka v tomto směru nezmiňuje.

Více ovšem víme o motorovém prostoru, kde svou práci odvádí 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec z Peugeotu RCZ R, který produkuje 270 koní a 300 Nm točivého momentu. Jeho výkon míří skrze šestistupňovou automatickou převodovku na přední kola, zatímco ta zadní roztáčí elektromotor o výkonu 50 kW usazený na víceprvkové nápravě. Celkově tedy máme co do činění se soustavou naladěnou na 340 koní.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 191 - Peugeot Exalt EU verze prvni sada 02Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 192 - Peugeot Exalt EU verze prvni sada 04Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 193 - Peugeot Exalt EU verze prvni sada 07

Přečtěte si více: Kromě lehce pozměněného exteriéru se evropský Peugeot Exalt liší také interiérem.

Peugeot Quartz - koncept

Pro Peugeot je pařížská motor show domácím autosalonem, proto na jeho stánku bude více než živo. K výše zmíněným novinkám se totiž připojí rovněž koncepční crossover Quartz, jehož design by měl naznačit, co máme očekávat od příští generace Peugeotu 3008. Sama o sobě však tato studie do výroby nezamíří, což je opravdu škoda. Zvláště při pohledu na výkon, který při zapojení všech agregátů pod kapotou vrcholí hodnotou 500 koní.

Jak se asi dá logicky vyvodit z poslední věty předchozího odstavce, Quartz je hybridem. V motorovém prostoru zaměstnává 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 270 koní, který byl převzat z Peugeotu RCZ R. Tomu pak na přední nápravě asistuje elektromotor naladěný na 115 koní, další o stejné síle najdeme u nápravy zadní. Celkový výkon soustavy činí zmíněných 500 koní, ovšem pouze v režimu Race.

Mimo to dostal Peugeot Quartz do vínku také další dva řidičské módy, kdy první ZEV (Zero Emissions Vehicle) počítá pouze s elektrickým pohonem, na který zvládne ujet přibližně 50 km. Druhým režimem je pak Road, přičemž ten zaměstnává „vše vpředu“, tedy spalovací jednotku i jeden z elektromotorů. Zaměřen je na spotřebu a rekuperaci energie, konkrétní data v tomto ohledu však Peugeot nesdělil.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 194 - Peugeot Quartz Concept prvni sada 06Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 195 - Peugeot Quartz Concept prvni sada 09Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 196 - Peugeot Quartz Concept prvni sada 10

Přečtěte si více: Známe detaily o podvozku konceptu Quartz, uvnitř pak nabídne rychle vychladlou lávu.

Porsche Cayenne 2015 - facelift

Co jsme v únoru slibovali, to se nyní do puntíku vyplnilo - Porsche představilo opravdu nemalou modernizaci modelu Cayenne. Ta má za úkol přiblížit velké SUV tomu menšímu, zvenčí tak můžeme zaevidovat výraznější čelní masku, jíž doplňují nové nárazníky. Ten vpředu dostal více aktivních lamel, jež mají zlepšit chlazení (otevírají se a zavírají v závislosti na potřebách motoru), zadní provedení pak nabízí integrované koncovky výfuku. Mimo to ovšem německá automobilka pozměnila ještě kapotu, tvar předních blatníků, vybrání pro registrační značku na víku zavazadelníku či světlomety. Zadní jsou přitom užší, zatímco ty vpředu pracují s diodami. Cayenne Turbo pak dokonce již v základu nabízí Porsche Dynamic Light System, který používá dat z kamery a upravuje světelný paprsek dle protijedoucí dopravy.

Venkovních změn tedy rozhodně není málo, k nim ovšem automobilka ze Zuffenhausenu přidává také modernizaci interiéru. V jeho případě sice obrazová dokumentace chybí, dočkat bychom se ovšem měli nového multifunkčního volantu s pádly řazení, jehož tvar ovlivnil hybridní supersport 918 Spyder. Mimo to dorazí nová zadní sedadla s volitelným chlazením. Tím ale kosmetické novinky již končí, přesunout se tedy můžeme ke změnám mechanickým. Pro všechny verze je totiž k mání nový termální management a vylepšený systém start/stop, který byl zakomponován do osmistupňového automatu.

Nejvýraznější změny pak najdeme u verze Cayenne S, kterou již nepohání atmosférický osmiválec, nýbrž 3,6litrový přeplňovaný šestiválec z modelu Macan Turbo. Ten nabízí 420 koní a 550 Nm (nárůst o 20 koní a 50 Nm). Oproti předchůdci se přitom o čtyři desetiny sekundy zlepšila jak akcelerace na stovku (5,5 s, respektive 5,4 sekundy s paketem Sport Chrono), tak nejvyšší rychlost (259 km/h vs 258 km/h) a spotřeba (9,5 l vs 10,5 l/100 km).

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 197 - Porsche Cayenne 2015 facelift 05Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 198 - Porsche Cayenne 2015 facelift 07Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 199 - Porsche Cayenne 2015 facelift 08

Přečtěte si více: Proměny doznalo také Porsche Cayenne S E-Hybrid, verze Turbo pak nově nabízí o 20 koní navíc.

Range Rover Evoque SW1 - nový model

Pro britské automobilky Jaguar a Land Rover jsou poslední měsíce velmi příjemným obdobím. Prodeje rostou a nové modely jako třeba F-Type Coupé nebo Range Rover Sport sklízejí vesměs jen pozitivní ohlasy od zákazníků, i od nás motoristických novinářů. Proto se nelze divit snahám o stavbě dalších pater na těchto pevných základech, což by měla zařídit mimo jiné divize Jaguar Land Rover Special Operations, která nám bude postupně představovat speciální vozy, zakázkové speciály, historické modely i další doplňky související s těmito kusy.

Na pařížský autosalon si připravilo toto oddělení první kus speciálních edic inspirovaných rodnou zemí britské královny, kterým bude Range Rover Evoque s dodatkem SW1. Hold královně vzdává tento kus zejména britskými vlaječkami, které najdeme na krytech zpětných zrcátek, dále na integrovaném střešním spoileru a také na hlavici řadicí páky. Evoque SW1 je údajně založen na verzi Dynamic a nabízen bude hned v pěti barevných provedeních.

První z nich je červené Firenze, další pak bílé Fuji, kterému barevně odpovídají i dvacetipalcová kola na fotografiích, v nabídce se objeví ještě modré provedení Loire, černé Santorini a šedé Corris. Celý komplet doplňují bílé pruhy táhnoucí se od kapoty směrem k zádi a samozřejmostí je i bohatší výbava pro posádku. Uvnitř se údajně objevilo kožené čalounění sedadel Taurus Ebony s červeným kontrastním prošíváním, unikátní koberečky a plakety, které budou dávat najevo výjimečnost SW1.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 200 - Range Rover Evoque SW1 2015 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 201 - Range Rover Evoque SW1 2015 06Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 202 - Range Rover Evoque SW1 2015 07

Přečtěte si více: Speciální edice Range Roveru Evoque SW1 dostane také laserový head-up displej.

Range Rover Sport SVR - nový model

Po měsících mlžení, špionážních snímků a oficiálních upoutávek tu konečně máme nový Range Rover Sport SVR v plné kráse. Britská automobilka se chlubí tím, že jde o nejrychlejší a nejvýkonnější model v její historii, což ostatně potvrzuje i rekord z Nürburgringu. Jednadvacetikilometrovou Severní smyčku sportovní SUV pokořilo za pouhých 8 minut a 14 sekund. Nápomocen mu přitom byl hlavně přeplňovaný pětilitrový osmiválec, který nově produkuje 550 koní a 680 Nm. Tedy naprosto stejnou porci, jakou dostanete třeba v Jaguaru F-Type Coupé V8 R a která převyšuje standardní provedení o 40 koní a 55 Nm.

Je logické, že s vyšším výkonem se proměnila také jízdní dynamika. Stovku, respektive 96 km/h, tak Range Rover Sport SVR zvládá již za 4,5 sekundy, nejvyšší rychlost pak byla posunuta na 260 km/h. Spotřeba paliva a emise CO2 však zůstaly na dosavadních hodnotách, s 12,8litrovým průměrem a 299 gramy na kilometr lze tedy počítat i nadále. Stejně tak zůstala zachována koncepce pohonu všech kol a osmistupňové automatické převodovky. V obou případech dostal jejich management sportovní naladění.

Automat se proto nově chlubí o 50 procent lepšími časy při změně jednotlivých rychlostí, přičemž k okamžitému podřazení postačí lehké ťuknutí do plynového pedálu. Rekalibrace se pak dočkal aktivní zadní diferenciál, který se nyní uzamyká mnohem rychleji a dokáže tak poslat většinu točivého momentu na kolo s největší možnou trakcí. Poladěna byla ovšem také stabilizační kontrola, stejně jako vektorování točivého momentu pomocí brzdění.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 203 - Range Rover Sport SVR prvni sada 11Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 204 - Range Rover Sport SVR prvni sada 17Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 205 - Range Rover Sport SVR prvni sada 31

Přečtěte si více: Další informace a fotky k vrcholnému Range Roveru Sport SVR.

Renault Clio GT Line - nová výbava

Na stánku Renaultu se kromě mnoha dalších novinek představilo také Clio ve výbavě GT Line. Tu můžeme již najít u modelů Mégane a Laguna, o nic převratného tedy ve výsledku nejde. I přesto, že veškeré komponenty byly vyvinuty oddělením Renault Sport Technologies, jde totiž o změny kosmetického rázu, nikoliv toho mechanického. Přiblížit přitom mají standardní vozy vrcholnému provedení GT, které v České republice startuje na sumě 384 900 Kč.

Začít můžeme u exteriéru, který profituje z nového předního nárazníku doplněného diodami pro denní svícení. Nový je pak i nárazník vzadu, kde pro změnu najdeme náznak difuzoru, změnám ovšem podléhají také litá kola. Základem jsou šestnáctky, které vidíte na fotkách a jež jsou určené pro úroveň výbavy Zen. Sáhnout ovšem můžete také po 17palcovém, které je určeno Renaultu Clio ve výbavě Intens. V obou případech je přitom standardem tmavá metalická úprava.

To je ovšem zvenčí vše, tedy stranou loga na zádi. Přesunout se tedy můžeme do kabiny, kde najdeme nerezové lišty zdobící dveřní prahy, kůží obšitý volant či vyšší standard daný zmiňovanými úrovněmi výbavy. Lépe je na tom samozřejmě stupeň Intens, který navrch přihazuje třeba bezklíčový vstup a startování, dešťový a světelný senzor či navigaci s mapami pro celou Evropu.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 206 - Renault Clio GT Line prvni foto 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 207 - Renault Clio GT Line prvni foto 02Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 208 - Renault Clio GT Line prvni foto 10

Přečtěte si více: Nová úroveň výbavy Renaultu Clio je již k mání, a to za opravdu příznivou cenu.

Renault Clio Initiale Paris 2015 - nový model

O posunu francouzské automobilky do vyšších sfér jsme se naposledy zmiňovali před čtvrt rokem, kdy Renault v souvislosti s novou generací modelu Espace oznámil zavedení luxusnější značky Initiale. Ta se měla od ostatních modelů odlišovat z hlediska výbavy a cen tak, aby s nimi bylo možné zaútočit na zákazníky Citroënů DS a Fordů Vignale - tedy všech, co by rádi luxus, ale na prémiové vozy značek Audi, BMW a Mercedes nemají dost prostředků. A nebylo lepší příležitosti k uvedení než na domácím pařížském autosalonu.

Nyní se zdá, že to nebude s označením Initiale tak horké. Ano, prvním modelem má být Espace, jenomže do Paříže zamíří podle posledních zpráv Clio Initiale, které se jako prémiovější vůz tváří pouze několika prvky výbavy a základní cenou. Dále tedy jde jen a pouze o vyšší stupeň výbavy. Podle konfigurátoru francouzského zastoupení bude dostupné od 21 500 Eur, což odpovídá více než 590 tisícům korun a to za Clio není rozhodně málo peněz.

Tato vyšší specifikace se odlišuje elegantnějšími LED na denní svícení, které se přesunuly z masky chladiče do světlometů. Dále z fotografií odhalujeme mlhové světlomety a koncovku výfuku v jiném provedení, stejně tak i nová sedmnáctipalcová kola dostupná ve třech designech, konkrétně v klasické barvě, dále šedá a také černá. V kabině se objevuje dvoubarevné čalounění s emblémy Initiale Paris, které se v této výbavě objeví i na volantu. Jedinými prvky, za které se bude dát připlatit, jsou panoramatické střešní okno (v přepočtu za 11 tisíc korun) a náhradní kolo (3 300 korun).

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 209 - Renault Clio Initiale 2014 foto 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 210 - Renault Clio Initiale 2014 foto 05

Přečtěte si více: Výbavu Initiale Paris bude možné spojit s celou řadou pohonných jednotek.

Renault Eolab - koncept

Koncept s názvem Eolab, jenž není reakcí na mediální pozornost věnovanou viru Ebola - vůz nese jméno řeckého boha větru. Jedná se o hybridní čtyřdveřové superúsporné mini lehké konstrukce s aktivní aerodynamikou, které podle udávaných parametrů spotřebovává jen jeden litr benzinu na stovku kilometrů a do ovzduší tedy emituje v průměru jen 22 gramů CO2 na kilometr. Jak asi tušíte, na množství energie skryté v podobném množství paliva žádné takové auto jezdit reálně nesvede a ani s takovou spotřebou dlouhodobě jezdit nemůže. Výsledku bylo docíleno amperovskou fintou, kterou Toyota v ještě trapnější podobě aplikovala na svůj rádoby-rekord z Nordschleife. Teď alespoň víme, jak těmto pokusům přemalovat šedou v bílou říkat - Eolab zní jako docela úderné označení.

Ve skutečnosti je tedy posláním Eolabu spíše hodit rukavici tvrdým evropským a ještě tvrdším francouzským regulacím normované spotřeby paliva připravovaným pro rok 2020. Normy realita zase tak moc nezajímá, a tak budou Eolabu věřit klidně i nulovou spotřebu. Renault ale v podobných hrátkách s regulátory není sám - něco velmi podobného s podobným účelem už dříve vymyslel Volkswagen a pojmenoval vzniklý model jako XL1. A ani jeho „litrová” spotřeba pochopitelně není reálná. Přesto Eolab není nezajímavý, jeho efektivita nespočívá jen v papírových čachrech.

Koukáme se totiž na 955 kilogramů těžký koncept, což znamená hmotnost zhruba o 400 kilogramů nižší než u současného Clia. O tyto úspory se zasloužila například napevno přidělaná kapota vyrobená z termoplastů a dveře ze stejného materiálu, střecha z hořčíku, která váží 4,5 kilogramu, dále kompozitové rámy sedadel, tenčí čelní okno či překvapivé bubnové brzdy. Celkově je pod úsporami ale podepsána zcela odlehčená karoserie, minimální počet elektrických komponentů a velice lehká pohonná jednotka. V každém detailu automobilka zároveň dbala i na maximální tuhost a minimální náklady na výrobu a instalaci.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 211 - Renault Eolab concept 2014 sada 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 212 - Renault Eolab concept 2014 sada 10Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 213 - Renault Eolab concept 2014 sada 20

Přečtěte si více: Máme rovněž detaily o pohonu a interiéru francouzského hybridu.

Renault Espace 2015 - nová generace

Mezi pařížskými novinkami nechybí ani nová generace Renaultu Espace, kterou jsme si již mohli představit na prvních oficiálních fotografiích. Nyní budeme v odhalování produkční verze pokračovat, neboť vůz má zjevně po první prezentaci, zřejmě před domácím publikem. Chybět tedy nebudou živé fotografie, které navíc doplní první oficiální video. V obou případech přitom není zmapována jen karoserie, ale taktéž interiér. Spatřit tak můžeme nejen digitální přístrojový štít, ale rovněž zajímavě stylizovanou plovoucí středovou konzoli. Ve vrchní části nám přitom připomíná nové Volvo XC90, a to díky obřímu displeji, který je stylizován jako tablet. Povšimnout si můžeme také madla řadicí páky inspirovaného letectvím či obřího úložného prostoru, který nabízí spodní část středového tunelu.

Tím jsme nám dostupné informace vyčerpali, kupříkladu o nabídce motorů Renault zatím nic neprozradil. Jak jsme však již naznačovali dříve, v rámci dieselů lze zcela jistě očekávat příchod čtyřválce 1,6 dCi, benzinovou část nabídky by pak mohl zastupovat 1,2litrová pohonná jednotka TCe. Vrcholem by se pak mohl stát přeplňovaný dvoulitr produkující 220 koní, to je však spíše přání než ověřená informace.

Dodat již můžeme pouze tolik, že oproti minulosti bude k mání pouze jedna délka vozu a jeden rozvor. Vybírat ovšem budete moci mezi pětimístnou a sedmimístnou verzí, s nimiž bude možné spárovat třeba rozměrnou panoramatickou střechu. V rámci pohonu ale i přes posun od MPV směrem k momentálně mnohem populárnějším SUV očekávejte pouze zapřáhnutí přední nápravy.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 214 - Renault Espace 2015 produkcni prvni foto 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 215 - Renault Espace 2015 produkcni prvni foto 02Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 216 - Renault Espace 2015 produkcni prvni foto 03

Přečtěte si více: Živé odhalení nové generace Renaultu Espace včetně prvního oficiálního videa.

Renault Espace Initiale Paris 2015 - nový model

Pátá generace Renaultu Espace dostane hned od začátku výroby zajímavou vrcholnou variantu. Stejně jako pro samotný Espace, i pro ni byl předobrazem loňský koncept Initiale Paris - dokonce se tak i jmenuje. Odlišnosti této výbavy oproti ostatním budou docela zřetelné, a to nejen na poli vnitřní výbavy. Zvenčí bude možno tento vůz odít do barvy Améthyste Black, tedy ametystové černé. Zda je tato barva na fotografiích, nevíme, protože ametyst jako kámen má fialovou barvu a v poslední dobou černá barva v nabídkách automobilek tak úplně černá být nemusí. Barvy tedy budou nejméně dvě a interiér na tom bude podobně - kůže Nappa bude moci být buď hnědá, nebo šedá zkombinovaná s hnědou. Další odlišnosti exteriéru budou exkluzivní 19" kola a nápis Initiale namísto Espace pod logem Renaultu na pátých dveřích.

Uvnitř je změn o něco více. Zmíněná kůže bude nejen na sedadlech, ale také na palubní desce a výplních dveří. Přední sedadla dostanou elektrické nastavování, vyhřívání a masážní funkci, prostřední řada může být vyhřívaná na přání a obě budou mít hlavové opěrky pojmenované „Relax”. Třetí řada sedadel ničím takovým vybavena nebude. Kůží Nappa bude obšit také volant nebo loketní opěrky. Čekejme tu také loga Initiale Paris.

Výbava bude zahrnovat audiosystém Bose včetně surroundu a paket Visio System, který obsáhne přední kameru, automatická světla, systém rozpoznávání dopravních značek, nastavitelné rychlostní varování a hlídače jízdních pruhů. Balíček Advanced Safety nabídne hlídače bezpečného odstupu před vozidlem vpředu a asistenta nouzového brzdění.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 217 - renault espace initiale paris 16Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 218 - renault espace initiale paris 17Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 219 - renault espace initiale paris 18

Přečtěte si více: Pro majitele modelů Initiale Paris bude Renault nabízet také extra služby.

Renault Mégane RS 275 Trophy - nový model

Expanzi nových generací nejrychlejších hatchbacků jsme spolu s podrobným přehledem uvedli poměrně nedávno, abychom ve finále, jen o pár dnů později, přivítali jeho prozatímního krále. Tím je už bez jakékoliv senzace Renault Megane RS 275 Trophy-R, kterému se na Severní smyčce Nürburgringu podařilo s časem 7 minut 54,3 sekundy překonat o téměř čtyři sekundy do té doby nejsvižnější předokolku od Seatu.

I když panují a asi vždy budou panovat spekulace, zda bylo to či ono auto skutečně v takové kondici, v jaké si ho ve finále odveze zákazník ze showroomu, podstatnější se nám zdál jiný pohled. Zatímco Mégane RS Trophy-R je už od podstaty stavěn primárně na tento jediný účel, Cupra zvládne velmi podobný výkon bez větší snahy a hlavně za podstatně nižší cenu. Pokud si vzpomínáte, tuto problematiku jsme pro vás podrobně rozpitvávali v samostatném článku. I když se k celé věci stavíme zcela nezaujatě, musíme jednoduše přednosti aktuálně nejlepší koupě řidičů do jednoho milionu alespoň připomenout - stojí totiž ve slušně vybaveném základu pouze 669 900 Kč. S ohledem na ceník Renaultu by byla spíše hamba, kdyby se Francouz okruhem neprohnal rychleji...

Edice RS Trophy s motorem posíleným o deset koní na celkových 275, začíná u prodejců Renaultu na částce 919 900 korun. K tomu, aby byl ovšem doostřen tím správným „rekordním kořením“, není to ani v nejmenším konečná hodnota. Předně potřebujete semi-slickové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 (35 tisíc), které lze obout pouze na devatenáctipalcová kola Speedline Turini (10 tisíc). Dále by bylo příhodné sáhnout po stavitelných tlumičích Öhlins Road&Track, které vycházejí na dalších 60 tisíc. Lehčí lithium-iontový akumulátor, výkonnější brzdová soustava, šestibodové pásy ani možnost zbavit se rádia a dalších zbytečností - to vše zůstane vyhrazeno zřejmě pouze „rekordní” verzi Trophy-R, která vznikne pouze ve 250 exemplářích.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 220 - Renault Megane RS 275 Trophy 2014 oficialni sada 03Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 221 - Renault Megane RS 275 Trophy 2014 oficialni sada 05Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 222 - Renault Megane RS 275 Trophy 2014 oficialni sada 11

Přečtěte si více: Víme, jakými prvky se verze Trophy liší od standardního Renaultu Mégane RS.

Rolls-Royce Phantom Metropolitan Collection - nový model

Od britské, aristokratům zaslíbené značky Rolls-Royce fandové na pařížském autosalonu nic zvláštního neočekávali. Osud jejich SUV je stále nejasný a zbytek nabídky dobře známý. O to více může na luxus důraz kladoucí výrobce při své výstavní premiéře návštěvníky potěšit. Jednoznačným důvodem budiž demonstrace speciální dvacetikusové kolekce modelu Phantom s dodatkem Metropolitan Collection, která je opět něčím extra.

Zvenčí se novinka ohákla metalického laku Darkest Tungsten s ručně vymalovávanými siluetami moderních mrakodrapů, které najdete na C-sloupkách. Jestliže tápete, jaká města automobilka vyzdvihuje, pak stačí letmý pohled dovnitř na analogové hodiny palubní desky, po jejichž otočném rámečku vepsal názvy všech, které měl na mysli. Konkrétně jich napočítáme čtyřiadvacet a nechybí mezi nimi například Londýn, Moskva, New York, Tokio, Sydney, Peking ani Paříž.

Poslední iterace Phantomu se však zcela vyjímá nad všemi minulými novými ozdobnými dřevěnými dekory, kterými je kabina napěchovaná. Ono by prvotřídní dřevo asi ke spokojenosti zákazníků zcela nestačilo, protože takové se najde v každém modelu této automobilky, proto se výrobce rozhodl pečlivým vykládáním malých kousků různobarevné dýhy vymalovat parádní motivy některých metropolí. Dílo se podařilo natolik, že vypadají skoro jako fotografie.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 223 - RR Phantom Metropolitan 2014 ofiko 02Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 224 - RR Phantom Metropolitan 2014 ofiko 03Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 225 - RR Phantom Metropolitan 2014 ofiko 07

Přečtěte si více: Exkluzivní kabinu Phantomu Metropolitan známe do detailu, k dispozici máme také další fotky.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.